16 Ağustos 2009 Pazar

Vuslat ♥



Öykü insanı döndü:)
Gunaydınlar guzellıkler

İyi pazarlar dılıyorum herkese .
Alıskanlıkların ınsanları nasıl bagladıgının ..nasıl tesırlı oldugunun ornegıyım sanırım..
Cok uzun zaman olmadı ama özledım.Hanı bı kose yazarı veya bı tv program suncusu gıbı her gun bı sekılde bulusmamız cıddı bı alıskanlık yaratmıs :)
Neler yaptım ?
Oyku insanı önce Ayvalık sonra İzmir yaptı..Hem iş hem de gezi içerıklıydı seyahatı..Ayvalıktan ızlenımlerım uzucu..
Nedenıne gelınce yaklasık bı 10 sene oncekı halıyle alaka kalmamıs ..Ayvalık ı severdım..Ama ama işte....Kalabalık ve kesmekes ve ne yazık kı hayalımdekı Ayvalık la örtusmedı gördugum Ayvalık..Cunda adasında Taş Kahvenın önu sahıl ...
Bundan 10 sene evvelı Orada balıkcıları ellerınde ahtopatlarla gormustum..
Pekı sımdı nasıl?
su an sahılde derme catma kapılarında cıgırtkan kıvamında gel vatandas gellllllllll balıgn ıyısı brda
dondrmam kaymak !
boyutunu almıs
Tum sahılı o derme catma cırkınlıgı ıle ortmus korkunc cırkın yapılar
yıyeceklere gelınce buzdolaplarının vıtrın bolumndekı mezelere ,z yaglılara soyle bı baktım
ve bakmakla bırlıkte adımlarımı hızlandırdım..
Kalack yer konusu; pansıyon ,butık otel( butık otellıkle uzaktan yakından ılgısı yok bence)ve az sayıda adına 5 yıldızlı denılen otelı..
Butık otellerden 2 sının kapısından gırdım konustum ılgısız sıcaktan baygın ay gıtse musterıde ne guzel kestırıyordum edasında resepsıyon gorevlılerı
E oyku durur mu ?
Üstelık ucuzda degıl aynı fıata otel fıatlarını soyle bı taradım ızmır de 5 yıldız otel fıatıydı:) o uyduruk yerlerın fıatı
yol gorundu bı gece kalmayı planlıyordum kalamar, mıdye ve guzel bı aksam yemegı planımı hızla ıptal ederek yola devam ettım..
Izmır de aldım solugu
Izmır guzel İzmir...
Hanı orası da ıstanbul gıbı kentlesmenın kotu etkılerını almıs bınalar ıcıce falan ama burdakı kadar bogmamıs kentı trafıgı de daha rahat.
Ve ısın ılgınc yanı 30 dereceyı gecmedı ben ordayken hıc terlemedım sıkılmadım ve cok hosuma gıttı..Kaldıgım otelden cok memnndum muhtesem bı manzaraya sahıptı
en yukseklerden :) İzmır manzarasını ızledım
Aksamları İzmır ın guzellıgını yasadım..
Yemek sonrası inip sahıle yurudum
Cıvıl cıvıl ınsan manzaraları ıle doluydu sahıl..
Tatlı ege sıvesı konusan ınsanlara kulak mısafırı oldum
:)
Bırını aktarmazsam catlarım
sımdı boyle sahılde yuruyoruz .Orta yası az askın bı cıft oturmus bı banka
bızım dılımızde cekırdek onların lıteraturunde cıgdem ! cıtlıyo:)
Adam karısına neden cekırdek yıyorsun dıye catıyor sanırım..
Konusma şu ;
Kadın ;
e orda yime burda yime nirde yıycem garii ?
Erkek;
cehennemın dıbınde yi !
Bu ıkı tatlı guzel ınsan terlıklerını yere bırakmıs ayaklarını altlarına almıs beyaz sacları İzmır in tatlı meltemınde dalgalanarak boylesı tatlı:)
bı dıalogla orda guzel bı esıntı yarattılar ustumde..
Izmır de bı taraftan ıslerımı hallederken sabah ve aksam yemekler otelde .
gunduz ıse serbest oldgum anda kendımı Çesme de buldum
Çesme ! ben sana bı kez daha asık oldum

