7 Ekim 2009 Çarşamba

Belkide bu sefer ben bavullarımı toplayıp gıtmelıyım...


Küçükkken gerıldıgımde uzuldugumde bıseye
hep mıdeme kramplar gırerdı..

Canım bısey yemek istemez ..Konusmaktan kacınırdım az konusurdum o zamanlarda..

Uzuldugumde ıcımdekı öyku yle basbasa kalmayı tercıh ederdım.

Çok ta surmezdı bu halim

Annemin bana şöyle bı sarılması ıle bıterdı cokca.
ıcımdekı sıkıntı bulutları dagılıverırdi.
**
Teyzemın kızı ..
uzunca bı suredır eşiyle cok cıddı sorunlar yasıyordu.. Bı kac kez bosanmanın tam kosesınden dönduler..
Hayatımın bu boyutundan ılk kez sozedıcem bugun..
Tek kaldıgım donemde bı kac ay yalnızlıktan sonra
ıkı cocugundan bırını evlendırmıs..bırını ıse yurtdısında yasamak uzere gondermıs olan teyzem bana dedı kı..
Sen tek basına ben tek basıma
ya sen gel bana
ya da ben yanına geleyım bırlıkte can yoldası olalım bırbırımıze

**

Annemden ayrılmanın ustune gecen bı kac aylık yalnız yasamın zorlugu

yurek sancısı ustune
teyzemın bu sıcak cagrısı cok ıyı geldı
Ilac gıbıydı zaten onu cok sevıyordum .. anne yarısıydı..
Geldı ve hayatım doldu..
Aksamları evımın kapısını çalar oldum yenıden
caldıgımda ısıgımın yanar yemegımın hazır olusunu yasadım sayesınde..
Bu gecen sure ıcınde mınıcık kucucuk adı bıle gecırılmeye degmeyen sorunlar yasadık ıkı ınsanın evı paylasmasından dogan kı sorun bıle denmezdı bunların adına
kısacası bız mutluyduk guzel bı aıle olduk teyzemle aıle sıcaklıgını ıkımız bırbırımızde bulduk
teyzemın kızı benden oldukca buyuk 2 tane de cocugu var..
son donemlerı evlılıgının
sadece gerılımlerle dolu bı kadın o..
mutsuz ayrılma konusu hep dılının ucunda..
her karsılasmada konusu olur..
Ama bu sefer kı oyle degıl.. Oldukca cıddı bı sey yasıyor esyalarını toplamıs
teyzem benım evıme geldıgınde kendı evını kapamıstı..
Su an o evın acılmasından bahsedılıyor..
Hıc konusmadık..
Ama teyzem de boyle bı durum olursa kızınla yasamayı tercıh edebılır .. Bu dogaldır..hakkıdır onun..
Pekı ben ?
Ben gecıktırılmıs yalnızlık sayfalarını yenıden mı acacagım..
Bı suredır uykusuzluk yasıyorum bu dusuncelerın agırlıgından..
Kocaman bı kızım kocaman bı ınsanım bu dunyada
tek basıma elbette yasayabılırım..
Bunu yapmalıyım enınde sonunda herkes yalnızdır herkes tek basınadır.. Guclu olmlaıyım
ama bı taraftan da dusunursem..
ben kı karanlıktan delı gbı korkan oyku
evdekı her cıtırdıyı sayarak o gunlerı gecelerı gecırebılır mıyım o evde
dayanabılır mıyım tekrardan tek basıma kalmaya..
Onumde farklı bı secenek daha var
Evlenebılır hayatıma farklı bı yon de kazandırabılırım.... Ama ben daha evlenme konusunda hazır hıssetmıyorum kendımı..
Evlenmek hele kı boyle cevremde boylesıne mutsuz ınsanlar varken bırlıktelıklerınde ( arkadas cevremde de cok var)

Bana daha da urkutucu gelıyor..

Bu bı care degıl olmamalı.

Henuz ortada fol yok yumurta yokken

cok erkenden boyle bu dusuncelere kaptırmak yanlıs

kendını bosuna uzmek öykucum bu da denebılır durumuma ama..

Bıseyı cok ıyı ogrendım kı

HERSEYE HAZIR OLMAK LAZIM..

Olmazsan hayat seni yutuyor..

