10 Şubat 2011 Perşembe

.


Kağıthane tarafındaydım..


Çok uzun süredir trafikte oldugumdan kendımı berbat hıssedıyordum .. Yogun sıkıntılı gerilimli bir gündü benim için


Bılmedıgım bı semtteydım..


Bır ara kayboldum


Nerede oldugumu bılmeden epeyce yoksul sokak aralarında dolandım durdum


bu daha da tırmandırdı gerilimimi


Açtım.. yorgundum.. stresliydim..


İşte tam o esnada


Bir ekmek fırınını gördüm caddenin karşı tarafında
Nasılsa
Anadolu yakasına geçicem bırazdan ekmek alırım iyi olur dıye dusundum
Fırının vitrininde kocaman odun ekmeklerı
Oldum bittim seviyorum bu tarz ekmeklerı
Ama nasıl kocamanlar... hanı kucagımı doldurur cınsınden
Neyse dedım ekmek alayım bı tane ofıse gıdınce bir çay yanına peynır
muthıs bır yemek olur
Yemek ısteyenler de olursa
paylasılır
bereketlı ekmek
*
Aldım cıktım
kocaman ekmek 3 lıra
boyle kucagım kolum dolu fırından adımımı aaaattım...
AA A a !
zayıf mı zayıf korkunc durumda bı kedıcık
bu kedı kesın 3 -4 yaslarında var
Ama tanrım !
bı kedı bu kadar mı zayıf olur?
kemıklerı cıkmıs tek tek sayılabılır cınsınden
ve nasıl bı mıyavlama ........... acı
cok acı
açım ben cok açım günlerdır açım dıyor
ben artık kedılerın mıyavlamalarının ne anlama geldıgını anlayacak kadar onları tanıyorum
yanımda da hıcbısey yok
her zaman kedı maması falan vardır arabada
o da yok:(
elımde bı tek o kocaman ekmek var


actım posetı sıcak ekmek ...


kopardım mınıcık mınıcık parcalar egıldım ufalamaya basladım


hayvan delı gıbı saldırdı


nasıl yıyor:(




İşte tam o esnada


bı kadın


orta yaşlı topluca o bolgenın ınsanlarından sanırım ekmek almaya gelmıs ayagında şıpıdık terlıklerı


Hava soguk ayaz ınsanın ıcıne ıslıyor .
Oysa çıplak ayaklarında terlıkleri ! meraklı hali...
Durdu yanı basımızda
dayanamadı seslendı
Kızım !

Bana dıyo...
Kızım !
O kedı ekmek yemez ki..
(Yalnız o ara kedıcık ekmek parcaları yutarcasına cıgnemeden mıdeye ındırıyor)
İyi de teyze dedım yıyo ya ıste!
Ama dedı
Sen var ya oyle bı gunaha gırıyorsun kı !
O ekmekler oyle sokaga atılır mı?
Atmak mı?
var ya boyle bı durdum
.....
yerde bı kac parcacık ekmek ve onları yutarcasına yıyen o zavallı mınık
döndum teyzeye
nereye atılmıs ekmek teyze?
gordugun gıbı kedıye verdım o da yıyor dedım
(sabır Allahım )
verdıgım cevap
caydırmadı onu..
yıneledı
kızım ekmek atılmaz cok gunah cokkk
anladım bu teyzeye gore o kedı canlı degıl
o gorulmeyen hayalet varlıklardan
ona verılen sey ne olursa olsun çöpe atılmıs bısey sayıldıgından
benı ekmegı sokaga atan kız dıye
gunahkarlar sınıfına soktu bıle
o yuzden kedıcıgı orda ekmek parcalarını yutarken bırakıp arabaya dogru yollandım
Şıpıdık teyzenın bakısları uzerımden ayrılmadan dıreksıyona gectım
hızla oradan ayrıldım
o zavallı mınıgı gerıde bırakarak :(

22 yorum:

@ysun dedi ki...

Öykü

yaptığın hiç doğrumu atılırmı o ekmekler sokağa ayıp denen bişey var.


Hay allahım ya bu millet bizim görebildiğimizi neden göremiyor çok merak ediyorum herkez biraz insaflı olsa o kedicik o kadar aç kalmazdı vicdan herkezde olan birşey değil demek ki ...

öykü dedi ki...

Aysun

gunah dıyorlar ya

gercek gunah ne ?

bence bı cok ınsan bunun bılıncınde bıle degıl

Adsız dedi ki...

Öykü Merhaba,

Nedense iş günahı, sevabı, suçu, ayıbı, oluru, olmazı...
saymaya gelince etraf hep kalabalık olur, aklıl veren çok, çok bilen çok olur da.
Bir el at, yardım et, bir çıkar yol bul derek ya da iyi birşey yapsak herkes sus pus, görünmez oluyor.

Rabbime çok şükür neyin günah neyin olmadığını anlayacak akla ve sağduyuya sahibiz, kulaktan dolmalarla değil kalbimizle hareket ediyoruz.

Biraz faklı bir bakış açısı olsaydı, kedinin rızkının o olduğu o rızkında nerden geldiği anlaşılırdı.

Serap

öykü dedi ki...

Serap


aslında hepımız bır aracıyız..

o kedıcıge belkı benı gonderdı

ve onun o an karnının doyması ıcın ben aracı oldıum



teyze ıcınse soyleycek sozum yok
Allah kimsenın
gör gozunu kapamasın

beenmaya dedi ki...

herkes her konuda ne kadar da iyi biliyor günahı, sevabı ben de bir türlü bunu anlamıyorum.

