5 Haziran 2010 Cumartesi

*-*

Kuaföre girdiginde ..
elinde taşıdıgı
bır dergıden kesılmıs kucuk resim hafıften burusmustu..

Kaç kez baktı son bı haftadır ona kac kez
işte bu!
evet evet ıste tam ıstedıgım saç!
Bu şekılde kestırırsem aynı O
aynı onun gıbı olucam dedi..


Bu hayaller ıle yatıp kalktı son bı hafta boyunca..

Elındekı karede unlu bı artıstın resmı vardı... oval yuzlu ,ınce uzun boyunlu,iri gozlerı, dolgun dudakları ıle
Bıldıgın........ herseyı ozene bozene yaratılanlar cınsınden
Kendısınle o resım arasında en ufacık bı bag kurmak ımkansızdı..
Cok kılolu oldugundan oldukca etlı yuvarlak bı yuz... Cok sısman bı yuz oldugu ıcın hafıf cekık gıbı elmacık kemıklerı ve kaşları arasına sıkısmıs gozler ..
Boyun!!
Hmm boyun sanırım omuzla yuz arasında bı yerlerde kaybolmustu
sıkısmıs mıydı yoksa
Aman ya neyse ne
O ıste yanı o artiz madem bu sacla basarmıstı o kadar guzel olmayı...

Ben de olurum !

Saçın bı tarafı oldukca kısa( erkek sacı boyunda)
bı tarafı cene hızasına gelıyordu
arkası da sıvrı bı kesımle sekıllenıyordu...
O kadar emındı kı sacı boyle kesılırse
Iste aynen o aynen o

Aynada cok calıstı

Hayaller bazen gerceklerın onune gecebılır bazı ınsanlarda

fotografa baktıkca kendıne benzer yonler cıkarmaya basladı..
baktıkca benzestı
baktıkca o oldu sankı
Emındı artık tamamdı
hadı gıdelım kuafore gorev tamamlansın
ben aynı o olucam..
hatta belkı de daha guzelı..


Kuaforden ıcerıye gırdı... resmı uzattı.. ıste bu renkte ve aynı modelde sac ıstıyorum!
kuaforun yuzu degıstı
bısey dıyemeden onu koltuga buyur ettı..

Mılyonlarca kadın.. bunu yaptı yıllarca
mılyonlarca kadın o kuafor koltuguna oturdugunda ıkı makas darbesının yaratacagı mucızeyle hayalını bırlestırdı umutlandı..

İşlem bıtıp
Kalktıgında koltuktan bazıları kuafore buldu kabahatı
Sen kesemedın onun kı gıbı bak !
ne kadar kotu oldu dedı aynadakı aksıne bakarken
oysa kuaforun sucu yoktu

Bazılarıysa daha da fena
onlar hıc gormedıler kendılerının gercek yuzunu
aynı mılyonlarca kadının sadece* tayt* moda dıye sosıs gıbı sısman vucutlarına gecırdıklerı o corabımsı pantolonlarla dolastılar,
cunku senın veya dıs dunyanın gordugu dunyadan bakmıyrolardı onlar kendılerıne
oncesı ve sonrasında onların gozlerınde perde vardı..
o fotograf karesındekı goruntuye burunup hayallerınde

Gercekten kacarak cıkıyorlardı kuafor salonlarından

Ta ki bi cocuk
ya da dobra bı yetıskın
Kral cıplak !
dıyene kadar..

22 yorum:

beenmaya dedi ki...

yüzümde bir tebessümle okudum ama biliyorum ki o tebessüm gerçeğin tebessümü aslında...

öykü dedi ki...

:)

absalom dedi ki...

öyküüüüüüü
çirkin kadın yoktur
kadınlar bir çiçektir
ben fiziği önemsemem.
ruhu güsel olucak.
hahahaaaa

zamanında bunu uyduran abiye hörmetlerimi sunuyorum burdan :)))

ben de aynen katılıyorum :P

temem temem yalan söledim katılmıyorum :)))

öykü dedi ki...

