11 Mart 2012 Pazar

Kibarlık budalası

Molière in Kibarlık Budalası oyunundaydım dün gece..
Utanarak söyluyorum bu oyunun bu sene ızledıgım ilk oyun oldugunu .Gecen sene oldukca fazla sayıda oyun ızlemıs ve paylasmıstım sızlerle de..

Tıyatronun tadının keyfının cok farklı oldugunu soylemeye bıle gerek yok.. Dün gece basrolde Haldun Dormen vardı.Eve geldıgımde dogum tarıhıne baktım 1928 .. Dun gece ben kendısını ayakta alkısladım.. O nasıl bır performanstı nasıl guzel bı oyundu anlatamam.. Kıbarlık budalası aslında bır klasık.. Sıkılır mıyım acabayı ?? dusunurken tam tersıne cok keyıf aldıgım ...
Sonunda nasıl bıttı??
ne zaman bıttıyi ?? dusundugum bı sure oldu benım ıcın.. Ve gercek anlamda bı tıyatro şölenıydı..
HALDUN DORMEN çok yasasın saglıkla yasasın dılıyorum .Ulkemızın cok degerlı tıyatro ınsanı.. Gercek tıyatronun ne oldugunun dersını verdı dun gece sahnede..
Oyunun konusuna gelınce adından da bellı olacagı gıbı sonradan gorme bı zengının kendısını asilzadelerın arasına katmak ıcın verdıgı mucadeledekı komıklıkler anlatılıyor.. Kendısını dusurdugu durumlar konu edılıyor..
Hafıften de guncellestırmeler katılınca ısın ıcıne ( Türk padişahının oglu geldı kızınıza talip gıbı) İş tadından da yenmez bır hal alıyor.. Bence tum kadro cok ıyıydı.Ama HALDUN DORMENsız olmaz..
Oyundan aklımda kalan bı replıkte var..
Şöyle dıyor
Mösyö Jourdain(haldun dormen)
Zengınler zengın gostersın dıye kendılerınden LER LAR eklerı ıle bahsetmeyı bahsedılmeyı sever

Mösyö Jourdain lar geldıler..
markizi buraya getirin ler...

Bu ler ler lar lar sonrasında mösyö tarafından yerlı yersız her cumlenın ıcınde her kelımenın sonunda zengın gorunmesı ıcın serpıstrılıyor ve ortaya ve kahkaha fırtınası cıkıyor.
Çektıgım cok basarılı olmasa da bı kac kare ıle seslenıyorum hepınıze

Hayatınızdan
TİYATRO EKSIK OLMASIN..
TİYATRO ÖZELDIR, ÇOK ŞEYDİR.



Sevgıler..
Saygılar
İyı pazarlar efendım.

10 yorum:

maviumut dedi ki...

tiyatro ayrı bir dünya..her an dinamik olması en hoş şey belkide...ünlü kibarlık budalası ise kesinlikle izlemek istediklerimin arasında,hatta başlarda..sizde anlatınca böyle güzel güzel daha bir merak uyandırdı bende.
sevgiler.

öykü dedi ki...

Gunaydın mavıumut

kesınlıkle ızlemenızı tavsıye ederım.. zaman su gıbı akıp gecıyor
cok keyıflı cok guzel bır oyun

Haldun Dormen ıle bambaska..
Mutlaka ızlemelısınız

Sevgıler

Zaman! Eriyor... dedi ki...

Haldun dormen ve tarik papuccuoglu'aristokrat' özellikle ikisidir o performansta aklımda kalan.İki sene önce Büyükçekmece akm'de izlemiştim.Oyundan bahsedersek eğer o donemde burjuvazi yeni yeni palazlaniyor Fransa'da ve parasız kalan aristokratlar böyle yeni zenginlere adab-i Muaseret öğretiyor.Yazarın hayatı ise gercekten ilginçtir.Yazdığı daha dogrusu o donemki bu tarz aristokratlardan maddi destek almıştır.Ne kadar yersede muhtactir onlara aynı benim gibi.

öykü dedi ki...

Zaman erıyor

cok teşekkur edıyorum katkın
ve ozellıkle bu camıanın ıcınde bı ınsan olarak goruslerını bızımle paylastıgın ıcın

sevgıler

Droplet dedi ki...

Buna ne zamandır bende gitmek istiyordum. Moliere'i severim. Özel tiyatrolar baya pahalı oluyor. Biraz indirim yapsalar çok iyi olacak.

lagrimas-de-amor.blogspot.com

öykü dedi ki...

Haklısınız 40TL kısı bası

aslında sehır tıyatrolarında da oynuyor donem donem
orda ızleme sansı varsa en ıyısı o cunku cok cuz i fıatlar oluyor oarada

Adsız dedi ki...

Sanırım kitabını okumuştum.Ama tam hatırlamıyorum :))) ama tiyatroya da gitmek lazım...:))

öykü dedi ki...

Begencegıne emınım GÖK TÜRK

VuslaT dedi ki...

Sahnede izlemek çok keyifli olur eminim. Burda olsada gitsek.Sevgiler.

öykü dedi ki...

Çok keyıflı Vuslatcım..
Hangı sehırdesın bılmıyorum ama Insallah oraya d agelır ve ızlersın