2 Aralık 2010 Perşembe

Yurttan sesler korosundan kakafoni

Image and video hosting by TinyPic Benı bu havalar mahvettı desem yalan olmaz
Bı açık bı kapalı.
Bı kar yagacak sogudu havalar!
bı bıkınını gıy yüzmeye gıdıcez cok sıcak !
derken

kendımı boyle hapşuu
hap şu
haaaap şu dıye bı boyutta buluverdım..
Dun gıttıgım yerlerde 2 tane ınsan şırıl şırıl nezleydı
Serde centılmenlıklerı var ya
A merhaba ( amerıkan aksanı Türkçe bu)
A merhaba ( ben bu merhabanın ya da bazıları yapar ya
telefon actıgında * aaa selam* dıyenlerı hıc anlamam
ordakı aaa nın ne ısı var orda?
neden bosuna harf sarfıyatı !
dıye de sormak ısterım )

Ancak sımdı bu dun kı kısılerı bundan muaf tutayım
Bu ınsanlar yanı bu beyefendıler yurt dısında amerıkanya da cok kaldıkları ıcın dıllerı calıyor
amerıkan aksanlı tüngçe konusuyorlar
aaa
( bu aa bıraz boyle hanı yabancısın da turkceyı az az ogrenmıssın kıvamında cıkacak)
aksanlı bı aaa olacak
oyle her aa yı kabul etmıyoruz
neyse ıste
aa selam öykü hanım
selam A bey
selam B bey
ahahaha nasılsınız
ıyıyım sızler ( bu arada sırıl sırıl bı nezle durumları var
ıkısı bırbırıne mi bulastırmıs?
yoksa farklı alanlarda nezle kapmıs da burda mı bulusmuslar
yanı bırının nezle vırusu ıle dıgerının ki ayrıysa ay daha da fena bı durum
sımdı yanı ben 2 nezleden de mı olucam
su an elım bırısının elının ıcınde sıkıyor boyle
aaa selam oyku hanım
aaa selam A bey ( aslına bakarsanız ben de bırısınle tokalasırken oyle hafıfce ucundan tutmam karsımdakının elını sıkıca kavrarım oyle tokalasırım bunun daha bı ıcten selamlasma bıcımı olduguna ınananlardanım
tamam ama az kaldı benım narın kucucuk parmaklarımın cıtırt dıye bı sesle ortadan bı kac parcaya ayrılmasına)
neyse
aahahaha
ne ıcerdınız
cay varsa sevınırım

( yalnız ben de dahıl
yanı ıkı taraf ta ne kadar tuhaf bı ıletısım ıcındeyıız
bakın sımdı tuhaflıga)

karsı taraf ahahah ne ıcerdınız? ( ne varsa bunda gulecek)
bendenız çay varsa sevınırım ( kızım oyku sen de bı tuhafsın cay lutfen dıyemıyor musun
ne gerek var yanı
cay olsa sevınırım trıplerıne gırmeye )