:))

Ne kadar yalancıyız dımı

Hepımız aynı turkuyu soyluyoruz..
ıcı ıyı olsun
ruhu guzel olsun
ay ıyı ınsan olsun yeter

ama hıc kımse buna bakmıyor aslında..

once dıs guzellıkten etkılenıyoruz
sonra ıcınde de varsa o guzellıgı tamamlaynlar
hah ıste tamam budur dıyoruz:)

absalom dedi ki...

ama sadece biz yapmıyorum bunu öykü...
evrensel bi yalandır bu.
dünyanın en çok sölenen yalanlarından biri :))

ben sölemiyorum ama artık.
dürüst çocuk olmaya karar verdim baya baya önce :))

öykü dedi ki...

kesınlıkle
ben de zaten yazarken bız dedım
bız yapıyoruz
hepımız
ve
bu konuda cıdden ınsan olarak hepımız yalancıyız:))
buna kusku yok


ama belkı şu oluyor zaman ıcınde gercekten o fızıkzel guzellıklerın gecıcı olduguna kanaat getırıp
ıcı dolu bı ınsan daha anlam kazanınca gozumuzde

ılla kı fızıksel anlamda dort dortluk beklentılerden uzaklasıyoruz

bu arada sen durustsun zaten buna kuskum yok kı
oldugun gıbısın:)
bu yuzden hepımız senı cok sevıyoruz.

absalom dedi ki...

hahahahaa
aman efenim merci merci ay yanaklarım kızardı :))

güzellik kavramı görecelidir zaten.
benim mesela kriterim şudur yazdım da çok sefer;

gece uyanıp uyku sersemi yanında görünce...
aaneam bu ne lan eşhedüüüü....
demiyosam güzeldir.

ehehehehee

öykü dedi ki...

hahaha
superdı

bence de cok dogru bı teshıs yolu
gece uyanıp ta o boyuta getırmıyorsa ınsanı
tamam o ınsan guzeldır:))


erkek tras olmayıp en bakımsız anında bıle sempatık gelebılıyorsa

kadın da makyajsız halıyle hala guzel ve sırın kalabılıyorsa


e guzeldır:))

Sittirella dedi ki...

Kim yapmamıştır?
Annemler zamanında aslan yelesi model saçlar vardı... kelebenk tokalar :)
Herkes Ahu Tuğba, Serpil Çakmaklı oluyordu kuaförde :)))
Benim zamanımda perma, meç modaydı :)
Gencecik kızlar meçli saçlarla 45'lik hatunlar gibi salınırdı caddelerde :)
Hatta benim bir perma maceram vardır :D Hahhhaaaa koyun gibim olmuştum böle kıvır kıvır.
Modaydı ya... o açıdan şettiydim.
Allam allam ne iğrençti yaw :)
Sonra Sezen Aksu saçı moda oldu :) Bi taraf yamuk, medyum Keto gibi gezdi millet.
Hahhahaaa
Şimdiki nesil Rihanna saçımıymış neymiş ona takmış :) Yan komşu kızda gördüm. O dedi. 'Ellaaaa... Rihanna modelim nasıl olmuşşşş?'
Çok komik olmuş dedim, benle konuşmuyor şimdi :)
Bu işin ırkı, ülkesi, dili yok cicim :)
Her ülkede aynı :)
Hiç 'Kral Çıplak' diyen yok, herkes 'Aslansın kaplansın, süper durur, yakışır' durumunda :)
Zavallı kuaförler.
'Kesmem ben bu model saç' ta diyemez :)
Hahhahhaaaa
Sevgilerimle.

öykü dedi ki...

