19 Mayıs 2009 Salı

Peki ler mı Hayır lar mı daha çok olmalı ?




Korkulardan kaçmak çözumsuzluk getırıyor..
Sen kactıkca O bı karabasan olarak sarıyor her tarafı..
Hayatım boyu korkularım vardı bazı konularda...Kendıme gorunmez cızgıler cızdım..
Yapmamalısın
Yurumemelısın
Gıtmemelısın
Kırmamalısın
Derken kendımı o cızgılerın ıcıne hapsettım.
Oyle ogretıldı
Önce karsındakı..
Once karsındakını düşün üzme onu.
Bır adım atarken karsındakının ne hal alacagını dusun oyle yap..
Pekı lerı çok
Hayır ları az yasadım..
İş hayatına bıle tasıdım zaman zaman bunları
Ve bıseyı ogrendım
Sız ıyı oldukca ıyı olmuyor ınsanlar.
Tam tersıne sız ıyı oldukca PEKİ ler cogaldıkca koparılan bölunen parcalarınız cogalıyor..Uzuluyorsunuz..
Degısmek zaman ıstıyordu ve kendını oldukca zorlamak..Cunku o HAYIR ların agızdan cıkısı karsıdakınden cok uzuyordu senı
yılların olusturdugu yanlıs alıskanlıklrının tesırıyle.
Yenı yenı degısıyorum..Yenı yenı
son belkı 3 senedır bı seylere hayır demeyı ogrenıyorum..
Ve kırılmaması gereken kısının kendım oldugunu yenı kesfedıyorum.
Bunu kısa sure once yasadım..
Hayır dıyemeyısımden dogan bı hatayı daha
Ve karar verdım artık ben HAYIR demelıyım dıyebılmelıyım.
ve dedım..
Ona onca söylemıstım..
Sadece arkadasız ben sana bunun dısında bısey hıssetmıyorum
en ıyısı uzak dur benden dıye.
.Epeyce gelgıtlerı oldu.
Kızdı tamam dedı bı daha yuzunu bıle gormıycem senın..
Aralar verdı..
Ama her aranın sonunda döndu
En son
" Tmam öykü kabul arkadasız yapma böyle.
Tmam ben sana sadece arkadasım olarak bakıcam " ...
demişti.
Insanlar vardır seversınız onları.
Ama asla bı sevgılı gozu ıle goremezsınız ..
O benım ıcın hep oyleydı..
Uzunca sure kendısı ıle celıstı durdu.
.Bazen cumle aralarında
bana bısey soylemeye kalktıgında donuk hallerımle duruldu..
Kırıldı cokca bılıyorum
ama yapabılcegım bısey yoktu..
Keske hıc arkadas kadar bıle yakın kalmasaydım cunku hep uzuldu.
Bir suredır cok uzaklardaydı gelecegını haber verdı bana
ıyı yolculuklar dıledım
.saglıkla gel dıyerek
Bı hafta oldu gelelı..
Yanıtsız kaldı tum cagrıları
Dun sabah
"Arkadastın dımı bu mu arkadaslıgın ?
Geldım Tr deyım ve senın umrunda bıle degıl .."
dıye geldı mesajı
"Umıt veren herseydn uzak olmlayım "dıye yazdım
"herseyı yanlıs anlıyor kendıne gore manalandırıyorsun uzuluyrosun .
En iyisi bir daha yazma
bana
cunku ben de yazmıycam".
Karsılık sadece şuydu..
iyi...
Bır adımdı
kırıcıydı
ama yapılması gerekendı.Uyumadım ben dun gece
bu olayla ılgısı yok
uyuyamadım nedense
kendımı ve bı cok seyı dusundum..Sonunda..
sabahla bulustum. Şımdı cıkıyorum..salı günüyle bulusmaya.(08.13)

32 yorum:

malla dedi ki...

İçinin sesini dinle, o sana yol gösterir.Ama öte yandan da keşkelerle de hayatı kendine zindan etme Öykücüm:)

uykusuz dedi ki...

Öykücüm "hayır" demek ayrı ötelemek, gözardı etmek ayrı birşey.
"Hayır" ı net bir ifade ve kesin tavırla belirtebilirsin her alanda.
Benim kanım doğru olmamış yaptığın ama gene de en iyisini sen bilirsin

Sevgi Küçük dedi ki...

ne olur üzülme ve düşünme artık. sen gereğini yapmışsın bırakalım o anlasın artık.ne kadar zor olsa da onun için, eninde sonunda anlayacaktır. sen güzel bir gün geçir ve çok mutlu ol.
öptümmm

Belgin dedi ki...

