28 Ocak 2016 Perşembe

sevap point

metroda   yanıma 25 yaslarında bı adam oturdu.oturur oturmaz bacaklarını pergel gıbı actı.. zayıf olmasına  ragmen o kadar   buyuk bı yer kapladı kı yerımde   ıyıce kuculdum 
 ıyıce  hacmımı kuculttum kı bana degmesın
yıne de   kurtulamadım

bastan buna gıcık kaptım
sonra   telefonunu actı.

bu da  bu ara  cok fazla gordugum bısey

telefon ekranında   ayetler var... ustte arapca  altta turkcesı
dudakları kıpır kıpır dua   okuyor..
okudu okudu
2 durak okudu boyle

o durakta  yaslı bı cıft  geldı tam onun onunde ayakta duruyor  ..   ve  ıkısı de o kadar yaslı kı   ayakta durmaları guc.
kalktım hemen yer verdım.

o  cok ınanclı  !!!!   adam oylece oturmaya devam ettı..

okudugu   ayetlerden
sevap  poınt  !   ....  kazandıgını dusunerek yolculuguna devam ettı.

12 yorum:

Abdullah ÖZER dedi ki...

O adamı bilmem ama yaşlılara yer vererek sizde sevap pointleri toplamışsınız. Hadi yine iyisiniz :)

Adsız dedi ki...

Bak sen şu lahana turşusuna.

''Beyefendi! isterseniz ben kalkayım buraya da oturun. Bu duaları geniş açıyla okursanız daha büyük sevabı var.'' demeliydin. :D

Profösör dedi ki...

Kimsenin duasına, namazına niyazıan bakmam ben. Eğer insanlık varsa, vicdan varsa, edeb adap varsa, adabı muaşeret varsa ona göre davranır. Bunlar inançlı dediğimiz insanların yüzkarası, ahlaksız kimseler.

Nesrin dedi ki...

Tipik Türk dindarı işte. Kendine Müslüman tabiri boşuna çıkmamış :)
Seni gördüğüme çok sevindim bu arada:)

neslice tarifler dedi ki...

Biraz içimi dökebilir miyim Öykü? Her metroya bindiğimde (ama abartısız her bindiğimde) bazen aynı gökyüzü altında o yaratıklarla -yaratık diyeceğim üzgünüm- yaşamaktan nefret ediyorum.
Birincisi benciller. Kapı önlerinde dikilip inenlere ve binenlere mani olmak umurlarında değil. Metronun ortası bomboşken o yaratıklar kapının önünde dikilmekten ve inecekleri durak belki de son durakken kazulet gibi kapı ağzında durmaktan vazgeçmiyorlar.
İkincisi saygısızlar. Ben onların kocaman açılmış pergellerinin yanında bedenimi ve zihnimi küçültmek zorunda değilim.
Üçüncüsü yaşlı, çocuklu, hamile demeden kendi bencilliklerine ve saygısızlıklarına devam ediyorlar. Sana bişey diyim mi hamileyken metroda karnı benden daha büyük bir hamileye kalkıp yer vermiştim ve bir Allahın kulu da kalkıp aa siz de hamilesiniz buyrun siz de oturun dememişti.
İnan bu durumlarla her karşılaştığımda türlü türlü yöntemler kuruyorum kafamda.
Mesela diyorum kapı ağzında dikilenler boş yerlere ilerlemedikçe metro hareket etmese, ya da sihirli bir el uzanıp o yaratıkları kapıdan dışarı atsa ya da herkese araçlardaki takip mesafesi gibi bir mesafe konulsa ve kadın da dahil kimseyle burun buruna, dip dibe yolculuk etmek zorunda kalmasam.
Özellikle tacizcilere ve pergellere yönelik çok daha ağır yöntemlerim var ama onları dile getirirsem şiddete özendirmekten suçlu sayılabilirim. (Malum ülkemizde şiddeti uygulayanlar değil özendirenler suçlu sayılıyor)
Geçenlerde daha insani ve eğitim odaklı bir yöntem geliştirdim ve keşke toplu taşım kullanma lisansı diye bir ehliyet olsa ve bu eğitimi almayan ve uygulamayan kişiler toplu taşım araçlarına kullanamasa dedim. Bundan eşime bahsettim ve o da bana sanki ehliyeti olup araç kullananlar bütün kurallara uyuyor mu dedi? Bunlara ne ehliyeti verirsen ver kendi kurallarını uygular dedi.
Ama gönülden söylüyorum, bu yaratıkları yok etme projelerine her türlü desteği vermeye hazırım. Çünkü benim her gün yolda geçen zamanımın kalitesi yaşam kalitemin bir parçası. Bunu da kimsenin bozmaya hakkı yok.
Ay çok uzun yazdım Öykü öpüyorum seni..

öykü dedi ki...

Gokturk bak bunu aklıma yazdm
bı dahakı sefer kesın boyle dıycem
bır de kafasına cantamı patlatmayı dusunuyrum yanı sıra :)

öykü dedi ki...

ah profösör ah


dıncı dıye bı kesım oldu

dindar degıl dıncı

dını sadece menfaatlerı ıcın kullanan

ahlaki herseyı bertaraf eden

her yer bunlarla dolu

öykü dedi ki...

Nesrıncımmmm canımsın :)

öykü dedi ki...

Nehırecım

o aklından gecen hersey benım de aklımdan gecıyor

o derecede cahıl
egıtımsız
dındarım derken ahlaki herseylerden uzak

bencıl
menfaatcı
o kadar

olumsuz bı kıtle oolustu kı son yıllarda


ne desem ne soylesem az..

Mahmutun güncesi dedi ki...

Ahh ahh çevremizde insanlıktan uzak kişiler ne kadar çoğaldı.Dini kendi çıkarları için çok güzel kullanıyorlar.

öykü dedi ki...

aynen mahmut aynen

Adsız dedi ki...

duayla imanla ne ilgisi var neden duayla butunleştırıyoruz bunu