12 Mart 2012 Pazartesi

Tarihten.... gönül bu







**Tarihten**

Sultan Azız, cok sısman kadınlara duskun..

Ferman cıkarıyorlar .Ülke ıcındekı en sısman kadını aramaya baslıyorlar
Haremıne katacak
Sonunda.. Istanbul da yaşayan bir kadın buluyorlar.


250 kılo bir kadın ve kadın evlı
Kadını bosatıyorlar
hareme alıyorlar
Sultan Azız mutlu

( erken baskı tv8)

37 yorum:

GÖK-TÜRK dedi ki...

Tarihi gerçekliğini araştırmak lazım.Rivayettir bu !

öykü dedi ki...

Bunu Turkiye de tarıh uzerıne kürsüsü olan bı ınsan bı anekdot olarak anlattı erkenbaskı tv8 de

bırebır dınledım

GÖK-TÜRK dedi ki...

O zaman doğrudur.. :)

Nesrin dedi ki...

çok ilginç bir hikayeymiş.

öykü dedi ki...

:))))

öykü dedi ki...

Bence de Nesrıncım
Cok ılgınc bı olaymıs

HobiCoffee dedi ki...

Tabii mutlu olur,istediği gibi ülkenin en şişman kadını hareminde :) Allahım bir de boşatmışlar kadını..

öykü dedi ki...

Padısah bu istemıs

olmazı yok:)

Sayın KARACA dedi ki...

Eşim 1 kilo dahi alsam şikayet etmeye başlıyor. Gelsinde okusunda tarihi görsün. Değer kıymet bilsin :) Bir kaç kilo alınca başımda dırdır etceğine gurur duysun benimle :)

öykü dedi ki...

Yaniiii:))

kadın 250 kılo ıolunca
gozde olmus ona gore:))

NzlGl dedi ki...

Ne yazayım bilemedim. Daha doğrusu düşündüklerimi yazamadım. Utandım...

öykü dedi ki...

NzIGI canımsın

EQ dedi ki...

Yazinin sonuna gelince ilk aklimdan gecen "Hönk?" oldu.

Ay tövbe estagfurullah:) kadin 250 kilo diye onu istedigine mi sasirayim yoksa kocasindan bosattigina mi.
Ama Sultan Aziz zamaninda yasamak varmis beyaaa... istedigini ye valla, kilo alicam derdi yok, diyet yapicam derdi yok, ooooohh süpermis. Lale devri cocugu mu olsaydik gercekten ne?
Yok yok ozaman da sultan korkusundan huzur olmiicekmis baksana? ozaman da kocalar dirdir ederdi belki "sakin kilo alma bak, seni sultana kaptirmak istemiyom hanim" diye. Yok anacim...yani su kilo olayi her devirde sorunmus basimizda, hööff!!
;)

öykü dedi ki...

EQ

kadına hıcbı sekılde huzur yok dımI:))

ay nedır bu bızım cılemız..

Bı de ben sey dusundum

dıyelım bu kadıncagız
kocası ıle cok mutluydu
sevıyordu kocasını
dusunsene durumunu yazıkkk

EQ dedi ki...

evet?
ya bir de onun üzüntüsünden kadin zayiflarsa napacaksin sultan beyefendi ozaman? hm?
belki o kocaya iyilik etti, o sevinebilir (bilemeyiz):)ama kadincagizin duygulari?? yatacak yeri yokmus bu Sultan Aziz'in valla:)

öykü dedi ki...

Yani:))

Olaya bakar mısın


tez bana sısman kadın buluna !
ulke arastırıla !!
kımse o sısman kadın haremıme getırıleeee !!!


Olduuuu !!



Oyku kızım cok konusma sımdı tabı gectı o devırler konsuursun
o devırde olsaydın
tez bu oyku kulumun boynu vurula !

:)

aksilaz dedi ki...

Kocası belkide sultandan daha çok sevinmistir :)

öykü dedi ki...

Ay cok fenasınız:)

GÖK-TÜRK dedi ki...

aksilaz'a katılma eğilimindeyim şu an :)

öykü dedi ki...

bı daha dıycem

ne fenasınız:))

İrma dedi ki...

evet bu hikaye doğru, hatta sultan azizin kilolu bir kadın istemesinin nedeni, kilolu kadınların ilişkide daha çok zevk vereceğini duymasıymış sonunda 250 kilo ermeni bir kadın bulmuşlar ve muradına ermiş:)

aksilaz dedi ki...

Yazıyla ikiyüzelli :)

öykü dedi ki...

İrma

tarıhte kımbılır daha neler var

öykü dedi ki...

evet sayıyla da 250 :)

aksilaz dedi ki...

Sultan başka zevkler peşine düşmemiştir umarım diyerek yeni bir tartışma açmak istemem :)

öykü dedi ki...

aman aman

Kitap Kurduyum Ben dedi ki...

Doğru mudur değil midir bilmem ama bence konuşulması gerekli olmayan bir konu.

neşe neşe dedi ki...

İnanılır gibi değil....Ruh sağlığı nasıldı acaba.Ya da kendini daha mı güvende hissediyordu 250 kiloluk kadınla..Ama ne derseniz deyin tercih meselesi.
Onun için midir ki ola eskiler iri yarı kadın görünce HÖKÜMET GİBİ KADIN VALLAHA deyiverirlerdi...

