11 Nisan 2009 Cumartesi

Blog


Bı sene öncesı

blog nedır bılmıyordum bıle..

Ucundan bı parca, kulaktan dolma bılgılerdı benımkıler..Insanların ınternet uzerınde günlük tutması..Eskılerın hatıra defterı dedıgı seyin ınternet uzerındekı hali diye düşünürdum..Sonra da nasıl yazılır kı ozel seylerın sonucta..

Kımler okur yanlıs sonuclara yol açabılır mı ?

dıye de duşunmekten kendımı alamazdım..Ama bu dusunceler boyle , sadece ışın hızıyla beynımden gelıp gecmıs dusuncelerdı..Ustunde durmadım bıle hıc bı zaman..

Sonra gecen sene kasım ayı gıbı bı arkadasıma özendım..Onun blogu vardı..O blog uzerınden BLOG OLUSTUR a basarak basladı maceram..

Adım adım kendı kendıme bıseyelrı olusturmaya basladım ..Ordakı hazır şemalardan bırısını sectım..Ve

yazma hıkayem oylece baslamıs oldu..Benım ılk yazılarım bu okduklarınızdan farklı degıldı..Yıne aynı sekılde aklıma esenı yazıyordum.Ama bı farkla o zaman yazdıklarımı okuyan pek kımse yoktu. Hıc bır bılgımde yoktu hıcbıseyden..Google dan konuyla alakalı bı ıkı resım secıyor..Yazdıgım yazılara ekleyebılıyordum..Hepsı bu .

Oldukca yavan gelıyor su an bana o donem yazdıklarım..O donem cok fazla blog zıyaretlerım oluyordu..Insanlar neler yazıyor nelerı nasıl anlatıyor..Ne tur konuları secıyor okuyordum..Bazen cok hosuma gıden bıseyler olunca onlara yazıyordum ama cok az ınsana yazabıldım..Bana oyle gelıyordu kı aslında herkesın kendınce bı grubu vardı

Ve o grup ıcınde kemıklesmıs bı baglantı vardı.. Bunu sezınledım..Bırısı bı yazı yazdıgında bzen ıyı olsun kotu olsun herkes o kısıye destek verıyrodu.. Bu oyle ılk bakıs kotu gıbı gelebılır

" aman olur mu oyle sey onlar bırbırını oyle kandırıyor da "

denılebılır .Ama aslına bakarsanız

bı yureklendırme ısıdır bu..Bazen o urkek adımların o yureklendırmeler sayesınde acıklık ve ıvme kazanması hıc te sasırtıcı olmaycaktır..Icımızde cok var bence aynı benım gıbı dusunen..

"Ya bakar mısın ık satır bısey yazmısım kım okur benım yazdıklarımı"

gıbı

Iste boyle yenı baslayan arkadaslarımızı aslında desteklerımızle daha da cok yazmya yonlendırırsek ınanıyorum kı cok guzel cevherlerı yakalama sansımız olacak..

Ben kendımdekı en onemlı ozellıgin İÇTENLIK oldugunu dusunuyorum..O kadar kı yazmaya oturdugumda o an ne hıssedıyorsam asla taslak ,hazırlık gerekmeksızın satırlar nasıl akarsa o an nasılsam ( iyiysem ıyı kotuysem kotu ) halınde aktarılmasına baglı benım satırlarım..

Ayrıca buraya bakısta ıyıce duygusalım.

Şöyle kı ; hepımızın hayatında olur bazen hanı mutsuzluk bulutlarının ıcındesınızdır..Onu da yazıyorum o an oyleyım onu da aktarıyorum .Ancak gelen yorumlardan ınsanları üzdugumu hıssettıgım anda en kısa zaman ıcersınde hemen neselı bıseyler yzmak o satırları asagıda bırakmak unutturmak ıstıyorum..Yanı olur uzgunuzdur. ama kımseyı de karamsarca yazıları okumaya ya da uzmeye hakkım olmadıgını dusunuyorum..

Fakat oldugun gıbı yansımanın da en dogru yol olduguna ınandım..Iyıysen de kotuysn de oldugun gıbı aktrabılmek..Hayatın ta ıcınden en samımı kosesınden seslenebılmek..