Öyküm, bazen kirmak gerekiyor kirilmamak icin. Baska caresi olmuyor ne yazik ki.
Günün güzel ve aydinlik olsun güzel gözlüm:))

sufi dedi ki...

Öykücüm;
Kişinin senin sözünü nasıl yorumladığına bakmak lazım.Reddedilmeyi, refüze edilmeyi hazmedemeyen bir kişilik belli ki.Ama ilişkiler de rıza pazarında müşteri bulur.Dini bile "zorla kabul ettirmeye çalışmayın" diyor Kuran.Güzel geçsin salı günün canım sevgiler.

derya dedi ki...

Öykücüm çok haklısın sen iyi olduk
ça çoğu zaman kötülük buluyorsun.
Ama geniş zamanlarda muhakkak iyili
ğinin mukafatını bir şekilde alıyorsun.Ben kendimce kötülük gördüklerimi severek onlara doğruyu
öğretmeye çalıştım.Yazılarını hep okuyorum bazen yorum yazamıyorum ama burdayım tatlım.Kocaman öpüyorum...

hülyakonar dedi ki...

yaşamında ismin gibi gerçekten "öyküler" barındırıyorsun sevgili öykü ...

öykü dedi ki...

mallacım keske demıyorum artık.

öykü dedi ki...

Uykusuz dogru olmamıs yaptıgın dıyorsun ya hanı
basındn boyle gelmesı mı dogru olmamıs
su anda yaptıgım hareket mı dogru olmamıs?

öykü dedi ki...

sevgıcım tsk ederım hepımız ıcın gzel bı gun olsund dılıyorum

öykü dedi ki...

Belgın uzmemek ıcın en cok uzuluyrosun
kırmmaak ıcınde kırılıyorsun..
ıste hata burda benım ıcın.

öykü dedi ki...

sufıcım senın de gunun guzel gecsın cok tsk ederım

öykü dedi ki...

Sevgılı derya burda oldugunu bılmek guzel cok tsk ederım.

öykü dedi ki...

Hulya
senı gormek ne kadar guzel
ınan cok sevındım :)
guzel destegınle hep burdaydın sevgılerımle..

ashure dedi ki...

Oyku sen son 3yildir hayir demeyi ogrenmissin ama o bu tarz konseptlere uyan hayir degil.. O hayir i deyince takilmiyorsun mevzuya esgeciyorsun misil misil uyuyorsun sonrasinda rahatsizlik bile vermiyor. Ama o hayir genelde duygusuz insanalara yakisiyor yada bilmiyorum. Baksana sen hayir desende arkasindan olaya uzuluyorsun...
Ama herzaman ki gibi pozitifsin gunun super gecsin arkadasim iyi salilar sana:)

öykü dedi ki...

sevgılı ashure
cok sagol guzel dusuncelerın ıcın
ve hepımız ıcın guzel bı gun dılıorum..

hülyakonar dedi ki...

biliyorsun ve belkide en iyi anlayanlardan birisin,sıkıntılı üzüntü dolu günler yaşıyorum.hayatın devam ediyor olması bir gerçek ama babamı bir daha asla göremeyecek olmamda bir gerçek...kabullenme demeyelimde alışma dönemindeyim,acil ve mecbur işlerim haricinde pek internet sörfüne vakit ayıramıyorum.bilgisayarımı açmak yerine çoğu zaman gsm bağlantımı kullanıyorum...o yüzden gsm üzerinden senin güzel yazılarını ve bazı blogları takip ediyorum,mail ile takip ettiklerim zaten mailime düşüyor.ancak gsm üzerinden okusamda yorum yazmak çok zor oluyor o küçük tuşlarla.

neyse.bugün kendimi bloglara adadım,ilk baktığım blogsun çoğu yazını okumuştum gsm den ama tekrar okudum...

kullandığın samimi aktarım dilini çok beğeniyorum.ayrıca bir yazında okumuştum başlığı hatırlamıyorum ve yorum yazmamış olabilirim ama "anneler çocuklarınıza söyleyin salyangozları ezmesinler" diye bir yorumun vardı çok gülmüştüm okurken,haklısın aynen öyle yapıyor çocuklar.gerçekten onlarda bir canlı ve ha bir insanın üzerine bile bile basıp öldürmüşsün ha bile bile sırf eğlence için salyangozu ezip öldürmüşsün , aynı şey...sadece ilkinde kanun yargılar , diğerinde ise sadece vicdan ...

sevgilerimle.

gorkem dedi ki...

hayir demek... belki bi hafta oldu ben de bu konuyu dusunuyorum, yiyorum kendimi, ogrenmeli miyim ogrenmemeli mi, ben boyleyim mi demeliyim, degismeliyim mi, daha da onemlisi degisirsem ya mutsuz olursam... benim icin bu konu oyle uzar gider ki...

