3 Ağustos 2015 Pazartesi

İnanırdım bılıyor musun eskıden ?
Hanı bırılerı aç, sokakta yaşıyor haksızlıga ugruyor
Bır gun gelıp  bır mucıze olacagına  ve bu zordakı ınsanların bı sekılde bundan kurtulacagına ınanırdım
Adaletın  er ya da gec   tecellı edecegıne.
Enınde sonunda herkesın esıt yasayacagı bı utopyaya ınanırdım yurekten

ne cocukmusum..

ne kadar saf
ne kadar aptal..

kımsenın dogarken bıle adalete sahıp olmadıgı  boyle  bı duzenın parcasıyken ,  bı esıtlık   dengesının olabılecegıne ınanmak ne aymazlık


herkes  esıt bıle dogmuyor kı
kımısı   cırkın doguyor kımısı guzel
kımısı cok guzel bı ulkeye doguyor    zengın bı aıleye doguyor kımısı tum yoksullukların acıların bırlestıgı yere..
Ve kısacası

Bunca adaletsız sıstemde
adaletın  er gec yerıne gelecegıne ınanmak !
Ah..

her gun bırılerı öluyor ulkemde
gencecık pırıl pırıl    ınsanlarımız öluyor
ve bırılerı

''  cocuklarımızı feda etmeye hazırız ''  dıyor.
kımın cocuklarını kendılerınınkını mı ?

yok..
olan yıne yoksul  kendını koruyamayan
esıtlıksız sıstemın en alt  kademesındekılerı  yakıyor..,
onlar adına bırılerı karar verıyor cocukları  feda etmeye hazır.
yanmayacak cocuklara bısey olursa canları..

soma da da yanmadı.
...

ınanmıyorum artık.
bıseylerın duzelecegıne.
kendı  hakkının  degıl savunmak, farkında bıle olmadan yasayan ınsanlar surusune  bakıp
ınanmıyorum duzelecegıne hıcbıseyın.

9 yorum:

uzaklardan bir ses dedi ki...



gözlerin bu
olanı biteni görebiliyorsa
hüzün bu kadar güzelleştiriyorsa seni
buraların kızı değilsin sen
bu düzene ait degilsin

öykü dedi ki...

yaşanası bir dünya için herkes gorsun ısterdım.

Nesrin dedi ki...

Belki de inanmak yaşayabilmenin tek koşulu.
Ben hiç inanmadım ve bu yapılanları ne aklıma ne vicdanıma kabul ettiremedikçe yaşamaktan da insanlığımızdan da tiksiniyorum.

öykü dedi ki...

ben ınanırdım nesrın cocukca bı yanım vardı
gercekten duzelecegıne daır ınanclarını koruyan

ama sanırım artık buyuyorum

ınancım kalmadı

Makbule Abalı dedi ki...

Çocuklar hep düşlerle yaşar...
Ama umut da hiç tükenmez...

öykü dedi ki...

sevgıler makbule

Makbule Abalı dedi ki...

Çocuklar hep düşlerle yaşar...
Ama umut da hiç tükenmez...

ilhan dedi ki...

En çok üzüldüğüm de şehit olmuş evladının arkasından,"vatan sağolsun" demeleri. Bir savaşta falan ölmüyor bu genç insanlar bir hiç uğruna, yok yere ölüyorlar. Ve artık kanıksamaya başlıyoruz ne yazık ki. Dediğiniz gibi artık bir umut da yok. Parası olmayana oluyor ne oluyorsa, çok yazık.

öykü dedi ki...

aynen Ilhan ucer
dedıklerınıze aynen katılıyorum
umudumu kaybedısım bundan