10 Eylül 2009 Perşembe

resimsiz ,isimsiz,küskün bir yazı ..

Lütfen
Lütfen futbolda da yüzümüz gulmedı demeyın..
Futbol da DA
dıye ekledıgınız haberler sehıt haberlerı ve sel afetınde kaybettıgımız canların haberlerıdır hatırlatırım
Dunden bu yana uzuntuyle ızlıyorum..
Bı yanda sehıt haberlerı
Bı yanda sele kurban verdıklerımız
pespese ıcımızde yaralar acarken ..
Dun bı tv spıkerı bu ıkı haberı ıcıce sunuyor ve dıyor kı o sel goruntulerının ,sehıt haberlerının ustune
" ınsallah aksama macta yuzumuz guler "
Inanamıyorum kulaklarıma
Mıllı macta basarı saglamak evet hepımıze GURUR verır MUTLU eder...bu tartısılmaz.Ozellıkle mıllı maclar benım ıcın de cok degerlıdır.Kazandıgımızda her Türk gıbı ben de ıcımde o coskuyu duyarım..Spor onemlıdır olmalı
futbol macları da oyle.. Gundemımız de olmalı yasanmalı en buyuk basarılara ımza atmalı mıllı takımımız
hepımızın tek yurek destekledıgı olaylar bunlar
AMA..
bu kadar AGIR ACI olayları
LUTFEN !
Bır arada sunmayın vermeyın
Bu kadar agır bı yaranın merhemı gıbı ınsanlara empoze etmeyın..
Boyle yapa yapa
en onemlı davalarımızın
mıllı meselelerımızın
hatta canlarımızın gıttıgı konuların acıların bıle ustunu orter olduk..
sırf mıllı maclarda degıl
her macta...
futbol konusu gundemın en onemlı hayati en agır konularının önune gecer oldu ..
Ikı konu aynı anda baslık yapılacak
ya da basarılı olursak su andakı acıları ortecek bı boyuta sahıp degıldır..
Ve bı ek haber daha
** sabah haberlerınde sunucu halkımızdan gelen mesajları okuyor sel afetı hakkında
bı vatandasımız aynen şunu soyluyor !
bu bı cezadır yaradan ınsanları kotuluk yaptıgı ıcın cezalandırıyor..Bunda yetkılılerın bı kabahatı yok boylesı buyuk bı afette yetkılıler ne yapabılır kı !
Allahın tokatı yok boyle gosterıyor dıyor ..
Sıze bısey cagrıstırıyor mu?
deprem donemı de bırılerı cıkıp Allahın tokatı yok boyle cezalandırdı ordakılerı dememıs mıydı?
Sel 2 yasındakı bı mınıgı yutuyor.. Servısle ısıne gıtmeye calısan 7 kadını ..
evlerıne bı lokma ekmek goturme cırpınısı ıcındekı bu annelerı yutuyor !
ve bırılerı Allahın tokatı yok kı dıyor..
***

21 yorum:

Elçin dedi ki...

Sevgili Öykü,
İnsanlarımızın bu kadar duyarsız oluşlarına innamıyorum. Dünden beri televizyonun başından kalkamıyorum, yemek yemek ağır geliyor.
Hele o yağmacıları görmek yüreğime çok dokundu, nasıl bir düşüncedir ki insanlar can çekişirken onlar hırsızlık peşindeler ya:(
Allah böyle insanlarla karşılaştırmasın kimseyi.
Bu bakış açısı, kaderci anlayışa ise diyecek sözüm yok:( Sen önlemini almakla yükümlüsün, Allah akıl fikir vermiş bizlere kullan demiş aklını, bu zihniyetle biz adam olmayız:(

İDEA dedi ki...

Offff ÖYKÜ, içimde birikenleri iyi özetlemişsin.heleki şu lafa sinir oluyorum
''Allahın tokatı yokki''
olsa zaten önce sizi tokatlayacak.
Hay ya sabah sabah sinirlerim zıpladı.

BeD@rdeM dedi ki...

son derece önemli bir konuya değinmişsin yine Öyküm... Bu tür felaketlerin nedenini Allah'a bağlamak, saçma sapan maçlarla bağdaştırmak yapılabilecek en büyük insanlık ayıbıdır bence de... Bir yerlerde analar şehit verdikleri oğullar için ağlıyor, diğer yanda çocuklar sele kapılan anne-babaları için çırpınıyor ve birileri bu tür acılar yaşamadan diğerini anlamaya çalışmıyor. Duyarlı insanlara yazık oluyor :( çok yazık...

ali eroğlu dedi ki...

lafa gelince bi türk dünyaya bedeldir diyoruz ama ülkemizde en ucuz şey insan hayatı...
baska yerde bu felaket yasansa -ki felaketten cok sorumsuzluk- orda hükümet bile düşebilir... belediye baskanı halkı sucluyo Kadir amca kusura bakma yaa...vali de zaten yorumsuz şimdiye dek yaptıklarıyla elli kere istifa etmeli yüz kere görevden alınmalıydı ama o pişkin yapacak birsey yok diyo...

