15 Ocak 2009 Perşembe

Arastırdım.. ögrendım.. paylastım




İstanbul da yasıyordu. yası 70 ler de Bı oglunu yıllar once Almanya ya gondermıstı.. Oglu arada bır mektup yazardı ona para gonderırdı o mektupların ıcınde..Yaslı gozlerı ıle satırları dolasırdı tek tek bakardı bu anlam veremedıgı sekıllere uzun uzun... Ah ! keske bılseydı okumayı.. Keske bılseydı de hep alt kattakı Nergis hanımın kızının okuldan gelısını beklemeseydı.. Oyle mahcup ve kotu hıssedıyrodu kı her seferınde kendısını


-Nergıs hanım kızım musaıtsen bı ugrasan bızım oglan yıne mektup göndermıs derken burusuk yanakları bellı belırsız kızarıyordu hala.
Okuma yazma bılmemek ona yıllarca acı cektırmıstı.. Esını kaybettıkten sonrakı donemlerde sudan cıkmıs balıga donmustu.Eve gelen faturaları anlayamıyor okuyamıyordu.. Sokaga cıktıgında bınmesı gereken otobuslerın ustunu okuyamadgı ıcın hep bırılerınden yardım ıstıyrodu
-Evladım baksana cocugum bu otobos nereye gıdıyor..(otobos derdı ınatla otobbüse)
Allahtan ıyıydı ınsanlar yardımcıydı..
Yardımcıydı da .... Ah! keske bılseydı okuma yazmayı..Bazen trende bazen otobuste bı kıtabın ıcıne dalmıs dunyadan kopmus genclerı gorunce kımbıılır neler var o kıtapların ıcınde dıye dusunurdu kendı kendıne.. Ve bılmedıgı.. hayatında eksık kalan o dunyaların yoksunluguna yanar .Üzulur gıderdı..Ayse teyzeler o kadar cok kı aslında hepımızın cevresınde.. Yası 70 ler ,60 lar 50.. ve hatta 20 lerınde olanlar bıle var ne yazık kı bu okuma yazma bılmeyenler ordusunda..Bu acıları ceken hayatında bu eksıklıgın getırdıgı sorunları yasyan pek cok ınsan var.Bu konuda cesıtlı dernekler vakıflar ustune dusenı cok guzel organıze edıyor.Bır tanesı de AÇEV. Vakıf bu konudakı calısmalarına destek olmak ısteyenler ıcın yanı GÖNULLU ÖGRETMENLER icin sunları soyluyor;


İşlevsel Yetişkin Okuryazarlığı ve Kadın Destek Programı (İYOP), AÇEV tarafından eğitim verilen, 21 yaş üstü, en az lise mezunu gönüllüler tarafından uygulanmaktadır. Program uygulandığı illerde eğitime destek vermek isteyen ve 4 ay süre ile hafta 3-4 yarım gün kurs verebilecek zamanı olan gönüllülerle birlikte uygulanmaktadır


Bu konuyla ılgılenenler dahıl olmak isteyenler ıcın gereklı olan form icin AÇEV tıklamanız yeterlıdır..Sımdıden ılgılenen herkese tsklerımı borc bılıyorum..Ben bu konuda sadece sızler gıbı bır konumdayım. Islerımden ımkan bulursam ben bu programa dahıl olmayı dusunuyorum ınceledım ve sızlerle de ogrendıklerımı paylasmak ıstedım.


Sevgılerımle.





NOT;Muzıgın konuyla hıc ılgısı yoktur:) Benım en sevdıgım parcalardan bırıdır.. Bu konuyu sonuna kadar okuyan ılgılenen ılgılenmeyen ama samımıyetle destekleyen herkese hedıyem olsun ıstedım:))

4 yorum:

Seyyah dedi ki...

Sevgili ÖYKÜ;
Bir bayan tanıyorum bende,kendisi 50 li yaşlarda.Ege'nin insanı.Sevgilisine mektup yazar diye okutmamış babası.Sevgilisine mektup yazamamış evet,ama kaçmış kocaya.Sonra çocukları olmuş boy boy,ders zamanı gelince
-''çocuklar yaptınız mı dersinizi''dermiş.Çocuklar cevap verirlermiş;
-''evet ANNEEEE.''
-''Kandırmıyorsunuz değil mi beni''
-''niye kandıralım ANNE.İnanmassan gel bak.''
Defteri ve kitabı alırmış eline.Uzun uzun bakarmış,sanki anlarmış gibi.
-''İyi iyi afferin benim çocuklarıma.okuyun adam olun.bizim gibi BAKAR KÖR olmayın.''
Sonra büyümüş çocuklarından kız olanı.ANNESİ tutturmuş ÖĞRETMEN ol diye.Oysa kızın başka hayalleri varmış.Sonra kendileri için yaptığı fedakarlıklar gelmiş gözünün önüne.ÖĞRETMEN olmuş.Yıllar sonra bi fırsat çıkmış karşısına.Daha önce o ülke hakkında hiçbir fikri olmayan bir yerden teklif almış.Türkiyede şartlar belliymiş.Kabuletmiş.Atlamış uçağa gitmiş.Uçakta bi kağıt tutuşturmuşlar eline,daha önce hiç görmediği harfler,şekiller.Korkudan yüreği ağzına gelmiş.Bunu yazamazsa pasaport kontrölünden geçemeyecekmiş çünkü.İşte o an ANNEsi gelmiş aklına.İçi sızlamış. BAKAR KÖR buymuş işte diye geçirmiş içinden.Şimdi o kız hala yabancı bir ülkede yaşıyor.ANNEsi hiçbir zaman göremesede kelimeleri gökyüzüne asıyor.

SEVGİLİ ÖYKÜ;
Güzel yüreğin ışık olsun karanlıklarına.Dilerim herşey gönlünce olsun.
Şimdilik hoşçakal.

öykü dedi ki...

Ben o kelımelerı gokyuzune asan tatlı kızı cok sevdım.. Ve o tatlı kızın annesı gıbı bu yoksunluga esır olanları.. Bunun sıkıntısını yasayanları ..Elınden gelen zamanı olan gucu yeten herkesın desteklemesını gonulden dılıyorum.. Cok tsk ederım Elvancım senın de bu destek dolu yorumun ıcın sevgılerımle..

YİĞİT ERTEM dedi ki...

Öykü ben 2 sene Tegv de gönüllü öğretmenlik yaptım ilkokula giden çocuklara ve her cumartesi sabah neredeyse hiç kaçırmadan gittim. Hatta bazen geceleri dışarı çıkıp iki üç saatlik uykuyla onlara ders verdim genellikle de öğrensinler diye sesimden oluyordum bir günlük ama onların gözlerinde ki ışıltıyı görmek bile yetiyordu. Açev inceleyeceğim eğer uyarsa mutlaka giderim, teşekkürler güzel paylaşımın için..

öykü dedi ki...

Yıgıt harıkasın
benı cok sasırtıyrosun
Inan cok sevındım..