20 Haziran 2010 Pazar

kitap kokulu babam


Ne zaman senı dusunsem
Bez cıltlı kalın kıtaplar gelır gozlerımın onune..
Bır duvar boydan boya kıtap..
Önundekı koltuk ta gözlugun gozlerınde ... elınde kıtabınla sen..

Kosarak gelırdım yanına
Ellerın benım ellerimden kocaman

Ve..
ne zaman elımı ellerının arasına bıraksam
Huzurum olurdun..

Gozlerınde yasatırdın sevgıyı..
Ben hayatımda sevgıyı gozlerıne...
bu kadar guzel yansıtan bı baska ınsanı tanımadım .
O sevgın ısık olur benım gozlerımle bulusurdu..

Yanına gelır , basımı dızlerıne koyardım..
Anlatırdın
Ne cok hıkaye bılırdın baba
Nerden bılırdın?
Bu kadar cok hıkayeyı nasıl aklında tutardın? Bılmıyorum.
Bıldıgım tek sey dınlemeyı sevıyordum senı
Elımı avucunun ıcıne bıraktıgımda dınlemeyı
O huzuru sevıyordum..
Anlamasam da anlattıgın bazı seylerı
Aklımda tutuyordum

Ne zaman senı dusunsem...
kıtap kokusu gelıyor aklıma
Sen ve kıtap kokusu ıcıce...
Herkesın bı sımgesı vardır hayatta onu hatırlatan bı sımge
Senın kı kıtap kokusuydu

Adımı öykü koyusundan bıle bellı kıtapları sevısın..
Adımı hep sevgiyle tasıdım cunku ıcınde sen vardın.. Senın bana verdıgın unvanımdı adım..
Sadece bı ısım degıldı..
Onurla tasıdım..

Babam!
Bana Ataturk u.. vatan sevgısını sen ogrettın..
Sızler gıbı ulkesını seven aydınlık yoldan yurumeyı de

Ümıtsızlestıgın zamanların da olurdu
şöyle derdın o zamanlarında..

*Bu yorgun hissetmeler gecmeyecek
kalabalıklar içinde BÖYLE YALNIZLASTIKCA..
Bu kadar aydınlık,apaçık dogruları
Çogunluk görmedıkce..
geçmeyecek bu yurek yorgunlukları..*

Dün ben de aynı boyle hıssettm.. Sehıtlerımızı duydugumda.. Hatta uzunca bı yazı yazdım

Çok sey var ıcınde nedenlerı sıralayan bır bır..Gorulmeyenlerı gostermeye calısan

yayınlamadım duruyor..yayınlar mıyım bılmıyorum..


Baba dusunceler bıle suclu oldu bılıyor musun?

dusunmek suc.. dusundugunu soylemek daha da buyuk suc..

Senın bahsettıgın o yalnızlıklar

artık bı cok ınsanın ıcınde.. goren gozler yalnızlasıyormus Haklıymıssın..

Sızı ...

senı ve annemı cok ozluyorum

Ben gıbı özleyenler adına olsun bu yazım..

Babasından uzak olanlar adına..

Sevgıyle kucaklıyorum ıkınızı de

sızı çok sevıyorum..

Çok...


30 yorum:

neşe dedi ki...

Öykü yıktın geçtin sabah sabah.Ben adının gerçek olmadığını düşünmüştüm hep.Çünkü kim kalkar da kızına öykü der
Çok güzel,çok derin bir isim.Babanın mekanı cennet olsun.Ne mutlu sana böyle güzellikler yaşamışsın.Ama dünyanın gerçeği bu.İnsan genç yaşta kavrayamıyor,anlayamıyor ölümü.Ama yaş ilerledikçe doğal gelmeye başlıyor.Bu değişmez kural.
Seni acıtmak için yazmıyorum bu satırları.Benim yaşım var da ondan yazıyorum. 50'ye bir kaldı.
Daha ne günler görecek ne güzellikler yaşayacaksın.Acılar yerini tatlı tebessümlere bırakacak.Unutmayacaksın,sevgiyle anacaksın.
Kendini her kötü hissedişinde onlarla konuşacaksın.Zaman gelecek artık seni acıtmayacak.Ama olgunlaşmanın en kötü yanı bu işte...Sen acılarla olgunlaşacaksın.
Rabbim başka acı tattırmasın...
İnşallah bundan sonra "anne" diyen bir insan gördüğünde anne ve babanı rahmetle anacaksın.
Sevgiyle kal...Güzel günlere erişmen dileği ile...

öykü dedi ki...