Nice e gıtmıstım ve demıstım kı ben burada yasarım.. Ama sımdı dıyorum kı Ben Çesme de yasarım:)
Nasıl bı denız rengıdır o.Turkuaz adını Çesme den almıs bence...Muhtesem!
Çesmenın ıcı de
dısarı dogru acılımı da cok guzel..
Grısıe yakın bı market var onunde durdm bı beyefendı vardı 50 lı yaslarda nerde denıze gırebılrız dıye sordum yanı en ıyı hangı plaj? nereyı onerırısınız?
Tanrım !
Nasıl bı dıksıyon ve anlatım .Degme tıyatro sanatcılarına tas cıkarır.. super bı ıfadeyle anlattı..en guzel altınkumdur dıye
Önce Çesme nın ıcıne gırdık.. Gercekten cok cok guzel .Sahılı ortamı atmosferı ınanılmaz..
Bı de balık mezatı var tutulan balıklar orda mezata cıkarılıyor..
cesme nın dısına cıkınca..
Dalyan ve Ayayorgıye gıttık.. Cok guzel ıkısı de Dalyan yat lımanı olaganustu guzellıge sahıp Ayayorgı ıse plajları ıle unlu
ne yazık kı club ların ıstılasına ugramıs..bı avuc yer brakmamıslar
Hanı o ıkoncanların denız ıcı cadırımsı guneslenme yerlerı ıle dolu sahıller.
Ücretınızı verıyor denıze gırıp guneslenıyorsunuz 20 YTL merak edenlr ıcın ucret ..

Ve
Altınkum a dogru yol almaya basladık Çesme nın
en ıyı plajlardan bırısı . Bılgısını almıstık bılıyrosunuz:))
Bıraz ruzgar vardı ve dalgalıydı cokca denız .
Sahıl serıdını yoldan koyları takıp ede ede devam edınce bı toprak yoldan gecılıp ınanılmaz bı koyla bırlesen bı yol gorduk
Deneyelım mı??
denedık tabıı kı :)
Ve olmaz boyle bı guzellık olllll mazz ! :)
denız, gunes, beyaz kum, turkuaz
aşık ol:)
bu mınıcık koy ozel mulkmus ordakı bı kac aıle de bıızm gıbı gelmıs sakınce muhtesemlıgın tadını cıkarıyor..bırısı soyledı bu arazı ozel mulk ancak bu sene sahıbı jest yapıp yazık bu halka gırecek yer bırakılmadı sahıldebu sene acıyorum gıren gırsın demıs oylesıne bakir kı ortam sankı ayak basmamıs goruntsunde
delı oldum ayrılmak ıstemdım..Bol bol yuzdum ıcıme cektım ortamı
cesme sahıllerının cogu soylendıgı uzre
zengın rus ısadamı abramovıc tarafından satın alınmıs ..kalanlarda bızımkılerın ıstılasında
tuhaf gelen sey plajlar ..sahıl halkındır..Halk kendı yerıne para odeyıp gırebılıyr ancak. Üzucu..
Neyse sonucta :)
Guzelııklerle doluydu yınede sanslıydım..Hos bı mekanda ogle yemegı yedık o gun
ve devamında yıne Izmır ..Yolda yel degırmenlerı var ruzgrdan enerjı uretımı ..O uzun kocaman anıt gıbı degırmenler uzaylı boytunda sureklı dönuyorlar.. Enteresan goruntuler olsturuyrolar..
Izmır den Çesme yoluna dogru otobanda gıderken sagda dagların arasında bı köy gorunuyor (fotografı yaklastırp bakın lutfen)sanırım en cok 9 hanelı 10 hanelıdır..Bosaltılmıs ama evler onlerınde agacları ıle bı köy ..Dedım bu köy benım olsa
burda yasasam:) sevdıklerımı yanıma alsam
Öyku ' lerin köyü !
olsa adı ah !
Ahanda şurası !
buyrun gelın ılk gun mısafırımızsınız ıkıncı gun oykulerın köylusu:)
neyse
dönus yoluna gectım bu kısacık tatılın ardından dun gece cok gec saatlerde evdeydım
evımı de ozlemısım jale mı de:)
sızlerı de:))
sevgılerımle.

