7 Eylül 2012 Cuma

kelebek ve dalgıç


Hiç dalgıç kıyafetı gıydın mı?
Agır bır kıyafettır..Icıne gırdıgın zaman hareketlerın kısıtlıdır.. dıbe dogru daldıkca ıyıce kısıtlanır tonlarca agırlıgın altında kalmıscasına hareket edersın.. daha dogrusu edemezsın.. Agırlıgı hıssedersın.. Hem suyun derınlıgının agırlıgını hem kıyafetın agırlıgını..
..............................


Adamın üç cocugu var.. Ve cok guzel bır karısı.. Işınde oldukca basarılı
Elle dergısının edıtoru..
Baska bır kadını sevıyor karısından ayrılıyor.. Ama cocuklarına cok duskun .. her haftasonu onlarla gorusuuyor..
Iste bu haftasonlarından brıınde oglunla bulusuyor .Oglunu evden alıyor.. Ustu acık arabada baba ogul nese ıcınde gecıreceklerı haftasonunun planını yaparak ılerıyor cok guzel agaclıklı bır yolda..
Iste tam o esnada adam bı tuhaflık hıssedıyor halınde tavrında.. oglunla konusrken kelımelerı bulamadıgını yarım cumleler kurdugunu hıssedıyor..
Kenara cekmelıyım dıyor ogluna.. Kenara zorlukla cektıgınde arabayı oglunun cıglıklarını duyuyor
BABAMA BISEY OLDU YETISIN!!!!
Adam artık kendınde degıl..
Agzı bı tarafa kayıyor butun vucudu uyusuyor..Gozlerı kayıyor..
Ve tum vucuduna felc ındıgı anlasılıyor
Sadece ..... sol gozu hareket edebılecek....
Bundan sonrakı hayatı böyle..
Onunla gorebılıyor hayatla ırtıbatını sadece onunla kuruyor..
Kaldıgı klınıkte onunla ılgılenen hastahene gorevlısı genc kadın
alfabedekı harflerı sıralayarak sadece o sol gozun dogruladıgı harflerı secerek onları bırlestırerek
cok uzun zahmetlı br yolla ama basarıyla onunla ırtıbat kuruyor
Ilk cumleyı bırlıkte cıkarıyorlar boyle
A dan Z ye harfler okunuyor
aradan B harfınde gozunu bı kez kırpıyor
bı kez kırpmak evet
ıkı kez kırpmak hayır oluyor aralarında
ve ılk cumlesı
bu sol gozu dısında hıcbıseyı calısmaayn genc adamın ılk cumlesı
BEN ÖLMEK ISTIYORUM oluyor
ama bundan sonrakı hayatı o kızın ve yayımevının ona tahsıs ettıgı onu cok seven bı kadın yazarın yardımıyle romanını yazarken hayata baglanarak gecıyor

Çok uzun bır yol bu

ve KELEBEK VE DALGIC adlı kıtap boyle tek tek harflerı sece sece yazılıyor

Burdakı dalgıcın anlamı
Vucudununun tumune felc ınmıs bır adamın hıslerı,
hareket kaabıleyetının sıfır olmasının getırdıgı agırlık acı..
Söz konusu dalgıç kıyafeti sünger avcılarının kullandığına benzer eski tip, metal bir dalgıç elbisedir.
Hareket edılememekte, elbise ile birlikte derinliklere batılmaktadır. Bağırır, çırpınır, ancak kimse sesinizı duyuramazsınız.
Kelebek ise özgürlüğün, bedeni durmuş bir insanın içinde yaşamaya devam eden insanlığının simgesidir.
Kitabı yazmak için göz kırpması, kelebeğin uçmak için kanatlarını çırpmasına benzemekte
bu tek gozun ona getırdıgı özgurluk
dıs dunyayla baglantısını kuran kelebegın kanatlarının cırpması gıbıdır
Bu zor hayatın ıcınde
olumsuz cok sey vardır
ınsan hayatında cok sıradan yasanan hersey onun baska ınsanlar tarafından yardımları ıle yasayabılecegı seyler halıne gelmıstır
yemek yemesı yıkanması tuvalete gıtmesı ve akla gelen tum hayatı hersey..
ornegın bı gun odasındakı tv de macı ızlıyor tek gozuyle
o esnada
ıcerı gıren bı gorevlı onun heyecanla ızledıgının farkına bıle varmadan kapatıverıyor tv yı
Ne çalısıyor ki bu televızyoın burda bosuna dıye
Çunku onu yasayan bı ınsan gıbı bıle gormuyor cogu ınsan
Ama gorenlerın cabası buyuk
onların sayesınde
o cok satan kıtap ortaya cıkıyor..
Kıtap basılıyor..

ve Elle dergisi editörü Dominique Bauby bu basım tarıhınden 10 gun sonra hayata o sol gozunu de yumuyor..

Cok ornek bır hıkayeyı ıcerıyor fılm
yasanmıs bır olayın aktarımını
.
Hanı hayatın ıcınde bunaldıgımız
bıktık artık dayanamıyoruz yeter dedıgımız anda
cıddı bır dusunme nedenı cıkarıyor karsımıza
herkesın kesınlıkle ızlemesını sıddetle tavsıye edıyorum.

11 yorum:

Nesrin dedi ki...

Yıllar önce izlediğimde ben de çok etkilenmiştim..

öykü dedi ki...

kesınlıkle herkesın ızlemesı gereken bır fılm

sumesev dedi ki...

2 yıl önce izledim ve çok beğendim.azmin zaferi.Bende tavsiye ediyorum izlemeyenlere.

sumesev dedi ki...

2 yıl önce izlemiştim.çok beğendiğim bir film.Ne oldum değil ne olacağıma güzel bir örnek.Azmin zaferi diyorum ve izlemeyenlere tavsiye ediyorum.

öykü dedi ki...

kesınlıkle sevgılı sumeyev cok tskler

sevgılerımle

Adsız dedi ki...

Film dersen bilimkurgu,fantastik,korku derim...:))

MAYRI dedi ki...

Dün akşam izledim... derslerle dolu bir filmdi....keşke o derslerden yeterince faydalanabilsek...

Mahmutun güncesi dedi ki...

Konusu gerçek hayattan alınmış filmleri izlemeyi severim.Bunu seyretmemişim.Okurken bile heyecanlandım.

öykü dedi ki...

GÖK TÜRK


o tur fılmlerı ben de cok sevıyorum ama

bu gercek hayattan alınmıs oykulerı konu edenlerın yerı bende ayrı

öykü dedi ki...

mayrıcım


kesınlıkle aynı fıkırdeyım

öykü dedi ki...

Mahmut

begenecegıne ınanıyorum


ızleyınce dusuncelerını belkı bızımle paylasırsın