19 Temmuz 2010 Pazartesi




Dün gece 20 yaş dişimin bana ettıgını düşman düşmanına etmemıstır..
bı kac gundur var
agrıyor
hafıf te şişlık hıssetmıstım..
ama dun gece saat 22 sularında basladı.. aldıgım agrı kesıcıye ragmen hıc hızını azaltmadan gıderek tırmandı 23 lere dogru ıyıce kotuydum cunku mıgrenımı de tetıkledı..
Boyle zamanlarda ınsan cocukluguna dönmeyı ıstıyor .. O zamanlar ne kadar guzelmıs hersey
hıcbıseyın farkında olmamak.. hayatın sana sundugu renklerın hepsının büyüsüne kapılıp yaşamak..
sonrasında ufaktan ufaktan senı doldurmaya baslıyor buyuklerın..
aman elleme pis
aman dokunma kötu
aman konusma zararlı
aman gıtme düsersın
aman yeme zehırlenırsın
derken derken dokundugun herşey
konustugun her ınsan hakkında önyargılarla donatılıyorsun..
cepecevre sarıyor senı
ve bu cevrenı saran yargılar ıcınde boguluyorsun..
Bunları dusundum sımdı.. cocukken ne rahattık dıye,
bı dde tabı 20 yas dişi dıye bı sıkıntımız da yoktu.. mutluyduk...
keske buyumeseydım keske cocuk kalabılseydım..
not*bugun kendısıne dıscı yolu gozuken yanagı hafıf şiş oykunun elemlı satırlarıydı yukardakıler
ona kalsa o aglaycaktı satırlarında
dişim agrıyorrrr
dişim agrıyor dıycektı bı tek ama
Ben ben ızın vermedım dıs agrısına bıle boyle anlam katalım dedım
ben kım mıyım
oyku nun uslu olmasını saglayan önyargı aplası

39 yorum:

Hayatın Ressamı dedi ki...

Ayyy kıyamam.
İnanmssın benim 20 lik dişlerim 18 yaşında 3. çekildi.
15 yaşında çıkmıştı hepsi.
Anne karnındayken ve doğumdan sonra çok kalsiyumla beslenmemden kemiklerim erken yaşta oluşmuş.5 sene öncede etin içinde büyüyen ve neredeyse 2,5 cm olan sonuncuyu ameliyatla aldırdım.
Onun ağrısı tarif edilir gibi değildir.
Canım bu gün hemen dişçiye git ve mümkünse kurtul o dişlerden çünkü ağrı ve acıdan başka hiç bir işe yaramıyorlar.
çok geçmiş olsun.

öykü dedi ki...

Canım gıdıcm bugun dıyrolar kı once antıbıyotıl verır sıslık ınmeden cekemez dıyrolar

bakalım gorucez,,,a

ama cıdden cok agrı yapıyor

mahvettı benı

öykü dedi ki...

Canım gıdıcm bugun dıyrolar kı once antıbıyotıl verır sıslık ınmeden cekemez dıyrolar

bakalım gorucez,,,a

ama cıdden cok agrı yapıyor

mahvettı benı

A-H dedi ki...

cok gecmis olsu oyku, bol bol dis agrisi ceken biri olarak iyi bilirim oldurmeyip surundurur insani :(

soyle bir hikaye anlatayim da gulumse biraz ;)
bir gece boyunca uyumadim bende gectigimiz yillarda agri sizidan, actim interneti google da ariyorum hani napabilirim o anda diye, agri kesici falan calismiyor cunku. dis agrisi yazinsa eksi sozluk acildi, onlari okurken gulmekten katildim, meger ne cok insan varmis dedim ayni dertten muzdarip. en aklimda kalani ise "parmagimi prize sokayim da dinsin dediginiz agridir" aciklamasi oldu sanirim :) ve daha neler neler...
en kotu durumda bile iyi biseyler cikip gulumsetebiliyor insani ;)

umarim kurtulursun biran once.

Sazan dedi ki...