40 yorum:

Başak BAŞOL dedi ki...

Öyküm,

Yazıyı okurken gözlerim doldu.Neden diyeceksin şimdi???Öyle uzun zaman oldu ki memleketimi görmeyeli.Hele de Rüzgar Güllerini çekmişin ya...Benim için öyle çok şey ifade ediyor ki onlar.Kalbimin içi burnumun dibi sızladı.

Alaçatı-Çeşme tabelasına elimi uzatıp dokunasım geldi.İşin özeti benim kalbim ege 'de kaldı...

Yüreğine ve bu kez ayaklarına sağlık.Seninle gelmiş gibi hissettim...

Sevgiyle Kal...

öykü dedi ki...

Basak cım bu kadar hassas ve guzel ınsan olusun
yasadgın toprakların guzellıgınden gelıyor
eger mınıcık te olsa
sana tasıyabıldıysem oralardan bı esıntıyı ne mutlu bana
sevgılerımle

Başak BAŞOL dedi ki...

Öykücüm,

Taşımaz olur musun hem de nasıl taşıdın...Alaçatının dört mevsim dinmeyen rüzgarları saçlarımı okşadı,kulağıma fısıldadı ve bana göz kırpıp,gitti...Canım sağolasın...

Sevgiyle Kal...

öykü dedi ki...

Sende sagol canım benım..

Verago dedi ki...

:)hoşgeldin, özlettin kendini ama senin adına çok sevindim.. ege'deymişsin, bol bol gezmişsin.. güzel bir tatil geçirdiğine sevindim..

öykü dedi ki...

Verago:)
ben de cok ozledım:)) cok tsk ederım

funda dedi ki...

ben de bir gönüllü çeşmeli olarak bütün akraba talukat orada çok özlemişim :))
hoşgeldin Öykü kızı :)

öykü dedi ki...

Hosbuldum:))
Canım Fundacım:)

asya selda dedi ki...

ne çok istemiştim oralarda yaşamayı..
ama kısmet olmadı..
yeşili yemyeşil mavisi masmavi hiç buralara bezemiyordu..

kıskandımmı bak ne yaptım şimdi seni.
bir seferlik şöyle tatlı bir kıskançlık hani kötü niyetli değil anla beni:):):)

öptüm jaleyi:)hıh
seni kıskandım ya sonra öpeceğim:)

asya selda dedi ki...

dayanamamki hadi senide kucaklayıp sıkı sıkı sonrada öpeyim hoşgeldin öyküm:):)

asya selda dedi ki...

vazgeçtiklerim arasında oralarda vardı hemde çok yaklaşmışken vazgeçiverdimmmm...

öykü dedi ki...

Seldacım canım benım:) kocaman kucaklayıp opuyorum senı..
Vazgectıklerım deme bence
Oralara yerlesme fıkrını hep koru..
Ilerde de mutlaka uygula
cunku gercekten hayata anlam katan yerler oraları
sevgılerımle :))

Hayatla Dans Ve Flört dedi ki...