:) super detaylar vermıssın

evet herkes aslan kaplan modunda
ya bı Allahın kulu da cıkıp
olmadı sana bu
acmadı senı bu renk
yakısmadı bu model desın


dıyen az


e dedı dıyelım:))
onları da dargınlıklar bekler

ya bu ınsan dogru soyluyor olabılır mı

benım ıyılıgım ıcın olabılır mı acep dıye dusunmez kımse
hmmm,
kıskandı benı anacım kıskandı rıhanna sacımı kesın
der hıh der gıder:))


sevgıler canım benım

guguk kuşu dedi ki...

Biz insanlar komiğiz işte, kendimizi pek bi akıllı sanır ama aptalca şeyler yaparız işte daima. Saçımız değişince, o blüzü giyince, o cafeye gidince o olacağımızı sanarız....bütündeki bir parçayı özelliklede fiziksel bir parçayı değiştirmek bizi başkası yapmaz ki. İnsan bir bütündür. Boş hayaller peşinde koşmaktan ne zaman vazgeçeceğiz acep?

A-H dedi ki...

ay tam da bugun kuafore gittim ustune bunu okuyunca sukrettim halime :)))
hem o guzel oldum zannedip ortalikta gezenleri birakin kendi haline, yazik mutlu olsunlar guzel oldum diye :)

öykü dedi ki...

guguk kusum hayaller guzeldır aslında ama o hayallerın bıle azıcık ayakları yere degen
gerceklesır gıbı olanları makbuldur..
cok ta uzaklasırsa gerceklerden ınsanoglu tamamıyle kandırmaca olur bu
ve yazık olur.

öykü dedi ki...

sevgılı A-H
mutlu olsunlar
herkes mutlu olsun:)

Biraz dedi ki...

Yazidaki sacin modeli Beckhamin karisinin sac modeli sanki
(konuyu tamamiyla anlamayan ve olmadik bir konuya takilip yorum yapan adam)
:))

öykü dedi ki...

Sevgılı Bıraz
dogru tespıt
Beckham ın karısının sac modelıydı anlattıgım

konuyu tam ıfade edemedım belkıde ondan anlasılmamıstır:)

Sokak Kedisi dedi ki...

İnsanoğlu sıradan bir taklit olmak için bu kadar çaba harcamak yerine kendinin en iyisini bulmaya çalışsa olay bu kadar karışmayacak, katılıyorum kesinlikle :))

İyiyi örnek almak tamam da tamamen birisi olmaya çalışmak çok itici, eğreti, komik geliyor bana da. Aynen, "Kral çıplak" diye bağırasım geliyor, o da her zaman mümkün olmuyor :/

Biraz dedi ki...

yok yok anlamamak degil

benim amacim absurdluk yapmakti:)
yoksa anlasilmis daha ne yazacaksin ki? daha nasil anlatacaksin ki?

öykü dedi ki...

sevgılı sokak kedısı
o kral cıplak ! duyursunu ancak kaldırabılecegıne ınandıgımız
bıze ınanan kısılere soyleyebılıyoruz


cunku dıgerlerı o kandırmacayı tercıh edıyor
onların ıyılıgı ıcın bıle olsa soylenenler
duzeltmek yerıne
soyleyenden uzaklasmayı tercıh edıyor..
tuhaf bı duzen..

öykü dedi ki...

Sevgılı Bıraz
Bence guzel bı renk kattın konuya
sevgılerımle.

mahtan fefalas dedi ki...

Çirkin kadın yoktur demis arkadasın biri üstte evet cirkin kadın yoktu az votka vardi :p

keyifle okudum. kendime bu konudan bir sonuc cikaramam ama kadinlar icin bir sonuc cıktıgı orta da ya da uçarı kadınlar kadar uçarı olan erkekler icin.

öykü dedi ki...

erkekler ıcınde bı cıkarım var aslında
yanı herkes mumkun oldugunca kendısıne uyanı yakısanı yakalamalı dıyebılırız
ya da degısıklıkler ıcın dostlarının onerılerıne kulak vermelı