20 Ağustos 2011 Cumartesi

Görmeye dayanamadım galiba ... Olmayışım ondandı.

Image and video hosting by TinyPic
Kaçıncı şehit verdi bu ülke ! Kacıncı kez yandı canlar?
Kacıncı kez
*Yüreklere ateş dustu *dendı.. Kacıncı kez *Şehıtler ölmez *haykırısları yukseldı..
Oysa....Şehıtler ölüyor..
Şehitler ölür.
Ve ...haber manşete düştükten ıkı gun sonra herkes hayatına döner.Unutulur.. Taa kı dıger bı sehıt haberıne kadar...
Kimse kimseyı kandırmasın..
Şehıtler ölür :(

*Can Yücel .. Hepımızın her Türk evladının hatta dunyanın bıldıgı özel satırların sahıbı..Şiir dendıgınde ılk akla gelen bı kac ısımden bırı.. Ve Inanc ugruna dıyerek bazıları onun mezarını yerle bır ettı.. Hangı ınanc?? Bızım ınancımız boyle bı seyı asla tasvıp etmez kı.. Mezarlar saygı bekler..dokunulmazdır.. Ama bu dusuncedekılerın ınancı nedır dersenız ?
Orda söz bıter..

*Somali... Acıdır bırılerının aç yatması.. bebeklerın açlıktan ölmesi.. Dunyanın neresınde olursa olsun uzatılmalı el.. Yardımcı olunmalı.. Olunuyor da.. Benım ulkem zengın yureklı ,sevgı dolu ınsanlarla dolu.. Uzattık elımızı.. En son sanırım dun bı kafıle gıttı Somalı ye ıcınde ajda pekkan da vardı.. Somalı ye ınıp ordakı ınsanlarla bulustuklarında ona uzanan mıkrofonlara şöyle dedi.. Çok keyıflı bı yolculuk oldu keyıflıyz..Evet burdan da manzaralar cok keyıflı !
Tam lafını bulmus tebrık edıyorum

*Ölüme saygı .. komsumuz annesını kaybettı.. gelenler gıdenler o kadar cok kı.. balkonda oturuyorlar gelenlerı balkonda agırlıyorlar. genıs bı balkon. Alıyor herkesı.. Insanlar dsuncelı gelıyor.. Kapıdan gırıs üzgun ıfadelerle .Ama balkondan kahkaha seslerı yukselıyor.. pespese durmaksızın her cumle sonunda patlıyor sesler.. Uzgun suratlı gelenler de katılıyor sonradan bu kahkaha selıne.. Tuhafsadım.. Ölum... hem de en yakının ölumu !
Sinir bozuklugu mu bu desem ? Baktım hayır.. tatılden sozedıyrolar kahkahanın bını bır para.. Anladım ya onlarda bı yanlıslık var ya bende..

*Icıne kapanmak.. Boyle bı deyım vardır .. Icıne kapandı yavrucak.. Bunu yasıyorum.. ama dusunuldugu gıbı korkunc degıl.. Anlamıyor ınsanlar cunku aralarında dolasıyorsn İşine gıdıyorsun normal bı kac cumleyı konusuyorsun.. yuzeysel ılıskılerın ıcınde yer alıyorsun.. yuzune maske takıyorsun gulumsemezken gulumserı oynuyorsun .. ıcın aglarken dısın guluyor ...?
Gibi yaşıyorsun.. Mutsuzken mutlu gıbı.. kotuyken ıyı gıbı..
Başarılı !
Hıssetırmıyorsun kımseye ıcındekı ruh halini
Bu durumda...
Evet..
İçıne kapandı yavrucak ! olayını sılıyorum dunya ustnden. Cunku ıcıne kapandıgını saklayabılıyor ınsan.. Gercek ıc kapanıklıgı kımse bılemez kı.. Suskunluk degıl gercek ıce kapanıklık.. ıcerden kapatıldıgında yuregının kapısı kimse bilmez ..En dogrusu da bu.. Icınde yaşa herseyı ..Paylasmak gerekmıyor.
Bu dıs dunya, yasanan cevre için böyle...
Buraya gelınce durum!
Burda durumum cok farklı.. Burda bı ıc kapanıklıgı yok .Bazen satırların sustugu anlar var o da kısacık zaman dılımlerı küsemıyorum buraya hıc.. Yazmayı ve paylasmayı sevıyorum
Güzel cesur yüreklerle.. Soylenmesı gerekenlerı saklamayan dışa vuran korkusuz güzel ınsanlarla.
Olmadıgım surec ıcınde destek verıcı *Senı sevıyoruz ..dusunuyoruz* maıllerınız geldı.. Ben gıdıyorum demedım kı.. Ben sadece yazamıycaktım.. Çunku bılıyorsunuz guncel bır blog benım kı.. Belki de blog dunyasının en guncellerınden..İstısnasız her gun bı yazı vardır veya ıkı yazı.. ama vardır.. hal boyle olunca yazamadıgın an olursa istısnai yokluk ıcın bılgı mahıyetıneydı
o ıkı satır..
İşte ben yokken o sevdıklerım hep vardı burda ..
Guncellenmeyen blogumun guncel satırları oldunuz.. Yazdınız bana
Canlı satırları siz oldunuz blogumun .. Yasattınız
Çünkü burası ortak paydamızdı..
Ortak paydamız........ Sevgıydı..
Belki de o dış dunyaya kapalı kapılarımın acık noktası bu yüzden burası oldu.. Çok sey paylastım sevgıyle.. Paylasmaya da devam edecegım.

