5 Şubat 2011 Cumartesi

malzeme

Image and video hosting by TinyPicBahsettiğim şey yemek tariflerinde

şundan bir parça bundan bir tutam şeklinde olanından değil.

Bahsettiğim insanın yapısı,insanların karakterlerinden dolayı birbirini malzeme edişleri,

kendi hallerine bakmadan bir başkasının açıgını yakaladıklarında bunu malzeme olarak kullanışları ve

bundan keyif alıp,.

enini sonunu düşünmeden hareket edişleri

*

düğme almam gerekiyordu

(*düğmeci yaşlı bir amca *)

20 tane alıcam şunlardan ! dediğimde kutuyu önüme sürdü

sen al içinden kızım dedi

saydım 20 taneyi ona uzattım

amca sen de say !

diye

gülümsedi

yok kızım dedi yok gereği

ola ki birisi 2 düğme fazla alırsa benim kaybım 2 düğme olur

ama ya onun kaybı ?

hayat boyu onunla gelır kul hakkı olarak yapışır ensesine öbür dünyaya kadar ayrılmaz yanından ağırlık yapar

dedi..

İşte aslında hayatın en sade en güzel

olması gerekeninin anlatımı bu olsa gerek..

*

İnsanlar insanları malzeme yapabiliyor günümüzde

haklı haksız bilip bilmedem ahkam kesebiliyor

İleri geri konuşup karalayabiliyor..

En güzel örnegini de Defne de yasadık bence..

Onun öldüğü akşam bir erkek arkadaşının evinde bulunuyor olması

bazıları için karalama adına iyi bir malzeme oldu o..

Aldılar verdiler parçaladılar hırpaladılar..

Ne ailesini düşündüler bunu yaparken ne o minicik melek oğlunu

Olayın nediri ? niçini ?nasılı ?aslında hiç birimizi ilgilendirmiyordu

herkesin hesabı bilindik yerde veriliyor zaten verilecek istisnasız hepimizin öyle..



Peki bu durumun en önemli muhatabı olan kocası orda karısının başucunda gözyaşları içinde üzüntü ile beklerken

dışardaki insanlara ne oluyor

insanlar nasıl bu kadar acımasız?

nasıl bu kadar kolay harcayıcılar anlamak mümkün değil..

Ama tarih boyu bu böyle olmadı mı?

Başkası bir hata yaptıgında diğerleri sütten çıkma ak kaşıkçasına onu yerden yere vurmadılar mı?

üstüne bir bir karaları çalarken

yahu biz ne yapıyoruz?

iç yüzünü bilmiyoruz !

hadi onu bırak bilsek bile yargılama hakkımız var mı bizim demediler

ve en cahilinden

En..

ben dünya insanıyım aydınım ! diyenine kadar

hepsi vurun... öldürün ü yaptılar

acımasızca....

ne kendini artık savunamaycak defne yi

ne onun kocasını

ne de o minicik yavrusunu düsünmediler..

Öyle bir oldu ki bu toplum

Anlamadan dinlemeden yargılayıcı

idam edici yok edici paralayıcı oldu

Televizyon programlarında realty showlar da

birisi yanlış yaptıgında

diğerleri bilir kişiydi

mikrofonu eline alan sütten çıkma ak kaşıklar

o kişiye vurun abalıya yaptılar

İzledik sustuk..

ve hepimiz seyirci olduk

SUSTUK..

aslında susmak ta paylaşmaktır

o yüzden

Artık susmamalı...

Bu sefer susmayalım.. Bir başkasını yaşadıkları adına yargılamak hiç birimizin hakkı değil..

yargılamak ve cezalandırılmak zaten belli yerde herkes için söz konusu

eger hatası varsa..

Bunu da bilen o yerdir.

Bize düşense



Ölüme....... Ölene ve O kişinin yakınlarına saygı duymaktır.
(bir durup düşünmek lazım her şeyde .anlamak dinlemek önyargısız yaklaşabilmek insanlara)

20 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Canım Öykü, öncelikle teyzene geçmiş olsun diyorum. En kısa zamanda sağlığına kavuşmasını yürekten diliyorum.

Yine yaşamdan çok güzel örnekler vermişsin. Diyorum ki iyi insanlar bu dünyayı ayakta tutuyor. Yoksa insanoğlu bir girdabın içinde yuvarlanıp gitmekte.

Bir ölüm olayını bile medyatik malzeme olarak kullanma derdine düşenleri üzüntüyle kınıyorum. Yazık!!

Sana bir mail yazdım. Sevgiler, selamlar...

Adsız dedi ki...

her zaman okunacak bir yazı olmuş, söylediklerin çok doğru..

ne acı ki bu tür şeyler toplumda ölüm bilincinin bile tam olmadığını gösteriyor. çoğunluk olarak ya bazı inançlarımız yanlış ya hiç yok. ölen birinin ardından böyle davranılması dinimize aykırı.

Profösör dedi ki...

