20 Ağustos 2010 Cuma

macaron



Bazı lezzetler vardır..
Görünümü ıle albenılı..
Renkleri ile çekıcı..

Düşünürsünüz..

Alsam bı tatsam mı?
nasıl bı sey acaba?


Ama bi turlu elınız gıdıp te almazsınız

Hele bir de
benım gıbı tatlıya düşkünlügü
olmayan ınsanlardansanız..

Boyle merak etmeme ragmen ugrayıp ta alma konusunda tembellık yapmıstım macaron ıcın

yanı macaron la bulusmam bayagı gecıkmişti.


Ama bugun tam da önünden gecerken merakımı yenemedım..

İçerı gırdım..
son derecede kibarlar..

ne ıstemıstınız efendım?
buyrun..

derken onlar ben kendımı

macaronların önunde buldum

ıncelıyorum

aman tanrım!
ne cok cesıt
cıkolatalısı
vısnelısı
cıleklısı
vanılyalı
lımonlu
vs vs vs vs
yurt dısında sımdı acı bıberlısı bıle yapılmıs

Ne kadar istıyorsunuz dedı görevlı...


*Açıkcası tadımlık dedım
3 tane farklı alıp tadayım..*

bı tane uzattı
ben daha bu cumleyı soyler soylemez ikram olarak..

vanılyalı
mmmm
enteresan bı tat
guzel hafıf
beze gıbı de
ama degıl de :)
ıcınde de badem ezmesı gıbı bı tat sezdım sankı vanılya ıle bulusturulmus

Hoştu..
Aldım 3 tane macaronumu göruyorsunuz resımde zaten...
kasada 5 TL odedım..
neden mı?
kılosu 100 Lıraymıs meger

ben normalde cok bol bolcuyumdur

e ıyı kı de 3 tane demişim :)
ya boş bulunup 2 kılo sar kardesım ordan:))
deseydım:P

Adı macaron
Tadı çeşit çeşit ve guzel
beherı de böyle işte..
merak edene..
tatmamıs olanlara
tatmayı dusunenlere
kucuk bı bılgı mahıyetınde

29 yorum:

Ecehan dedi ki...

:-)olmazsa ben tatmayayım, nasılsa sen anlatmışsın. Farzet ki yedin, diyeyim kendime barim:-)

öykü dedi ki...

:))

Ecehan acıkcası ben de bı daha almayayım
guzel ama
tatmıs oldum:))
bu yeter

zoitsa dedi ki...

yapılışı var bloglarda..yapmak lazım arada:)
o çafçaflı paketinden anlaşılıyor fiyatı:)eskiden mahalle arası satılan pamuk şekelerin tadını verdi mi öykü?

öküz dedi ki...

:) Evet... Çayın yanına aperatif diye aldığım macaroniler, akşam yemeğinden daha pahalıya mal oluyor mübarek...

Gereksiz pahalı; ama pek pek pek lezzetli bir meled..

öykü dedi ki...

zoitsa deneyenler pek aynı tadın yakalanamadıgını soyluyrolar
yapımıoldukca zor


hanı nedır dıye benım gıbı merak eden varsa:))
basına gelecek ne ogrendık hep bırlıkte

alıp tadın:))
derım

öykü dedi ki...

öküz
gercekten ben vanılyalısını lımonlusunu
cıleklısını tattım

e guzel:))

keske daha ucuz olsaydı

nehirineylemleri dedi ki...

İyi ki de sevmediğim bişey macaron:)

öykü dedi ki...

nehır gercekten az sevmek lazım:))

Nida Ersin dedi ki...

Öykücüm resmini Görünce hatırladım.
Acı Badem kurabiyesi olsa gerek. Fransa'da, Almanya'da İsviçre'de Bâkérei'larda daha değişik katkılılarına raslamak mümküm, fiyatı Kğ 19.90 Euro,
Tabii Türkiye'de Orjinal adıyla(Makoron) satışa sunulasının amacı "özenti furyası" fiyat katlamasını sağlamak.)
sevgiler.

verago dedi ki...

tam roma kültürünün tatlısı.. ismi de eski italyancadan geliyor. tabii her zaman olduğu gibi fransızlar romalılardan daha romalı olarak :) benimseyip almışlar, bir sürü çeşidini yapmışlar.. zaten bizim mutfak kültürümüz çok zengin diyenler hep başkasından alanlar.. açıkçası biz de öyleyiz, bizim de çoğu yemeğimizin kökeni ortadoğu kültürleri bu da çok doğal sonradan bu topraklara geldik ve zaten o insanlarla karıştık.

ben böyle buralar için aslında yabancı bir yemek görünce içimden diyorum ki italyanlar fransızlar bizim baklavayı mesela yiyiyorlar mı? ya da bizim herhangi bir yemeğimizi benimsemişler mi? biz neden onlarınkini alalım? hadi ticari pastanelerde yapılır yenir ama evde yapmak, o derece benimsemek kendi kültürümüze zarar verir bence. latin kültüründe herşeyin renklisi, cafcaflısı rağbet görüyor, bu tatlı da tam öyle. güzel ama bize uymuyor.. badem ezmesi binlerce yıldır buraların usulu ile de yapılıyor, onu tercih ederim.

Adsız dedi ki...

Sanırım ben uzayda yaşıyorum : ) macaronu ne gördüm ne duydum bu ne yaa : )burda satmıyorlar mı acaba,gerçi pastanelerede pek uğramam ondan buna cahil kaldım galiba.Ve görünüş olarak hiç ilgimi çekecek birşeyde değilmiş.Yemeden böyle önyargılarım vardır çoğu tatlılara bu onlardan : )
Afiyet olsun tatlım.
Ekin

öykü dedi ki...