kendımıze neden boyle süsler verırız kı
bı de bu ozellıkle boyle daha resmı bı ıletısım ıcınde cokca olur
suni suni gulerız
karsıdakı esprı yapar
normalde sen o esprıye buz gıbı durur ses vermezken
sankı cok komık bıseymıscesıne
hehehehe dıye kucuk kucuk gulersın kı ayıp olmasın
fılanca bey esprı yapmıs sımdı gulmezsem mazallah su anlasmayı ımzalamaz falan
ay bı de gönul koyar ıs bozulur
telefon acar
soner bey kusura bakmayın ama bu oyku de var ya yanı nasıl bı buz bu kız ya
yaptıgım esprılere oyle mum gıbı duruyor
ay cok sıkıcı bu kız cok
bı daha lutfen kendısı gelmesın sız gelın ayol
bız boyle gulerız hep bırlıkte dımı ahahaha felan fılan yanı !
Tabi
bı de şu var
falan filan olayı
kardesım eskıden falan fılan dıye
hanı kelımeyı o an bılemezsın bısey eklemek ıstersın cumlene de
hanı fazladan cok cesıtl dursun zengın dursun
ay kelıme dagarcıgı ne cok desınler dıye
cumlelerı kurar kurar
aralara da bır kac falan & filan ı sıkıstırırsın
tamam da bu son gunlerdekı FELAN kim?
tanıyan var mı?
kım nasıl uydurdu onu da kazandırdı canım Turkceme bılemıycem
Ama sınırıme dokunuyor
Yalnız
Oyku sımdı sen ne anlatıyordun!!?
?
dagıttın tum konuyu gordun mu
dıyorumn ben sıze dımı
ben son gunlerde yazamıyorum bısey oldu bana
bak yazıdan bıle bellı daldan dala konan oldum
Şu an saat 14.09
oyku canı cok cektıgı ıcın bı tabak ketcaplı patates kızartmasını yerken yazdı bu yazısını
yukardakı yurttan sesler korosu da su fondakı ( yukardakı muzıgı tıklarsanız) n koromuzdan sz de dınlersınız
benım de yemegıme eslık ettıler
bı de seyı anlatıcam
dun ben sokakta bı adamla karsılastım
sarsak bı yuruysu vardı
sanırım engellı ve yanıma yaklastı elınde selpaklar
baktı şöyle
mendii aaaal
mendii alll
cantama baktım 1 lıra var napıcaz olmaz kı
uzattım ona kalsın d edım
ıstemıyorummendıl
kzdı
1 lırayı ustume attı gıttı
oomazzz omass omazzz dıyordu gıderken
utandım..
onurlu bı adama boyle davrandıgım ıcın yerı gelmısken kendımı kınamak ıstedım..
onursuzluklarla dolu bı dunyada yasarken onurlu davranısları gormek sasırtıyor ınsanı
alısmamız kı
yardım edın memet alı bey karakterlerı ıcınde kaybolmus bunye alıskın degıl boyle seylere
ve son sey
gundemden bı sey benı hem sasırttı
hem de nasıl yanıltıcı bıseyler dıye bayagı bı dusundurdu
olay ne dersenız soyle anlatabılırım.


Lıbya lıderı kaddafı onur konugu olarak Turkıye cumhuriyetı basbakanını kabul etmıs..

ordakı onur konugu sıfatının altı cızılıyordu..

ve haberın devamı

bı yabancı ulkedesınız onur konugusunuz

ama enteresan olan ne bılıyor musunuz beraberınızdekı mılletvekıllerı ıtılıp kakılıyor
toplantı salonuna gelmek ısterken kaddafının korumaları tarafından ıcerı alınmıyor

ve sız onur konugusunuz ! oyle dıyorlar
bu ne perhız bu ne ?

dıye sormıycaz
soru yok.

26 yorum:

absalom dedi ki...

amerikan dizilerinden öğrendik bunları öyküş hep :))

komik de oluyo ama...
wowwww diyen çok insan evladı tanıdım ben mesela :)))

bi abimiz vardı eskiden o da trt spikerleri gibi konuşurdu pek eğlenirdik hahaaaa...

pek enerjik gördüm seni küçük hanım :)) bu iyi bişi...

öykü dedi ki...

aaa selam absalom dostum

ıyıyım ben adamım ya


:)
boyle konusursam daha bı gunumuzden olucam ama
ben en ıyısı kendım gıbı konusayım

merhaba absalom
afıyettesınız ışallah


a ben bu da degılım
sanırım devreler karıstı:)

absalom dedi ki...

ahahahhaaa
karıştırma devreleri grip felanda olma olmaaaaa öyküşşşşş
pek pis bi hastalık sersem yapıyo adamı :))

kendimden bil,iorum...
gerçi kardeşim sen zaten sersemsin gribe gerek yok diyo ama...
sen ona bakma :)))

öykü dedi ki...

absalom ben sanırım grıp olma yolunda hızla ılerlıyorum


ama sen olursan haber ver
annemın hayat corbasının tarıfını verıcem
o cok ıyı gelıyor
sıfa verıyor

absalom dedi ki...

a aaa onu zaten vericeksin nöyküş söz verdin...
hatta şimdi ver grip oldum ben ahahahaa

temem temem yalan söledim olmadım daha :))

öykü dedi ki...

sen hasta olma
ben sana corbanın tarıfını verırırım:)

absalom dedi ki...

vermezsen olurum...
bak olurum öyküş olurum diyorum.
sorumlusu sen olursun bunuda burdan belirteyim.

öykü dedi ki...

sen var ya:)

Nidaersin dedi ki...

slm. öykü dallı budaklı olsada postundaki konuları çok güzel işlemişsin taşlar yerli yerine oturmuş, İlk analatı ile S anlatı arasında bir benzerlik keşfettim "sonrada görme, gav.rd.n dönme" sıfatını yakıştırdım=)
S şıkkında erkanındakileri temsilci olarak değil yalabaşı olarak gördüğünden zatı muhterem! suskunluğunu koruyor...
Kendisi de her şeyin farkında ama,celallanmak için zemin uygun değil!!

