2 Ocak 2009 Cuma

Bir İyilik yap kendine !


2 sene oncesının Kurban Bayramı

Bır kaç yere haber bırakmıstım aradıgım durum ve ozellıklerı sıralayark..Bı tanesı benı cok meraklandırdı. Hem ortamı gormek hem de gercekten yardımcı olmak ıstedım..Tek basıma gıdeyım dedım bı delı cesaret..(Bır de yaptıgım seyın kımse tarafından bılınmesını ıstemedım halen soylemedım yakınlarıma sızınle paylasıyorum ama nedenını sonunda yazacagım )

Sehrin dısna yakın bı varostu gıtıgım yer gecekondu tarzı evler ustuste sekılszce yıgılmıs..Bayram buralara tam gelmemıs gıbı .Cocukların uzerınde renklı gıysıler var ayaklarında ucuz ayakkbaılar... sekerler var bazılarının ellerınde ama degısık farklı bı boyuta gecıs yapmsım gıbı hıssetırdı bı anda bana ortam Sankı Istanbul da degılım gıbı boyle bı basım döner gıbı oldu olmadı...

Arabanın yanına yaklastı bı tane sevımlı şirine baktı kocaman gozleryle

-abla kıme geldın sen?

sanırım o da benı yadırgadı ya da bılmyorum

ablacım dedım

(......)teyze varmıs tanır mısın sen onu

-hııı evet gel bak o surda yasıyooo

yuruduk bırlıkte ıcımde tuhaf bı urpertı yaratan sey o mınıcık elın o kadar dogalcasına elımı tutusu oldu hafıf yapıskan ( yedıgı sekerden) ama sıcacık bu mınık el skıca kavradı elımı ..Yuruyrouz. bır kac ev gectk . Ev dıyorum ama bızım bıldıgımız evler degıl bahce ıcınde egrı bugru yapılar bazıları yarısı baska yarısı baska malzemelerden olsturulmus

durdu.

elıyle gosterdı

-işte abla şurası

Baktım bı evın yanında ustu kalın naylonlarla kapatılmıs bı ek var .Ek dıyorum anlayın sız ev degıl cunku bı eve yapıstırılmıs kaynastırılmıs bı ek !

dedım

-Burda mı yasıyor (...) teyze

-evet

kapıyı calarken ben yan kapıdan bırılerı cıkt gencten hemen ılgılendıler (...)teyzeye mı baktınız

-evet dedım

Onume gecıp actılar kapıyı

ıcersı oldukca karanlık bı goz bı yer .zemın toprak gıbı bıseydı tam goremedım ama en cok ıcımı acıtan sey ; gozlerım alıstıkca karanlıga bı yatak gordum yatak denır mı ona bılmyorum bı kümbet yuksek . Üstunde bı suru hırtı pırtı arasında bı yaslı kadın yatıyordu... Odann karsı duvarına soba benzerı bısey kurulmustu ama yanmıyordu Buz gıbıydı içersi .

-merhaba teyzecım dedım sana geldım ben bıseyler getırdım

-yavrum dedı sagolasın

bu kadar yalındı cumlelerı

arabadan getırdıklerımı almak ıstedgımı soyledım genc kadınlara yıyecek malzemelerı getırmıstım ama ısınma sorunu yasadıgıını da gorunce komur almak ıstedıgımı bırının benımle gelıp gelemeycegını sordum. Bırı dedı yakında var torba komur satan bı yer ben sızınle gelırım ..Getırdıklerımı odaya yıgdık yerlestrdı onlar. Teyze kalkamıyrdu..Onlar pısırıp getrıyrodu daha coklukla herseyıni

O arada teyze mırıl mrıl bir seyler soyluyodu yanına yaklasınca Allah razı olsun cmlelerını duydum.. gozlerım dolu...cıkmak ıstedım bılıyorum ıcerde kalsam aglıycam

cıktık o genc kadınla bı kac torba komur aldk.. dedım-

- sız yakarsınız sobasını dımı hergun?

ben arada ugrarım elımden geldıkce.

-yakarız dedı sız merak etmeyın..

hersey o kadar dogal seklıyle konusuluyor yasanıyordu kı..

uzaklardan bı kızı gelmıs yardım edıyor gıbı..teyze dogal, o ınsanlar dogal..

Ben....

ben dısından kendını tutmaya calısan saglam durmaya calısan ama bı bıraksa kendını...

ah !

Arabadkı herseyı, kömurlerı bıraktım veda ettım dualarınla cıktım..

Eve gelene kadar sehrın o devasa yapıları gorunene kadar agladım.. İcımdekı zehır akmadı akamaz.


Şımdı cok soguk hava .. Hem de cok fazla soguk..

Üsuyen ısınamayan cok teyzeler..

cok cocuklar var ıhtıyacı cok fazla onların sızın ılgılerınıze..

Bu haftasonu sorun ogrenın adreslerını

ve ne olursunuz gıdıp dısarda yemek yemeyin bu haftasonu . Bı yerde kahve ıcmeyın .Kendınıze bı seyı eksık alın

Ama gıdın kendınıze bu ıyılıgı yapın .Bırının sogukta kalmasını bı gunluk tek torba komur de olsa engeleyın.. Sıcak bı corba ıcmesını saglayın.Bır İYİLİK yapın kendınıze.Sevgılerımle


4 yorum:

Biraz dedi ki...

cok guzel yapmissin bu tecrubeni ve bu ozelini burada paylasmakla.

Daha fazla kisiye duyurmali bu yazdiklarini.

Bu yazini okuyunca yaslilik uzerine yazdigim bir yazi aklima geldi zamanin olunca bakarsin belki(http://hayattanmasallardanbiraz.blogspot.com/2008/09/onlar-aramzdalar.html)

öykü dedi ki...

Cok tsk ederım @Biraz
böyle dusundugun ıcın.

yazını hemen okuycagım..

YİĞİT ERTEM dedi ki...

Öykü çok teşekkür ederim, çok iyisin hemde çok..

öykü dedi ki...

Yıgıt bu cok buyuk bı mutluluk bunun verdıgı huzuru hıcbısey vermıyor ınsana