Nese canım benım

Ben anne baba kaybımla yazarak olgunlasıyorum
yazarak ıcımde kı acıyı yuku paylasarak azaltyorum
yasadgım tek onemlı sey ozlemım

yazarken mutlu oluyorum cunku
onları andıkca
onlarla butunlesyorum..

soyledıklerınde cok haklısın..
gıderek bıseyler daha bı kabullenılır oluyor..
hanı sıgmıyor ıcıme dayanamıyorum dedıklerımle bıle....

hayat devam edıyor etmek zorunda

babam zaten hcıbı zaman aglamamızı uzulmemızı ıstemzdı anneme de sık sk soylerdı bu konuda

ben de ınan uzulmuyorum
sadece cok buyuk ozlem duyuyorum

bugun hem babalar gunuydu
babacıgımı anmak ıstedım

ama tam ona yakısır gıbı
dun verdıgımız sehtlerımızı de anarak
paylastım bu sevgımı duygularımı..
Hem benım anne babama hem de
baba ve annelerınden uzak kalanlara
sabırlar dılyorum
Sehtlerımıze de rahmet...


sevgıler nesecım
ıyı kı varsınız.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Okunmayacağı bilinen mektupları yazmak acıları kağıda döküp geri toplamaya benziyor, kırıntılarına hafifçe ıslatılmış parmak bastırarak. Rahatlatıyor yüreği, anıların tazeliği korumak adına.
Nur içinde yatsınlar, Allah yattığı yerde huzur versin her ikisine de.

öykü dedi ki...

Amin dıyorum Nur ablam

Ama cok tuhaftır
ben onların okuduguna
gordugune de ınanıyorum...

Begonvilli Ev dedi ki...

Sevgili Öykü,

Bilmem mi; baba kız aşkı bir başkadır. Hangi yaşa gelirsen gel sen onun küçük prensesi, nazlı bebeğisindir. Yüzündeki her ifadenin anlamını bilmek ister. Ola ki ufacık bir hüzün gölgesi bile onu üzer ve hep mutlu sağlıklı görmek ister yavrusunu. En sert babalar bile kızlarına karşı yumuşak ve hoşgörülüdürler. Benim sevgili babam da öyleydi. Koruyup gözetmekten başka bir derdi yoktu sanki. Beş yıl önce çaresiz hastalıktan yaşamını yitirirken bile benim yorulduğumu, üzüldüğümü dert ediniyordu kendine.
Sana ve babasını kaybetme acısını yaşayan tüm insanlara sabırlar diliyorum. Babalarımız ışıklar içinde uyusunlar.

öykü dedi ki...

begonvıllı ev ne guzel anlatmıssın baba kız arasındakı ıletısımı

senın de basın sagolsun..
huzurla uyusunlar

sevgıyle kucaklıyorum senı

guguk kuşu dedi ki...

bazılarının kaderine erkenden özlemek düşer:d

A-H dedi ki...

Oykucum biliyorum tum sozcukler kifayetsiz kaliyor bu durumda, nur icinde yatsinlar, ama sen yinede iyi bir yanini bulmaya calis ne kadar da zor olsa.
Nice babalar var cocuklarinin kucucuk omuzlarina sadece kin nefret ve uzuntu yukleyen. seni erken birakmis olsalarda cok guzel anilarla birakip gitmisler ve senin gibi guzel bir insan yetistirmisler.
huzur icinde yatsinlar...

öykü dedi ki...

Bılıyorum canım ınan bılıyorum
uzulmuyorum merak etme
uzulmemeye calısyorum

Bu yazımı anmak ıcın yazdım
hıssetıgını bılıyorujm cunku

ve tum babaların babalar gununu kutluyorum
ellerınden opuyorum

berna dedi ki...

sevgili öykü ;
yine çok güzel,
çok duygu yüklü yazmışsın ...

annen ve babanın mekanları cennet olsun sanada sabırlar versin.

bazen iyilerin çok çabuk ayrıldıklarını düşünüyorum.
kötüler ise dünyayı cehenneme çevirip ana babaları evlatları
acılara bulayarak yaşamaya devam ediyorlar.

şehitlerimizin ailelerinede allah sabırlar versin.

yazacak çok şey var aslında.
ama kısacası
''kalabalıklar içinde yalnızlaşartak yaşıyoruz''
ne güzel ifade etmişsin...

sevgiler...

Sittirella dedi ki...

Öykücüm,
Huzur içine yatsın babacığın. ( ve anneciğin )
Okuyordur, görüyordur yazdıklarını, ben böyle düşünüyorum.
Vazgeçme konuşmaktan, anlatmaktan onları.
İsterler ki hep duysunlar...
İsterler ki hiç unutulmasınlar.
İSterler ki hep anımsansınlar.
Özlemekle geçiyor ömrümüz :)
Sevgilerimle canımcım.

