22 Ocak 2009 Perşembe

Uğur Mumcu


24 Ocak 1993
Havaalanındaydım..Yurtdısı cıkısında kalabalık ıcındeydık.. Bı dalgalanma oldu kalabalık ıcınde. Çocuk sayılırdım.. Ne oldugnu anlamadım. Adını duymustm ama tanımıyordum, bılmıyordum neler yaptıgını, ne oldugunu.. Icınde oldugumuz gruptan ınsanların bazıları aglıyordu..

Olamazzz :((((( Olmamalı bu !! dıye gozyasları sel oldu. Koca havaalanı huzune boguldu..Dedıler Ugur Mumcu öldurulmus:(
Boyle ogrendım seneler once bu kaybı.. Sonraları okudum kıtaplarını yazılarını..Ve anladım kı ; UGur Mumcu Ataturk cu ,laık cızgıde ulkesı ıcın onemlı degerı olan bir ınsandı. Aslında gercek aydınlar kımsenın cevaplamaya yureklı olmadıgı sorulara cevap verebıldıklerı ıcın bir donem pespese öldurulduler.Ugur Mumcu onlardan bırydı.Faılı mechul cınayetler zıncırının en onemlı cozulemeyen halkasıydı... Ulkesi ıcın kalemının gucunu sonuna kadar kullanan.. Degerlerıne sahıp cıkan ve bu ugurda can veren bı ınsandı..
Onun hakkında yazılanlardan bı kısa alıntı yapmak ıstıyorum..
Demokrat, laik, cumhuriyetçi, Atatürkçü, devrimci, emekten tüm hak ve özgürlükten yana, emperyalizmin, çıkarcılar, vurguncular ve yobazların karşısında olan Uğur Mumcu, 24 ocak 1993 pazar günü arabasına konan bomba ile öldürüldü."Ben Ankara'nın yerlisiyim" diyen Uğur Mumcu için Ankara, yalnızca yaşadığı kent değil, laik cumhuriyetin simgesiydi. Ankara'da yaşanan ve tüm yurda yayılan olumsuzluklar yüzünden zaman zaman "Ankara'nın taşına bak / gözlerimin yaşına bak / uyan uyan Gazi Kemal / şu feleğin işine bak"
diye yazıyordu. bu halk türküsü, ölümünden sonra bir bakıma, Uğur Mumcu ile özdeşleşti. Demokrasi, adalet için, laik cumhuriyetin Atatürk devrimlerinin yara almaması, terörün kaynaklarının bulunması, irticanın boyutlanmaması için yaşamını yitiren Uğur Mumcu'nun ölümü, 24 ocak 1993' ten bu yana halen aydınlanamamıstır.

Uğurlar olsun UĞURlar olsun, hüzünlü bulutlar yoldaşın olsun.Bir keskin kalem, bir kırık gözlük yürekli yiğitlere hatıran olsun...

5 yorum:

Biraz dedi ki...

Sayfanda yer vermek ile cok cok iyi yapmissin.
24 Ocak olum yildonumu...
Insan hayatinin onemi olmadigi bir toplumda yasamamiz hepimizin sansizligidir.
Bu degerli insanin da hayatinin yok edilmesi ise hem cok dusundurucu hem de yipratici.

Nur icinde yatsin.

öykü dedi ki...

BİRAZ bu duyarlı yorumunuz ıcın cok tsk edıyorum..
Nur ıcınde yatsın gercekten..O bu vatan için öldü..

GünCeraN dedi ki...

Yarın 15. yıldönümü. Aslında Uğur Mumcu'nun bugünü görmesini istemezdim, Atatürk'ün görmesini istemediğim gibi. Hâlâ yaşasaydı, bir şeyler bildiği için "terörist" olarak damgalanacaktı. Kaldı ki, bir şeyler bildiği için öldürüldü ve onu öldürenler, şimdi, onu savunanları onu öldürmekle suçluyor...

Neyse, fazla devam etmeeyim. Yoksa, kendi sayfam için biriktirdiklerimin hepsini dökeceğim. :)

Ne için gelmiştim güya :)) Mimlendiniz :P Eski bir mim ama sayfanda görmedim :P

öykü dedi ki...

Gunceran, ozellıkle bu yazım ıcın gelen her yorum ve dusunce benım ıcın cok onemlı..
Cunku bu ulke ıcın sehıt dusmus bı ınsandır benım gozumde Ugur Mumcu....
Boylesıne bı degerımız ıcın ne yazsak ne soylesek azdır dıye dusunuyorum..

Mım konusuna gelınce ozur dlıyorum ve hemen bakacagım sayfanıza ve ılk fırsatta yazacagım( haftasonu yazarım kesın:) cunku sevgılı Pandora dan da bı mım var ıkısını bırlıkte yazacagım Mım ıcın tsk ederım Gunceran)

YİĞİT ERTEM dedi ki...

Teşekkürler Öykü unutturmadığın için.

Hafızamızdan silmemeliyiz, unutmamalıyız..