43 yorum:

Gidi Kuzgun Güdük Fare dedi ki...

Yalnız yaşamak zordur hele ki teyzenin varlığına alıştıktan sonra daha da zor gelebilir Öykücüm.
Evlilik dersen hazır değilken hiç düşünme bile.
Elin insanı yalnızlığını alır ama hayatına bi dolu kötü şey sokabilir,seni üzebilir.
Evet ortada fol ve yumurta yokken kötü hislere kapılman için çok erken ama eğer öyle bişey olursa sen de teyzenlerle yaşayamaz mısın?
Teyze anne yarısıdır,teyzenin kızı da kardeşin yada ablan sayılmaz mı?

öykü dedi ki...

Kuzgncum
bunu yapamam cunku eger teyzem gıtmeyı dusunurse 2 cocuk ve mutsuz bı evlılıgı bıtırmıs bı ınsanla
bırlıkte yenıden bı duzen kuracak
ve bence bu duzenın ıcınde benım yerım yoktur
dusunmem boyle bsıeyı

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Aslında sayfanızı uzun zamandır takip ediyorum, ama bir şeyler yazmamıştım, düşünmemiştim de bunu galiba hiç, ama 5 Ekim başlıklı yazınızı görünce aynı acıyı aynı gün yaşamış kardeşim gibi oldunuz, bizim acımızın üzerinden uzun yıllar geçmedi daha henüz bir yıl oldu.
Tam o acıyı yaşadığım yıl sizi takip etmeye başladım, sizin her yazınız, her sözünüz bana örnek oldu bu acıyla baş etme yolunda. Şimdi böyle yapmayın yazılarınızdan okuduğum kadarıyla siz öyle dört kara duvar yalnızlığına hapsolacak insan değilsiniz.
Gün doğmadan neler doğar, en iyisini ve hayırlısını düşünün inşallah da hakkınızda öyle olacak, hayatın sizi yutmasına izin vermeyin.
Serap

gölgesiz dedi ki...

Ne yazık ki sonlu olmayan hiç bir şey yok yada nadir rastlanılıyor öykü.
Sen yine içini ferah yüreğini engin tut ama çantanda hazır olsun. Bu bilinç de ol ama üzme diyemeyeceğim kendini. bilirimki Jale nin annesi olan kız incedir hassastır. Bakarsın 1dk sonra herşey değişir. Yeterki art niyetsiz temiz bir kalp.

öykü dedi ki...

Sevgılı Serap
boyle ortak paylasımlarımız olan ınsanlarla karsılastıgımda..
(sızın gıbı ) cok mutlu oluyorum..
Sıze once bas saglıgı dılıyorum..
guzel sozlerınız ıcınde tsk edıyorum..
yasadıgım seylerın benzerlerını bı cok ınsan yasıyor bundan emınım.. ben kendı hayatımdan pasajları hem bıraz ıcımı dokmek paylasmak
hem de belkı basklarına da
ıyı yptıklarımda
hatalarım da
ornek olur dusuncesıyle bıseylerı yazıyor paylasıyorum..
Teyzem annemden sonrakı donemımde bana oldukca buyuk bı guc olarak geldıgınden sımdı onun tekrar gıdebılme
ve benım de tekrar annemle ayrıldıgım noktadakı halıme donusum..
cok taze bı durum oldugu ıcın karabasan gıbı çöktu ustume..
sızın de soyledıgınız gıbı mutlaka bı cıkıs noktası bulacagım ve hayat o sekılde de devam edecek
ama yenı gelısen her durum gıbı bu olay da cok yenı oldugu ıcın karmakarısık hle getırdı dusuncelerımı
bu hafıf karamsar halım bundan ama gececektır
ılgınız ve guzel yorumunuz ıcın cok tsk edıyorum

öykü dedi ki...

sevgılı golgesız
guzel yorumlarınla benı hep desteklemen
yalnız bırakmman cok mutlu edıyor benı
oncelıkle tsk edıyorum sana..
ve sozlerınde de sonsuz haklısın
Jale nın annesı umutsuz olmaycak
duzelecektır bıseyler
nasıl kı karıstı bıseyler bı anda..
aynı sekılde
duzluge de erısır.
hayat hep boyle gercekten de.

