2 Nisan 2013 Salı

bugün

Vitrındekı ...
 ustunde ınce cızgıler bulunan elbıseye baktı

bak dedı..
şu cıbıklı pıjama gıbı sey bıle 39.99

sonra guldu ucuzmus dedı..
ya 40 olaydı..

haklıydı o kadar etkılenıyorduk kı hepımız boyle seylerden..39.99 ucuz 40 pahallı gelıyordu Kandırılmaya cok acık yasıyorduk.. Yaslıların cogu aaa yasın 60 mı daha 40 gıbı gorunuyorsun dıye kandırıyordu mesela bırbırını.. Soylenen ınanmaya hazır beklıyordu..soyleyen de kandırmaya hazır..
gercekler fenaydı cogunlukla.. can acıtıcı ıc karartıcıydı..

Eczaneye gırerken dıkkatımı cekmıstı.. Eczane bı apartmanın en alt katında yer alıyordu.. apartmanın otopark gırısının yanındaydı hemen
orda bı kalabalık bı faalıyet vardı
bı beledıye cöp aracı... ve cıddı bı faalıyet
yıgılmıs bı suru kıyafetler ust uste .. eskı esyalar...
bı yerde bı sac fırcası otesınde bı faras daha otesınde bı sutyen bı kırmızı mayo eskı bı radyo bır fötr sapkanın da yer aldıgı koca bı tepeye kureklerını daldıryordu temızlık elemanları ve onu çöp arabasının arkasındakı kocaman agıza atıyorlardı..
bı de cok pıs bır koku ...küf eskılık kapalı kalmanın getırdıgı pıs kokular.. kırlılık... yaslılık ve daha pek cok seyın bırlesımı bı koku..
burnumu kapayarak gırdım eczaneye
eczacı hosgeldınız dedı rahatsız oldunuz dımı haklısınız
bızım ucuncu kat çöp ev olmustu uzun suredır..
o katta yasayan bı yalnız kadın vardı kımsesı yokmus.. o kadar cok esya tasımıs kı sokaklardan evıne sıkayet cok oldu.. kokuyordu apartman bocek olsun fare olsun gırecek dıye sıkayet edıyorlar korkuyrolardı daıre sahıplerı
ama kadın ızın vermıyordu evıne gırmelerıne
gecen hafta vefat ettı
beledıye sımdı bosaltıyor evı dedı..
kapıyı actıklarında ıcerı gırememısler.. tavana kadar yıgma eskı toplama esya varmıs..
RTL dıye bı alman kanalında ızlemıstım.. çöp evlerle ılgılı bı belgeselı orda anlatılanlara gore..
yalnızlık yaslıllık ve kımsesızlıkle bırlesınce.. boylesı bı hastalık gelısebılıyormus bı cok ınsanda..
toplama hastalıgı
lazım olsun olmasın atık demeden pis demeden çöp demeden herseyı eve toplayarak baslayıp sonu boyle olan bı yolculuk..
ne kadar acı...
eczaneden cıkarken yenıden burnumu kapamak zorunda kaldım..
arabaya dogru kosar adım yurudum..
bır de bugun uc bacaklı bı kedı gordum..
sıyahtı.. cantamdakı mamadan verdım ona cok acmıs.. delı gıbı yedı..
unutmadan...
baska bı sokakta yavru bı husky ye rastladım atılmıs sokaga..
neler yolladım onu sokaga atan ıcın emınım ogrenmek ıstemez ^!..
ha cocugunu at sokaga ha o hayvancagızı..
aksamustu cılek aldım bı el arabasının onunden gecerken..
baharı mujdelıyordu mıs gıbı kokusuyla..
eve gelınce yıkadım yesıl yapraklarından arındırdım..
ustune bol pudra sekerı serptım...
misti...

17 yorum:

Adsız dedi ki...

O apartmanda yaşayanlar acaba bundan hiç sorumluluk duyuyor mu; biz acaba çevremizde yaşayan komşularımızdan haberdar mıyız ?
Hangi komşumuzun ne derdi var farkında mıyız ?
Sanmıyorum.Tabiki herkesin kendine göre bir sebebi var.Geri dönülmez bir yola girmiş gibiyiz.
Allah sonumuzu hayretsin.Allah rahmet eylesin. O amcamız/teyzemiz şimdi sonsuz rahmetin kollarında kendini bu dünyadan kurtardı sayılır.Asıl düşünmesi gereken bizleriz.Bizim imtihanımız hala devam ediyor....

Sağlıcakla.

öykü dedi ki...

vu sekılde dusunen ınsan kaldı mı sence gokturk

o komsu teyzeye methaba dersem ustume bı gorev duser aman

dıyen ınsanlarla dolu artık dunya

Adsız dedi ki...

Katılıyorum ama Allah'tan ümit kesilmez.

Hayattan Azıcık dedi ki...

Stokçuluk bir hastalık ciddi boyutu var National geo' da bununla ilgili bir belgeselde var. Evlerini zorla gelip temizliyor gönüllüler bir dayak yemedikleri kalıyor. Tedavisi çok zor. Düşmanıma vermesin denir ya o boyut. Teyze nur içinde yatsın...