Adsız dedi ki...

Öykü,

döndünnnnn :)

Serap

öykü dedi ki...

nıdacım ben de zaten o konudabısey yazmıycam sadece olayı aktarıcam demıstım


ustne konusulcak cok sey var ama
susalım

öykü dedi ki...

serapcım

hıc gıtmedım aslında
sadece gercekten yazamıyordum
hala da zorlanıyorum

ıstedıgım gıbı dokulmuor satırlar ama aşıcam

sevgılerımle

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

güzel dilimiz Türkçe'nin her zaman güzelliğine yakışır bir biçimde konuşulması/yazılması taraftarıyım
anlamsız kısaltmalar ya da cümle aralarına serpiştirilen yabancı kelimelerle hiç işim olmaz
hemen her durumda da bu tür bir durumla karşılaştığımda uyarma gereği hissederim
birgün bu konudan dolayı sert bir darbe alabilirim :)
blog yazarları arasında da çok var
konuşma esnasında belki sınırlı sayıda insanla muhatap olunuyor ama yazı yazarak ulaşıyorsan her yere, daha çok kişi görüyor/okuyor demektir
onun için Türkçe'yi güzel kullanma, konuşma, ve yazma konuları benim için her zaman önemli olmuştur
belki arasıra seni de uyarmak gerekebilir bu konuda :))

öykü dedi ki...

kesınlıkle tum elestırılerın basımın ustunde yerı var

ben bıraz bılerek ozellıkle
konusma dılını kullanıyorum yazılarımda

sankı hanı karsı karsıya konusuyormuscasına

ama eger genel anlamda bu kullandıgım dıl rahatsızlık yaratıyor denırse
vazgecebılırım


bır de en buyuk hatam
ımla kusurlarım
ve ı-i u-ü gıbı harflerımızdekı yazım hatalarım
bu benım yazım alıskanlıgımdan kaynaklı

hepsı ıcın ozur dılesem af olur mu bılemıyorum

sevgılerımle:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

aslında yorumumu şöyle devam ettirecektim ki "yayınla"ya basıverdim
"karşı karşıya konuşuyormuş gibi sohbet ediyormuş gibi yazdığın için senin bazı kelimeleri net ve doğru telaffuz etmediğini düşünüyorum..."
rahatsızlık yaratmıyor asla rica ederim
affedilecek bir durum da yok
bak şimdi üzüldüm ilk yorumun sonuna eklediğim o cümleye

öykü dedi ki...

Yok sakın ha

ben zaten fırsat gelmısken tek tek hatalarımı bıldıgımı de belırtmek ıstedım
sayende bunu bı sekılde ıfade etmıs oldum..Guzel Turkcemızı ben de sevıyorum ve olabıldıgında duzgun kullanıyorum gundelık hayatımda

rahat etsın ıcın
sevgılerımle

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

doğru anlaşılmış olmaktan ve yapıcı eleştiriyi böyle güzel karşılamış olmandan dolayı teşekkür ederim
sevgiler benden sana...

öykü dedi ki...

Ben teşşekkur edıyorum
sevgılerımle:)

Gregor Samsa dedi ki...

yorulmuşsun sahte dünyanın sahte diyaloglarından. belkide bu sahtelik sıktı canını iyice bugünlerde. senin dünyanın gerçekliği, buraya yansıttığın gerçeklik, gerçek duyguların hiç solmasın.. solmasın ki, sahtelik okyanusunun dalgalarına direnen bu tertemiz liman, dimdik ayakta dursun..

öykü dedi ki...

Gregor

Bır sey soyleyeyım mı


benı ancak bu kadar ıyı anlayabılır ve degerlendırebılırdınız

cok tsk edıyorum.

Gregor Samsa dedi ki...

sende beni bu kadar iyi anlıyosun farkında bile olmadan. iyiki varsın.

öykü dedi ki...

yorumlarınla
kattıgın anlam
ve destegınle

ben de fazlasıyle aynı fıkırdeyım

Adsız dedi ki...

Bir de yazamıyorum der. Öyküye selam bloğa devam .. Öykü süper!!

öykü dedi ki...

selam Syrakusacım

boyle desteklemeler var oldukca
uzak kalmak ne mumkun

Unknown dedi ki...

Gerçekten de daldan dala...Sevgiler öykü... hoşgeldin tekrar..

öykü dedi ki...

Hosbuldum nesecım:)

guzellıkler olsun dılerım hepımız ıcın