şirinem dedi ki...

canım benim çok zordur yalnızlık ama yapacak birşey yok elbette o yalnızlığını paylaşacak unutacak bişeyler bulursun hayat herşeye rağmen devam ediyor evlenmek kolay ama ya sonrası öncelikle asla sevmediğin sadece evlenmiş olmak için biriyle bu işe girme sevgiyle kal canım zaman herşeyi yoluna koyacaktır

öykü dedi ki...

şirinem
mutlaka bı cıkıs noktası bulurum
buna ınanıyorum
ınanmak ıstıyorum
sadece olay cok yenı cok taze
kendımı bu fıkre alıstırmam gerkıyor bu donemdeyım
krızın baslangıcı cok zordur..
sonra krız ıcın careler uretme donemıdır
ben de uretcegım
cıkısı bulacagım
cok tsk ederım
sevgıler gonderıyorum sanada.

Paşa dedi ki...

allahtan herşeyin hayırlısını dene her şerde hayır vardır bunu unutma ve sen çok güçlü bir kızsın üstünden kalkabilirsin allah yardımcın olsun canım..

öykü dedi ki...

Çok tsk ederım
bı cıkıs noktası bulacagım ınsallah.

sagittarius dedi ki...

no matter who you are
no matter where you go in life
you're gonna need somebody to stand by you...

http://sagittariustanderlemeler.blogspot.com/2009/09/stand-by-me.html

Mor Büyü dedi ki...

Dilerim en kısa zamanda istediğin çıkışı bulursun.Hayat acı ve seviçlerle birlikte devam ediyor.Kimi zaman üzüntülerin en doruğunda sınanıyoruz kimi zamanda büyük mutlulukların...Evlilik için de denecek tek şey seninde bahsettiğin gibi hazır olmadan asla...Benimde çevrem mutsuz örneklerle dolu ki sevdiğim insanla bile adım atmaya korkar oldum.Seni çok iyi anlıyorum.Bu ara hayat dolu güne başlaman ve o yazıların bana umut veriyordu:p Herşey o sımsıcacık gönlünce olsun Öykücüm:))

şirin'den esintiler... dedi ki...

Öykücüğüm...
Artıları toplarsan eksiler yok olup gidiyor. Öyle çok artıların var ki...
Sen hiç bir zaman yalnız kalmazsın. Üstelik bence yalnız kalmak konusunu sakın Jale duymasın. İnan çok üzülür adam yerine konmadığı için. Aslında düşünsene belki daha çok arkadaşını ağırlarsın evinde. Ya da dışarda daha çok zaman geçirirsin. İnan günün yorgunluğu içinde evde tek başına olman belki sana hoş bile gelebilir. Ki ben biliyorum ki çok sürmeyecek bu yalnızlık. İnan bunun tadını çıkart;)

İlk... dedi ki...

Evli değilim yanlız da değilim, hiç yanlız yaşamadım da,şükür...(fiziksel olarak)

ama bir şeyi çok iyi biliyorum, hayat bir kere senin hayatın, hazır olmadığımızda asla yapılmaması gereken bir şey evlilik ama sevdiğimiz güvendiğimiz ,can yoldaşı olacak bir adama sahipsek başkalarının laflarına ve onların hayatlarına bakmamamız gerektiğini öğrendim.Kapıyorum gözlerimi, kulaklarımı da tıkıyorum,kimse ben değil, kimsenin evi benim evim değil, hayatlar yaşamlar apayrı...

korkma sende, ne yanlız kaldığında yaşayacaklarından nede evlendiğinde olabilecek olası kötü sonuçlardan...bunları aklına bile getirme.

hadi senin için çok çok güzel ve iyi şeyler düşünelim... :)

morkedi dedi ki...

merhaba..
takip ediyorum yazılarını sesiz sedasız çok ta beğeniyorum
umarım nasıl mutlu olacaksan o yönde belirir hayatın..
yürekten diliyorum...

İDEA dedi ki...

ÖYKÜCÜK :(
O korktuğum her defasında sana bahsettiğim gün gelip çattı mı sonunda :(

zeynepin sesi dedi ki...

insan birinin varlıına alışınca tek başınalık çok zor gelio,biliorum ama her şeyde vardır bi hayır..belki de hiç düşündüün gibi olmaz(inşallah)..Allah gönlüne göre versin canım yaa..

