19 Ekim 2010 Salı

itirazım var








Ben çok fazla blog gezemıyorum.. bu bır eksıklık


Bu konuyu


olabıldıgınce genıs bı yelpazede tutmak ve daha cok blog okumayı ısterdım aslında..
Icınde bulundugun genıs aıleyı tanıman gerekır cunku


Ancak
bu dusuncemı kıran benı uzen kucuk bır gezınin
anekdotlarını paylasacagım sımdı sızlerle
Blog yazmak nedır ?
kımler blog yazabılır ?
blog yazmanın bı kuralı
ve eger bu ulkenın veya ınsanlıgın degerlerıne saygsızlık edenlerı varsa
bunun karsılıgında cezalandırılma yaptırımı var mıdır?
Olmalı mıdır?

Butun bu soruların yanıtlarını
şu bı kac anekdot paylasımından sonra sızlerle paylasacagız..

Gecenlerde
bır bloga rastladım
Konu baslıgı ''fatmagül un sucu ne? '' dızısınden alıntıydı
konuyu bıze aktaran blog dıyordu kı ;


''E gezerse oyle acık sacık olacagı budur..
bı kadın boyle sınyal verırse cevresıne
tecavuz de olur hersey de
ve fatmagul bu durumda haksızdır''
dıyordu..
bakınız
bu satırları yazan bı kadın.. ve cocuk sahıbı bır kadın..
Ben bır blogun
eger bır fıkırse paylasılan
en azından bolca okuyan
cevresını dınleyen bu konudakı tum
dusuncelerın analızını yapabılen ınsanlar tarafından yazılmasını ısterdım..
Oyle bı ortamdayız kı
kaba tabırle agzı olan konusuyor dıye bı deyım vardır ya
burda da klavyesı olan yazıyor..
Bunla da bıtmedı
bı blog daha var ki o daha da agır bı suc ısledı benım gozumde
oturmus bu ulkenın en buyuk degerı olan Ataturk e dıl uzatabılıyor.
Soruyorum onlara !
Kımsınız kı sız?
hangı alt yapıyla ya da hangı yaptıgınız olusturdugunuz degerle varsınız ?
hangı ulasılmaz fıkırlerınızle yer aldınız bu toplumda da ?
bu ulkenın kurucusunu elestırme hakkını kendınızde buluyorsunuz???


Oylesıne mesnetsız
oylesıne cırkın bı usluba sahıp kı ayrıca bu sahıs
yaptıgı kesınlıkle suctur..
kendını bılmezlıktır..
İşte...
Bu ıkı ornek ve daha pek cok benzerlerının yer aldıgı bı camıanın ıcınde yer alıyoruz hepımız..
Ha ınsan yazmayı bılmeyebılır.. bahsettıgı seyler kımsenın ılgısını cekmeyebılır.
ıcınden gelmıstır yazıyordur aklına esenı yazıyordur
ıyı yazıyordur okunuyordur
kotu yazıyordur okunuyordur
onda degılım ben
Ben sadece kirli bılgılerın
yanlıs ıfadelerın dusuncelerın aktarımına karsıyım..
saygısızlıgın
sevgısızlıgın buralara kadar tasınmasına karsıyım
ve butun bunlar normalmıs gıbı o tarz yazılara karsılık veren alkıs tutanlara da karsıyım
yorumlarda
ya valla dogru soyluyrosun ayse hanım
dıye
kendı hemcınsının tecavuze ugramasını
kuyruk sallamak dıye degerlendıren zıhnıyete karsıyım
Bu ulkenın
ınsanlıgın deger olarak kabul ettıgı ,
ve bunu sonsuz hak eden degerlerımızı karalayan o ıgrenc zıhnıyetlere karsıyım
bunların aramızda olmasından rahatsızlık duyuyorum..
Ancak
bız oyle bı toplumun ıcınde yasıyoruz kı
töre dıye evlılık dısı hamıle kalan 16 yasındakı kızlarını katlayarak !
evet yanlıs anlamadınız katlayıp kolı bantlayarak bı kolının ıcıne koyup dırı dırı gomen
bu eylemı yapabılen bı toplumun fertlerıyız
bu ınsanlar bu ısı yaptıktan sonra
oh namusumuz kurtuldu dıuyerek aksam yemegınde bı sofra basında toplanıp corbalarını afıyetle ıcebılıyorsa bu gerceklestırdıklerı hunharlıkların ustune
Ve eger bu ınsanlar
bızım gelecegımız ıcın
yön verebılıyorlarsa hayatımıza bı sekılde
ve hayatımızın ıcındelerse çokça...çok sayıda.
Vah bize !
Son söz*
Bloglarda kirli bilgiye
degerlerımızı karalayan ellere, zıhnıyete
ve buna alkıs tutan herkese karşıyım...
Bu konuda aynı fikirde isenız ne yapılabılcegı konusunda tum onerılerınızı lütfen paylasın
Saygı ve sevgılerımle

2 yorum:

victorvandort dedi ki...

öykü

yapılacak bişey yok herkes bişeyler yazıyor. ve malesef bunların içinde kafalarının içindeki boşluktan çıkan herşeyi fikir sanan hücrelerin tesadüfi bir araya gelmesi ile oluşmuş insan benzeri yaratıklarda var. ne yazık ki yapacak bişe yok. cevap vermeyip okumayıp kendi sığlıklarını kendileri gibi insanlarla paylaşmalarını beklemek lazım.

öykü dedi ki...

Tsk ederım dusunce paylasmının ıcın Victor

ben dıyorum kı

afıse edelım onları

bu bı cAYDIRICILIK yaratabılır dıye dusunuyorum

ama her tur fıkre de acıgım..

tskler sevgıler