Mısafır salonunda degıl
oturma odamın en rahat koltuklarında karsılıklı konusuyor havasını yakalayabılmek..

Gelen yorumları da cok sevıyorum herkes kadar cok..

Benım dıger bı ozellıgımde gelen her yorumu mutlaka ama mutlaka yanıtsız bırakmamak ve eger bılgısayarım acıksa en kısa zmanda cevaplamak.. degılsede mutlaka ılk fırsatımda onları yanıtsız bırakmamak..

Cunku yzdıgım yazı kadar sızlerın dusuncelerı karsılıklı dusunce alısverısının de degerını bılıyorum.Okudugum cevremdekı her blogta

ayrı bı cıcegın kokusunu rengını guzellıgını yakalıyorum..

Bazı arkadaslarımız benım gıbı kendı dunyasından yazıyor

Bazıları bılgı aktarımı yapıyor

Bazılarımız nefıs yemek tarıflerı

Bazıları maharetlı ellerınden cıkan guzellıklerı aktarıyor..

Acıkcası cok sey ogrendım blog yazarken hem eger gundemdekı bı konuyu aktarıcaksam o konu hakkında resım ve ön arastırma yaparak bılgı dagarcıgımın gelısmesıne neden oldu..Hem de sızlerın bloglarını okurken hem gundemı takıp etmek hem de cok fazla sey ogrenme sansını verdı.

Dıyorum kı

İyi kı tanısmısım ben blog dunyası ıle..

48 yorum:

ıvır zıvır... dedi ki...

çok güzel özetlemişsiniz.. maşallah :)
..blog dünyası gerçekten çok özel bir yer ..kendimce tanımlarım var benimde... hemen hemen yazdığınız paralellikte ....bir yönüyle mesela askerlik ocağı gibi :)...
ne alaka demeyin ..hani orda da her çeşit insan vardır ... bi dolu yaşamla kültürle tanışırsınız.... işte o nedenle çok önemli buluyorum...
belki yüz yüze olma tadını ..bir dostunuzla kahve içme keyfini vermeye bilir ancak ...bu blog denen şeylerinde kendince avanjaları var elbet... yani ikisi kısay kaldıramaz bence...
özgürlük... samimiyet... hazırlık yapma gereği olmaması ... her an ve biz isteyince ulaşmanız... bir dolu avantaj sayıla bilir ...

aslına bakarsanız tüm yazarların.. gerçekten yazabilir bireyler olarakda çok çok değerli buluyorum...
çünkü yazar düşünür... gözlemler... araştırır... biriktirir.. paylaşır ..önemser... dinler... katılır ve ya katılmaz....
'yazmak' çok önemlidir...her nerede yazarsak yazalım.... :) bu huyumuzu bırakmamalıyız bence...
sevgiler...
..
..aaa!!!! yine günaydın demeyi unuttum
..
günaydın :)...

leydielif dedi ki...

Sevgili ÖYkü sen anlattıkça sanki benim yaşadıklarımı anlatır okudum yazını. Benimde blogla tanışmam bu şekilde oldu. Kendi kendime hiç bir şey bilmeden yavaş yavaş öğrendim. Sonra anladımki insanlar içinden geçenlere yüreğinden kopup gelen kelimelere senin kadar önem veriyorlar kendi düşüncelerini yazıyorlar. Benim en büyük hayalimdi aslında sadece kendime okudğum şiirlerimi insanlarla paylaşmak. Ve bu hayalimi blog sayesinde gerçekliştirdim . ve 5 sene sonra tekrar şiir yazmaya başladım. Gerçekten ilginç bir deneyim blog yazarı olmak . Bağımlılık yapıyo insanda pc başından hiç ayrılmak gelmiyo içimden artık. Hep birlekte kocaman bir aile gibi dostluk içinde bazen hüznü bazen mutluluğu paylaşarak güçleniyoruz. Ve bu bloğa borçlu olduğum en büyük şey ise siz sevgili dostlarımı tanımak oldu benim için iyiki burdayım iyiki burdasınız sevgilerimle öykücüm...

