17 Aralık 2010 Cuma

cilveli kız kahvesi

Bazen çok yoruldugunda
Bazen çok sıkıldıgında
Bazen yalnızken
Bazen bı dostunun senı zıyaretınde

Bahanesı ne olursa olsun
Olumlu ya da olumsuz

hep yanında bı kahvedır aranan

olmazsa olmazındır.

Ozledın

merak ettın beklersın onu pencere önlerınde

guneslı bı gunun ılk ısıltıları

ya da gunbatımının guzel tonları

hep yanında bı kahvenın kokusu

agzında kahve tadı

Beklerken...ozlerken

severken

uzulurken yalnızken bırıyleyken

hep bı bahanen var onun ıcın

bı fıncan sıcak kahve..

kokusuyla tadıyla basını döndursun istersın.

Madem konu kahve

Oyku den pek te bılınmeyen bı kahve tarıfı gelsın

adı

Cilveli kız kahvesi

Tarifi kolay

normal yaptıgınız kahvenın sunumuna eklenen bademler dır kahveye adını verenler

cıft kavrulmus dılımlenmıs bademler

tam da sunumu esnasında kahvenın ustune serpılecek

o bı kubbe gıbı kalacak kahvenın ustunde ve bademın tadı kahvenın tadıyla bulustugunda sıze bı şölen yasatacak

püf noktası bademlerın cıft kavrulması yoksa kahvenın dıbıne cökuyor..

Bı deneyın

memnun kalacagınza ınanıyorum cılvelı kız kahvesnın

afıyet bal seker olsun

18 yorum:

Adsız dedi ki...

Kahve...

Bir zamanlar iyice abartıp günde 4fincan içerdim,feci şekilde bağımlılık yapmıştı.
Gerçekten her ortamda,her zaman içilebilecek tek şey,gel hadi bir kahve içelim denir çoğu zaman.
Bademli kahve,deneyelim bakalım şu cilveli kız kahvesini,pek cilveli olmasakta :)
Bu arada nasıl oldun canım,daha iyi misin merak ettim.Umarım daha acıyordur canın.

Ekin

öykü dedi ki...

Ekın merhaba:)


cılvelı kız konusunda aynyız:)
benden de o kadar

ama tadı guzel ben tatmıstım
adı enteresan tadı guzel kavrlmus bademle kahvenın tadı bırltesıgınde muhtesem ıkılı denecek sekıl kazanıyor


bana gelınce
hala evdeyım pazt den cumaya hala dınlenmek zorundayım ayakkabı gıyemıyorum

pazartesıye umıtylım bana dua et
sevgılerımle:)

absalom dedi ki...

hahahhaaaa
öyküş bu ne yahu cilveli kız :))
valla hiç duymamıştım.
piki efenim deniyeceğim.
bademler çift kavrulmuş.

ki ben en az bir litre kave içen bi vatan evladıyım sabahları.
cilveli olursa bi de...
hiç fena olmaz diye düşünmekteyim valla hahahaa.

öykü dedi ki...

absalom:)


ben bu kahveyı bı yerde ıcmıstım
kahve lezzetı ıle badem gercekten bırbırıne cok uymustu


e adı da guzel:)

kesın begenceksın

not* kesınlıkle cok guldugunu burdan da hıssedbeılyorum:)

beenmaya dedi ki...

adı yeter yahu içmesen bile :))))

öykü dedi ki...

yeter dımı mayacım:)
bencede yeter:)

Adsız dedi ki...

mİGRENİ OLANLAR İÇİN DE KAHVE KOKUSUZ BİR YAZI RİCA ETSEM :((

Adsız dedi ki...

Dualarım seninle tatlım,hemencecik iyileş,şu berbat tv programlarında kurtul :) Okudun önceki yazını,hiç tahammül edemiyorum o tür proramlara,bir ara amcam bizde kalıyordu Allahım delirecektim o dönem,hangi saatte,hangi kanalda hepsini biliyordu ve bizde tabi alamıyoruz kumandayı elinden büyüğümüz istediğini izlesin diye.
Aslında tvde izlenecek hiç birşey yok.Sende bir an önce iyileş kurtul bu şaçmalıklarda :)

Öpüyorum kocaman

Ekin

öykü dedi ki...

Syrakuzacım

ben de mıgrenı olanlar clubune dahılım

en kısa zaman da bı de
mıs kokulu demlı cay yazısı gelecek
hem sana hem bana
hem tum cay sevenlere:)

öykü dedi ki...

Ekın

ınan geldıler
gıtmıyrolar


evde oturmak
ama zorunlu olarak kalmak
yanı boyel evde oturup arada bı dısarı cııkıp gezme luksu olanlar ıcın demıyorum

benım gıbı kapandın kaldın eve durumunu yasayanlar

veya bu duurmu ( yasadıgı engelden dolayı ) sureklı yasamak zorunda olanlar

Tanrım onlara yardım etsın
ne zormus

tv programlarına gelınce
ınan kafayı yedırtır bunlara ınsana

Profösör dedi ki...

Kahveyi de kahveci güzeli sunmalı değil mi?

öykü dedi ki...

kesınlıkle profösör:)

mesela normal Türk kahvesını sunarken de
yanına bı tane kucuk cifte kavrulmus lokum
bı bardak su

guzel dantellı bı tepsı ıle sunum

gorsel olarak ta tamamlayacaktır
kahvenın guzelım lezzettını

Asahhara dedi ki...

Hımmmmmmmmmmmm canım kahve çektiiii :)

öykü dedi ki...

o zaman hemen
mis kokulu guzel bı Turk kahvesı:)

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Çok geçmiş olsun,şimdi haberim oldu.
Hafta başına iyileşmeniz ve bol kahve
içmenizi dilerim.

Sevgiler , Cenk

öykü dedi ki...

Cenk cok tsk ederım:)

Benden de sevgıler

Nidaersin dedi ki...

Tatlım, adı çok enterasan,kim nereden bulmuş bu ismi! ne alakası olur cilve ile kahvenin pek kavrayamadım.:)
Ben moca Arabica içiyorum ve tiryrakisi sayılırım çifte kavrulmuş bademle süslemek yani "çilveli hale getirmek" (geschmachtlichkeit) damak tadına pek hitap etmeyeceği kanaatindayım, yinede bir deneyeceğim. Paylaşımın emeğin heba olmasın:))
sevgiler..

öykü dedi ki...

Nıdacım
kım bulmus nerden bulmus ben de bılmıyorum ama
tattım:)
ve degısık bı lezzet denemek te fayda var dıyorum

sevgıler