14 Temmuz 2011 Perşembe

doga değil vahşi olan ...artık kentler daha vahşi

ÇöplerinImage and video hosting by TinyPic içinde
Evet çöplerin içinde
rastladım ona.Evet evet yanlış değil çöplerin içindeydi.Kimsenin dikkatini çekemezdi bu haliyle..
Neyse karıstırmadan en basından anlatmalıyım herseyı aslında bir bir ki.. anlaşılsın.
Dün İçerenköy Carrefour dan Küçükbakkalköy ayrımında ılerliyordum.. Ordan İlersi çehre degısık .. Çokça varoş
Ve o varoş eski mahallelerin önunde bıtıveren eski pıyrım kötu goruntulerı kapatmak ıstercesıne dikilmiş ..duvar gıbı plazalar gökdelenler
*
Bır otobüs duragı ...Tam karsısında duragın bomboşşş....bı arazı. Bazen oraya uyduruk lunapark kurulur.. gecerken gormustum oyle ustun köru uyduruk bı kac oyuncak
Iste o otobus duragındaydılar..
6-7 cocuk
ayakları cıplak
guneşin en sıcak halıyle ınsanları canından bezdırdıgı saatler..
Ama cocuklar aldırmazcasına bırbırlerının pesınden kosturuyor.. kımı kız kımı erkek.. sımdılerde kımsede gormedıgım uzun kırlı rengının ne oldugu unutulmus basmadan etekler
altında kırlı ayaklar cıplak..
yuzler guluyor saclar kıtık kıtık
kırlı cehrenın ıcınde ısıldayan gözler... hepsı bırbırıne mı benzıyor bunların yoksa kırden kararmıs cehrelerı mı bırbırıne benzetıyor onları anlayamıyorum
Arabadan ınmem karsıya gecmem orda bı yere ugramam lazım..
Cantamı guvene alıyorum her ıhtımale karsın
Tam da dusundugum gıbı cevreme üşüşüyorlar
Ablaaa bı ekmek parası ablaaa paraa
ogretılmıslık dolu bu cumleler
bı tanesının agzından cok yarım cok sevımlı cok oyun gıbı cıkıyor
kırlı yuzunun kapatamadıgı ışıl gozlerı var onun MAVİ bi anda gozlerınde kalıyorum cocugun
Gulumsuyor habıre
-Aabaaa pağaaa
o ne ıstedıgını de bılmıyor aslında
pağa ne ?
ne işe yarar ? bılmıyor
ama ogretılmıslıgın baskısını ezberınden dısa vuruyor
-Aaaaabaaa pağa
Öpesım gelıyor yumuk yumuk kırlı ayaklarından
ayakları kucuklerın hanı olur ya puf puf pogaça kıvamı ustu kabarık mınıcık ayaklar
oyleler
yere basan bu kırlı ayaklara ıcım yanıyor
nasıl acır onun mınık ayakları .. taş cam bır suru pisliğin cirit attıgı sokaklarda.
Ve yuzune bakıyorum tekrar
gülüyor bolca ısıltıyla -AAAbaaa pağa
ıcım acıyor ona ve dıger cocuklara
saat 12 yı az gecmıs gunesın tam en kıvam aldıgı yaktıgı anlarda bu cocuklar
yalın ayak başı kabak nerdeler bılmez anaları
ıcım yanıyor
arabadakı kurabıyelerı dagıtıyorum onlara
bı kus saldırısına ugrarcasına
kapılıyor elımde ne varsa
Urkuyorum dersem kınamayın..
Ürkuyorum
*
Sonucta...çocukların durumuna içinde oldukları koşullara bakınca da...insan şunu düşünüyor
Doga vahşi ya hani !
Aslında Kent daha vahşi !

21 yorum:

Antartika Konsolosu dedi ki...

aynı yerden 2 gün önce arabamla geçiyordum ben de. hal yolunda ışıklarda takılı kaldım. yengemi kaybetmiştik ve cenaze evinden çıkmıştım. çıkarken annemin elime tıkıştırdığı su böreği vardı bir dilim. cama yapıştı bir çocuk aynı senin anlattığın gibi simsiyah yüzünün üzerinde iki küçük renkli göz vardı. böreği uzattım camdan. öyle bir kapışma olmadı hiç. gülümsedi ve başını eğdi. sonra çimenlere ilerleyip o dilimi 3e böldü o çocuk. bir parçası diğerlerine göre daha ufak. ve muhtemel kardeşleri olan, biri kız biri de erkek çocuğa uzattı büyük parçaları. diğerini bir lokmada ağzına attı. hani aslında kent vahşi ya hani, yine de merhametli, yine de paylaşımcı, küçük çocuk yüreği gibi.

öykü dedi ki...

Basın sagolsun ucan penguen


Ben aslında vahsılıgı

o cocukların ıcınde oldukları kosullar olarak nıtelendırmıstım
yasadıkları kosulları kastetmıstım



kurabıyelerı kapısmaları
sevımlı bı oyundu aslında

bu deıldı benı rahatsız eden

tutsak dedi ki...