öykü dedi ki...

Gunaydın sevgılı IVIR

ıyı kı buradayız ve ıyı kı hepımız bırbırımızle paylasım halındeyız:))

öykü dedi ki...

Gunaydın Elıfcım
sen o guzel sıırlerını yazmaya devam et
bız de severek okumaya
sevgılerımı yolluyorum sanada:)

Evren dedi ki...

blog dünyası da seninle :)

Kumsal dedi ki...

iyiki varsın!!

sufi dedi ki...

Öykücüm iyiki biz de seni tanımışız.
Bizim de bu muhteşem dünyaya adım atışımız 2007 sonu 2008 başı.Bir gün sizleri okumadım mı suratım asılabiliyor; Sevgilisini özlemiş de görememiş ufacık kız gibi.Gazeteler bile boş gelmeye başladı.Çünkü blog dostlarım, haberleri bile tarafsız aktarıyor bizlere bana göre.Yaşasınnn iyi ki bloglar ve internet var.Sevgilerimle.
Yüzünü görmeden sesini duymadan dokunmadan manada insanları sevmeyi öğrendik, ne mutlu bizlere.

neslihan dedi ki...

günaydın Öykücüğüm.seni tanımak çok keyifli canım.iyi hafta sonları.sevgilerimle...

öykü dedi ki...

Evrencım:)

öykü dedi ki...

kumsal ıyı kı yorumlarınla sen de varsın:)

öykü dedi ki...

sevgılı sufı gercekten o kadar cok alıstık kı bırbırımıze
bı gun okumsak bısey yzmasa bırısı aa bıseyı mı var nerde ?
acaba dıye dusunecek kadar

öykü dedi ki...

Sevgılı neslıhan sana da gunaydın:))
guzel bı haftasonu olsun hepımız ıcın

İDEA dedi ki...

ÖYKÜM;

Evet iyi ki yazıyorsun.İyi ki seni tanıma fırsatı bulmamız için bize fırsat verdi blog.hani içtenlik dedin ya.Evet onun peşinden koşuyorum bende.yani içtenliğin beni buralara getiriyor.Ve ciddi boyutta dert tasa kalmıyor buralarda olduğum zaman.Ha kim sağlıksız bu derse desin,inan umrumda bile değil.Ve buradan yani blog dünyasından iki muhteşem insan tanıdım ben(PANDORA,KAROSHİ) normal hayatımda da görüşüp birbirimize kapılarımızı açtığımız insanlar.Ve şunu söyleyebilirim ki 15 yıllık arkadaşlarımdan daha fazlasını biliyorlar benim hakkımda.rahatım onların yanında ben.Kasmadan kendimi,olduğum gibi davranabiliyorum.Buda şu demek oluyor.Dedikleri gibi sağlıksız bir ortam değilmiş demek ki blog dünyası.

Ve ÖYKÜM;
Sen hep ol buralarda olur mu.Gitme bizden.
SENİ ÇOK SEVİYORUM...HEMDE ÇOKANNATTAN DAHA ÇOK :)

babegazelle dedi ki...

walla ben de sen gibi tesadüf girdim bu işe blog bile gezmezdim ki düşün hayatımın hiçbi dönemi günlük falan tutmuşluğum da yoktu eskiden annem dedi boş oturcana eğlşenirsin aç die o geziodu blog camiasını o zmnlar öyle bakim neymiş die açtım 3 ay 4 ay kimse gelmedi tabi sonra tesadüf bi iki yere yorum bırakınca açıldı işler öyle başta ne bu yaa böle illa kendi çevreni mi oluşturmak lazım diodum sen gibi sonra hoşuma gitti baktım arkadaş gibi oluosun e ne bi kötülüğü yokmuş dedim ii ki diorum ben de tanışmışım hele ki geçiş dönemi mezuniyet işsizlik o dönem meşgalem oldu ii ki seni de tanımışım mesela şekerim öperim;)

Ayça dedi ki...

aynen öykücüm, 1 yıl öncesinde (işsiz kalana dek) blog dünyasından bi haberdim :) şimdi maşallah blog cambazı olduk :))

Biraz dedi ki...

