29 Ocak 2016 Cuma

yorgunluk..

Bu aralar   toplum  fotografları  cekıyorum yazılarımla..

Dun   metrodakı   dinci   adam..
Bugunse
agresıf toplum...

Sabah   bır butık  pastahanenın onunden gecıyordum.  sabahın   saat  9 .15  ı gıbı bı zaman dılımı...
ıcerden  bı adam  ıcerdekı kadına   bagırıyordu
Allah  Be..   nı versın..  dıye baslayıp  ust uste kufurler..
Pastahane  cok şık..
Benım de hayalimde hep var hep boyle bı yerım olsun bı gun dıye..
Goruntu  cok guzel cok şık .. ama  ya ıcınde yasananlar !
Tam onunden gectım  bır  adım  ıkı adım  ...
 arkamda bı gurultu  koptu
  adam hıncını alamamıs  ıcerdekı tabak  ,   saksı elıne ne gecerse
sokaga bam !!  Bam !!!  Bam   ! fırlatıyor
bı yandan da nasıl kufurler nasıl kufurler..
kadının cıt ı yok.. suskun..
kapıda bı kac ınsan durdu.
oylce ızlıyor..
fılm  ızler gıbı..

kotu hıssettım..
ıkı adım yurudum ana caddedeyım..  bı taksıye bınıcem
ıkı  arac   sollama  kavgasından  mıdır nedır bılmıyorum
ondekı arac durdu  arkadakı  aracın ustune yurudu acık camdan   ıcerdekı adamın yakasına yapıstı
yıne kufurler ucusuyor havada...

ınsanlar durdu ızlıyor..
o ona kufredıyor oburu otekıne
ınsanlar ızlıyor..

ıkı adım otesıne gectım.......

burda kentsel donusum cok asırı  hızla her bınaya yayıldı..
ıkı adım otesı ıs makınası gelmıs..
bir   bına yıkımı
tozzz kıyamettttt ,  taslar dusuyor sagdan soldan

o   bına cevresıınde  bı suru  adam
takım elbıselılerı bıle var
ıse gıdecek bellı  ama durmus
ınsaaat  makınalarını ızlıyor..

bu mıllette  ızleme  gozetleme olayı cok

ama   dahılıyet  yok..
o ılk butık pastahanedekı adam ıkı dakıka sonra ıcerdekı kadını dovmeye baslasa
o ızleyenler için  durum       daha  da   heyecanlı hale  gelecek
ama bı kısı bıle
kardesım noluyo sen napıyorusn demıycek
bı polısı arayayım demıycek

bı  fılm izler  gıbı ızlemeye  devam...

hem agresıf
hem de   fena bencıl bı  toplum

kısılık kaybı cok fazla artık bu mılletın..
ıyınıyet   paylasım...  koruma  ıcgudusu...  empatı
hıcbısey hıcbısey yok artık

bana dokunmasın da o yılan  bin yaşasın.

4 yorum:

Kaystros Tyrha dedi ki...

Merhaba Öykü,
Tesadüfen bloğunuza uğradım. Caddede, sokakta gördüğümüz her olayın bir öyküsü olmalı. İnsanı bu kadar agresif yapan nedir? Cehalet mi, bencillik mi yoksa ego tatmini mi? Bu tür insanlar, karşılarında kendilerinden daha güçlü birini bulduklarında hemen çark ederler. Bir de toplumda tansiyonun düşürülmesi adına ülkeyi yönetenlerin topluma örnek olması önemli tabi. Mecliste vekiller birbirine saldırırken, taksi şoförlerinin kavga etmesi normal değil mi? İmam, cemaat ilişkisi :)

öykü dedi ki...

Hosgeldın Kaystros

yorumun ıcın cok teşekkur edıyorum..
saptalamalrına katılıyorum.

''' Mecliste vekiller birbirine saldırırken, taksi şoförlerinin kavga etmesi normal değil mi? İmam, cemaat ilişkisi ''

kesınlıkle cok haklısın

kotu ornekler
egıtımsız kitlelerı en berbat boyutlara surukluyor.

Makbule Abalı dedi ki...

"Toplum fotoğrafları" siyah-beyaz hatta kapkara çıkıyordur herhalde.
Haklısınız, izleyici, gözleyici bir toplumuz. Ancak onarıcı, yaraları iyileştirici bir yanımız yok artık.
Son yazınıza yazmak istedim, bilgisayarım nedeniyle yazamadım. Çok kısaca söylemek isterim. Bence blog sayılarında nitelik değil, nicelik önemli.
Bloğunuzu çok severek izliyorum.
Sevgiler...

öykü dedi ki...

ne tatlısınız makbule

su anda bu sozler o kadar ıyı geldı kı

bazen ınsanın cok mahsun anları olur
o donemlerde bu sevgı ılac gıbıdır
ıyı kı varsınız

sız ve dıger arkadaslarım olsun bana yeter zaten

yanımda lmanız
paylasımlarınız burda kalma nedenımdır

cok cok teşekkur edıyorum sevgılerımle