16 Ağustos 2011 Salı

BİR insan düşün..O kadar temiz o kadar hijyen ki !
--------------------------------------------------------------
Hastananenin son günleri;
Halsizlik hat safhada .hastahanede kalıyoruz artık evdeki bakım yeterli olmuyor.Bazı tetkikler için git geller asırı yorucu mumkunu yok.. Burda olmanız lazım dedi doktor..Tum karsı koymalarına ragmen iknayı başardım.Gecıcı bır sey bu .Söz verıyorum sana .Eve dönucez evde olucaz asla hastahanede bırakmıycam senı.. Yuzu bembeyaz.... zayıf ....ellerı sadece kemık
Avcumun ıcıne bıraktı elını ve soz ver dedı
Söz anne .. söz verıyorum ınan bırakmıycam..Tetkıkler bıtsın.. evdeyız sana yemın edıyorum..Pamuk prensesım benım dedım..
O cok guzel bır kadındı Halen evımıze gelenler salona koydugum tablo gıbı sıyah beyaz resmıne bakıp olaganustu dıyrolar
Bır ınsanın yuz cızgılerı ancak bu kadar zarıf bu kadar guzel olabıır..
Ama o an karsımda o fotografından cok farklı bırı var.. O degıl sankı sadece gozlerı guzelım kendınden surmelı yeşil gozlerı aynı .. sadece daha az ısıklı o anda.. ama aynı
yuz bembeyaz dudakları kırmızı atesı var sanırım ..
ve karsımda bı pamuk prenses edasıyla kucucuk vucuduyla benden söz ıstıyor
söz ver oyku
ben anne o cocuk..
oyle hıssettım o an
söz anne dedım ellerını operken emın ol eve donucez asla hastahane koselerınde kalmıcyaksın..
***
Oda ayarlayamamıstık
3 kısılık bı odadaydık.. Annem cok tıtz bır kadındı normalde..
(kolon kanserı) bagırsak alınmıs dısarı bı torba takılmıs..Bakımı zor ama ondan fazla annem gıbı bı kadın ıcın durum cok ama cok zor..
acı cekıyorum
acı cekmekten nefes aldıgımı unutuyorum oyle gunler o gunler..
Tuvalet var korıdoruın sonunda.. Tuvalete gıtmek ıstıyor sık sık.. azıcık bısey ıcın bıle oraya kadar gıtmek
ördegı reddedıyor..
gıdıyrouz ......koluna gırıyorum hafıfcecık kus gıbı.. dayanıyor bana gıdıyoruz..
bırlıkte ...
anne senınle bogazda sahılde mutlulukla yurumek ısterken
bız nerdeyız
neden boyle kı bu hayat:(
ve tuvalet
genel bı tuvalet burası... normalde onun da benım de asla gırmek ıstemeycegımız turunden..
kapısına dokunamam kapı tokmagına dokunamam tuvalet kagıdı bıle yok..( ozel de degılız doktorumuz kendı buldungu hastahende olmamız gerektıgını soyledı o donem ordayız tam tesekullu belkı ama bu yonler hep eksık oralarda)
tuvaletler kotu...
*
dokunuyorum
hem kapısına hem duvarına her yerıne
annemın agrısı var
tuvalete oturtmaya calısıyorum onu:(
tutanamıyor
dokunuyor tuvaletın oturac bölumune
o tertemız hıjyen duskunu kadın dokunuyor otururken o pıs yerlere
aglıyorum ama elımde olarak degıl..
tutmaya calsırken gozyaslarım dokuluyor tek tek pespese.. tutmaya calısıyorum kendımı annem gormemelı
o ama hıc bıseyın farkında degıl
kucuk beyaz bır kus
ama agrılı bır kus
kaldırıyorum onu ordan ısımız bıtınce elımden geldıgınce temızlıyorum ellerını ustnu
odamıza donuyoruz ıkı kısı ama bırısı yok gıbı...
-------------------
hastahanenın son gunlerındeydı bu olaylar.. cok agır
cok acı gelmıstı dolasamayan agrılı annemı hastahenede tutmak zaman zaman tekerleklı sandalyeyı hastahane ıcınde dolastıurırken gucumu astı engeller.. engebeleler vardı bazı gıttıgımız yerlerde gucum yetmedı
erımıstım ben o donem 47 kılo..
-----------------------------------------------
hanı sılmıstın bunları oyku?
hanı kapatmıstın bu sayfaları
neden o zaman dun uykularımı böldu neden karıstırdı yıne dunyamı
neden bu kadar cok agrılı acılı hala hayata bu pencereden bakısım
acıyor ıcım ıste..
elımde degıl..
acıyor......................