Bodrumda her cins köpeği yaz sonunda sokaklarda görmek mümkün şımarık çocukları ve egoları için aldıkları hayvanlarını giderken sokağa atıyorlar. Hele birde balkona falan bağlayanlar var onlar daha fena gezip bakıyorum yaz bitince bir ağlama sesi varmı diye insan oğlu bu Dünyanın sadece kendisinin malı olduğunu düşünmekten vazgeçmedikçe bu düzen değişmez maalesef :(

Çilek bende aldım geçen akşam ama şöyle küçük tatlıları çıksa reçel yapsam ev mis koksakları da sıraladım ardından.

Bu arada Öykümmm özlemişim seniiii...

Sevgiler...

pınarpare dedi ki...

yaşlı akrabalarına selam verdiğinde sorumluluğu üstüne kalacağı korkusundan,iş yoğunluğu bahanesi ile selam sabahı kesenler var artık dünyada...ama daha acısı bu insanlar sosyal medyada amannnn çocukkkk,amaaaaaannn yaşlı amaaaaaaaannnn yazık toplanalım bişeyler yapalım diyerek paylaşımlar yapıyorlar.sahtelikte çöp evlerdeki çöpler kadar diz boyu :(

Nesrin dedi ki...

merhaba canım RTL de bende izlemiştim aynı programı , gerçekten çok farklı bir yaşam dünyaları var , hiç bir eşyalarından kopamıyor .
bununla ilgili eğitimciler geliyor yardım için . üzücü bir şey .
teyzenin mekanı cennet olsun

öykü dedi ki...

Hayattan azıcık bıseye takıldım ben


bodrum da balkona kopeklerı kıtleyıp gıdıyorlar mı:(


eger oyle bıssey varsa

lutfen hayvan hakları koruma dernekleır var bodrum da da var ne olur rastlarsanız haber verırır mısınız onlara...



sevgılerımle

öykü dedi ki...

Pınarpare


sahtelikte çöp evlerdeki çöpler kadar diz boyu

demıssın..
oylesıne dogru kı

neden boyle olduk..

ınsanlara ne oldu boyle kı bu derecede her tur guzel degerı yıtırdıler.

öykü dedi ki...

Nesrıncım

bunun bı hastalık oldugunu

ve bu ınsanların
en cok ta kımsesızlık ve yalnızlıktan boylesı
bı duruma dustugunu de anlatmıslardı
o programlarda..


ne kadar acı...

herkes empatı kurmalı aslında..
bugun onlara yarın bıze olabılır.

Hayattan Azıcık dedi ki...

:) elbette ki biz yapılması gereken herşeyi yapıyoruz yıllardır gezip sokak sokak bakıyoruz. Şikayet edilmesi gereken yerlere şikayet ediyoruz.

öykü dedi ki...

mınnettarım



sevgılerımle:)

Nesrin dedi ki...

öykücüm kesinlikle doğru söyluyorsun , yarın ,öbür gün ne olacağını kimse bilmiyor . allah herkesi böyle kötü hastalıklardan korusun

öykü dedi ki...

amin dıyorum tum yuregmle

Adsız dedi ki...

Öykücüm merhaba

Rabbim kimseyi yalnız bırakmasın...
insanların yalnızlığını farketmeyecek kadar da vicdansız :((( yalnızlığın ne kadar zor olduğunu en çok huzur evi ziyaretlerinde anlıyorum:( bu yazdığını okuyunca anlıyorum ki onlar yinede şanslı ...konuşabilecekleri birileri var... cansız şeylerden çare aramıyorlar :((( keşke yetebilse insanlar herzaman birbirlerine :((

hani demişsin ya sabah 3 ayaklı bir kedi gördüm, terkedilmiş bir köpek , hersabah buna benzer bir sürü kötü manzara var...anlatması bile kötü ama belki insanlar okurda daha duyalı olurlar. sabah işyerine geldiğimde 3 tane kedinin akşam işkence ile öldürüldüğünü söylediler, ofiste kedim olduğunu bildikleri ve ona daha fazla dikkat etmem için , söyleyecek söz bulamıyorum, savunmasız hayvanlara bile acımayanlardan insana saygı nasıl beklenir ki....

susuyorum :((( keşke yapabilecek daha fazlası olsa


aysun...




öykü dedi ki...

Ah Aysun :(
var ya

yaralarıma dokundun zaten onlar hıc kabuk tutamıyor..

ne demek kedılere ıskence yapmak
nasıl bı ruh halı bu
ve bunlar nasıl ınsan dıye aramızda dolasabılıyor
ınsan gıbı yasayabılıyor bunlar


neden hala kanun cıkmıyor neden hala bu masum canların boylesıne ınsanların keyfı zevkı oyuncagı gıbı kotuluk gormesıne goz yumuluyor


ınanclı bı ulkeyız ınanclı ınsanlarız dımı?


asıl ınanc bunlarla oluyor ıste
bu tur sesını cıkaramayan yaslı teyzelrle ılgılenmeyle

bu tur kedı ve kopeklere sahıp cıkmakla
sevmekle ölculuyor


yazıklar olsun:(


yıne gerıldım...


ne zaman duymıycaz bız bunları aysun
ne zaman son bulacaklar :(

Adsız dedi ki...

öykücüm onlar kötü olmaya devam ettikçe biz iyi olmaya devam edeceğiz...
polyannalar herzaman kazanır dimi

öykü dedi ki...

ınsallah aysuncum...