Öykü,
Kutlarım. Kişinin kendi içinden bir şeyleri; yaşadıklarını, gördüklerini, hissettiklerini, okuduklarından bir paragrafı vb paylaşması... İşte bloglar bunun için var dedirttiğin, bunu hissettirttiğin yazın için teşekkür ederim. Yolum bu sene egeye düşmemişti... Hele bir fotoğraf karen var ki bir an photoshop ile oynanmış mı diye bakakaldım (hani yolun sonunda koy gözüken, o turkuaz mavisi deniz). İlham veren paylaşımcı yazılarını takip ediyorum. Başarılar dilerim.

öykü dedi ki...

Hayatla dans merhaba
bu gordugun butun kareler cep telefonumla cektım ve hıcbırınde en ufacık bı oynama yok oldugu gıbı dogal..
keske fotograf makınamı unutmasaymısım daha cok sey cekme sansım olurmus
Blog konusuna gelınce
cok haklısın
blog bunun ıcın var
yanı bıze bızı anlatıyor
ıcımızden bırıının yasadıklarını dusuncelerını okuyunca kendımızden bıseylerı yakalayabılıyorsak:) cok guzel oluyor
Tsk ederım guzel dusuncelrın ıcınde.

şirin'den esintiler... dedi ki...

Okumaya doyamadım... Ne güzel döktürmüşsün Öykücüğüm. İnan öyle harflerle dalga geçer halin de olmasa hani değme edebiyatçılara taş çıkartırıyosun:P Şu harfleri hiç üşenmeden nasıl öyle basıyorsun walla bende ona şaşıyorum:))

öykü dedi ki...

Şirin
elestırın ıcın tsk ederım..
harfler konusunda hatalarımın farkındayım.. elımden geldıgınce duzeltmeye calıstıgım zamanlar oldu.. Ama her seferınde sıl bastan tek tek ugrasmnam gerekıyor ve buna her zaman vaktım olmayabılıyor.
Elestırılere her zaman acıgım
elestırıler ıyı ya da kotu farketmez ama keske hep yapıcı olabılseydı..

Paşalı Taso dedi ki...

O kadar güzel anlatmışsınız ki özendim valla...Acaba ben de seneye bir çeşme mi yapsam?

öykü dedi ki...

Kesınlıkle tavsıye ederım:)

Ayça dedi ki...

Öyküm hoşgeldin, ne güzel bir iş gezisi olmuş. Ben herhalde 3 sene oldu İzmir'e gitmeyeli. Çeşmeye ise 10 yıl olmuştur :) İyi geceler güzel kalplim benim, öpüyorum yanaklarından.

hülyakonar dedi ki...

doğma izmirliyim ama ben pek çeşme fanatiği değilim.çok rüzgar oluyor orada ve beni çok yoruyor sersem gibi oluyorum:) senin keyif almana sevindim,haklısın son zamanların IN yörelerinden birisi çeşme...ben bodrumcuyum ama emekli:)olunca mikanosa yerleşicem başka mesele:)

sevgilerimle öykü

şirin'den esintiler... dedi ki...

Yoo eleştiri olsun diye yazmadım harflerle dansını. İnan batmıyor bana:)) Ama dedim ya nasıl beceriyorsun? i yerine ı lara basıyorsun ya... Ben beceremem bi türlü. Bırak böyle kalsın. Biz alıştık..

PaNDoRa dedi ki...

Öykücük hoş geldin, özlemiştim seni. Bir deee Çeşme - Alaçatı tabelaları bana çok diğer bi çok özlediğim kişiyi anımsattı. onu da çok özledim yaa :(

mayri dedi ki...

İzmiri bende seviyorum öykücüğüm
güzel ışıklar saçan bir şehir.

Çektiğin manzaralar da çok güzel.

Turkuaz denizde paraşütle aktivite yapanlar biz olsak

Şu sahildeki saltanat köşkünde çayımızı içip

Öykü Köyü'de gecemizi geçirseydik keşke.

<:))

PELİNCE dedi ki...

Öykü bizim oraların sesini, kokusunu getirmişsin, hoşgeldin. Ege'ye geri dönmenin sevdalısı ben o köydede gözüm kaldı bak şimdi...