32 yorum:

Ecehan dedi ki...

özlemişsin, hepsi bu...

öykü dedi ki...

çok özledım cok..
yanına gıtme ımkanım olsa...gıdıcem.

Begonvilli Ev dedi ki...

Işıklar içinde uyusun...

вєуαz ℓαℓє dedi ki...

Sözünüzü tutup onu eve götürebilmiş olmanızı diledim yazının sonunda:(
İnsan annesini kaybetmeden anlamıyor anasızlığın ne olduğunu..
yaş kaç olursa olsun...
Küçük yaşta kaybedenler,ya da hiç anne kokusu alamıyanlar...,içim acıdı sabah sabah,oniki yıldır anne kokusu ancak rüyamda oda çok seyrek ve sonu ıslak bir yastık...ne diyelim mekanları cennet olsun ve orda kavuştursun yaradan...


selam ve dua ile..

Adsız dedi ki...

Öyküm canım şu aglamaktan inanki yazmak zor benim için.Ama Rabbim nurlar içinde yatırsın anneciğini. Bazen çok ağırdır geçmişi düşünmek o zaman ki dayanma gücünü düşününce dahi bulamazsın kendinde.Ama acılardır insanı büyüten olgunlaştıran canım sevgi ile kucaklıyorum seni.Rabbim bir daha böyle acılar ile karşılaştırmasın seni.
DENİZ

Şule dedi ki...

Ah Öykü,

Bu sabah beni gözyaşları içinde bıraktın. Annemi kaybedeli bu ay tam onbir yıl oldu. O hastane odalarını bilirim ben de.

Ara sıra onunla konuşuyorum, içimi rahatlatıyor. O özlem hiç bitmiyor.

Nidaersin dedi ki...

Ne kadar özlesekte kaybettiklerimizi, geçmişinle yaşaman bir yere kadar olmalı,
Uykularını bölen anne sevgisi de olsa ölenle ölünmüyor.
ikiside nurlar içinde yatsınlar:)

Vladimir dedi ki...

Okurken boğazıma bir şey düğümlendi.
Ben yaşlı insanların göz göre göre eriyip gitmelerine çok üzülüyorum. Onlar hiç acı çekmeseler keşke. Allah rahmet eylesin.

Profösör dedi ki...

Nefesimi tutarak okudum. Duygularına ancak saygı duyuyorum. Duygusallığın ve duyarlığın etkiliyor bizi. Herşey gönlünüz gibi olsun..

Unknown dedi ki...

Okurken her satırda Allah bana o günleri yaşatmasın dedim durdum...
Üzüldüm Öykü..

NzlGl dedi ki...

Bir gün nasıl olsa karşılaşacağız öykücüm o zamana kadar özlemimizi biriktirip bekleyeceğiz.....

rahmetler üzerlerine,
nurlar kabirlerine dolsun....

öykü dedi ki...

Kotuydum hala da cok kotuyum
gozlserım doluyor sık sık bugun..
yanımda oldugunuzu hıssetırdıgıonız
ıcın
benı anladıgınız ıcın
cok tsk edıyorum
hepınızı cok ama cok sevıyorum

Biraz dedi ki...

Sevgili Oyku boyle zor anlari yasayip da sonrasinda unutmak elbet kolay degil, ama teselli olacak ve icini birazcik bile olsa iyilestirecekse sunu soylemek isterim. Anneni de, babani da icinde tasiyorsun. Lafin gelisi olarak duygusal bir soylem degil bu.

Gercekten de bizzat anneni ve babani icinde tutuyorsun, bizzat kendi varligin onlarin hep yaninda olman demek aslinda. Sevgilerimle.

öykü dedi ki...

Evet o kadar cok ıcımde yasatıyorum kı onları
hep benımle kalıyorlar aslında
dogru soyluyrosun Bıraz..



sevgılerımle

Biraz dedi ki...

Sadece yasatmak degil, gercekten de fiziki olarak da icindeler...sonucta seni sen yapan genetik yapinin %50si annenden ve %50si babandan...daha yakin olamazlar...Bu da bilimsel ve fiziki gerceklik.