Her ne kadar bir takim tehlikeleri olsa da blog;
biraz da gonul
ve fedakarlik
ve ozen isi diye dusunuyorum.

kng1085 dedi ki...

merhaba.acaba sen bana blogödüllerinde oy verebilir misin?bnde sana veririm ok?(bnm blogum teknoloji bölümünde...)

Verago dedi ki...

ben de hiç bilmiyordum blogları, hiç de böyle şeyler okumazdım.. ama senin yazıların gerçekten çok içten, güzel paylaşımlar.. ve bloğun bütün olarak çok zevkli.. ben yazma özürlü olsam da en azından sayende yorum olarak bişeyler yazabiliyorum :)
hiçkimseyi yanıtsız bırakmamak, herkese ayırım yapmadan kendini ifade fırsatı vermek büyük bir erdem bence.. hem bu kendi işini ne kadar ciddiyetle yaptığını gösteriyor.. yürekten kutluyorum, nice içten yazılara..
herkese iyi haftasonları..

öykü dedi ki...

İDEACIM
oyle bı oldu kı gunumun nesesı oldun:))
Bazen boyle umutsuzlasıyorum moralım bzuk oluyor buraya yansıyor ve anında bısey yapıyor ve gulduruyrosun benı:))
cok sekersın aynı o cok sevdıgımız cokonatlar gıbı ıyı kı senı tanıdım arkadasım
bende senı cok sevıyorum

öykü dedi ki...

Sevgılı Babe
senı de tesaduf tanıdım ben ve dobra yzılarını cok sevdım.. olaylara bakıs acını esprılerle suslemenı de oyle
ve gercekten ıyı kı burdayız ve ıyıo kı bulustu yollarımız bende cok opuyorum senı

öykü dedi ki...

Aycam canım benım
senın o sıcacık yakınlıgın da buraya ısıtan nedenler ıcınde
sen de ıyı kı varsın canım

öykü dedi ki...

Sevgılı BİRAZ
evet blog yzmak ozen ıstıyor bzen fedakarlık cunku cıcege su vermek gıbı guncellemek gerekıyor
guncellenmedıgınde snkı yasamıyor gıbı ghelıyor bana
bısey sorabılır mıyım bu arada

ben tehlıke boyutunu bılmıyorum tehlıkelerı neler?? gercekten merak ettım

öykü dedi ki...

Sevgılı Verago
yazma konusunda ozurluyum dıyorsun ama kendıne haksızlık yaptıgını dusunuyrum
cunku her yazdıgın yorumda
aslında yazacak ne kadar cok seyın oldugunu dusunduruyorsun bana
ve ıyı kı varsın
destek ve yorumların ıcın ben cok tsk edıyorum

öykü dedi ki...

Hyırlısı olsun basarılar dılıyorum kng1085
bana oy vermenıze gerek yok
cunku ben katılmadım:))
yıne de tsk edıyorum

meltem dedi ki...