meltem dedi ki...

dünden beri dugyularımı ifade edecek kelimeleri bulamıyorum..
ama şu allahın sopası yok, ya da allahın tokadı yok! gibi tabirler kullanıp, körü körüne inanan bi boktan haberi olmayan koyun sürüsüne yuuuh!!! diyorum

Cimbakuka dedi ki...

inan bana içim sızlıyor öykü. bu saatten sonra yazabileceğim tek şey ağır küfürler olur. O yüzden susuyor ve en azından Ölülerimize saygı duyuyorum. Allah rahmet eylesin hepsine.

Türkiyenin de başı sağolsun.

şirin'den esintiler... dedi ki...

Artık kendi vatanımda kendimi öksüz ve çıplak hissediyorum. Özellikle medyaya baktığımda "ben bu toplumdan değilim" diyorum. Bu kadar duyarsız bir toplum evrende bile zor bulunur. O pişkin haber yapanları, bunca acının üstüne toplumu futbolla sevindirik edelim düşüncesiyle huzurumuza gelenleri biz yaratıyoruz. Biz istemesek onlar böyle söylemlerle çıkamaz karşımıza. Toplumlar layık olduklarıyla yaşarlar. Bu kentin belediye başkanı çıkıp da "suçlular istanbullulardır" diyorsa bi düşünmek gerekiyor hışımla kızmadan önce. Evet suçluyuz. Evet hemde suçluyuz. Çünkü sen hâlâ o koltukta bu kentin başkanı olarak oturuyorsun!

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

allahın tokatı yok, rahmet yağdı allah'tan yapılacak birşey yok. orada burada insanların söyledikleri bunlar.
allah birde akıl vermiş kullan diye
taa en başında yerleşimden önce altyapı yapılsaydı dere yatağı üzerine yapılanmaya izin verilmeseydi.allah akıl vermiş kullan diye...
dünde çıkmış iç işleri bakanımız "ölen canların bedeli neyse ödenecek". burada yazarken bile belki ben daha duygulu demişimdir. adamda en ufak bir his, üzülme yok. sanki sebze kamyonu devrildi de bedeli neyse ödenecekmiş...

Belgin dedi ki...

Evet bu Allah´in bize Tokatidir:
yillardir insafsizca dogayi katlettigimiz icin, yillardir bana dokunmayan yilan bin yasasin dedigimiz icin, yillardir kendimizden baskasini düsünmedigimiz icin, yillardir yalakalik yaptigimiz, kendi isimiz görülsün de nasil görülürse görülsün dedigimiz icin, egitime, bilgiye önem vermedigimiz icin, kömüre, oduna aldanip hic bir seyden anlamayan insanlara oy verdigimiz icin, duyarsiz, düsüncesiz, sevgisiz oldugumuz icin, yani kisacasi insan olmayi beceremedigimiz icin bu bize bir tokattir. Umarim uyanmamizi ve gercekleri görmemizi saglayan bir tokat olur. Biz insan gibi insan olmayi beceremedigimiz sürece böyle seyler hep gelecektir basimiza. Uyanalim artik, yeter bunca aci, yüregim dayanmiyor, insanlarin olmadigi baska bir gezegene kacmak istiyorum....

Emrah Ateş dedi ki...

malesef yapıyoruz biz bunu.
sel olsa sele kapılan eşyaları kurtarırız.
üstüne televizyonda maçı daha önemli gösteririz.

yapıyoruz biz bunu...

Emrah Ateş dedi ki...

malesef yapıyoruz biz bunu.
sel olsa sele kapılan eşyaları kurtarırız.
üstüne televizyonda maçı daha önemli gösteririz.

yapıyoruz biz bunu...

Zuzuların Annesi dedi ki...

Allahın tokatı?
'Biri sana tokat atarsa diğer yanağını dön' anlayışının kötü amaçla kullanılan başkaca bir versiyonu!!!
Zaten tüm bu olanların sorumlusu bir yüce Allah! Bir de intikamını alan Dere!!!
Sinirim de üzüntüm de geçmiyor sevgili Öykü...
Ooof of!!!:(

Ateş Böceği dedi ki...

Biz herşeyi unutmaya meyilli bir milletiz .Meydanlarda çıkarlar bas bas bağırırlar sonra.. Kaçak yapılaşma ,rant kavgası ,dere yataklarının kenarlarına seçim döneminde kurulan evler .Bir düşünün yıllardır bu şehri aynı politikayla bu insanlar yönetiyor.Sonrada çıkmışlar ee doğa olayı diyorlar Lan ne doğa olayı sen alt yapını sağlam yapmazsan doğa neylesin...Çamurun çirkefin içine ev kurarsan ,dere yatağına kaçak yapı yaparsan ,ve yeterli alt yapıyı sağlamazsan .Doğa hırçındır önünde işte böyle duramazsın...

