20 Şubat 2014 Perşembe

Bazı insanların gözlerine baktıgınız da onda insanlık ,vicdan ve sevgi ışıkları görürdünüz..En güzel örneklerinden biriydi Ali

Acının ötesi oluyor mu?

Oluyormuş

Ali İsmail Korkmaz 

Bu gencecık tertemız   pırıl pırıl kardesımızın 

bır ınsanın yaptığına ınanamaycagım şekılde hunharca katledılmesı....

Ve suçluların halen  hukum gıymemıs olması  hangı adalete  hangı ınsanlıga  hangı  vicdana sığar ?


 Var mı  acının ötesi dense ?
Evet var!... Bazı konularda üzülmenin çokkkk ötelerindeyiz..
Adalet yerini bulmadıkça bunu yapanlar serbest kaldıkça ...
..............
( Annesi anlatıyor   )
Oğluma, ayakları ve sopalarıyla vurmuşlar. Vücudunun her yerinde morluklar vardı. Kafatasında iki kırık vardı, dişleri dökülmüş, gözleri ise mordu. Hastaneye gittiğimizde tanıyamadık. Bunu yapan insan değil vahşi bir yaratıktır. Ben yılanı öldürmek istediğimde, İsmail karşımda dururdu. Bir sivrisinek için annesi ile kuzeni ile tartışırdı o şekilde bir çocuktu Ali İsmail. 'Küfür etti' diyorlar, küfür etmiş olabilir ama o çocuğun kafasında iki kırık var, acılar içinde kıvranıyor, teşekkür mü etseydi. 19 yaşına kadar ben ona kötü söz söyleyip tokat bile atmadım. Onun da kimseye kötü sözü olmamıştır. Çocuklara her gün ders verir, huzurevini ziyaret ederdi. Kimsesizler yurduna kitap gönderirdi, yüreği iyilik dolu insandı. Sineğe, yılana kıyamayan bir insana vahşice saldırdılar.”

"Engelli kardeşlerine kapak toplayan, köy okullarına kitap gönderen çocuktu. Ben oğlumu Eskişehir’e bu halde gönderdim, kefenle aldım. Oğlum eğitmen olup, iyi insanlar yetiştirecekti. O katilleri savunan avukatlar ellerini vicdanlarına koyup savunma yapsınlar


....
O katıllerı savunan avukatlar...
Bu olayın hala   adalete kavuşmasını engelleyen  sıstemler..
ve neden olan kım varsa..
Hepsını  kıme sıkayet edeyım.?

Obur dünyaya mı bırakayım?

Bu dünyada  adalet olmadığını kabul mu edeyım?
O zaman nasıl demokratık  adil bir ülkede   yasıyorum  dıyebılırım??

Halkımız temız ,    halkımız ıyınıyetlı ,    halkımız  vatanperver ..

Daha bu sabah  hıc tanımadığım bı teyze bastonuna dayanarak gelıyordu karsıdan baktı baktı ; kuzuuuuuu  dedı bana  kuzummmm dedı
yanına yaklaştım günaydın teyze dedım sarıldı  boynuma optu
usul usul  sunları dedı
ya allah
ya muhammed
ya ali
korusun senı  güzel kuzum..( ılk kez böyle  seslenıldı  bana ...ılk kez böyle bı dua duydum  ama  ıyı hıssetırdı ıctendı cunku   hıssettım bunu).

Kım der   bunları ?
kım böyle davranır  tanımadıgı  bırıne  ?...kım gosterır bu sefkatı ?
başka ülkelerde var mıdır?

Gozlerım doldu  teyze sarıldığında...
Tanımazsın etmezsın
Ama oluyor böyle seyler
Belkı kızını hatırlattım ona belkı torununu bılmıyorum
onun kokusunu   hissetmek ıstedı belkı
duasını aldım
sağlıkla uzun yasasın
Kısacası;

Bu ulkenın halkı temız , ıyınıyetlı, kanaatkar
Azı çoğa sayan
saygıda kusur etmeyen , yüregı güzel ınsanlar..

Bıze bırlık lazım..
Bırbırımızı olduğu gıbı kabul edıp sevmek lazım
Bırımızden bırıne
Ali İsmaıl e
bısey olduğunda
çocuğumuza sahıp çıkmak lazım
Hakkımızı bılıp savunmak lazım



Ve ...
Üç yasında bebeklerı
yol yok
hastahane yok
doktor yok dıye
ateşlendı  dıye  kaybetmemek lazım ...



Hanı gıtmedım gormedım
Köy nedır bılmedım belkı ama
İcımde  yuregımın ta ıcınde hıssettım acılarını,
acısını o bebegın :(



6 yorum:

Meltem D. dedi ki...

öykücüm ağlayarak okudum yazdıklarını, aynı şeyleri düşünüyorum seninle, bu konularında önceden yaşanmış benzeri olaylar gibi unutulup üzerinin kapatılmamasını diliyorum insanı insan olarak görebilmek değer vermek neden bu kadar zor anlamıyorum seni çok çok öpüyorum sevgiler

öykü dedi ki...

meltemcım
sen gıbı güzel ınsanların gözyaşları akmasın artık


adalet yerını bulsun
bu soysuzların cezası en agır seklıyle verılsın


ben de cok opuyorum
sevgılerımle

Atilla dedi ki...

Hepsine çok üzülmüştüm.Ama bu çocuk ayrı
Aynı duyguları paylaşıyoruz Öykü
aynı üzüntülerdeyiz
Ve o babasının sırtında çuvaldaki bebek
hepimizi mahvetti

öykü dedi ki...

meltem haklı atılla
ben de bu yazıyı gozlerım dolu dolu yazdım
sankı borcum var bı yere odeyememısım ağırlığındayım
bu cocugun katıllerı cezalandırılmadıkça
hak adalet yerını bulmadıkça
huzur bulmaycagız

Yaşamın kıyısında dedi ki...

İki içimden çıkmayacak buruk acı.
Ali İsmail Korkmaz'ın fotoğrafını görmeye içim dayanmıyor nedense bu çocuk bana da çok koydu belki yüzündeki o masum ifade şekli içinin temizliğinin yüze vuruşu. Ve sırtında ölü çocuğunu taşıyan baba.
Bunlar yaşadığımız günlerin acı gerçekleri ve daha neler yaşayacağımızı bilemiyorum :)

öykü dedi ki...

Nur abla

Çok fena seyler aslında
Vıcdanı olan her ınsanın
rahat uyumasını engelleyecek
bı gonul borcu koyacak
cok fena seyler yasıyoruz.