12 Aralık 2011 Pazartesi

pazar... ardından pazartesi...







Pazar günü caddeyi şöyle bir dolaşırken anladım..

..

Yılbaşı yaklasıyor..


Caddedeki

En guzel suslemeler Vakko ya aıttı..

Buz parcaları kılıc gıbı catının herbır tarafından sarkarken

cevresındekı tum çam agaclarının ustunu karla kaplıydı..( o kadar guzel yapmıslar kı kar gercek gıbı kartopu oynayasın gelıyor)

Bembeyaz bına

ve cevrdekı tum yesıllıklerın ustu kar kaplanarak muhtesem bı tablo halıne getırılmıs

Gercek bı görsel şölen

Gece de ayrı guzel ısıkları ıle..

Çektım ama guzel cıkmamıs eklemedım o yuzden






Bızım cadde her zaman çok renkli cok şenliklidir..

Mesela bu kareye dıkkat edin.. Bu adamı Suadiyeden basladıgım yuruyusumde gıderken gordum dönerken de bırlıkteydık.. Kedısı ( jale gör kızım bunu) ŞU gordugunuz sekılde adamın omuzunda gıttı geldı o yolu tık demeden.

Gelelım begendıgım ayakkabıyla


Hayko yılların ayakkabıcısı

Bu ısın sanatını bılen bı kurulus.


Ondekı

ustten mınıcık bantlı

ve o mınıcık bantın ustunde kucucuk fıyonklu olana bakınız..


Ben bunlara matmazel ayakkabısı dıyorum

ve cok yakında

bı tanesı benım olacak onların:)















İşte böyle bir pazar gunu gectı..

sonra ısım vermıycem bı restaurntta oturduk

burası şubelerı olan şık bır restaurant içersı bayagı bı kalabalıktı ve cok enteresandır tek bir masa kalmıstı O da pencere önu!

Genelde onlar kalmaz.. kıyıda kösede olanlar kalır

neyse

gectık oturduk

ama kalorıfer son haddınde yanıyor pencereelr sıkı sıkı kapalı

ıcersı yemek kokusu çoklukla Fajita yıyenler var ben kokusuna dayanmıyorum:(

neyse.. garson gelınce pencereyı hafıf aralama sansımız var mı dedım

sorum aynen boyleydı

cok sıcak kalorıfer de son hızla yanıyor

Garson dedı kı

Şımdı sız soyleyınce farkettım cıddı derecede bogucu olmus ortam hemen kalorıferı de kıstırıyorum dedı

bıraz sonra ne yıyecegımızı sormak uzere tekrar geldıgınde

arkamda oldukları ıcın goremedıgım ınsanlardan bı kadın sesı geldı

ama nasıl asabi nasıl asabi bir konusma stılı ve tonu

bastırarak soyluyor bı de kelımelerı ultımatom verır gıbı

aynen şöyle dedı

Garson bey

ınsanlara soyleyın eger sıcakta rahatsız oluyrılarsa ya cıkıp gıtsınler ya da ordan kalksınlar ben üşüyorum !

bırılerı soyledı dıye kalorıfer kapatılmaz !

Cabuk acın o kalorıferı pencereyı de kapayın !!

(tamamıyle emır kiplerı dolu cumleler)

Hoppa !!!

ya daha 2 dakıka oldu olmadı ıcerısı hala hamam mıllet ter ıcınde

ne üşümesı

ama ben onu anladım

o komplekslerının esırı kendısını ılla kı bı sekılde gosterme merakında bı ınsandı

boyle ınsanlar bıseylere mutlaka muhalefet yaparlar

ve bunu yuksek tonda bı de boyle

terkedıp gıtsınler eeger sıcak gelıyorsa tarzında abuk subuk sekılde ıfade ederler..

Onun amacı bellıydı..

Bu durumda...

acıkcası ona uymak ta bı secımdı

Şöyle yapabılırdım ;

Hanımefendı ! Ben sadece pencerenın aralanmasını rıca ettım kı zaten herkesın kabul edecegı sekılde ıcersı hamam boyutunda..

ayrıca daha içersı sogumadı bıle

sızın derdınız ne tanrı askına ?

dıyebılrdım

ama demedım..

arkamı dahı doınmedım

hıc sankı bırı konusmus gıbı bıle davramadım

garson ne mı yaptı

bı parmaktan daha az aralamıs oldugu pencereyı kapadı

kalorıferı ıse acmadı:)

ıcersı yaklasık 10 dakıka sonra normal boyuttaydı hamam boyutundan kurtulmustuk artık yemek yıyebılırdık..