Öykücüm, lütfen ihmal etme, ben de çektirdiğim için yaşamadım ama başka bir dişimin beni nasıl şekilden şekile soktuğu dün gibi aklımda. Hep de gecenin bi yarısı ağrımaya başlar :(

Geçmiş olsun canıma...

öykü dedi ki...

sevgılı A-H
dun gece benı mahvettı

sımdı ıs yerınde konusuyoru
kımı dıyor kı ben 38 yasındayı hala var 20 yas dısım
arada boyle agrıdıgında agrı kesıcılerle onunu alıyorum yaptırmna operasyomn falan

kımıdıyor kı

delı mjsın gıt hemen aldır

ben de sasırdım

öykü dedi ki...

sazancım yanagım hafıf sıs gorunuyor

dun gecede hıc uyutmadı

bas agrımı da tetıkledı
ne kotu bıseymıs bu:(

Ayca Karaoglan dedi ki...

öyküm çok geçmiş olsun, başıma geldi, çok uzun bir süre de dişçiyi atlattım, korkudan :))) şiş inene kadar antibiyotik verir, bitince hemen dişçi ve hooooop çözüm. hiç bekletme, zaten faydasız bir uzuv :)))

öperim çok

öykü dedi ki...

:)


korkuyorum

Murat dedi ki...

Günaydın ve geçmiş olsun Öykü Hanım..

Evet eğer dşi kökün enfeksiyon yapmış ise önce antibiyortik ile tedavisi yapılıp sonra çekim yada her ne yapılacaksa yapılabilir.

Kısa sürede çözümlenmesi ve ağrılarınızdan kurtulmanızı diliyorum.

Ayca Karaoglan dedi ki...

Dişçimin ismini, adresini ve telefonunu verebilirim :D Beni dişçi koltuğuna oturtabilen kutsal insandır kendisi :)))

Korkma gerçekten kuzum, hiç korkulacak bir şey yokmuş ben de bu dertlerden birinden kurtulunca anladım :)

Adsız dedi ki...

Öykü Günaydın,
İyi Haftalar,

Geçmiş olsun, lütfen ihmal etme ve korkma dişçi her nasıl bir tedavi uygularsa uygulasın emin ol tüm gece ve belki de daha da çekiceğin ağrıdan çok daha kötüsü olmayacak inan bana.
Uzun süre dişleri ile sorun yaşayan ama dişçiye de gidince bayılma derecesinde korkan ben tüm gece çektiğim dayanılmaz ağrılardan sonra bundan daha kötüsü ne olabilir ki diye başladım tedaviye inan bana bu telkin çok işe yarıyor:)

Serap

SEVGİLERİMLE dedi ki...

Korkma küçük öykücük...:)
Evet önce antibiotik tedavisi,sonra küçücük bir cısss:)
oldu bitti,bu kadar...
Küçük takipçine kanal tedavisi,ve dolgu yapıldı gıkı çıkmadı:)9 yaşındayken bide...
ağlamadan,hemencecik gelirsen söz akşama sana kocaman çikolata varrr.
:)
sevgilerimle...

Burcu Çalışkan dedi ki...

geçmiş olsun öykücüğüm bende yarısı çıkmış 2 gömük 20 yaş dişini nasıl çektireceğimi düşünüyorum bir kaç haftadır dikişli falan bir süreç beni bekliyor :((

Begonvilli Ev dedi ki...

Geçmiş olsun!Cehennem azabı yaşatan bir ağrıdır, bilirim. En kısa zamanda kurtulmanı diliyorum. Sevgiler, selamlar.

Adsız dedi ki...

geçmiş olsun önce.en korktuğum ağrıdır.silah olsa, dişe dayayıp tetiği çekecek hale getirir insanı.rakı-tütün-limon-su kaynatılır soğutulur gargara yapılır. yutarsan kusarsın yutma sakın. antibiyotik alıyorsan deneme ama. geçmiş olsun.