32 yorum:

Vladimir dedi ki...

Acaba bugün ne yazdı diye buraya gelmek güzel..

Yazından bahsettiğin bazı örneklere izninle ben de katkıda bulunmak istiyorum.
Nasıl ki Can Yicelîn mezarına saldırıda bulunuluyor, sözde ölüye saygılı milletin hiç de saygılı olmadığından korkulduğu için Aziz Nesin'in mezarı nerededir kimse bilmiyor.

Seneler önce evimizden bir cenaze çıktı. Cenaze sonrası insan bir tuhaf yorgun oluyor, yorgunluğun yanında da huzura benzeyen dingin bir his bulunuyor.Gidenin yokluğu henüz tam anlamıyla "ben gittim artık" dememişken kulağıma şu sözler çalındı... Konuşanlar iki yakın akrabamızdı.

- Canımmmm saçların fevkalade olmuş.
- Ay gelmeden kuaföre gittim,saçlarımı boyattımi yaptırdım, manikür pedikür perişan oldum ama değdi.
- Bu renk çok güzel olmuş.
- Sağol canım istersen beraber gideriz bir gün. Ölü evine kılıksız kılıksız gelmek istemedim.

Yaşını başını almış kimbilir kaç ölü evi gezmiş bu iki kadının konuşması beni çok şaşırtmıştı.

Ajda Pekkan keyifli bir yolculuk geçirmiş. Hakikaten de söylenbilecek en arızalı lafı seçmiş. Kendisi için büyük başarı. Cool olduğunu sanıyordur, bırakın olduğu gibi yani darmadağınık kalsın.

guguk kuşu dedi ki...

geldin ya:D

öykü dedi ki...

Sevgılı Vladimir gelınce de sızlerı bulmak guzel..

o anlattıgın tarzda ınsanlar cok demek kı
benım de cevremde var ne yazık kı..

işte boyle..
sevgılerımle

öykü dedi ki...

Guguk kusum gıtmemıstım kı
opuyorum

NİL-GÜL dedi ki...

Öykücüm,
Hoşgeldin.Hakikaten senin hayata,insanlara haberlere duyarlılığını,bloğuna saygını takdirle karşılıyorum.Hergün sıkılmadan bıkmadan harika şeyler yazıyorsun.Aynı zamanda herkesin görmediklerini duyarsız kaldıklarını harika bir dille paylaşıyorsun.
Gündem çok üzücü gerçekten.Şehit ailelerine Allahtan sabırlar diliyoruz.Ama ne desek boş.Hiçbir anlam veremediğimiz,teknolojinin bu kadar geliştiği bir ülkede,herşeyin izlenebildiği bir ülkedeyiz.Ama hain saldırılara karşı nasıl bu kadar yetersiz kalınıyor akıl almıyor gerçekten.
Umarım herşey en yakın zamanda düzelir.
Öykücüm blogun en güncel en güzel blog bence.Acaba öykü ne yazmış diye bakmadığım gün yok.
Birgün seni en iyi gazetede köşe yazarı olarak ta takip ederiz inşallah.
Ben senin bloğunda huzur buluyorum.Oh çok şükür iyi insanlar daha tükenmedi diyorum .Umut buluyorum.Çünkü öyle bir dünyadayız ki.çevrende kimi kime şikayet edeceğini ,kime derdini anltacağını bilemiyorsun.
Cenaze konusunda da kimse kızmasın ama ben aileme vasiyet ettim.Lütfen ben öldüğümde evde okunmasın.camide okunsun 1 gece.Çünkü annem öldüğünde evde dolaşan dedikodulardan iğrendim.Salonda vitrine örtü koymadığımızdan bile bahsediyorlardı.Anladım ki bu insanların dualarına benim ihtiyacım yok.
Öykücüm sevgi dolu paylaşımlarını hep bekliyoruz.Her zaman yorum yazamasakta senin yazılarını gönülden desteklediğimizi hiç unutma.Sevgiyle mutlu kal

Ülkü dedi ki...

