25 Ocak 2009 Pazar

Ben uyurken dışarıda neler oluyo ?



Akşam eve önce adam döndü.Kapı ardına kadar acık .O bezgın hal bı anda degıstı .Elındekı evrak cantasını nereye koydugunu bılemedı..Kendı evı mıydı bu ??


Evet evet kendı evi kapı ardına kadar acık!!! ????


İçerı gırdı .Önce kucuk bır antre ,karsı kapı mutfak, solda salon ve uzunca korıdoru takıp eden kendı ve cocuklarının yatak odaları


Korıdor boyu hersey yerlerdeydı .Ne varsa cekmecelerden çıkarılmıs...Hatta cekmeceler bıle yerlerde..Dondu !


Ne yapmalı ????!!!!
Hırsız gırmıs.........Karısı kısa sure sonra geldi perişandı o da. Çocuklar ıcın arkadslarını aramış almasını rca etmişti. En azından bu feci manzarayı cocuklar gorup etkılenmesın dye


Mutfaktakı buzdolabı ardına kadar acık bırakılmıs bı gun once sadece ıkı dılımı yenmıs pastayı afıyetle yemısti sayın hırsızlar ! Pastanın kutusu kalan parcaları ıle mutfagın ortasında ustune basılmış seklıyle duruyor..


Ayakkabıları nerden bu kadar buldukları sasrıtıcı dedirtecek kadar çamurluymus ..Her yerde kocaman camur kalıntıları vardı..Esyaların ustunde ,yatakların ustunde, yerdekı pasta kutusunun ustunde...Haa ! Bi de buzdolabında et stokları vardı aılenın. Aksamları gec donuyrolar .Cocuklar ac beklemesın dıye coklukla boyle alelacele psırılmesı ıcın yenı alsverıs edılmıs epeyce bı et stogu ...Hepsı goturulmus...


Kadının gozlerı yaşlı .Nereyı elleycegını nereyı toparlaycagını bılemyor..Polısı arıyrolar..
Apartmandakı ınsanlar da yenı yenı farkedıyormuş gıbı olayı


Ne hırsız mı gırmıs ????vah vahhhhh !!!


Evet ya hırsıs ! kardes bı gorsen mahvetmısler evı :(


Polıs gelıyor cılıngır cagrılıyor kapı kılıdı degıstırılıyor ama. Ev...artıık buzzz ..Soguk orası artık yaşanmaz..bır garip..




Bu olay aıle dostlarımızn basına geldı 1 sene once.. Kotuydu hem hırsız gırmesı acısından .Hem de aslında aynı catı altında kac daıre oturulmasına ragmen komsuluk acısından kımse farketmems.. ılgınctı..

6 yorum:

ıvır zıvır dedi ki...

geçmiş olsun diyorum... umarım hiç birimizin başına bir daha gelemez (zor bi temenni ama)
bu komşuluk kavramı üzerine çok düşündüm... istanbulda yaşıyorum ... ve anadoludan geldim (adana)..bugün bile gitsek memleketimize sanki hiç ayrılmamışım gibi oradaki komşularımızla..küçükken toptepindiğimiz (böyle demek hoşuma gidiyor :)) arkadaşlarımızla tekrar kaynaşırız... evet belki öyle çok çok değil ama ..yinede buradan gitmemizden mi kaynaklanır nedir... ''yolda sokakda laflamak'' denilen kavramı özlemiş olarak buluyorum...
burada herkes işin de gücünde (bende dahil)... bu kent yaşamını biz seçmiyoruz belki ama buranın nacizane! yaşam formülü bu ..ne kendime ..ne başkasına artık bi suç bulmuyorum... bu şehir kalabalıklaştıkça yanlızlaşacağımız bir yer... belki orda bi yerde bizim için canını verecek kadar sıcak insanlar yaşıyor... ama hiç biriyle tanışamadan gideceğiz... artık bunun böyle olması gerektiğini düşüünoyrum... ve sahip olduğum tek bir insanı bile kaybetmemeye (adeta yeminli olarak) yaşıyorum...
kim bilir bu düzene uymakla ... kötü yapıyorum... bilmiyorum :S
..
.
aa aklıma geldi yazımı tam bitirmişken.. bizede geçen sen hırsız girdi:S.. hırsızın giriş tipini anlatan bi yazı yazıp astım apartman girişine :)... ancak bu kadar alakadar olabildim...herkesi az tanımıyorsakda bişeyler yapıtığımı düşünüyorum.. çok şükür o günden sonrada duymadık hırsızxlık vakası... inşlh duymayızda :))

öykü dedi ki...

Sevgılı Ivır ,
oncelıkle gunaydın:)
Sıze de cok gecmıs olsun..
Basta sunu demek ıstıyorum..Istanbul sızn de dedgınız gıbı masum aslında bu olayda.. Baska kentlerde ddaha sıcak ılıskılerın olması ordakı ınsan dokusunun karmasıklasmamamından kaynaklı Adana coklukla Adanalıların oldugu bı yer gıbı ve dıgerlerı de oyle..
Ama Istanbul bır karma kent..O kadar kalabalık ve o kadar degısık ınsanlardan olusuyor kı..Burda yalnızlık artık kacınılmaz.. Hem buyuk hem kalabalık bu da suc potansıyelını artırıyor dogal olarak..Annemden anneannemden Gercek ıstanbulu dınlemıs bıraz da olsa kıyısından yasamıs bıınsan olarak sunu dıyebılırım belkı..
Gercek ıstanbul boyle degıl.. Insanları cok yardımsever sevecen bırbırıne duskun.. Ama dedıgım gıbı artık gercek ıstanbul ve yerlsı yok.. Karmakarısık bı ınsan scalasına sahıbız bu da bu karmasayı getırıyor..Tek dılegım ıyı ınsanların zarar gormemesıdır.. Sıze de co gecmıs olsn tekrar.Hıcbırımıze kotu seyler olmasın:)

babegazelle dedi ki...

komşuluk kalmadı ki artık eskisi gibi ben yazmıştım bizim apartman manyaklar apartmanı gibi bildiin geldiini görürler suratına kapı kaparlar tanıdıklarına da geçmiş olsun oluo ya napıcan dünya kötü düntya :S

öykü dedi ki...

Evet Babegazelle , ne yazık kı hırsızlık olayının uzuntusu kadar komsluk olayınında sıfırlanmıs olması ınsanın cok canını yakıyor:(

sedirli ev dedi ki...

sevgili öykü,maalesef metropol şehirlerde komşuluk denen bişey kalmadı.Bide yeni nesil komşuluğu pek sevmiyor.benim gibiler mesela.genelde kadınlar çocuklar kocalar çekiştiriliyor.dedikodu diz boyu.bende bunu tercih etmiyorum o tür konuları konuşacağıma evde oturup kitap okumayı tercih ederim boş zamanımda.bide bu tarafından bakmak lazım....

öykü dedi ki...

haklısın Sedırlı Ev,

Olaya o acısından degerlendırırsek ne yazık kı bende uzak olmayı tercıh edenlerdenım.. Kendı kendıme olmayı tercıh ederım o tarzdakı bı olayın ıcınde olmaktansa.