Maksat reyting artsın..

beenmaya dedi ki...

bir yandan şaşırmıyorum yaşayanlara saygı göstermiyorken ölenlere nasıl ve niye gösterilsin ki diye. ama bir yandan da aklım almıyor tek taraflı bir hikaye üzerinden yargısız infaz yapma hakkı hangimizde var ki diye...

aşağıya okunması gerektiğini düşündüğüm birkaç tane link ekliyorum bu konuda yazılmış çok güzel ve doğru yazının linki;

http://www.zekirdek.com/yazi-hincal-uluc-olmus--2105-zeki-kayahan-coskun.html


http://takyildiz.blogspot.com/2011/02/ne-kadar-uzuluyorum-bilemezsiniz.html?spref=tw


http://bianet.org/bianet/medya/127657-hincal-uluc-namus-cinayetlerini-kiskirtiyor

http://bianet.org/bianet/medya/127669-melezlige-tahammulu-olmayan-muhafazakarlik

http://bianet.org/bianet/kultur/127665-medyanin-namus-cinayeti?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

öykü dedi ki...

Canım Begonvıllı Evım

maılıne yanıtı sımdı gonderdım..


yazımla ılgılı ıse sunu soylemek ıstıyorum

bazı ınsanların ruhları kara
sevgı nedır bılmıyrolar
ve baska ınsanları elestırerek
tatmın duygusu yasıyorlar



ancak unutmasınlar kı
bu yapılanlar
cok gunah
ve mutlaka bı gun bı yerde karsılıgını buluyor..

öykü dedi ki...

Profösör

hersey ne kadar duygusuzca yasanıyor dımı
rayting ugruna harcanan *ınsan *

orda
ama kımsenın umrunda degıl

öykü dedi ki...

sevgılı verago dogru soyluyrosun


dınımıze de aykırı
ınsanlıga da aykırı
hcı bı yonden eller tutar yanı yok bu yapılanların

öykü dedi ki...

mayacım tsk ederız
hemen okuyacagım

Vladimir dedi ki...

Kötülük kelimesinin taridini tek kelime ile yapmak artık mümkün değil. :((

Düğmeci amcayı çok sevdim ben. Ben de öyle olmak istiyorum büyüyünce.

öykü dedi ki...

Kötülügün bır suru yolu var bu da bı cesıtı sanırım vladımır


bı de dugmecı amcayı ben de cok sevdım:)

Adsız dedi ki...

mezar soyguncusuyla atmaca arası bir yerde az biras da röntgencilikle edepsizlik. Milletçe aşmışız son zamanlarda

Adsız dedi ki...

Öykücüm bende begonvilli ev arkadaşımızın bloğunda yaptığın yorumda okudum.çok geçmiş olsun teyzene acil şifalar diliyorum.

yazına da sonuna kadar katılıyorum.insanlıktan uzaklaşıyorlar.onlar adına üzülüyorum.nasıl hesap verecekler.sanki kendileri hiç ölmeyecekmiş gibi rahatlar.onların kimbilir ne günahları var.kimse masum değil.

bu arada sevgili defne'nin yakın dostu yunus günçe'nin yazdığı yazıyı ben de paylaşmak istiyorum sizlerle.o kadar güzel ifade etmiş ki.

http://kafamdaboceklervar.blogspot.com/2011/02/gargamel-ve-azman.html

sevgilerimle.sağlık ve mutlulukla.

cem dedi ki...

dimi bazısı durup düşünmüyor; 30 küsür yaşında, bi annenin durup dururken ölmüş olmasını. düşünenleri de onu ilahlaştırmakla suçluyor. Be adam üzülüyoruz sadece, kimseyi ilahlaştırdıgımız yok.....

Unknown dedi ki...

İnsan sadece ölene ve ölen kişiye saygı duymadan önce kendine saygı duymalı diye düşünüyorum.
Herkes kendi hayatını yaşar ve hesabını verecekse kendisi verir.
Ama insanların ağızı maalesef büzülmüyor.Hatta o gece evine gittiği,"duygusal yakınlaşmamız oldu" diyen arkadaşının bile...
İfadeler de gizli kalmalı bence.Sevgiler canım..

öykü dedi ki...

Pelincım

80 lerden bu yana
bır polıtıkanın getırılerı bunlar
BEN MERKEZCI
once ben dıyen kendısı harıcı herkesı karalamayı bı becerı sayan
ne olursa olsun en ustte en tepede ( her konuda)
olmayı
ve bu ugurda her yol mubahı tercıh eden
ınsanların
vardıgı yerdeyız bence.

öykü dedi ki...

kamıkazecım teyzem adına cok tsk edıyorum

gonderdıgın lınkı okuyacagım

sevgsız bı toplum olduk
boylesı bı acının ustune o acıyı daha da katmerlendırecegını bıle bıle
yargıc olduk hakım olduk savcı olduk
ve hakkımız varmıs gıbı bılıp bılmeden idam ettık ınsanları....

öykü dedi ki...

gereksız adam
o kadar acımasız kı o ınsanlar

sade ınsanların acısına bıle saygısı yok

bu acıyı bıle anlayamıyorlar
onlar parcalamak yoketmek uzere kurgulanmıs robotlar gıbı

acımasız.

öykü dedi ki...

neşecım

o adama ben de takıldım


bı erkek
nasıl olur da
boylesı bı seyı anlatır acıklar


hem de kendısını savunamayacak artık aramızdan ayrılmıs bı ınsanın ardından


erkeklık caglar boyu mertlıkle anılmadı mı
eger mertlıkse erkeklıgın dıger adı!



o zaman bunun adı ne?

Unknown dedi ki...

"Ölüler hakkında kötü konuşmayın, sonra dirileri üzersiniz"
Ben bu hadisişerifi çok severim öykücüğüm....

öykü dedi ki...

Çok guzeldı nesecım paylastıgın ıcın cok tsk ederım