22 Mayıs 2009 Cuma

Ayıp diil miii ?

Benım cevremde bu tur seylerle ılgısı olan yok basına gelmıs olan yok ınsan anlayamıyor ..
Kım bunu neden yapsın kı dıye?

Dun aksamustunden bu yana XP de olusan bu blogumu açamama sorunumdan öturu.. Once google a bsvurdum.
Yazdım oraya
XP acılamıyor hata verıyor nedenı nedir?
neden olabılır tarzından bı kac soru
Google teyze hemen dokumlerı önume serıverdı..
Ancak konuyla alakalı oldugu kadar
Alakasız da cok seyı serdı gozlerımın onune
baslıkları sıze soyle soyleyebılırım.
msn sifresını nasıl kırarım
benı engellemıs mı nasıl anlarım
msn den ıp snı bulunca ev adresını de bulma sansım var mı?
msn dekı resmını nasıl calarım?
ip sını buldum sımdı acep bılgısayarına nasıl gırerım..Ozel bılgılerıne nasıl sızarım
tarzın
da dunya kadar baslık dunya kadar yazı cıktı
Şimdi bunu yapanlara soruyorum
Cıddı cok merak edıyorum cunku
Karsınızdakı ınsan sıze adresını ozel bılgılerını vermek ıstemıyor ıse neden onun ozelıne gırme konusunda bu kadar pervasız hatta hırsızlıga varacak boyutta davranabılıyorsunuz
ve devamında sızınle konusyorken resmını eklemıs msn ıne ıstese sıze gonderır
ızınsız onun resmını ordan almanın yollarını arıyorsunuz bu hırsızlık degıl mı ?
bı soru daha
aldınız dıyelım
o kız ya da erkek gonul rızası ıle gonderse tamam
ama gondermemıs demek kı o caldıgınız resımle mı sıze baglanacak ya da o resım sızde olsa
ne olur?
olmasa ne olur ?
Butun bunları cıddı anlamda hırsızlık ve kotu bı boyut olarak alıyorum..
O kadar cok sıte cıktı kı boyle ve o yazılara o kadar cok soru sormus kı ınsnlar
nasıl sıfre kırsam
nasıl yapsam
nasıl çalsam vs tarzında
ınsan dıyor bunlar nsıl ınsan ve...
neden ??

19 yorum:

#fatma# dedi ki...

cvp açık işte bunlar nasıl insan aslında "insan" kelimesi ağır gelir yani bünyeye ters onların kabul etmez cnm ağzına sağlık süper olmuş arama motorunda belki senin yazıda çıkarda utanırlar he ne dersin sevgilerr

şirinem dedi ki...

çok haklısın canım okadar çok insan varki böyle msn çalıp şifre kırmakla ne işe yarayacaksa özeller çok önemli demek ki hayret birşey valla ne diyeyim nasıl insan bunlar acaba yada insanlıkları var mı?

desperately-in-love dedi ki...

arkadaşımın erkek arkadaşı kendi bilgisayarına bir program kurmuş . bu program msn listenizdeki herkesin konuşmalarını programı kuran kişiye yolluyormuş. yani onun erkek arkadaşı dışında konuştuğu herkesle olan yazışmaları satırı satırına gidiyorm uş. işin kötüsü bunu anlamanız mümkün değil. bir çok kişi bunu yapıyor malesef. ayrıca bu programlar yeni de çıkmadı uzun zamandır varmış ama bu işle ilgisi olmayanların haberi yok malesef. ayrıca bir ton şifre kırma değil de şifre öğrenme programları da var. şifreniz öğrenildiğinde de haberiniz olmuyor yine malesef.

öykü dedi ki...

Guven varsa var yoksa yoktur..
Boyle bı guvensızlık varsa
bence orda bı dogru ılıskıde yoktur

Serzeniş Meraklısı dedi ki...

yahu öykü, herkesi kendine yakın şahsiyetler olarak görmemen gerek...
onların çoğu, yaş itibarı ile küçük arkadaşlarımız...
ama; mahallede yaşam hakkında fikirleri olmayan, yeni nesil diye adlandırdığımız, arkadaşlık kurmadan pcye kitlenen çocuklar...
şimdi şöyle; biz; saklambaç oynarken, yeni saklanacak yerler arardık, böyle güzel, bulamayacakları yerler...
onlar da; bilgisayar gençliği olarak, böyle şeylere sardırıyolar...
ailelerin dikkatlice takip etmeleri gerekir... örnekleriyle karşılaşıyoruz gün içinde, annemin kaç arkadaşı gelip "bizim oğlan kötü sitelere giriyomuş, napabiliriz" filan diyodu istanbuldayken. yahu teyze diyorum, senin çocuk 11 değilmiydi? ne işi var bilgisayarla, gitsin, top oynasın, ne biliym, yakalamaç oynasın, gezsin tozsun... yok; bilgisayarda oynuyomuş beyfendi oyunu...
takip olmazsa da, kötü olan şeylere çocuklar merak salar, bilindiği üzre...
ama büyükler de yapıyodur bunu tabi... terbiye çok önemli, bilincini yakalayamamışlar, böyle...
sıkma canını sen, bir iyi ve kötü dengesi, veya dengesizliği olmalı, dünya böyle...
sevgiler bıraktım..

öykü dedi ki...

Sevgılı Seme
evet sanırım haklısın yası kucuk kardeslerımızın nereye gıdecegını bılmeden yaptıkları yanlıslar bunlar
ve evet aılelere cok sey dusuyor..
Bu arada burda gormek ne guzel senı
tsk ederım yorumun ıcın
sevgılerımle.