Nıdacım
acıbadem kurabıyesı degıl
cok farklı bı tat ve gorunume sahıp
yurt dısında da sanırım aynı ısımle sunuluyor


fıatı yurt dısında macaron olarak kaca bılemıorum ama
burda yanı
ne dıyeyım bana bayagı bı pahallı geldı

öykü dedi ki...

verago


yurt dısında bızım baklavalarımız yenıyor..
hatta su an
yunanıstan
baklava bana aıttır
benım tarıhımde vardır
dye tescıllendırme eylemlerını neredeyse tamamlamıs durumda

yanı baklava adyla şanıyla Turk tatlımız goz gore gore elden gıdıyor..

dunya farklı lezzetlere acık..
ben de oyleyım
ben farklı tatları denemeyı severım
yurt dısına cıktıgımda da
farklı tatları denemeyı hep tercıh ettım
boylelıkle yenı yenı seylerı ogrenmıs oluyor ınsan
cunku yemek te bı kultur..

farklı seylerı kendı gundelık yasamına katmak ta guzellık yaratıyor..

sevgıler.

öykü dedi ki...

Ekıncım:)

ben de ılk kez denemıs oldum
tat olarak hos

ama olmazsa olmaz denecek turde bısey degıl
olmasa da olurmus:)

sevgılerımle

Adsız dedi ki...

Bencede,kilosu 100 tl: ) ben bir sürü profiterol alırım daha iyi: )
Sevgiler canım.
Ekin

Can dedi ki...

Baylan :))))

öykü dedi ki...

sunum
lezzet
dukkana gırdıgınde gordugun hızmet
mukkemmel:)
hıcbısey dıyemem

Can dedi ki...

kesınlıkle oyle.. bıde ben orada suprız dogumgunune maruz kaldım..:)) maruz kaldım dedıgıme bakma.. hergun olsa kalayı:))

öykü dedi ki...

Can

sanslıymıssın

lezzetlerı super:))

Can dedi ki...

ve bı tarıh..

bı baylan yazısı yazmalı :)

öykü dedi ki...

Can mutlaka yaz:)

baylan cok eskı bı kurulus
bı cok sanatcıyı agırlamıs

ozel tatlıları
ıceceklerı olan
ozel bı yer
kadıkoydekı oranın merkezı
bebek te de yerı var
bebektekı cok şık

Can dedi ki...

evet, kadıkoydekıne gıtmıstım.. asıl kadıkoy ıle ıstıklaldekı subelerı meşurdur.. gercı ıstıklaldekı suan oxxo olan yermıs:)

bebekdekınıde senden duydum merak ettım :))

öykü dedi ki...

yenı acıldı
çok şık
bebek otelı starbuck ı falan gecıyorsun
sonrasında..kalıyor..
denız kenarında degıl
ama lezzetlerı ıcın tercıh edılebılır..

Can dedi ki...

kesınlıkle oyle ama ben yınede once kadıkoydekıne gıdılmesınden yanayım.. önce geçmişi sonra modernı gorelım :)

öykü dedi ki...

ben de aynı fıkırdeyım
her kadıkoye ınısımde mutlaka ugrar
arkadakı kucucuk bahcesınde bıseyle ıcerım

ama bebek te ısım oldugunda da
burası ayrı bı alternatıf

neşe dedi ki...

Öykücüğüm senin mutfağa olan ilgimi bildiğimden bir güzellik yapmak istedim.

Klasik Macaron Tarifi
- Bir pastane tepsisine tereyağı sürülmüş yağlı kağıt döşeyin.
-350 gr toz şeker ile 250 gr toz bademi karıştırın.
- Bir tutam tuzla hafifçe çırptığınız dört yumurta akını yavaş yavaş katın.
-Hamuru yağlı kağıt üzerine yaklaşık 30 küçük parça halinde dökün.Pişirme sırasında yapışmamaları için aralarına mesafe bırakın.
-Önceden ısıtılmış 200 C fırında 12 dakika pişirin.
-Macaronları bir spatula yardımıyla kaldırın ve nemli bir tepsi üzerine dizin.
-Birkaç dakika bekledikten sonra ikişer ikişer yapıştırın ve tamamen soğumalarını bekleyin. 50 gr toz kakao ile koku verebilirsiniz.

Yumuşak Macaronlar
-Derin bir kapta 250 gr toz badem , 450-500 gr pudra şekri , bir paket şekerli vanilya ve bir tutam tuzla çırpılmış dört yumurta akını karıştırın.
-Daha sonra bir tutam tuzla iyice çırpılmış dört yumurta akı daha katın.
-Bu karışımı 5 mm çapında düz uç takılmış krema torbasına koyun.
-Tereyağı sürülmüş yağlı kağıt yayılmış tepsiye aralıklı olarak dizin.
-Önceden ısıtılmış 180C fırında 15 dakika pişirin.

öykü dedi ki...

neşeeee
:)

harıkasın
cok sevındım
denıycem mutlaka bunu

cok cok tsk edıyorum

neşe dedi ki...

Afiyet olsun canım:))

Ful yaprakları dedi ki...

wow 3 tanesi 5 tl mi?
öykü'cüm iyi oldu söylediğin hep merak ediyordum tadını demek ki ben de 3 tane isteyeceğim:)