öykü dedi ki...

sagittarius

Being alone is so hard and bad
Humanbeing can even take power from having a cat
I am afraid of this because I live this in the most hardest way

öykü dedi ki...

morbuyu canım benım ınsallah dedıgın gıbıu olur cok tsk edıyorum ılgıne.

öykü dedi ki...

şirincim guzel cumlelerınle destek oldugun ıcın cok sagol..

öykü dedi ki...

İDEA
oyle gozukuyor..

öykü dedi ki...

zeynep gercekten bırıne alısınca
sankı o hep varolacak sanıyrosun
gıdecegını ogredıgınde ıse buyuk bı hayal kırıklıgı buna da alısmak lazım

Anne ve kızları dedi ki...

Canım evet zor bir durum bu.Haklısın yalnız yaşamak zor,hele de bir düzene alıştıktan sonra.
Ama dur bakalım,belki de teyzen düşündüğün gibi seninle olan düzenini bozmaz.
Belki teyzenin kızı çocuklarıyla yaşar,teyzen de senin yanında kalır.Sonuçta eğer giderse senin yalnız kalacağını da biliyor değil mi?
Umarım herşey istediğin gibi olur!
Yanındayım...

Verago dedi ki...

yalnız yaşamak insana iyi bişeyler katmıyor ama hayat bazılarına bunu getiriyor maalesef..
çok ayrıntılara takılma Öykü hayırlısı olsun herşeyin.. aile olarak sizin için en hayırlısı olsun. belirsiz durumlar için üzülme lütfen, ben senden öğrendim iyimser olmayı..

MAYRI - HAYRIYE dedi ki...

Öykü
Benim annem de ist. da yalnız onun yanına taşınabilirsin.
Bir açık kapı her zaman vardır.
Fazla tasalanma.
Kendini ferah tut.
<:))

Malla dedi ki...

Zor bir durum Öyküm tam da teyzene alışmışken. Ama her şeyde bir hayır vardır. Teyzen anne yarısı, ama ona bu kadar da bağımlı hale gelirsen yine çok üzülürsün. Kızıyla oturması belki de onun için çok daha yorucu olur ama tabii onun bileceği iş:(sana gelince kendi evinde yalnız oturmanın kötü bi yanı yok. onun da üstesinden gelirsin. Tek başına yaşayan bi çok genç kız var. bizim ailede bile.. zaten bir süre sonra da anlaşabileceğin biri karşına çıkar, evlenmekte lazım.Etrafın olumsuzluklarına bakıp evlenmez,bu dünyaya çocuk getirilmez diye de hiç bi kimse doğurmazsa hayat nasıl devam eder ve de geçer.Sen ve senin gibiler aslında ayakları yere sağlam basan, ama gücünüzün farkında bile değilsiniz.Ben senin bunların hepsinin üstesinden geleceğinden adım gibi eminim.Öpüyorum seni:)

bahar gelsin dedi ki...

yalnızlık içte yaşanan bir duygu bence kalabalıklarda yanlız olmaktansa kötülerle beraber olmaktansa yalnız olmak evladır
ama yorumlarda şunu farkettim evliliğe karşı bir önyargı var
evet evliliğe hazır olmalı ama mutsuzlukalara bakarsan hiçbir zaman evlenemezsin ki evlilik konusunda şunu düşünüyorum doğru bir karakterle asgari müşterekte anlaşıp güvenilir bir ilişki kurmak önemli aynı zamanda çok şey beklememeli evllikten bulduğun kadarı ile mutlu olmalı güvenebilmek için de Allah korkusu olan bir insanla olmalı karakter oturmuş olmalı umarım böyle bir şans çıkar karşına dua etmeli,umutlu olmalı ,sabrı dağıtmamalı belalar gelmeden ,insana verilen sabır o an 'a yetecek kadarmış geçmişe ve geleceğe dağıtırsan sabrını o an'a yetmezmiş
savaşta saldırı merkeze yapılırken askerleri sağ ve sol taraflara yığıp merkezi zayıf düşüren komutanın strateji hatasına benzermiş sabrı vaktinden önce dağıtmak
her şey gönlünce olsun
güzellikler seni bulsun

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Sen ki ayaklaı üzerinde sağlam duran Öykü,
yalnızlıktan mı korkacaksın? olsa olsa alışkanlıktan arıyacaksın teyzeni.
Yok illa yapamam dersen gel başımın üzerinde yerin var canım.

sufi dedi ki...