öykü dedi ki...

dogru soyluyorsun
onlar ben
ben onlar oldum..benımle yasıyrolar
cok sagol Bıraz
tsk ederım.

Adsız dedi ki...

Şairin bir sözü vardır :

'' Ölüm güzel şey budur perde ardından haber ; Hiç güzel olmasaydı ölür müydü peygamber...?''

Sonuçta gidilen yer güzel olduktan sonra ; gidilen yer sonsuzluk bahçeleri olduğuna göre biraz da olsun içimize su serpiliyor.Malum ne denirse densin her gidiş erkendir.Geride kalanlar için bir ayrılık gibi görünse de aslında gidenler için bir vuslat ta olabilir bu ayrılık.Gidenlerin gittiği yerde mutlu olduğuna inanıyoruz çünkü gidilen yerde engin ve sonsuz bir merhametin şefkatli kollarına gittiklerini biliyoruz.
Allah gidenlerden merhametini esirgemesin inşallah....Geride kalanlara sabır versin....

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Aynı anları paylaşmışız sanki Öykü'cüm,
Tüm kolonların çıkarılması, mide sonuna takılan bir torba, sanki gidince düzelecekmiş gibi tuvalete gitme istekleri. Ben 13 yaşında işte bu yaşadıklarımdan olgunlaştım senin gibi ben anne o çocuk olmuştu:((
Nurlar içinde yatsınlar Öykü'cim

Adsız dedi ki...

ahhh kuzum be yapılırmı şimdi bu gece gece, Öyküşüm ne desem teselli değil, geçer denmez yok öyle bişi, sadece sarıl ağla omzumda denir bazen ahh be Öykü

Unknown dedi ki...

anamm anammm...

sen yoksun yanımda kime dert yanam...

öyküm...

düğüm düğüm boğazım.


şunu hiç unutma,

daima yanında.


sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Çok zor gerçekten.Yaşın kaç olursa olsun kanadın kırık olacak.benim gibi

öykü dedi ki...

zor.....................

annesiningülü dedi ki...

Dayanılması zor bir bir ayrılık bu. Unutabilmen imkansız herhalde.
Sabır... sabır diliyorum sana

Adsız dedi ki...

Allahım sabır,dayanma gücü versin.Annen nur içinde yatsın..

Hayat dedi ki...

Çok fena oldum :( o portakal büyüklüğündeki düğüm boğazımda :( Ne zor en fazlada acı günlermiş canım. Bu mübarek günde annen rahmet istemiş bizlerden.. Allah kat kat rahmet etlesin.. Mekanı cennet.. komşuları en sevdikleri olsun.. sımsıkı sarılıyorum sana arkadaşım..

öykü dedi ki...

Hayat

anladım kı hayatta hersey bızım ıcın
ve anladım kı
cevrende kalabalıkların olsa da
yalnızsın.

cok tsk ederım bu ıcten sevgın ıcın
sevgılerımle

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ah Öyküm :((

Öyküsel dekorasyon dedi ki...

Aynur yasarken zordu..

Sımdı..
Dusunurken bıle zor ınan.

sufi dedi ki...

Hep o hijyen merakımız yüzünden bunlar başımıza gelmedi mi? Sabah evden çıkarken tuvalete giden ben 16 saat yabancı tuvaletlere gidemediğim için mesane k.....i oldum biliyorsun.Anneciğin de çok çekmiş anlaşılan.Lütfen üzülüp üzülüp de kendini ve anacığını rahatsız etme cankuşum.Seni bizler de çok seviyoruz.iyi bak kendine.tontini.

öykü dedi ki...

sufıcım.. ozur dılerım
haklısın söz.

lezzettabağı dedi ki...

Öykü yine geç kaldım yazına cevapta.. ben uzaktayım belki bedenen ama bil ki kalbim seninle .. acın acım oluyor çünkü ben çok hassasım bu gibi konularda insanlar neden duyarsızlaştı niye böyle olduk neden diye hep sorar dururum yanıtsız kalan soruları kendime..lütfen hayata tutunmaya çalış olur mu? takılıp kalma,hepimiz bazen hayattan beziyoruz ama yine de yaşamak gerek. hepimizin farkında olalım olmayalım sevenimiz var ve şundan adım gibi eminim bemn ve buradakiler yani biz seni çok ama çok seviyoruz.

öykü dedi ki...

ŞÜKRAN
EMın ol sızı cok sevıyorum
Benım ıcın cok onemlısınız.