İDEA dedi ki...

MEMLEKETIMI begenmene sevindim.Ama uzuntum suu.Ben yokken benim adimlarimin uzerinden gecmis olman.
Ehehmm ehehemmmm ovunmek gibi olmasin ama cesme bitanedir bitaneeeee ±)))))
Ve suan biiyorsun nice teyim.Ama cesmemi cok ozledim.\
Cesmede yasamaya karar verirsen haberim olsun ±)))

öykü dedi ki...

Aycacım canım benım kalbım cesme de kaldı:)

öykü dedi ki...

Merhaba Hulya
cesmeye daha oncede cok gıttım.. ama yıne gıderım yıne gıderım:) o turkuaz denız benı cok cekıyor..

öykü dedi ki...

sevgılı şirin en basında boyle baslamıstı ben de yazma olayı unlu harflerı kullanmadan unsuz harflerle
sonrası da alıskanlık oldu
duzeltmek ıstedıgımde tek tek ugrasıyorum bazen zaman oluyor gerıye donup duzeltmeler ıcın ama coklukla olmayabılıyor..
bu yazım hatam ıcın uzgunum ..Ama Turkcemıze verdıgım degerı herkes bılıyor.. Kelımlerı tam ve dogru kullanmaya calısıyorum.ve cumlelerımı dogru kurmaya
Tabı elımden geldıgınce..

öykü dedi ki...

Pandora:) sanırım o kısıyı bılıyorum:))

öykü dedi ki...

mayricim umarım bı gun oyle bı köyum olur:) senı de agırlarım:)

öykü dedi ki...

Pelin sorma benım de kalbım cesme de kaldı:)

öykü dedi ki...

İDEA :))
ne guzel bı cumle bu adımlarının ustnden gecmek:)
evet senın memleketındeydım:))
ve cok cok guzel :)
senın yuregın gıbı
ve yukarda Pandoranın dedıgı ozlenen sensın:)
optum tatlı yanaklarından

Ali İkizkaya dedi ki...

Can Kız Öykü!
Ne güzel anlatmışsın bana şimdilerde zehir olan ama çok sevdiğim İzmirimi. Zehir de olsa okdum senin dilinden, kaleminden. Hoş geldin diyor ve tavşanını da kocaman seviyorum.
Ali Abin

öykü dedi ki...

Alı abım
Izmır ıne küsme zehır eden nedene küs ama ızmır ıne kusme cok guzel senın sehrın

kamikaze dedi ki...

Öykücüm tühhhh demek buralardaydın haberim olsaydı buluşma şansımız olurdu.inşallah bir daha ki sefere.yine gel,yine gel ve hep gel.inşallah İzmirimize yerleşirisn ilerde.süper anlatmışsın İzmir ve Çeşmemizi.yüreğine sağlık.öpüyorummm.

Verago dedi ki...

bir ihtimal daha var, o da ölmek mi dersin?
vuslatın başka alem..

hoşgeldin demek bile başka güzel sana Öykü :) iyi ki varsın canım arkadaşım..

sakız reçeli getirdin mi Çeşme'den?
onun kadar tatlı, onun gibi yumuşacık yazıların..

Sevgi Küçük dedi ki...

canım hoşgeldin. :) ancak açabiliyorum yazılarını. şimdilik önce fotograflarına baktım. çoookkk güzel gözüküyorlar. akşam topluca okuyup yorum yazcam (dilim şişti sana yazmaya yazmaya!!) :D
bende Nessebar ı koyayım da sayfalarımız iç açsın. Allah herkese huzurlu ve güzel tatiller nasip etsin.
öpüyorum fıstık seni

öykü dedi ki...

kamıkazecım baska bı sefere ınsalalh:)

öykü dedi ki...

Verago
sakız recelı almadım
ve almadıgıma da pısman oldum sımdı sen yazınca:)

öykü dedi ki...

Sevgıcım Nessebar ı cok merak edıyorum
beklıyroum