15 Aralık 2011 Perşembe

kayıp ruhlar



Öyle özledım ki

yaşını yaşı gibi yaşayanları..

O Yaşın verdıgı engin sevgıyle sarmalayıp kucaklayanları..

Çevremde çok var artık onlardan

Hepsı artık daha genç

daha da genç olma sevdasında..

Daha sıkı bır vucut

daha cızgısız bı yüz

amaç.

Ama unutulan bır sey var

yuzu genc kalabılır

vucut genc kalabılır

ama yurekler körelıyor bunca streslı savasın ıcınde..

Körelıyor gercekten

O buyuk olması gerekenler

teyzeler

amcalar

yengeler halalar ablalar

aynı yaşa ındırmek ıcın kendını yemek yemezken,sureklı spor yaparken,yuzunu gerdırırken,boynunu utuletıp el kırısıklıgını lazerle sıldırırken

Yuregıne bakmıyor

O yurek eskılerın

O sıcacık sevkatlı,sarıp sarmalayan

Gercek bır buyuk gıbı davranan

Eskının dunyasında var olan

anaç ...babacan hallerınden öylesıne uzaklar kı

cok uzak ,soguk , mesafelı,samımıyetsız

Buyuk kucuk yok artık.. Şevkat yok.. Aynı yaşta artık ınsanlar.. Bedenler fit yuzler gergın

Ama yurekler örseli

cunku ıcte sadece BEN olgusu var artık

8 yorum:

Profösör dedi ki...

Ne yazık ki vicdanlar sızlamıyor.. :(((

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

öyle bir zamandayız ki büyük büyüklüğünü, küçük küçüklüğünü bilmiyor Öykücüm
sevgiler sahte, saygısızlık had safhada, samimiyetsizlik diz boyu
öncelikler değişmiş...altüst olmuş
yani senin söylediğin gibi "sadece ben..." var artık :(
ne gam...

Unknown dedi ki...

Ah!benim naif yüreklim,
kendi gibi olmalı insan,
yüreğindeki yaraları yüzünde de ellerinde de varsa yolmamalı kabuğunu,daha çok kanamasın diye,
gerisi insanın kendini boşu boşuna mutlu hissetme çabası,
çizgilerim benimle kalmalı,demeliyimki bu bundan,şu şundan,
:)

güzel bir diliyorum güzel gözlüm,
sevgilerimle...

Esra dedi ki...

Çok doğru bir tespit Öykücüm. Ben sırf bu yüzden çok geç yakınlaşabildim kayınvalidem ile. Kendisi tayt giyebilen, parmak ucları kesik eldiven kullanabilen, fiyonklu taçlar takabilen biri, yaygın kullanımıyla 'çok genç ruhlu' yani! Öyle değildir benim annem, süslüdür o da ama uygun giyinir yaşına. İnsan alıştığı gibi görmek istiyor herkesi bu sebeple yadırgamıştım ilk zamanlar kayınvalidemi. Şimdi kendisi oğlumun babannesi, sağolsun çok üstümüzde de emeği lakin söylenir ya hani modası geçmiş kıyafetler için 'o ne yahu, babanne kıyafeti gibi', işte bizimki bana bu lafımı yedirdi :) keyifle okudum yine, sevgiler

beenmaya dedi ki...

bir de gözler var. bakışlar. onlar içindeki yaşlılığı yorgunluğu sen ne yaparsan yap asla saklayamazlar...

Adsız dedi ki...

Artık teknoloji ve tıpta ki gerçekleşen yeniliklerle..

Günlen insanların gamzeleri yok.

kızınca kaşları çatılmayan geniş kaşlar var.

Bayanlar çok fazla azıttı bu estetik ve spor , plates olayını.

hepsi al nefes ver nefes yaşıyorlar.

Adsız dedi ki...

İşler dönüp dolaşıp yine kapitalizmin ''Tüke,tüket,tüket'' üçlemesine gelip dayanıyor ve güzellik te tüketilmesi gereken bir meta olmaktan öteye gidemiyor.
Güzel olmak için tüket,yaşlanmamak için tüket...

Biz çocukken kucaklara alınıp çocuk diye yanakları mıncırılarak sevilen kızların günümüzde kendinden on yaş büyük elbiselerle ve süslerler dolaştığı ; biz çocukken el pençe divan durup ellerini öptüğümüz Ayşe,Fatma teyzelerin kendinden on yaş küçük elbiselerle ve süslerle dolaştığı bir zamandan pek fazla bir şey beklemiyorum...

Peki bu onların suçu mu ? Yarı yarıya hayır...

Onlar mı böyle olmayı istiyorlar yoksa önce onlarda böyle olma isteği mi yaratılıyor ?

Ama hala ellerini öptüğümüz teyzelerimiz de var orası ayrı....

öykü dedi ki...

aslında yası kac olursa olsun
ınsanların kendısıne bakması guzel bısey

bunu desteklıyorum

ama bunu hayatın en merkezıne oturtup
kendısını asırı kasan
yemesı ıcmesı
ezıyet halıne donusen
yuzundekı mınıcık bı cızgıye takılı kalıp mutsuz olan
yanındakı kendısınden kucuklerle nerdeyse yarısan
onlardan sevkatlerını
esırgeyen buyuklereydı sozlerım..
uzgundum bu konuda.