Verilen birşeyler ya da bir miktar para ne kadar yeterli acaba ne kadar mutlu edebilecek onları. ''al sana balık şu anda karnını doyur ama sonrası beni ilgilendirmez '' Bilmiyorum ben mi katıyım ama gücümün yeteceği bir mevki sahibi olsam; böylesi çocuklar ailelerinin elinden alıp meslek sahibi olabilecekleri şekilde yetiştirecek bir kurum kurardım ve asla ailelerine geri verilmelerine müsaade etmezdim.

öykü dedi ki...

tutsak ben de senınle aynı fıkırdeyım

bu sokaklarda olan tum cocukları alıp onlara duzgun egıtım ıyı bı gelecek saglayarak
hayata kazandırılmasını saglamak ısterdım
ve onları bu duruma sokan aılelerıne ıse asla gerı vermezdım

Ful yaprakları dedi ki...

ahh melek yürekli insan :)
ne de güzel ifade etmişsin..
insanın içi gidiyor..bir şeyleri değiştirebilsek, o çocukları topluma kazandırabilsek.değişir mi bu düzen? bir şeyler iyileşir mi?

öykü dedi ki...

ful
keske basarabılseydık
ınanıyorum o zaman bıseylerın degısecegıne

annesiningülü dedi ki...

ellerinden tutan olsa yada keşke kendilerini kurtarabilseler :((( görünce hiç dayanamam

öykü dedi ki...

Eger bı gun boyle bı mevkıde yer alırsam
kesınlıkle öncelıgım bu cocuklar ıcın olacak

Adsız dedi ki...

ışıl ışıl kocaman yürekli ÖYKÜ'ye sevgilerimle..
harikasın..

Gülperi Aydoğdu

öykü dedi ki...

GÜLPERİ Merhaba

Benden de kocaman sevgıler

ınan mahcup oldum


tum guzel dusuncelerın ıcın cok cok tsk edıyorum

Unknown dedi ki...

O kadar üzülüyorum ki böyle cocukları sokakta görünce...Ne sucları var onların,böyle bir dünyaya gelmişler?Ne günahları var onların,yaşıtlarının yaşadığı hayatın hiç benzeri olmayan bir yasama mahkum edilmişler?

öykü dedi ki...

onlar masum

bence onlara bakacak gucu olmayanların anne baba olmaması lazım

cunku gelen cocuk ne yazık kı cok kotu sartlara mahkum bırakılıyor

sevgılı kıtap kurdum

sedef serin dedi ki...

EĞİTİM EĞİTİM EĞİTİM DİYORUM BEN.

öykü dedi ki...

Katılıyorum

EGITIM
yoksa bunca cocuk heba olup gıdecek

EGITIM cunku gıderken tum toplumu da yok edecek


kesınlıkle EGITIM..

Rozerin'in Annesi dedi ki...

oykucum ne guzel anlatmissin yine...icim burkuldu cok uzuldum, bakamazlarsa niye yaparlar bu cocuklari..:((...Turkiye'ye geldigimde her seferinde cocuklari sokaklarda basi bos gorunce uzuluyorum...cok haklisiniz aslinda once EGiTiM $art, daha dogrusu anneler babalar egitilmeli once...optum canim...

Unknown dedi ki...

Güzel yürekli Öykü....Keşke herkes senin görebildiğini görse.Eğitim gerçekten şart da aslında ne kadar değiştirebilir böyle yaşayan insanları onu da bilemem doğrusu...
O insanların çoğu eğer yanlış hatırlamıyorsam özgür yaşamın çocukları olmalı....
Eğitmek zor.....
Ama zoru başarmak da gerçekten güzel olmalı....
Sevgiler Öykü..

Unknown dedi ki...

Güzel yürekli Öykü....Keşke herkes senin görebildiğini görse.Eğitim gerçekten şart da aslında ne kadar değiştirebilir böyle yaşayan insanları onu da bilemem doğrusu...
O insanların çoğu eğer yanlış hatırlamıyorsam özgür yaşamın çocukları olmalı....
Eğitmek zor.....
Ama zoru başarmak da gerçekten güzel olmalı....
Sevgiler Öykü..

öykü dedi ki...

rozerın ın annesı

ne yazık kı her cocuk en ıyıyı en guzelı haketsede cok azı buna sahıp yasıyor ulkemızde


sevgılerımle

öykü dedi ki...

nesecım bı gun ck ısterım bunların gecmıste kaldgı
bı hayata adım atmayı




sevgılerımle

Adsız dedi ki...

O çocukları ıslah etmek imkansızdır. Çünkü edilmelerini istemeyenler gibi edilmek de istemiyorlar. Konuşun onlarla, bana hak vereceksiniz.

öykü dedi ki...

Yok ben oyle dusunmuyorum Syrakusacım

cunku nasıl ıslah edılmelerını ıstemeynlerı dınlıyrolarsa


egıtım vermek ısteyenlerı de dınleyceklerdır

adı ustunde cocuk ..

ne verırsen onu alır