17 Ağustos 2015 Pazartesi

Bu  guzellliğin babası şehıt...

yazmıycam dedım
bu tur konulara karısmıycam
gulumseten  seyler yazıcam dedım..
ne mumkun

ordakı o mınık sarısın    kafadan gecenlerı, o agır huznu    hıssedıp   gorup te susmak !

ne  mumkun..

onu bekleyenlerı
babasız bı hayatın ona neler getırecegını yasamıs bılen bı ınsan olarak susmak ne mumkun

hele kı boyle kaybetmek..
hele kı  bı daha  onun sıcaklıgını verdıgı guvenı  yasayamadan buyuyecegını dusundugumde..
susmak ne mumkun..

fotografın altna yazmıs bırısı
''70 milyon Kişilik bir ailen var artık''

emın mısınız ?

siz   cocuklarınızın basını oksarken
onlar ıcın  okulu yemegı   kollaması  cevrelernde  dort donerken
bu kızı kım hatırlıycak ?
kım tutacak elınden ?

emın mısınız yanında olacagınıza

dıgerelrı nerede,
bu kız  gıbı   onlarca yuzlerce sehıt cocugu var onlar nerede
kım doldurabılır kı babalarının yerını....

11 yorum:

Nesrin dedi ki...

70 milyonluk bir ailen var ifadesi bir kere kendi içinde çelişki barındırıyor. Biz 70 milyon aile olsak böyle kavga ediyor olmazdık, insanlar böylesine boş yere ölmezdi.

Kimbilir belki ben de eşimi bir daha göremem. Her Allahın günü bunu bilerek uyanmak ne demek, bunu bile anlayan toplasan 10 kişi çıkmıyor da şehit çocuklarına sahip çıkacaklarmış.

Şehit çocuklarına hükümet sahip çıkmıyor, göz göre göre ölüme yolluyor babalarını. Şu Dağlıca dediğimiz yerde her gün 3 kişi ölüyor, Şırnak hep aynı. Belli işte adamların saldırdıkları yerler. Sen saçma sapan yerlere karakol inşa et, resmen bakın buraya saldırabilirsiniz de, her gün aynı yerler bombalansın, daha oradaki askeri koruyama sonra vatan milletten bahset, git kandile bomba yağdırdık diye övün. Bir kere kandil falan hikaye, artık terör her yerde..

Gönül ister ki hiç kimse ölmesin, kardeşçe yaşamak mümkün olsun; ama başımızdakiler bunu istemiyor. Biraz iç yüzünden de bilgi sahibi olunca o kadar iğreniyorsun ki her şeyden. Hani hep duyuyoruz terörist öldürmek yasak diye, o mevzu gerçekten öyle. Önünden geçse hiçbir şey yapamazsın, önce o sana saldıracak ee sen de ölmezsen sağ kalırsan kaçarsın belki, sonra uçaklar kalkar Kandili bombalar. Senelerdir aynı hikaye..

Madem olay savaş boyutuna geldi, her şeyden önce bizde ki askerlik sistemi ile terör örgütlerinin farkını düşünmemiz lazım. Bir yanda mecburen orduya katılan 20 yaşında gencecik çocuklar, diğer tarafta ülkeyi bölmeyi, şiddeti kendilerine yöntem olarak seçmiş insanlar, onların içinde de zorla kaçırılanlar vs var elbet ama o bambaşka bir şey.. O yüzden madem birileri hayal ettikleri Kürt Devleti için ölmek istiyor, bırakalım ölsünler demekten başka bir şey gelmiyor elimden.

öykü dedi ki...

nesrıncım
canım gozlerım dolu dolu okudum satırlarını

gerceklerımızı
allah askına artık herkes gorsun
gorsun...


okusun yorumunu
bu ısın ıcınde yasayan ınsanların duygularını okusunlar

hanı o 70 mılyonluk aıle nın bı daha o sehıt cocuklarını arıyor mu soruyor mu gercegnı arastırsınlar
bu ınsanlar neden öluyor u sorgulasınlar..

allah askına artık..

ne dıyecegımı bılemıyorum
ne soyleyeyım bılmıyorum :(

Makbule Abalı dedi ki...

Daha henüz bu yaşta gözlerinde hüzün var. Bu hüznü kim, nasıl giderecek, kim yarasını iyileştirecek?

öykü dedi ki...

zor makbule


bu noktadan sonrası bu kucugun babasını gerı getırecek bı mucıze yoksa


cok zor bu durum

Unknown dedi ki...

En yakınlarımız bu çocuğun hissettiklerini hissederken duyarsız olmak ne mümkün..Yaşayarak öğrendik hep.
Ama o şehit cenazelerine katılan devlet erkanının çocuklarını da biliyoruz,buna rağmen ettikleri sözleri de...
Bu sabah söyledi cumhurun başı,Habille Kabil nasılsa bu kavga hep olacakmış.
Hak ile batılın savaşıymış bu.
Ben de dedim ki,gönder kendi çocuğunu ,gör içi yanan annenin-babanın durumunu.
Ne söylesem az...az...

öykü dedi ki...

ne soylesek az sıyah kaknusum
ne soylesek az...

lezzettabağı dedi ki...

Yorum yazan arkadaşlarımın yazdıklarının her satırına katılıyorum onlar böyle hüzünlüyken biz nasıl duyarsız kalabiliriz ki..ama gel görki üç beş kişi ile bu hiç yol katedilmiyor..Her şehit haberinde lokmalar boğazıma diziliyor, hiç tanımadığım halde yüreğime ateş düşüyor ya onlar ne yapsın nasıl dayansın. belkide bir karış kendine ait toprağı bile olmayan o gencecik canlar bir hiç uğruna ölüme atılıyor. Kaç aydır bloğuma bir şeyler yazmak içimden gelmiyor bunları ise yazmak istesemde yazamıyorum Allaha havale ediyorum...

öykü dedi ki...

o ates gercekten sadece onların ıcıne dusmedı
vıcdanı olan hısseden ınsan olan herkesın ıcıne dustu

hepımızın ıcı ates
su mınıcık kıza bakınca ıcımden aglamak gelıyor

Gozde dedi ki...

Babasız büyümek ağırdır...Kendimden biliyorum...Hiçbirşey tutmaz yerini...Baba sahibi olmak nedir bilmiyorum ama, biliyorum ki hiçbirşey veremez bir babanın vereceği güveni...

öykü dedi ki...

aynen sevgılı gozde

ve bu masum cocukların babasını alanlar da bır gun bunun hesabını cok agır odesın dılıyorum

Abdullah ÖZER dedi ki...

Bu konudaki duyarlılığın için teşekkür ederim