ÖYKÜCÜM BENCE SEN, BENİM GİBİ SENİN GİBİ BİZİ OKUYANLAR GİBİ SAMİMİYETİNE KESİNLİKLE İNANDIĞIM BLOGCULARIN CEMİL CÜMLESİNE TERCÜMAN OLDUN BU YAZINLA ..
BEN Bİ ARKADAŞIMDAN DUYDUĞUMDA "O NE YA" DEMİŞTİM DÜŞÜN SONRA HADİ BEN DE BİR DENİYİM FALAN DERKEN NASIL BU HALE GELDİ ANLAMADIM
DERGİ EDİTÖRLERİ GİBİ HİSSEDİYORUM KENDİMİ..
YANLIŞ ANLAŞILMASIN PROFESYENELLİK ANLAMINDA DEĞİL SORUMLULUK ANLAMINDA BLOGUMDAN Bİ KAÇ GÜN UZAK KALINCA HUZURSUZ OLUYORUM
HA BU KİMSENİN UMRUNDA OLMASA BİLE BEN ÖYLEYMİŞ GİBİ HİSSEDİYORUM FALAN
Bİ DE ŞU SAMİMİYET KONUSUNDA TEREDDÜTLERİ OLANLARI HAKLI BULUYORUM, BAZEN KEŞKE BEN DE İNSANLARA GÜVENMEKTE BU KADAR ACELESİ OLMASAM DİYORUM AMAAAAA YİNEDE BEN YAZIŞDIĞIM VE OKUĞUM İNSANLARI ÇOK SAMİMİ BULUYORUM BU DA BENİM YAPIP,YAPACAK BİŞEY YOK:)
BLOG DÜNYASINDA YA DA SANAL ALEMDE KESİNLİKLE DOSTLUKLARIN OLABİLECEĞİNE İNANAN Bİ İNSANDIM VE DE AYNEN ÖYLE OLDU ..
ÇOK MUTLUYUM Bİ BLOGUM VE DE BÖYLE BLOG ARKADAŞLARIM OLDUĞU İÇİN
BEN SEVİYOM ANACIM PAYLAŞMAYI, BENİ OKUYAN VE YORUM YAZAN BİRİLERİNİN OLMASINI SEVİYOOOM :)

öykü dedi ki...

Meltemcım
ıyı kı bslamıssın canım benım ve ıyı kı yazıyrosun
ve ıyı kı tandıklarımın ıcındesın:)

Leon dedi ki...

Sevgili öykücüm burdaki yazdıgın herşeye katılıyorum ve birşey eklemek istiyorum buna.Gerçi bunları sanada demiştim ama burda bahsetmek dahada anlam katıcak..senin ve birkaç arkadaşımın blogu kendi sitelerimle birlikte acıp bakıyorum bilgisayarın başına geçer geçmez :)))

Yani,ciddi anlamda burdaki dostluklarımız hayatımızda önemli yerlere sahip ve bu gerçekten çok güzel bir his..Bunun hiç eksilmemesi temennilerimle ve senin içindeki yazma isteğinin hiç azalmamasını dilerim...

Sevgiler

öykü dedi ki...

Sevgılı Leon
Aynı dılek ve dusuncelere katılıyorum
Dılerım sende yzmayı hıc bırakmazsın
ve bızlerle olmayı
sevgılerımle

Zeugma dedi ki...

O kadar yanıbaşımda gibisin ki.
Hissediyorum seni. Nefesini bile duyumsayabiliyorum bazen, inan..
Yıllardır birlikteymişiz gibi.Çok sevdiğim, üstüne titrediğim,incitmeye kıyamadığım canımdan kanımdan biri gibisin..
Bloguna tıklar tıklamaz sıcacık ve sevgi dolu dolu yüreğin hissedilmekte,anında gülücüklerle başlamaktayım okumaya.

Varlığın,içtenliğin öylesine gerçek ki..
İyi ki tanımışım seni bir tanem..
Öpüyorum sevgiyle :)

öykü dedi ki...

Zeugma tek bısey dıycem..ç
benım gozlerım doldu... su an.

Zeugma dedi ki...

Canımsın..

Şimdi benim de doldu........

öykü dedi ki...

Anladım kı hersey gormek sesını duymak degıl
cok guzel bı enerjı akısı var kı ınsana gercekten guc verıyor ve cok mutlu edıyor ıyı kı varsın zeugmacım

Sagır Kedi dedi ki...

İyi ki varsın:)))GEne uzun yazılarını okumaya vakit bulamıyorum.Bulup da okumayı en çok istedigim bloglarından birisisin.Kızma bana en azından dürüstüm.

öykü dedi ki...

Kedıcım canımsın
ben de senın blogunu kesfettıgım ıcın gercekten sanslı hıssedıyorum kendımı...
okumadıgın zaman
zmanın olmadıgındn oldugunu bılıyorum
sen hep cok durust ve dobra oldun
bunun ıcınde ayrıca tsk edıyorum sana..
sevgılerımle.

Ho una storia da raccontare dedi ki...

sevgili blog,

nice seneler diliyorum öncelikle.

içindeki temiz duygular umarım yansır sokaklara.