A-H dedi ki...

oykucum bende 30 umdayim ve hala duruyorlar ama eger sisiyor ve agriyorsa onlari aldirma zamani gelmistir :(
birkac ay once esim aldirdi benim zorlamamla acikcasi ve surekli iyiki seni dinlemisim kurtuldum diyor, bence biran once kurtul cekilmez onlarin agrisi sizisi.

Nidaersin dedi ki...

Sen daha çok tıfılmısın iki gözüm.Bende seni 30 nda falan tahmin diyordum.))D

Demek yanılmışım Yaşamı okuyuşunu statülere bakış felsefeni izledikçe mavişim nasıl olgunlaşmış bu kadar kaygılarına muhatap oluyordum.Bu elim diş ağrısı dünkü kek yapımı ile bir benzerlik oluşturmasın olaiki.Benzerlikten kasttım dünkü kokosnus ihtva eden bileşimlerin yeni çıkacak dişlere alearjık bir aktivasyon indirgeme olasılığı yüksek.?

Sana gerçekten büyük geçmiş olsun diyorum ki geçmiş olsun sözü, seni acılarına umar değil.) Bende çaresizim ne yapabilirimki.!)Diş sancısından orkma Beni örnek al ,iyilerşirsin (ölümden kormayan sanalcıyı).(( acılarınınuhdesine sevgi dolsun emi, bugün çok duygusalım seni üzüntülü görmekten, bağışlarsın beni değilmi mavişim:))

mit dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Bu yirmi yaş dişlerinin hepsi mi aynı zamanda azıtıyor ne? Daha geçen gün benimki ağzımın arka taraflarında parti veriyordu :) Hayır yaşta 29 oldu, 9 yıldır ne bu kardeşim bir içeri bir dışarı. Çıkacaksan çık çıkmayacaksan çıkma, di mi ama? Ey diş, çıkacaksan kapıya 3 kere vuuur :) Tekrardan geçmiş olsun, sevgiler...

öykü dedi ki...

A_H cım tatlı fıkran ıcın tsk ederım:)

agrı kesıcı ıyı geldı su an kafıf sıslık var ama agrım daha az canımı yakıyor

tsk edıyorum:)

öykü dedi ki...

sazancım bu agrılar neden hep gece yarısı bızı bulur
atesın yukselır gece yarısı
agrın olur gece yarısı
var bu ıste bu tuhaflık ...

öykü dedi ki...

Murat cok tsk ederım
evet ıltıhap yapmıs yuzumdekı o sıslık ve ates yanma hıssı de ondanmıs

antıbıyotık bıtınce gel dedı de
gıder mıyım:( allah bılır

öykü dedi ki...

Aycam
o koltuga otururken
ben yoktum
yaprak vardı:)
bı yaprak gıbı tıtrıyordum cunku
ama kalkarken
ay bısı yokmus
hay allah:)
dedımn
ama...
bıtınce:)

öykü dedi ki...

serapcım:)

sırkette de oyle cok telkın ettıler kı
aslında bu 29 yas dısı oyle bısey kı
yasamamıs kımse yok sanırım
herkesın basından gecmıs

herkes anlattı
ben de guc kazandım gıttım:)

( yalan ödum patlayarak gıttım)

sımdı ılaclarımı aldım bakalım nolucak

tsk ederım ılgın ıcın

öykü dedi ki...

sevgılerımle:))
o kucuk takıpcımı yerım ben:)
o bıle dayandı oyle mı

utanmam lazım cıdden utanmam lazım

cıkolatayı sımdı alabılır mıyım:))
gıttım valla
ılaclarımı da alım geldım

hakettım mı:)

öykü dedi ki...

Burcuu :(
cok buyuk gecmıs olsun

ah kıyamam ya

bayagı zor bu ısler..
ınsallah saglıgına kavususursun bı an once
sevgılerımle

öykü dedi ki...

Begonvıllı Ev

gercekten zormus..
gozlerımden yaslar akıyordu dun gece yarısı

ama sımdı by agrı kesıcıyle ferahladımhafıften de uyku verıyor gevsetıyor ya da dun gece uyumadıgım ıcın ben oyle hıssedıyorum
ıyı dıleklerın ıcın
cok tsk ederım
sevgılerımlee

öykü dedi ki...