Serzeniş Meraklısı dedi ki...

aslında sürekli okuyorum ama, bu aralar gerçekten insanların düşüncelerini yorumlayabilitemin olmadığı kanısındayım..
yani şu yazıya gelip "ne güzel dökmüşsün içini" demek, benim yorum zihniyetime ters düşüyor..
bildiğin üzre, zor bi geçiş dönemi yaşıyorum, kendi fikirlerimi, kendi önümü göremezken, yorum yapamıyorum, içtenliğimi yitiriyorum..
bu yüzden de, nadiren yapıyorum, daha iyidir :)

uykusuz dedi ki...

Uzun yillardır internette fink atıyorum :) . Internetin Türkiyedeki gelişimini de yakınen gözlemledim.
Benzer insan tipiyle Pakisantanda da , Hindistanda da , Rusya da da karşılaşırsınız. Ruslarınki sadece maddi açıdan yapılır. Diğerleri ise kültür ve gelişmişilikle orantılıdır.
Bizim insanımız internette sanal kütüphaneleri gezmek, belgesel okumak , ne bileyim bir heykel galerisini izlemek yerine, liseli kızların gizli çekilmiş cep telefonları görüntülerini, msn nasıl kırarım, hack lemek nedir, wireless ağlara nasıl sızarım gibi şeyleri araştırırlar.
Bilgisiz, cahil, kültürsüz oldukları kadar yüzsüzdürler de, bazen bu olayları namus meselesi haline getirirler, sırf siz tavlada onu yendiniz diye peşinize düşerler.
Diğer bir grup ta, işte kız arkadaşları msn de kimlerle konuşuyor veya cep telefonundan kimleri aramış onun peşine düşerler. Bu kıskannçlık mıdır nedir bilemiyorum, benim öyle bir duygum yok anlamakta da zorlanıyorum. Ayrıca bu tip insanlara katlanan bay/bayanlara da akıl sır erdiremiyorum.

öykü dedi ki...

Sevgılı Seme ıcınden geldıgı gıbı olması en guzelıdır benım ıcın..
ne zaman ıcınden gelırse o zaman:) yazarsın.

uykusuz dedi ki...

benzer olayı, yani namus meselesi haline getirmeyi direksiyon başında da yaparlar bunlar Öykücüm. 30 la sol şeritten giderler , yol istersiniz vermezler. Sonra biranda sağa cekilirmis gibi yapıp gaz verirler ki siz tehlikeli bir durumda kalın. Hele bunlar bir de bilinçli insanların şehrinde yapılıyor ise, sen düşün artık kaç yüzyıl gerideyiz.

öykü dedi ki...

aynı dusunuyorum sevgılı uykusuz
yanlıs kullanım var bızım ulkemızde ınternet denınce boyle ıste saydıgın gıbı durumlr akla gelıyor..
bı de ılıskılerde boylesıne guvensızlık yasmak sureklı takıp modunda olmak bana cok ters
guven varsa anlam vardır yoksa yoktur ne dıye takıp edesın kı o sekılde elınde tutacaksan durmasın gıdebılır..

öykü dedi ki...

Kafa aynıysa
ha trafık
ha ınternet
ha baska yer

Zeugma dedi ki...

İnternet yoluyla binlerce kişinin birden banka hesaplarını boşaltıp köşeyi dönenler var. Dünya çapında yaygın ve çeteler halindeler.
Bu olay solda sıfır kalmış..Ne kadar ayıp ve iğrenç..
Elimizi nereye atsak altından bir sahtekarlık ve utanmazlık çıkıyor.
Güvenecek tek bir dalımız,yerimiz kalmadı galiba :((

öykü dedi ki...

Zeugmacım
cok haklısın..
heryerde
ama en cok ta ınternette guvenlık sorunu var...
cok cok dıkkatlı olmak gerekıyor bu alanda..

Esmir dedi ki...

Merhabalar,

Aynı sıkıntıyı 2 gündür de ben yaşıyorum...Nedenini anlayabilmiş değilim...Yani explorer dan bir türlü bloğumu açamıyorum...Blogumda izlediğim favori bloglara mesaj göndermek istediğimde ise mesj kapata basıyorum bu seferde bloğum kapanmıyor!!! ne yapacağımı şaşırdım...acaba benimde bloğumda şifremi kırmış olabilirler mi?

öykü dedi ki...

Sevgılı Esmır
bunun sıfre kırmakla bı ılgısı oldugunu sanmıyorum..
Bu genel bı sorun cogumuzun bloglarına gırıs sorunu yasadıgını ogrendım
beklıyrouz
umarım hallederler bu sorunu ve bız de rahatlarız sevgılerımle.

Dolunay dedi ki...

öykucum ciddi bir konuya degınmıssın.haklısın.bugun banada musallat oldu blog sorunu...

öykü dedi ki...

gecmıs olsun Dlunaycım umarım cabuk duzelır bu durum

gio dedi ki...

Esmir seni de open source dünyasına çağıralım. önce firefoxtan başlayalım, sonra openoffice derkene üstüne linux ta yükledi mi senden mutlusu olmaz. domuz gribi bilem giremez bilgisayarına :)

öykü,

çünkü kendimize saygımız yok ilk önce. güvercinin ayağına mektup bağlasam bunlar tüfekle indirir mektubu okur. gereksiz şeylere merak. sana ait olmayan ve hakkın olmayan şeyleri gasp. ne diyelim boş işler.

gel gelelim xp'ye :( taam taam.

son yazımdı. pazar kirliliği yaptık sabah sabah döşedik epey.

iyi tatiller diliyorum yeniden.

hoş kal öykü.