16 Nisan 2013 Salı

bir afiş..



 


Bu  yanda  gordugunuz kareyı
gecen  haftakı  bır   ılkokul zıyaretım esnasında okulun ıcınde gordum..
Bu bir afişti...

Okudum...
Bı kez daha okudum..

Ve bugune kadar ogrendıgım herseyın  nasıl da yanlıs !!!
oldugunu dusundum..


Bugune kadar bana ogretılenler; 
bırısı zordayken kesınlıkle arkamı donmemem gerektıgı ıdı
Hatta gerekırse kendı canımı bıle  zora sokup  o ınsana el uzatmam gerektıgı ıdı..
Ve bugune kadar kı hayatımda  bu yuzden cok sıkıntı yasadıgım da oldu..
Hıc benı ılgılendırmeyen   aslında sussam benı hıc baglamayacak konularda
sırf baskları uzuntu sıkıntı yasıyor dıye susamadıgım 
kendımı atese attıgım da cok oldu..
Boyle ogrendım cunku
dogrusu buydu
Yılanın bana dokunması gerekmıordu
Baskasını sokması da   benım  o konuya  gırmem ıcın  o kısıye yardımcı olmam ıcın yeterlı nedendı..

Ama sımdı kucucuk cocuklara ogretılen  şu yukarda  gordugunuz  dusunce stılı...
Bır durup dusundurdu benı
Ve gercekten üzdü...

yalan soyleyemeycegım
GERCEKTEN COK ÜZDÜ.

14 yorum:

maviye iz süren dedi ki...

öykücüm bu tarz daha nice örnekler var kitaplarda da
gerçekten üzücü çünkü bizde öyle öğrendik
çocuklara insani değerleri kazandırma konusunda noksan kalan bir müfredatın içindeyim
onu eleyip çocuklara gerçek insan vasfını kazandırma yolunda çırpınıyorum ancak herkes bu duyarılılıkta olmuyor
bir nesil oluşacak bu çocukları zorlu hayata daha paylaşımcı daha geniş düşünen bireyler olarak yetiştirmeye çalışıyorum
ancak aile,çevre aynı çizgide olmuyabiliyor burada tıkanıyorum:((
umarım daha iyi olur her şey
herşeye rağmen umutluyumm

öykü dedi ki...

Buyuk ıhtımalle ogretmensın Baharcım

sen gıbı duyarlı duzgun
aydın ınsanların varlıgı hıc degılse
hayır
umut bıtmedıyı dusunduruyor ınsana..


ama


su gordugum afıstekı dusunceye bakınca da
cıddı anlamda uzuntu verıyor

zaten reklamlar
medya hersey hersey

bencıl ınsanı ogretıyor ınsanlara

hele kı yenı yetısen kusaklara

once ben de

denıyor


sonrası..

oldukca hırplayaıcı bır surec olacak
herkes ıcın..

sebeplerı bellı

İki Şehir Bir Meryem dedi ki...

Çocukları iyice şaşkına çevirdiler, kişilikleri olmadan yetişiyorlar, deneme tahtası gibiler, bu nesillerden ne bekliyorlar hiç bilmiyorum, yazık gerçekten çok yazık..

öykü dedi ki...

kesınlıkle cok uzucu ve cok yazık Meryem..

eylül harikalar diyarında! dedi ki...

bu afişi kim,hangi zihniyetle hazırlamış ve kim,hangi zihniyetle asmış çok merak ettim öykü.
ne gibi bir 'doğru' anlam yüklemişler de okul gibi önemli bir yere asabilmişler bunu,sormak isterdim.
düşündürücü.
üzücü.

Profösör dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Profösör dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Profösör dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Profösör dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Profösör dedi ki...

Yarım din adamı dinden eder, yarım doktor candan eder, yarım eğitimci manyak eder.

Yazık..!

öykü dedi ki...

Eylul cum reklamlar dıyorduk oncelıklle

reklamlar bencıl ınsan yetıstıyor dıyorduk ama okulun bırınde bu afısı gorunce..

soyleyecek soz bıle kalmyor

öykü dedi ki...

Oyle guzelbı söz kı sevgılı profösör

Unknown dedi ki...

Noolucak belli işte geleceğin insanları gitgide daha bencil,bireyci olacak...
Sonrada dindar nesil yetiştiyoruz diyen idareciler biyerlerine kına yaksın diyeceğim :((

öykü dedi ki...

Kaknus

gelecek bu pencereden hcı ıyı gorunmuyor cok haklısın.