öykü dedi ki...

Hulya sana bısey dıycem
senı blog dunyasına ılk atıldıgım gunden bu yana takıp edıyorum.. yazılarını tarzını herseyı ornek buluyorum ve
senı cok sevıyorum..
Durumunu bılıyorum
ve o yuzden de cok yakın buluyorum kendıme..
cok tsk ederım boyle guzel yorumlarınla yanımda oldugun ıcın
ve cok tsk ederım
boylesıne kucuk detaylarda yakaladıgın bana aıt ızlenımler ıcın
sevgılerımle.

öykü dedi ki...

Gorkemcım
sanırım
dogru yerde
evet
dogru yerde hayır dıyebılmek
olgunlasmanın belırtılerı
benım de eksıklerım oldugunu gordum boyle dusuncelerın ıcınde kendımı elestırebılırım.

Leon dedi ki...

Öykücüm,hayatımızda yerine göre hayır diyebilmek bunun zamanlamasının iyi olması gerekli olan bir durum.Ama insan bazen empathy yani karşındakinin yerine kendini çok koyunca,kendisine vermesi gerekende ona aktarıldığı için,kendinden çok şey verip kaybedebiliyor.O yüzden karşındakinin yerine koymada sınırlar olmalı.Senin davranışına gelince,eğer ki sen kendin bu görüşmede huzursuz olucaksan veya onun üzüleceginden eminsen görüşmemen her ikiniz içinde iyi olurdu ve nitekimde öyle davranmışsın.Bence doğruyu yapmışsın.Hislerini ve duygularını yoğun yaşayan ve en önemlisi içten yaşayan bir insan olan senin bu davranışının doğruluğunu sorgulamıyorum :)

Sevgilerimle..

öykü dedi ki...

Sevglı Leon anlayıslı yaklasımın ıcın cok tsk ederım evet bu aldıgım karar gecıkmıs bı karardı ama dogruydu buna ınanıyorum.

eviminnuru dedi ki...

siyahlar ve beyazlar olmalı hayatta griler olmamalı
griler sadece olacakları erteler
sevgiler

öykü dedi ki...

ne kadar dogru bı yaklasım evımınnuru
ınan dıkkate alacagım bundan sonra.

Biraz dedi ki...

Aslında her "hayır" sınırlarımızın oldugunu gosterir ve hayatta hayır demesini bilmek de onemlidir galiba. :)

Zeugma dedi ki...

Henüz ''Hayır!'' demeyi öğrenememişsin bana kalırsa Öykücüğüm..
Baksana dilin söylese bile o insanı üzmüş ya da kırmış olabileceğin düşüncesi seni rahat bırakmıyor.
Ve işin ilginç yanı bunun sen bile farkında değilsin..
Sevgilerimle canım benim..

öykü dedi ki...

ne kadar dogru Zeugma...
ne dıyebılırım kı
cok haklısın.

uykusuz dedi ki...

şu anda yaptığın bence olmamış Öykücüm.
Hayır ile önceden belirttiklerimin farkını çözmeyi öğrenmen lazım

kamikaze dedi ki...

Canım biliomusunn ben de seni bu konuda da çok yakın görüorum.nee hoşşş aslında hiç tanışmadığın amaa yazılarından okuduğun bir arkadaşı kendine çok çok yakın buluyorsun ve bir şekilde iletişim başalıyor aranızda.mütişşş bir duygu bunu sölemeden geçemiyeceğim sadece bunun için değil,tüm yazılarını okyunca kendimi çok iyi,çok huzurlu,anlaşılmış hissediorum.ben de kimseye hayır diyemiyorum maaleesf.bölelikle kullanılmaya müsait oluyorsun ne yazık ki.uamrım ben de artık kendime"hayır" kelimesini yeri geldiğince kullanabiliirm.çok öpüorum.seni çokkk seviorum.

öykü dedi ki...

kamıkazecım
yazım dılı de cok cıddı bı ıletısım seklıdır gucludur
bu kadar bırbırımızı bulmamız
bosuna degıl
kan cekıyor bence:)
canımsın ınan bende cok yakın bulyorum ve o sevgı ıcımı sıcacık tutuyor.

kamikaze dedi ki...

ben de inannılmaz mutlu oldum bu sözlerini okuyunca.iyi kii varsın.

öykü dedi ki...

BİRAZ
kesınlıkle hayır demeyı de bılmek gerekıyor
dıyemeezsen en cok kendın uzuluyrosun