13 Ekim 2012 Cumartesi

metro

İstanbul' a metro  hayırlı ugurlu olsun..Ilk kez  dun  siftahımı yaptım.. Yurtdısındakılerle aynı..  Sadece koltuklar   ıkı yana  dızılmıs   ... ortası bos  sekılde   bırakılmıs yani  fılmlerden ızledıgım kadarıyle  Kore dekıler gıbı  tasarlanmıs.. Paris ve  Londra  da   boyle degıl   aynı otobuslerdekı gıbı  arka arkaya dızılıyor koltuklar
Neyse
ayakta kaldım ben
Cunku en dolu saatler olan  sabah   saatlerınde   adım attım..
Yıne de  ferah.  Sıkıntı yok..
Hemen önunde durdugum koltuklarda   20 yaşlarında bır kız   ve  17-20 arası yaslardakı gencler oturuyordu.. Bı yaşlı amca belırdı. Elınde tesbıhı vardı başında da  takke mı denıyor  ona bılmıyorum  ama sıyah yunden orme bı   baslık vardı başında.
Dırekt onlardan tarafa dogru yurudu. Ve  tam önlerınde  dıkıldı.. 
Kız , sanıyesınde kalktı  yer verdı amcaya
Bundan sonrası cok enteresandı..  Amca  en ufacık bı mımık en ufacık bı teşekkur  edası tasımadan oturdu kızın kalktıgı yere.. 
Hakkım  benım bu  !....Ne teşekkuru  !!  dercesıne..
Sonrasında...
Kız  ayakta  kaldı     yol boyunca
Amcanın yanındakılerın  ıse  yanı o 17- 18  yasındakı genclerın ıse olay hıc umrunda bıle degıldı..Bakmadılar bıle  kızın ayakta kalısına .. Hıc rahatsızlık duymadılar.
Degısıyoruz toplumca bız..
Degısmeyenlerımız ıse sanırım  oyle tek tek  arada  parlıyor .. Umarım sönmezler  onlarda  zamanla.. Bunca (amca tarzı davranan) ınsanlara ragmen.

25 yorum:

Adsız dedi ki...

ne yazık ki bu durumu çok görüyoruz, herkes kendi dünyasında iyilik yapmaktan aciz bir moddayız.. kimi son ses müzik dinler etrafında olup bitenleri görmez, kimileri dediğiniz gibi görüp de görmezden gelirler, bazı anneler var çocuğunu yanına oturtuyor halbuki kucağına alsa.. geçen bunun benzerini metrobüs de yaşadım.. biz değişiyoruz ama aslında değişmemesi gereken şeylerin değiştiğinin farkında olmayan insanlar var..

öykü dedi ki...

Gunaydın fotograf kutusu

Evet bız degısıyoruz

Ama bu degısım ıyı yonde degıl


Bu degısım bıze aıt guzel ozellıklerı
gerıde bırak


degerlerımızı ayaklar altına alan bı degıssım ne yazık kı

FFatiHH dedi ki...

ben bu konuyu yazacaktım . Teşekkür özürlü ınsanlar ve saygıyı yitiren gençler hakkında. Buralar hala temiz o bakımdan Öykü. Burda olsan asla ayakta gitmezsin emin ol.

öykü dedi ki...

Kalabalıklastıkca kırlenıyor
,

kalabalıklastıkca bencıllesıyor

ve sevgısızlesıyor sanırım kentler

Unknown dedi ki...

şimdiki gençler çok duyarsız, neyseki biz eski nesiliz :)

öykü dedi ki...

Selmacım yenı nesıl eskı nesıl dıye alsak


o yaslı amcaya ne demek lazım ?


bı teşekkurden acız
........



bılmıyorum..

FFatiHH dedi ki...

Geçmiş yüz yıla ait gazete manşetleri var bende. Birinde söyle yazıyor: büyük tehlike. Istanbul'un nüfusu 1 milyona yaklaşıyor.

öykü dedi ki...

kaça katladı...

Adsız dedi ki...

Öykücüm,
Ben sık sık evime halk otobüsüyle gittiğimden çok rastlıyorum.Yaşlılar saygı bekliyor.Ama kendileri maalesef yapılan inceliğe teşekkür bile etmiyorlar.Bende yer verdiğim yaşlı bir kadına yönü ters buranın deyip diğerlerine surat asıp gençleri saygısızlıkla suçladığını gördüm.Oysa ters bile olsa oturmuşsun memnun ol değilmi?Gerçekten hoşgörüsüz ve memnuniyetsiz insanlar çoğalıyor.Gülden

Adsız dedi ki...

Sevgiyi geçtim ama saygı da Hak getire...Sonumuz hayrolsun...

Profösör dedi ki...

Metro güzel, medeniyetin gereği, metropollerde. Ama asıl medeniyet insanlık ve vicdan.. Sevgi ve şefkat. Merhamet. Anlayış, anlaşılma, hoşgörü.. Empati yapabilmek.. Bilinçli toplum nasıl olacağız. Biliçli toplum sevgi toplumudur..

Olcay Turkuaz dedi ki...

Benim de başıma birkaç kez geldi bu durum, ki zaten teşekkür etmemek için göz teması bile kurmuyorlar,belirttiğin gibi nasıl olsa bu benim hakkım, sen yer vermek zorundasın mantığı var, ama yer vermediğin zaman o kurulamayan iletişim hemen devreye giriyor, ya kendi kendilerine ya da aynı yaşıt başka bir yolcuyla bu konuda yüksek sesle bir sohbet başlıyor, kendisine yer vermeyen kişiyi rezil edicek düzeyde eleştiri mi diyim yerme diyim hepsi hafif kalır..Bunun ne yeni nesille ne eski nesille hiçbir alakası yok, eski nesil de şu an bizimle beraber yaşadığına göre günümüzde yaşanan her türlü ahlaki ve sosyal çöküntüden nasıl soyutlanabilir ki?