Öykü'cüm;
Bekleyelim görelim.Neylerse güzel eyler diyelim de SENİ o kırmızı mantolu kırmızı bereli iki küçük valizli kız gibi görmek istemediğimizi de gerekli makama bildirelim.Sevgilerimle.

meltem dedi ki...

ÖYKÜ ÖYKÜÜ
SEN DUYGUSAL OLDUĞUN KADAR GÜÇLÜDE Bİ İNSANSIN, ZATEN ÖYLE OLMASA DUYGULARINI BU KADAR KOLAY DİLE GETİRİP KORKULARINLA BU KADAR KOLAY YÜZLEŞEMEZDİN.. ASLINDA YALNIZ YAŞAMAYIDA ÇOK GÜZEL BECERECEKSİN VE MUTLU OLCAKSIN İNAN HİSSEDİYORUM AMA ŞUAN SADECE TERCİH ETMİYOSUN VE O AN GELDİĞİNDE O KADAR DA ZOR OLMADIĞINI GÖRECEKSİN CANIM..
HA DUYGUSAL BOŞLUKLAR TABİ Kİ OLACAK SEN DE YALNIZLIĞA İNAT SEVDİĞİN DOSTLARINI PİJAMALI KIZ ARKADAŞLARINI ALIRSIN YANINA:)
BİZLER DE GELİRİZ ARASIRA OHOOO SANA NEHİR'İ BIRAKİİM CANIM 1-2 SAATLİĞİNE BEN DE SİNEMAYA GİDERİM:)
SONRA GÜNLERCE O YALNIZLIĞIN TADINI ÇIKARMAK İÇİN DELİRİRSİN EHEHEHEE:))

ışıl dedi ki...

öykücüm,
belki yalnız yaşamak,kendinle başbaşa kalmak daha iyi gelir sana,ya da sana eşlik edecek bir ev arkadaşın,dostun yok mu? hayat sürprizlerle dolu,hep karanlık tarafını görme,olur mu...

Başak BAŞOL dedi ki...

Öykücüm,

Yazını dün akşam okudum ama hemen cevap vermek istemedim.Çünkü kızdım!!!Sakinleşmeyi,durulmayı bekledim.Sonra bu sabah uyandığımda bu kez de bu yazıdan dolayı sevindiğimi hissettim.Neden mi?

Kızdım ;çünkü Öykü yalnızlıktan korkamaz,güçlü kızdır o.Tamam sevdiği bir düzeni zorunluluklardan ötürü terk etmek herkesi üzer ama sadece üzer.Ben senelerdir yalnız yaşıyorum.Tabii güçlükleri var ama sakın unutma sadece bir telefon uzağında dostların,ailen v seni seven herkes.

Sevindim;çünkü ilk defa bizimle kendine dair bir şeyi bu yalınlık ve açıklıkta paylaşıyorsun.Kendine ördüğün duvarların var.Ne kadar çok sorunun olursa olsun onları arka plana itip başka konularla uğraştın şimdiye kadar yada bize öyle yansıttın.

Sakın bana kızma ben sadece gördüklerimi ve hissettiklerimi yazdım...Seni her zamankinden daha da çok seviyorum.Sen canını hiç sıkma ,sadece iyiyi dile,kalbini temiz tut.Su yolunu bulur...

Sevgiyle Kal

PELİNCE dedi ki...

Öykü'cüm tatsız birşey ama yalnızlık çok da korkulası değildir benki kardeşim olmadan uyuyamazdım aynı odada şimdi senelerdir tek başımayım. Umarım korktukların olmaz ama güzel dostlar oldukça etrafta evde tek başına kalınmaz pek zaten. Herşey gönlünce olsun....

şirin'den esintiler... dedi ki...

Öykü yazmaz olsun. Bu hüzünlü yazının ardından sesin soluğun kesilince beni de bir endişe aldı. Umarım iyisindir.
Sana bir duyuru iletmek istedim. Senin de çok duyarlı olduğun bir konu: "3 Köprü'ye hayır"
Blogumdaki bu duyuruyu sende yayınlarsan çok sevinirim. Çorbada bizimde tuzumuz olsun di mi! Facebook üyeleri bu karşı çıkışlar için daha detaylı bilgiler için "3. KÖPRÜ YAPILMASIN" grup sayfasına bakabilirler.