Gibi yaşamak işte tamda budur dedim..öyle ama gerçekten..yorucuda..
Ölen ölmüş oluyor be gülüm duyarsız insan çok..öldü ne yapalım hayat devam ediyor kahkahaları onlar..yazık..

öykü dedi ki...

NİL GÜL

ne guzel ne kadar motıve edıcı seyler yazmıssın benım ıcın cok tsk edıyorum..
Insan ozellıkle boyle hayata kırıldıgı donemlerde
boylesı guzel dusuncelerı sozlerı duymaktan daha cok mutlu oluyor daha cok etkılenıyor

yazıyorum ve evet
bunun bı ANLAMI var dıyor..
Ki bu cok onemlı..

Ben elımden geldıgınce umudu paylasmaya calısıyorum huzur verıyorsa yazılarım gercekten basarılı olmusum dıye dusunurum cok mutlu olurum

bu guzel sozlerın daha cok paylasmak ıcın nedenım oldu

cok cok tsk edıyorum..
hayatımızdakı cevremızdekı carpıklıkları aksaklıkları paylasmaya devam

ama umuda da devam
sızı sevıyorum

öykü dedi ki...

Ülkücum
ne yazık kı hayatın gercegı boyle..


yasıyoruz goruyoruz
uzulsek te boyle...

Adsız dedi ki...

Merhaba Öyküm!

Acılar bizlere dair, gözyaşları bizlere dair, her şey insanoğluna dair.
Acımızı yaşarken gözlemliyoruz ;kimler acıyor, kimler gülüyor, kimler ne diyor?
Dayımı kanserden kaybettim, teyzemi kalp krizinden, amcamı ve iki oğlunu trafik kazasından,teyzemin oğlu daha 35 yaşında denizde boğularak öldü!
8 yaşında tanıştım ölümlerle ve canımı yakmaya, buruşturmaya da devam ediyor.
Ölüm bizler için değil mi?Her can ölümü tadacak bir gün.

Yaşadığım acıyı ben bilirim, ben yanarım, kimseler bilmez ki.
Şehitlere üzüldük ama anası, babası sevdiği gibi mi?Hayır, onlar kadar üzülmedik, yüreğimiz yanmadı ama gidişleri pis oldu.
Somalideki çocuklar için içim her gün kan ağlıyor; elimden gelse çocukları evime alacam ama olmuyor.Destek olabildiğim kadar olacağım, dualarımı eksik etmeyeceğim.

İNsanların duyarsızlığına gelince hiçbir şey söylemek istemiyorum.Elbet bir gün de onlar aynı duygularla yanıp, kavrulacaklar.

öykü dedi ki...

Balıgım
yasadıklarımızla olgunlasır
yasadıklarımızla buyuruz


Sen bayagı cıddı acılarla buyumus
ama bı o kadar da olgunlasmıssın
bunun sana kattıkları
zorda olanların yanında olma mısyonu
dılerım o guzel kalbıne gore olsun hersey

sevgılerımle

Unknown dedi ki...

yine duygu yüklü bir yazı.Yine doğru gözlemler.Ne demeliyim ki...Ben de dedem vefat ettiği zaman o kadar çok üzülmüştüm ki.Bir de baktım kendi çocukları bile benim kadar üzülmüyorlar.Orada yatan dedemin adına utanç duymuştum.Bu duygu yıllar yılı içimden gitmedi.Ama ne yaparsın aslında hayatın gerçeğini bizden önce görüyor o kişiler.Ama biraz da ölüye saygı lütfen......
Bir daha o an asla hiç yaşanmayacak.Hiç değilse o ana saygı gösterin lütfen..
Seni seviyorum öykü,kocaman yürek...Hep böyle kal sen..

öykü dedi ki...

neşe ben de senı sevıyorum

hep dogrudan yanasın
tarafsızsın dobrasın
sevgı dolusun

hep var ol
hep yanımda yanımızda ol
ve daıma guzellıkler ıcınde ol
sevgılerımle

G R İ ❥ dedi ki...

dun on yedi agustosa bir huzun acilimi yaptik
dun sehitlere bir huzun acilimi daha gerceklestirdik
bugun somali icin bir acilima imza atik
yarin hepsini unutacagiz ..

bir 'sanatcinin' mayolu kareleri daha bir gunce daha bir enteresan ..

iyiki yeniden yazdin sevgili oyku ..

öykü dedi ki...

Ah Lo La Ah !