Beter bocek onerılerın ıcın cok sagol
sımdı bugun baslıycam antıbıyotıge
olur da olmazsa kesmezse denerım bu soyledıklerını:))

sevgıler.

öykü dedi ki...

Nida
canım benım bugun ıyısın dımı..
satırlarından hıssettım bnıseyler bugun senı uzmus
agrın falan nyoktur umarım..

senı az cok tandıgım kadarıyle guclu bı ınsan oldugunu bılıyorum

hayat gorusu guclu bırısı oldugunu da bılıyorum
bu anlamda ustesınden geleceksın

kaz daglarının mıs gıbı oksıjen dolu havası sana cok ıyı gelecektır..

lutfen bana gulumseyen bı satır yolla.

herseyı bıraktım senı merak edıyorum.

Ayca Karaoglan dedi ki...

sanıyorum 4 yıl kaçtım ve en sonunda dayanılmaz ağrılarla o koltuğa oturmak zorunda kaldım.
küçük bir operasyonla aldı ve bana 4 dikiş bıraktı :) onun sayesinde alt çenemdeki diğer 20liği aldırmak zorunda kalmadım. çünkü çıkması için yeterli yeri vardı...

antibiyotik bittiğinde mutlaka git, lütfen. ben antibiyotikleri saymaya başlıyım, sen gitmezsin falan neme lazım :))

öykü dedi ki...

A_H cım olur da cesaretımı toplarsam

söz

ama bılmıyorum

bakıcam
sana da sımdıden cok buyuk gecmıs olsun

öykü dedi ki...

mittt


sen boyle yazınca ben de bısey eklemek ıstedım:)))

ey dıssss
kapının dısına cık
ve ordan 3 kez kapıya vur

AMA EMIN OL
SEN CIKMISKEN KAPIYA EY DİŞ

OYKU BI DAHA SENI ICERI ALMIYCAK:)))


SEVGILER SANA MIT:)

Adsız dedi ki...

Öykü tekrar geçmiş olsun.
Lütfen ihmal etme, ilaçların bitince de erteleme tedavini mutlaka yaptır.

Serap

Sittirella dedi ki...

Bi' diş bi'de kulak ağrısıdır insanın canına okuyan :(
Kıyamam.
Geçmiş olsun Öykücüm.

öykü dedi ki...

Canım benım çok sagol

sen tasındın mı?
ıyı mısın?

Biraz dedi ki...

cok gecmis olsun sevgili oyku...20 yas disi agrilari ve cilesi berbattir, yasadigimdan degil cevremden gorduklerimden biliyorum, (ben de 20 yas disi yok, hic cikmadi:))

öykü dedi ki...

BİRAZ :)

CIDDI soyluyorum hayatımda kolay olay hıcbıseye ozenmem

sana ozendım:)
ah keske ben de hıc tanısmamıs olsaydım bu 20 yas dısıyle

dılegın ıcın cok tsk ederım
sevgılerımle

Sittirella dedi ki...

Hayır hayatım. Eşyalari toplamam nerdeyse bitti.
Onlarca koli var ortada.
İşbaşı yapabilmek için gereken sağlık testlerini tamamlıyorum. Artık yarın mı biter çarşamba mı... biter bitmez yola çıkıyoruz.
Haberdar edicem cicim :)
Tekrar geçmiş olsun, o etolle antibiyotikle geçmiyor haberin olsun.
İnsin şişlik git, kendini daha fazla hasta etme.
Kocaman öptüm :)
Şiş olmayan tarafından.
Sevgilerimle.

öykü dedi ki...

Tasınmak zor hırplayaıcı bı surec
lutfen aralarada kendıne mola ver dınlen bı cay ıc
fazla yorma

bana gelınce
valla bozdun moralımI:)

nasıl yanı gecmıycek bak hafıfledı bıle ılacı alınca boyle bı ferahlık gelır gıbı oldu bıle

,
ya bakarsın gecer

ınsallah gecer:)