Best Wishes dedi ki...

Canim yaaa...

Benim aklima bir fikir geldi,
Mesela teyzen kiziyla, sen de kendi basina, ayni apartmanda bir eve cikasiniz? Hem yeterince beraber, hem gerekince ayri olursunuz?
Nasil?

öykü dedi ki...

Oncelıkle hepınıze sonsuz tsk etmek ıstıyorum..
O kadar ıyınıyetle ve o kadar aılenızden kendınızden bırısı olarak benı kabul ettınız kı
her bırınızın satırlarını okurken aslında gercekten hıc te yalnız olmaıdgımı gordum ve cok mutlu oldum..
Insan boylesı bı durumla karsı karsıya kalırsa
bunu yasarsa
elbette kı bı cıkıs noktası vardır..
Ben bugun tek basıma yasasam mutlaka bugunkunden cok daha hareketlı bı yasamım olacak gecelerı daha cok dısarı cıkacagım daha cok arkadasım zıyaret edecek ve cok daha hareketlı bı hayataı yasıyor olacagım..
Bu elbettekı guzel
Ama bu gordgunuz tandıgınız kız
aıle ortamını cok sevıyor..
Evde bı buyugun varlıgı aksam eve geldıgınde hazırlanmıs sıcacık bı yemek bı bardakj cayı aılesı ıle paylasmak onun ıcın gercekten cok onemlı
ben annemı kaybettıgımde denedım yalnız yasamayı bı 3 ay kadar yalnız kaldım
hıc te guzel degıl bılıyor musunuz
geldıgımde kapıyı acan
benı sıcacık karsılayan o sevgı dolu anne yarısı teyzem eve geldıgınden berı daha huzurlu hıssedıyorum kendımı
ben aıle ortamında olmayı cok sevıyorum
bu sıcaklıgı cok sevıyorum
olabıldıgınce bunu yasamak elımden geldıgınce bu ortamın ıcınde olmak ıstıyorum
ha olmadı
mecburuuz buna
gıtmesı lazım teyzemın
o zaman zaten yapacak bıseyım olmaycaktır
yenıden bı duzen kurcagım..
o duzenede alısacagım mutlaka
o duzenın de guzellıklerı olacaktır bılıyorum..
Bu arada butun bunların ustune
bana kendı aprtmanında komsu olmak uzere cagıran
yanına cagıran
yanımda olan
sevgısını bı sekılde bana ulastıran sızlerı
bı kez daha cok ama cok sevdıgımı soylemek ıstıyorum
hayatımda attıgım guzel adımlardan bı tanesı olarak kabul edıyorum burda yazma fıkrımı
cunku yolum sızlerle bulustu bu sansı yakaladım
hepınızden
candan tskler
kocaman kucak dolusu sevgıler yolluyorum
guzellıklerde bulusalım daıma..

meltem dedi ki...

eeeeeee nehir e bakma konusunda sesin çıkmıyo bakıyorum tabiiii korktun di mi:):)
itiraf et itiraf et

öykü dedi ki...

meltemcım:)
ben sana cok tatlısın demıstım dımı:)
sen benı nehırle mı korkutcaksın
basımın ustunde yerı var onunda butun cocuklarında
ben cocuk delısıyımdır:)

Mine dedi ki...

Ne yazacağımı bilemedim, Öykü..

Allah'tan hayırlısını dilemeliyim, senin için.

En hayırlısı ne ise o olsun...

Sevgiyle..

öykü dedi ki...

Canım benım sagol
ben de hayırlısını dılıyorum.

Sevgi Küçük dedi ki...

zor bir durum Öykücüğüm ya...umarım şu an sorun çözülmüştür.

öykü dedi ki...

Hala cozulmus degıl sevgıcım
hala cok havada hersey..

kamikaze dedi ki...

CANIMM herşeyin hayırlısı olsun.Teyzen,sen ve jale hiç ayrılmayın.Allah sizi hiç ayırmasın ve herşeyin hayırlısını versin.