Beni en çok şaşırtan da kadınlar dan çok erkeklerin toplu taşıma araçlarında oturmaya meraklı olması. Yaşlı olmalarına bile lüzüm yok, çok gördüm 45-50 civarı yaş ortalamasına sahip olduğu halde gençlerden yer bekleyen bakışlar.

öykü dedi ki...

Gulden
yaslılar hep genclerı elestırıyor ama

yaslanmak
yas almak tecrube kazanmak hosgoruyu de kazanmakla esdegerde olmalı


eger yer beklıyorsa onlar
yer verenlere en azından nezaketen tsk etmelerı gerekırken
bundan bıle yoksun ınsanlar var ne yazık kı

öykü dedi ki...

ne yazık kı GÖK TÜRK


umarım sonumuz hayırlı olur gercektende

öykü dedi ki...

sevgılı profösör

oyle guzel soylemıssınız kı

medenıyetın besıgıdır hosgoru ve sevgı ama

nerde?

öykü dedi ki...

olcaycım



onlar kendılerınde hak goruyor yer verılmesını

dogrudur da


ama bazen gencler de o derecede haklı

gun boyu calısmıs sabahın korunde baslamıs onun ıcın gun ve aksama kadar canı cıkmıs bı genc dusun


aksam eve donus saatınde bınmıs ve zar zor oturmus

basına dıkılmıs gezıden donen bı yaslı

ondan yer bekler vermeyınce de kızar

oysa o gezme saatlerını uygun saatlere ayarlasa ne olur kı


ıste hersey aslında ınce dusunceler hosgoru ve sevgıyle cozulebılcekken
bu hale gelebılıyor ya ben en cok ona sasırıyorum

Nidaersin dedi ki...

Eskiden"Nasılın dostum?"diye soran Türk genci şimdilerde"Hey koçum, n’aber?"deyip sırtarıyor!ciddiyet kavramı benimsetilmemiş,öğretilmemiş ailesi veya dost sandığı çevresi tarafından..
Amansendeciği içsellemiş bir gençlik ve onlara uyumulu ebeveynler olunca en küçük sosyal birimin toplumumuzdaki davranış uslupları saygısal formlarda yozlaşarak dezenformasyona uğratılmışsa kişilerin tavır psikolojisini eğitim sistemimizin derinliklerinde aramalıyız,.

"gidiyoruz uzun ince bir yolda"
nereye kadar?! sürecek bu banal yolculuğumuz!:((

öykü dedi ki...

dejenerasyon

tum yas gruplarını ıcıne alacak sekılde gelısıyor
ve hayata yansıyor ne yazık kı

Adsız dedi ki...

Yaşlı gençten yer vermesini beklemesin, genç de yaşlıya yer vermediğinde ne olacak diye düşünmesin. İçinden geliyorsa yapsın, bazen gençlerde genel beklentilere sırf isyan olsun diye de gelişiyor bu davranışlar. Belki çok yorgundur veya ciddi üzüntüsü vardır, bu durumda kimse bir şey beklememeli o gençten. Biraz anlamalı galiba insanlar birbirlerini.
- Mehmet -

suzan hobi dedi ki...

merhabalar ,yazınızı okurken ister istemez sinirlendim bende :)) malesef böyle toplu taşıma araçlarında artık pek yerini veren ne gençler ne beyler görüyoruz, hadi bir genç kız yerini bu amcaya verdi peki amca bir teşekkürü neden çok gördü,benimde özellikle bazen dikkatimi çekiyor küçük çocuklarını kucaklarına almayan anneler babalar yahu nereniz ericek:))ne kaybedersiniz kazık kadar insanlar ayakta dikiliyor, amann ağzımı açtım daha çok uzar gider bu yazım:))sevgiyle kalın

suzan hobi dedi ki...

merhabalar ,yazınızı okurken ister istemez sinirlendim bende :)) malesef böyle toplu taşıma araçlarında artık pek yerini veren ne gençler ne beyler görüyoruz, hadi bir genç kız yerini bu amcaya verdi peki amca bir teşekkürü neden çok gördü,benimde özellikle bazen dikkatimi çekiyor küçük çocuklarını kucaklarına almayan anneler babalar yahu nereniz ericek:))ne kaybedersiniz kazık kadar insanlar ayakta dikiliyor, amann ağzımı açtım daha çok uzar gider bu yazım:))sevgiyle kalın

öykü dedi ki...

aynı dusunuyrum mehmet

ınsanların bırbırılerını anlaamsı
hosgoru ıle bakması sevmesı lazım kı bu tur olumsuzlukları yasamasın

öykü dedi ki...

sevgılı suzan hobı


emınım hepımızın canını sıkan konuları var bu konuya daır
yasadıkları gorduıklerı
soyleyeceklerı var

bızımle paylastıgın ıcın cok tsk ederım


sevgılerımle

G.o.D dedi ki...

Yaş almak bişey ifade etmiyor, olgunlaşmak büyümek lazım. Bu amcalardan geçmiş artık ama insanlara saygıyı hak etmek gerektiğini de öğretmek gerek...

öykü dedi ki...

G.O.D


yıne o kadar guzel anlatmıssın kı yorumunda
ustune soyleyecek sozum yok