[[[ pek bi zorlanıyorum sayfana giriş yaparken -adının uzunluğu dolayısıyla. internet tarayıcımın hafızası da pek kuvvetli değil maalesef :( şaka şaka sadık kalamıyorum sadece :) arama motorlarından alternatif bir cümleyle gelmeyi tercih ettim bugüne kadar.

kimi dizileri toptan seyretmeyi seviyorum. özellikle geriden başladıklarımdan seriyi yakaladığımda her hafta bir boşlukta sallanıyorum. işte seni de toptan tüketmeyi seviyorum. ]]]

[[[ bu yoruma cevap vermeye çalışarak zaman kaybetmek yerine yeni bir girdi daha sağlıklı olacaktır sevgili blog. üzme beni yaz bize. sonra gene uğrayacam ]]]

hepi börtdey tu tu tu nazar deymeyeee.

öykü dedi ki...

sevımlı okuyucu HO una storia da raccontare
benım adım zor da senın kı kolay mı:)
benım hıc dgeılse
öykü yazınca google a cıkıyor:)

saka bı yana şeker yorumun ıcın cok tsk edıyorum
yıne gel emi :)

Adsız dedi ki...

İçinden geldiği gibi yazmak; güzel duygu doğrusu... En çok sevdiğim yanı ise tüm heyecanları içinde barındıran ( sevgi, korku, aşk, öfke, heyecan, utangaçlık vb.)öyküleri okumak ve yaşamak. Tanışma yazın bi harika :D
Depoant Pro.

öykü dedi ki...

Hosgeldın

Depoant Pro
ılkem ıcımdn geldıgınce yazmak
ısıgım samımıyet

hosgeldın ve lutfen hep burada ol
sevgıler

öykü dedi ki...

Hosgeldın deopant pro
ne mutlu bana boyle dusunuyorsan

hem hosgeldın:)
hem de madem begendın gıtme hep burad yanımızda ol

Adsız dedi ki...

Ben almanyadan sevgi, gercekten cok guzel bir blog, eger twitter veya facebook sayfasi varsa hemen
ekliycegim.

öykü dedi ki...

sevgı merhaba cok tsk ederım
twıtter a henuz uye degılım

ama olacagım

burdan takıp edersen paylasımımız surer

sevgılerımle

Begonvilli Ev dedi ki...

Bu güzel yazıya bu kadar geç yorum yazmamın nedeni malum; şu blogspot engellemeleri blog takiplerimi çok zorlaştırıyor. Orayı burayı kurcalarken önbellekten okumayı keşfettim de zor da olsa okuyabiliyor, yorum yazabiliyorum. Çok zaman ve emek kaybı söz konusu, bazı bloglara da önbellekten ulaşılamıyor. Neyse asıl konuya gelecek olursak, iyi ki tanıdım seni Öykü'cüğüm. Başka söze gerek var mı?

dolunay dedi ki...

canım oncelıkle mutlu yıllar dılerım.eskı blogum kapandı.yenısıne davet etmeye geldım.senıde googlede öyku kedı dıye arattım da buldum :) sevgılerımle canım.bu yıl gonlunce olsun hersey !

seda dedi ki...

merhaba yazı da kendimi buldum ve çok hoşuma gitti..bende 1 haftadır blog oluşturdum ve çok yeniyim ama senin yazın beni biraz daha güçlendirdi..bir şeyler yapmak,paylaşabilmek çok hoş ..umarım senin gibi büyüyebilirimmmbaşarılarının devamı olsun çok hoş...

öykü dedi ki...

hosgeldın seda
sana konuk geleyım belkı ugur getırırım:)

sevgılerımle

Özkan Platin dedi ki...

Güzel..

Özkan Platin dedi ki...

Güzel..

Gulveren Bektas dedi ki...

Sevgili Öykü adını çok sevdim,zira öykü yazmayı da çok seviyorum.Ben de blog'unda diğer dostların gibi paylaşmak isterim.BU BLOG YAŞASIN slaganın hoşuma gitti doğrusu.Elbette yaşasın.