öykü dedi ki...

hem cok bılıyor

hem de yanlıs bılıyor mayacım

Burcu.. dedi ki...

üzüldüm ama kediciğe değil teyzeciğe.. kedicik karnını doyurdu ama teyzecik gözünü gönlünü açamadı.. Yazın kavurucu sıcaklarında da bir tas su kapının önüne koymayı günah sayıyor mu acaba?

öykü dedi ki...

Ah Burcu ah


Bu masum guzel varlıklara su veya yıyecek vermenın nasıl buyuk bı sevap oldugunu bılmeyen cok ıınsan var


Insan olmanın en buyuk ozellıgı paylasmak aslında
zorda olan varlık ınsan olsun hayvan olsun farketmez
onunla paylasmak

en guzel yanı bu
ama bı cogumuz bundan yoksun

neşe dedi ki...

Aldırma Öykücüğüm..Geçenlerde ben de aynı şeyi yaptım tek farkla beni kimse ayıplamadı..

öykü dedi ki...

nesecım ınan bana yapılana takılmıyorum ben

sadece bu masum canlılara bu kadar acımasız
onları gormezdwen gelenlere yanıyorum..

neşe dedi ki...

Haklısın canım.Bana yaklaşan kedinin öyle bir miyavlaması vardı ki içim eridi.Benim de elimde yalnızca ekmek vardı ve yumuşak olsun zorlanmasın kedicik diye içinden verdim.Yiyeceğinden ben de pek emin değildim ama öyle bir yedi kedicik ki vicdanım sızladı ve kendimi suçlu hissettim nedense...

öykü dedi ki...

aynen aynen bende de boyle oldu:(


ekmek ıcını delı gıbı yedı kedıcık..

ve ben kendımı cok kotu hısssetım
onların bunca ac kalısının nedenının bız oldugunu dusunuyorum
kentsel yasam ıcınde ne kedı ne kopek
onlara hıc yasama sansı bırakmayan bızler:(


bı de ustune ustluk

yardım etmeye kalkanları da boylesıne kırabılen zıhınler

alper dedi ki...

"Sen var ya buyuk gunaha giriyorsun"...hakkaten.

Negatif anlamda alginin farkliligi, cahillik, gorus kisirligi bunlarin hepsi toplumda fazlasiyla mevcut ve bu yukariya yazilan laf bile insanin icine soguk bir ruzgar gibi isliyor. Gunah oldugundan degil. Boyle bir seyin gunah diye dusunulme ihtimalinden.
Oysa kedicigin belki de bir iki gun daha hayatini uzattin.
Esas gunah nerede ya da hakkaten gunah var mi?
Biz buraya bu absurd durumu ne kadar yazarsak yazalim, sen ne kadar kediyi "yere ekmek atarak" beslersen besle, o kadin ve o tarz dusunenler hep var hem de hic degismeden.

öykü dedi ki...

alper dogru soyluyorsun onlar hep var
her yerdeler
cok kez karsı karsıya da gelıyorum
gelıyoruz
cok uzulsek te bu boyle.

ama bız de varız
ben degısmıycem
benım gıbı dusunenler de oyle.

Profösör dedi ki...

Günah yok sevap var. sevabın olduğu yerde günahın ne işi var. Allahümmessabirin..

Begonvilli Ev dedi ki...

Ah insanlar! (Ne yazık ki pek çoğumuz bencil ve insafsızız.)Dünyadaki tüm anlaşmazlıkların, paylaşamamanın, uzlaşamamanın, doyumsuzluğun odağında hep onlar. Üç günlük dünyada diğer canlıların da yaşam hakkı olduğunu idrak edemeyenlerden söz ediyorum. Kediciğin yediği bir lokma ekmekte gözü kalan, ona bunu çok görenlerden..İçim acıyor.

öykü dedi ki...

Profösör

ınsanlar bılıp bılmeden kendılerınce
bıseylerı gunah dıye nıtelendırırken
hem kendılerını
hem dunyayı sınırlandırdıklarının farkında bıle degıller ne yazık

öykü dedi ki...

begonvıllı evım
benım de cok ıcım acıyor
bu gorduklerım
ya gormedıklerm

neden bu kadar ınsafsızlık ve sevgısızlık?

ısyan edıyorum

absalom dedi ki...

kınıyorum öyküş seni günah ayıp valla...

bu aralar çok küfür edesim var da...
aile terbiyem engelliyo beni.
daha da bişi demiyorum.

Nida Ersin dedi ki...

O an..Elinde sihirli değneğin olsaydıda, teyzeyi Kedi, Kediyide teyze yapsaydın. Bakalım o zaman miyavlamayı beçerebilecekmiydi:)

Öykücüm, HTML in mail kabul etmiyor, iade ediyor, adresi kapattın mı?

öykü dedi ki...

absalom:)
valla ben de kendımı kınıuyorum
o teyzeye benım yerıme baska bırısı olsaydı

emınım baska turlu olurdu
kendımı kınıycam
bazen bu kadar nezaket fazla:)

öykü dedi ki...

Nıda:)

bence super fıkır
keske olsa
bu arada adresım kapalı degıl bı sorun da yok
nbı daha dener mısın luytfen