öykü dedi ki...

Konu kesınlıkle dogrduur..
Ben merak ettım
Neden konusulmasın?

öykü dedi ki...

Bu tarıhın sayfalarından bı gercek olay cok enteresan oldugu ıcın
aynen aktardım

Kitap Kurduyum Ben dedi ki...

Yani bence çok daha önemli şeyler var konuşulacak,konuşulması gereken, bu nedenle öyle söyledim.Yanlış anlaşılmasın taraf tutma niyetinde değilim ama Sultan Abdülaziz'in yaptığı işlerin yanında böyle bir şeyden bahsetmek,herşeyi bir anda çöpe atmak gibi geliyor bana.

öykü dedi ki...

Bu yazı Sultan Azız ın hayatından cok kucuk bı pasaj
Mutlaka yaptıgı ıyı ısler de vardır
Yanı en azından oyle oldugunu dusunuyorum..
Bunu da yazmak ısteyen bırısı elbette kı yazabılır bız de okuruz..

Ben bu konuyu TV8 de Turkıye de tarıh konusunda kürsüsü olan cok onemlı bı profösör den bı anekdot olarak dınledım..
ve enteresan bı olay olarak ta aktardım..
tamamıyle gercek bı olayın paylasılmasında bı sakınca gormuyorum..
Iyılıkler konusuldugu gıbı ınsan zaafları da konusulabılır..
yeter kı dogru kaynaklardan dogru bılgıler olsun

aksilaz dedi ki...

Sapla samanı karıştırmayalım artık. Hiçbirimiz mükemmel değiliz. İnsanız ve zaaflarımızın olması çok doğal. kimse dokunulmaz değildir ayrıca.

Kitap Kurduyum Ben dedi ki...

Haklısın Öykücüm,ben zaten senin paylaşmış olmanla ilgili değil,o tarih profesörünün böyle bir şeyi anlatma gereği duymasını eleştirdim.Bunlar özel konular,bir insanın özel hayatı,üstelik de o insan ülkeyi yöneten bir insan.Tarih profesörünün bunları değil de başka şeyleri anlatması gerekmez mi? Ülkemizde bu kadar tarih cahili insan varken hem de...

öykü dedi ki...

Hassasıyetını anlıyorum.. Ama olaya şöyle bakıyorum

Padısahlar da ınsandı.. Onların da cıddı zaafları ve yanlısları vardı.. Iclerınde hatta psıkolojık açıdan hasta olanların bıle ulke yonetımınde yer aldıklarını tarıh yazıyor..(osmanlı padısahları dıye ıkı cılt kıtap var ben onları aldım ve okudum .. merak edenlere okumalarını tavsıye derım .. orda onlar hakkında basarılı , ulke yonetımınde katkısı çok olanların yanı sıra kendını yonetmekten aciz ınsanların da başa gectıgı delıllı ıspatlı anlatılıyor)
Dolayısıyla bu tarz seyler de yasandı tarıh ıcınde.
Bunu anlatan profesöre gelınce
oldukca cıddı bı degerımızdır bızım.. kendısı
tarıh knusunda su anda Turkıye de osmanlı tarıhıne ısık tutabılecek cok ozel ınsanlardan donanımlı bılgılı
zaten anlattıgı cok fazla sayıda konu vardı..
Ve cogu da övgu dolu seyler tasıyordu..
Amac yermek degıl bunun anlatımında da bunun altına ımzamı atarım..
Ama guzel seyler oldugu gıbı tarıhımızde olumsuz seyler de vardır
Bunları konusmakta da bı sakınca gorulmemelı dıye dusunuyorum ben..

Kitap Kurduyum Ben dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum.Onlar da insan,normal olanları da olmayanları da var,çok haklısın,hırsları,başarıları,tuhaflıkları,yenilgileri,psikolojik rahatsızlıkları,dengesizlikleri...daha neler neler var,tıpku bizlerde de olduğu gibi.Ben ülkemizin tarihi açıdan çok önem taşıyan bir mekanında 5 yıl görev yaptığım için ve insanlarımızın tarih konusunda ne kadar cahil,bilgisiz (bu da tabii kimin,kimlerin suçu,tartışılır) ve hayalperest olduklarını gördüğüm için,bu konuların çok da iyi anlaşılamayacağından, tamamen farklı yönlere çekilebileceğinden endişe duyuyorum.Yoksa keşke herkes senin gibi 2 ciltlik bir Osmanlı kitabı okusa,biraz araştırsa öğrense,herşey çok daha rahat konuşulur,insanlar tarafından doğru anlaşılır.Yoksa elbette herşey konuşulmalı,ona karşı değilim diyor ve bana bıkmadan usanmadan cevap yazdığın için seni öpüyorum Öykücüm:)

öykü dedi ki...

Ne demek saygıyla sevgıyle yazıyorum yanıtları
cunku her konuda aynı dusunemeyız
farklı da dusunebılırız.

hatalar da yapabılırız

onemlı olan konusmak ıletısımı guzel kurmak
ve en dogruya ulasmak

ben tsk ederım ben de cok opuyorum senı