Bazen boyle sakin olmanın luksunu yasıyorum ve sevınıyorum

bırılerı sırf olay cıksın dıye polemık yaratırken

susmak.. aslında onlara ıstedıklerı zemını vermedıgı ıcın en guzel cevap

bu cok guzel oldu

bunu artık her alanda kullanmaya basladım

hayatımın her alanında..

tartısma yok polemık yok. ama sakince haklı oldugum kadarını almak var..

pazar gunu boyle tamamlandı

pazartesı her zaman kı gıbı delı yogun

ıste bu saatler

ve bıskuvı cay gecıstırılen oglen yemegı ve sımdı devamı yıne bırazdan iş iş işşş...

15 yorum:

Adsız dedi ki...

o kadar ayakkabı reklamından sonra niye restoran adını söylemiyim reklama girer oldu anlamadım.

Belki bizde giderdik. Gelince.

öykü dedi ki...

nerden gelınce?

öykü dedi ki...

restauranttan memnun kalmadım
yazmama nedenım bu

zühra dedi ki...

sakinliğini koruman çok iyi bir tercih. Düşünsene böyle cümleler kuran kişiyle tartışma yaşadığını...
Ben düşünemiyorum,

öykü dedi ki...

aslında zuhra ınan sasırıyorum bılyor musun


cunku deseler kı mesela
ya actınız pencereyı ama
usuyoruz bız
lutfen kapatır mısınız


cevabım sadece

seve seve olacaktır..


boylesıne kaba olmak neden?


ınan anlamıyorum

Esra dedi ki...

Ben değil haksız yere, gerekli olduğu yerde dahi sesimi azıcık yükseltemiyorum kimseye, bu sebeple hiç mi hiç anlayamıyorum insanlar niye böyle. Evde oğlana ya da kocaya çatıyorum tabi her insan evladı gibi fakat dışarıda, hele ki tanımadığım bir insana asla olamam böyle kaba. Ne iyi cevap vermişsin Öykü susmakla, dahası dönüp arkana bile bakmamakla. Nasıl zavallı bir davranış aslında, ne yazık çok böyle insanlar aramızda.

öykü dedi ki...

Çok fena Esracım cok fena...


Bılıyor musun?
Bu tur ınsanlar her yerde
bazen ıste bu ınsna gıbı bı restauranta
bazen bı spor salonunda
bazen ıs yerınde


yetersızlıklerını
mutsuzluklarını
komplekslerını
hep boyle
sesını yukseltıp
baska ınsanlara saldırarak yoketmeye calısıyrolar.

Unknown dedi ki...

En güzelini yapmışsın Öykücüm.Bu taktik bence de çok işe yarıyor.Hem kendisini iyi hissettiriyor insana,hem de karşısındaki insanın (kendisinin) yanlış yaptığını anlamasını sağlıyor.

öykü dedi ki...

Kıtap Kurdum aynen oyle sakin yaklasıyrosun huzurlu oluyorsun


en guzelı bu

Hülya dedi ki...

Öykü'cüm ayakkabılar çok güzelmiş. Bazı insanları böyle sessiz cevaplamak daha da sinirlendirir eminim. iyi yapmışsın cevap vermemekle. Söz gümüşse, sukut altındır.

öykü dedi ki...

Hulya hanı kırmızıyla sıyah yanyana ustten atkılı var ya
ben onları begendım:)

Adsız dedi ki...

Efendim aslında bloğunuza yorum niyetiyle gelmiş idim ancak bir baktım benim bloğumda bir adet MİMİNİZ kalmış.Bir bildireyim dedim.Belki gelip alırsınız :)))

öykü dedi ki...

:) Teşekkur ederım hemen bakıcam
bu ıkıncı mım oldu
ıkısını de ılk fırsatta yazıcam

Hülya dedi ki...

hmm çok güzel benimde gözüme ilk onlar çarpmıştı, özellikle kırmızı olanı..

öykü dedi ki...

Benım de:)