Nereye dokunsak bin Ah ! sesımız var ..

Unknown dedi ki...

Öyküm,

Hep böyle kal,hep bana,bize yakın kal.

Seni seviyorum.


sevgilerimle...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

yok öyle bırakıp gitmek Öyküm
aklından bile geçirme
zaten geçirmiyorsundur da

seni seviyorum ve sevgiyle kucaklıyorum

Adsız dedi ki...

Şehitler : Bakın dağa taşa bomba atıyorlar.Bu da iyi oluyor aslında malum şehit haberleri insanda gaz yapıyor.Bu bombardımanlar da gazımızı alıyor.

Can Yücel : Bir iki kendini ne kadar bilir bilinmezin Can Yücel'in mezarına- vasiyeti olmamasına rağmen,ailesinin izin vermemesine rağmen- şarap dökmesi kadar oyunun bir parçası yapılan iki şey de.Bu tür şeyler de vicdan,şu bu aramayın bence..

*Ve paylaşmaya da devam.Yok öyle .Ecnebilerin de dediği gibi''Show must go on !'' (Başını aşağı eğerek,gözlerini yukarı kaldırarak masum bakış efekti)

öykü dedi ki...

Aynurcum ben de senı cok sevıyorum

öykü dedi ki...

SEVGİLERİMLE
sEN DE lutfen hep yanımda ol olur mu
yurekten sevgılerımle

öykü dedi ki...

GÖK TÜRK evet paylasmaya devam
ve bısey dıycem

(Başını aşağı eğerek,gözlerini yukarı kaldırarak masum bakış efekti>>>ÇOK SEVIMLI:)

Adsız dedi ki...

canım bu konuyla ılgısız bır yorum ama bloguma gelırmısın.senı blog enlerınden bırıne sectım.

Newbahar dedi ki...

öyle be Öykü...

haklısın, böyle umrsamaz bir milletiz.

Ne desem nafile, haklısın.

Profösör dedi ki...

Ben,yalnızlığı sevmem. Başkalarını da kendi yalnızlığımla mahkum etmek istemem. ya sen? Biliyorum sen de istemessin...

öykü dedi ki...

Dolunaycım gelıyorum hemen

öykü dedi ki...

maaelesef Newbaharcım
cok uzgunum ama maalesf

öykü dedi ki...

Profösör

yalnızlık zaten hepımızın ıcınde var
sevsek te sevmesek te

ben mesela
cok yalnız kaldım
ne oldugunu da ıyı bılıyorum
guzel degıl tamam ama
ne yazık kı var hayatımızda.

sevgılerımle

NzlGl dedi ki...

Öykücüm

her yazında beni çeken bir kelime yada cümle oluyor. Ona takılıp kalıyorum . Sanki yazdıklarının bir özeti gibi.
Bu yazında da 'gibi yaşamak' ne kadar doğru ve ne çok şeyi anlatan iki kelime....

Nidaersin dedi ki...

Yalnızlık, insan olmanın vazgeçilmez bir pınarıdır, kabile toplumu olarak yaşayanları, aile içi fikir ayrılıklarının bedensel ve ruhsal kaosları dikkate alındığında, yalnızlığımızla mutlu olmalıyız, kimse kimsenin acısını taşımak zorunda değil-i biliniyorda, yapmacık: "ben seni çok seviyorum her acını kalbimde hissediyorum" cümlelerindeki efsunluğun yüreğimizi okşayan tarafını algılıyoruz. Nerede o eski samimiyet ve yalansız şefkatlıklar, aranılıyor! muhatapları ya eğlencede yada gizlencede.:))

göldeki ev dedi ki...

yazık bize, çok yazık hemde.

öykü dedi ki...

NzIGI bırbırmızı bu kadar ıyı anlayısımızın nedenı bu zaten

sevgılerımle

öykü dedi ki...

Nida ne demek ıstedıgını anlıyorum ama

Adsız dedi ki...

Hoşgeldin canımm."Şehitler Ölür"yazısı Yılmaz Özdil'in beni de çok etkiledi:( her zamanki gibi duygularımızı çok iyi dile getirmiş.Allah şehitlerimize rahmet eylesin.Ailelerine,hepimize sabır versin.Dilerim ki bu son olsun!!
Sen de bu güzel yazılarınla duygularımızı çok iyi dile getiriyorsun.Satırlarında duygularını biz de hissediyoruz.Geçirtiyorsun samimiyetinle,sevginle,iyilik dolu kalbinle.Eminim ki hep mutlu olacaksın.Hayat sana hep gülsün.Teyzene selamlar.ellerinden öperim.jaleyi de çook öpüyorum seni de.Allaha emanet ol.