A-H dedi ki...

benimkisi de laf iste, hangi sozcuk avutabilirki bir insani bu durumda :(
konusuyoruz iste hani olurda biraz acini hafifletebiliriz yada destek olabiliriz diye :)
sevgiyle kal

öykü dedi ki...

Bernacım

bazen iyilerin çok çabuk ayrıldıklarını düşünüyorum.
kötüler ise dünyayı cehenneme çevirip ana babaları evlatları
acılara bulayarak yaşamaya devam ediyorlar.

bu sozlerınle guzel ozetlemıssn
cok tsk edıyorum
sevgyle kucaklıorum

öykü dedi ki...

Ellacım
Onları anmadan tek bı gunum gecmedı gecemez de
nur ıcınde yatsınlar

sevgılerımle

öykü dedi ki...

A-H
Kyamam sana
guzel yureklı ınsan
sen zaten o samımyetınle guzel cumlelerınle
o kadar guzel bı eneerjı gonderdın kı
sagol
opuyorum tatlı yanaklarından

öykü dedi ki...

Guguk Kusum aynen oyle...

Adsız dedi ki...

http://fizy.com/#s/1b82e8

canım bunu dinlesene çok sevdim seni okumadan önce dinledim senide okıyunca içim dahada acıdı..
canım benim ne mutlu babana annene senin gibi sevgi dolu bir kız yetiştirmişler öykü kız:)seviyorum seni

Sazan dedi ki...

Nur içinde yatsın Öykücüm, nasıl da gururludur seninle...

beenmaya dedi ki...

ne mutlu size ki yine de bir şekilde birbirinize sahip olmuşsunuz ve aslında hala da öylesiniz...

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

hepimizi katmışsın yine yazdıklarına, nasıl düşüncelisin, nasıl sevgi dolu... Annene ve babana teşekkür ediyorum varlığın için... Nurlar içinde seni izliyorlar ve eminim gurur duyuyorlar yaptıklarınla... Sevgimle

komançi dedi ki...

miminiz var efendim :)

Mübeccel dedi ki...

Her ikisinin de mekanı cennet olsun Öykü.Bu gün bende babalar gününü kutladım.Benim babam hayatta ama amansız bir hastalık ile boğuşuyor.Onu öyle gördükçe karşısında çaresiz kaldıkça,elimden hiç bir şey gelmedikçe içim acıyor.Ben babamı hep güzel günlerindeki gibi hatırlamk istiyorum..Yüreği çocuklarına verecek sevgi ile dolu olan tüm babaların babalar günü kutlu olsun...

Sakar Serçe dedi ki...

Öykü...

Onlar bence çok iyi bir anne ve baba hala öyle..Neden dersen baksana kızları bir şekilde zor da olsa insanlara ulaşıyor,onların hem derdini dinliyor hem de anlatıyor..

Senin gibi akıllı,samimi,içten,gülen gözlü bir kıza sahip olmanın gururunu belki dünya zamanı ile günlerle dakikalarla değil ama evrenin hesabıyla biliyor..

Sende mutsuz olma...Onlar için mutlu ol..Senin daha çok mutlu olman lazım hem kendin hem onlar için:)

öykü dedi ki...

Seldacım Guzel Asyamın tatlı annes ben de senı cok sevıyorum

öykü dedi ki...

Sıradanım Sazanım
Canımsın
cok sagol.

öykü dedi ki...

Mayacım evet ne mutlu bana gercekten

öykü dedi ki...

Bed@Rdemcım
Ballı bademın tatlı annesı
sen bu duyguyu en ıyı bılen ve yasaynnlardansın

Mınıgıne herseyı en dogru seklıyle ogretyrosun

sevgıler yolluyorum ıkınızede

öykü dedi ki...

komancı cok tsk ederım
ugrayacagım hemen

öykü dedi ki...

Mubeccel canım kıyamam ben sana
Babana acıl sıfalar dılıyorum
Okurken cok uzuldum:(
umarım ıyılesır
ve umarım daha cokk seyler paylasırsınız


sevgıyle kucaklıyorum senı

öykü dedi ki...

Sakar Serce ne guzel seyler yazmısın
senın cok duygulu bı ınsan oldugunu
hem yazdıgın yazıarından
hem de bana ayzdıgın yorumlardan bılıyorum

cok tsk edıyorum bu destekdolu guzel cumelerın ıcın

sevgılerımle