Doğa intikam alıyor... Daha alacakta biz kendi elimizle yaptık.Boynumuzla ödeyeceğiz.Ve bu olanlar varya uzaktan ellerini ovuşturup bekleyenlere fayda sağlayacak o dere yatağına yeniden evler kurulacak ve unutulacak ..

Sonrası malum yine sel ,yine deprem ve Doğa olayı ..

İstanbul belediye başkanı yok piyasada ,vali yok piyasada ,çevre bakanı yok piyasada bir tek başbakan konuşuyor..Daha neremizi açabiliriz diye....Oysa farkında değil açılmadık yerimiz kalmadı..!!!!

guguk kuşu dedi ki...

vatana millete faydalı insanlar olmamızın zamanı daha gelmedi mi?
herkes işini adam gibi yapsın yeter.
bide bu salak saçma açılımları bir kenara bırakalım. türkler insan sever, demokratik bir toplum zaten nereye açılıyoruz, daha fazla. köpek balıklarının kucağına mı?. bunlar benim milletvekillerim olamaz.

mayıs dedi ki...

iç burkucu bunların hepsi, belki biraz daha duyarlı olsak olmayacak şeyler bunlar. ancak toplumca duyarlılığımızı yitiriyoruz sanki..

PELİNCE dedi ki...

Ben özellikle iç Anadoluya geldiğimden beri ülkemden yavaş yavaş ümidi keser oldum, Anadolu insanı mertti, dürüsttü, misafirperverdi, haksızlığı sevmezdi. Ben hiçbirini göremedim o yüzden şaşımıyorum mübarek Ramazan ayında utanmadan göstere göstere çalanlara, 7.4 yetmedimi diye pankart açanlara, bir ülkenin kanalizasyon ve arıtma tesisleri adam gibi yapılamadığı için çamurun içinde boğulan insanlara. Yazık....

beenmaya dedi ki...

biz böylesine duyarsız ve sessiz olmaya devam ettikçe de daha çok canımız yanacak ne yazık ki...

mayri dedi ki...

DİKKAT ELEMANLAR ARANIYOR.

VATANIMI YÖNETECEK HER KADEMEDE KALİFİYE İŞİNİ BİLEN ELEMAN ARIYORUM. İKİ YABANCI DİL ŞART. ANLAMADAN BİRŞEYLERİN ALTINA İMZA ATMASIN DİYE. ŞOFÖR EHLİYETİDE OLMALI. PSİKOLOJİK EĞİTİMİDE OLMALI. BİR VATANDAŞ ONUNLA KONUŞMAYA ÇALIŞTI MI DİNLEMEYİ BİLMELİ. EĞİTİM VE ÖĞRETİMİ TAM OLMALI.

ÜCRET: DEVLETİN BANA VERDİĞİ EMEKLİ MAAŞINI ONLARA PAYLAŞTIRACAĞIM.
KENDİ SOSYAL GÜVENCEMDE ONLARA HEDİYE

kIrmIzILI dedi ki...

Derler çünkü sadece ağızları var konuşmak için.
Ben düşünmek için birer beyinleri olduğu konusunda pek emin değilim açıkçası...

HÜPCADISI dedi ki...

Bu işe Allah'ın tokadı diyecek kadar zavallı olanları ben tokatlamak istiyorum.

Sevgi Küçük dedi ki...

ah be güzelim...adam gibi adam var mı etrafımızda?? herkes duyarsız, herkes bencil, herkes..neyse bu kısmı yazmayacağım; mübarek gün ve sinirliyim biraz.
en kötüsü de ne biliyor musun; bu konuda suçu olan bir Allahın kulu (ne bürokratı ne başkanı ne işvereni ne servisçisi ne şusu ne busu) cezalandırılmayacak! bak Makedonyada tekne kapasitesinden fazla kişi aldı ve battı bakan "hatalıyım" diyerek hemen istifa etti! bizde ne olacak:
1. Allahın takdiri ben ne yapabilirim (bunu sen yazmışsın uzun uzun)
2. istifa etmem gidenleri getirecekse edeyim (?!? buna laf yazmıyorum)
3. gereğinin yapılması için ve bundan sonra benzer felaketlerin olmaması için çalışmalara devam edeceğiz, bu bize ders olsun!
olsun hocam! nasıl olsa 71 milyonuz, ders olmazsa daha da çok çocuk yaparız gidenin yerine yenisini koyarız! olmadı şekercim önümüzdeki maçlara bakarız!
amann sende be Öykü! ne üzülüyorsun?git gezz tozzzz..hayatını yaşa kuzum. baksana sonuçta canım ülkemde ölümün ne şekilde nasıl geleceği belli değil!