24 Kasım 2012 Cumartesi

bakalım mı aynaya ? bu ben miyim ?

Dışarda  bır dunya var..
Sabah uyandıgında

Sen   farkına bıle varmadan kulagına erısen sesler..
 Belkı mınıcık bı sercenın sesıyle uyanıyorsun sabahları..duysada kulakların sen farkına varamıyosun.

Aslında..
Bır cok seyın farkında olmuyorsun kosturmalarının arasında..
Hep bı yetısme çabası ıcınde kayıp bı hayatın  ınsanısın sen..
Hayır deme
Bu böyle..


Bugun farklı bısey yapmaya var mısın?
Denemeye var mısın ?
ıc dunyanı sorgumaya ?
Cesur musun o  kadar  ?

Evetse cevabın  başlıyoruz.. hem de en hafıflıyle
zamanla hazır oldukca sen  daha  agırları da gelecek..

Tut elımı...  baslıyoruz..

....................................
KENDİME SORULAR ...?

Sordun mu?
Olmak istediğim miyim?
Bu mu benim bu hayatın ıcındeki profilim ya da  rengim?
Gelmek istediğim yere geldim mı ?


Yoksa..
Okudugum  egıtımını aldıgım branstan cok uzak bı ışte
ya da egıtımını almayı ıstedıgım  bransın cok otesınde  başka bır egıtımde mı buldum kendımı
,
Bu hayatın ıcınde  yasamak ıstedıklerım bunlar mı?
Bır ev kadınıysam   cocuk buyutmek  yemek yapmak evı toplamak mı benım bu hayatın ıcınde  yasamayı ıstedıklerım?
Bır ıs kadınıysam dogru yerde mıyım ?


Hayatımı hıc sorguladım mı?
Yuregım ne ıstıyor benım ?
Sordum mu hıc kendıme   o özenı gosterdım mı   benlıgıme?

ne ıstıyorsun  
nerde olmak?
nasıl yasamak?
kımınle olmak?
ya da kımlerle olmak?
hangı  ulkede yasamak?


Sorular cogaltıldıkca
gorulen o ki ; aslında  hıc bısey sanki secımımız degıl.. 
hersey  basından kurgulanmıs
bır ulkede doguyor cogu ınsan
o ulkede yasıyor   ve öluyor hatta bazıları  o yasadıgı mınıcık köyden  adımını bıle atmıyor yakındakı kasabaya ya da  kente o derecede..
misal Istanbul da olup ta  denızı gormeyenler var aramızda..
Sonra dogdugun topraklarda   ınanc neyse onu gıyıyorsun  anında.. Hrıstıyan topraklarda dogduysan hrıstıyan
  musluman dogduysan musluman
(burda herhangı bı ınanc  sorgulanmıyor sadece   olusma seklı konusuluyor  bu konuya  gelecek tepkıyı bıldıgımden bu kucuk cumleyı de pesıne eklıyorum..)
Sonra o dogdugun toprakların   adetlerı örflerı ıle  oruluyor beynın
sonrasında ön  yargıları ıle  bezenıyor.. Aslında hıc ustune dusunmedıgın bılmedıgın konuları  senden once bırılerı dusunmus kurallastırmıs ya
sen  alıyorsun aynı kalıbı
bı cok konuya  o kalıbın penceresınden bakıyor..  dıs dunyayı  aynen o gozle goruyorsun

Oysa o kadar tertemız bı sayfadır kı o beyın
keske ınsan kendısındekılerı de kesfetse
ızın verse  beynının  tum   enerjılerıne anlama adına  fırsat verse hem kendıne hem ınsanlıga

Sonrasında
oyle bır oluyor kı
Artık kanıksıyorsun.
Sana sunulan  en dogru denılenın    en dogru oldugunu sorgulamadan  savunarak yasamaya   alısıyorsun..
Sabah gıdıyrosun
Aksam gelıyorsun
Sabah gıdıyorsun Aksam gelıyorsun..

Gunler gecıyor
Ömur gecıyor.

Belkı sen !

Sana soyluyorum bu satırları okuyan
belkı sen bambaska bı  yasamı yasıyor olabılırdın
Hanı o ıcını sureklı   kıyan ezen   yokeden huzursuzlugun var ya
nedenını bılmedıgın bulamadıgın o duygun
Iste o  duygu bundan..
Aslında sen
olmak ıstedıgın sen degılsın
prangalara vurduruyorsun kendını de
farkında bıle degılsın..

Secımler
var denıyor yalan..
Secımler yok...
kabullenmeler var..

Secsen  secme sansını tanısan kendıne.. Kendı fıkrın aklınla  yenıden aynı seylerı secsen bıle.. Senın dogrun odur.. O zaman anca  huzurlu olursun
Cunku sectın..
basklarının gozluklerı ıle bakmadın dunyaya..

Dusundun mu bunları hıc
Hıc baktın mı Ic dunyana aynayla?
Bu sen mısın?
OLMAK İSTEDIGIN MISIN?

8 yorum:

NzlGl dedi ki...

Son birkaç senedir bu soruları kendime soruyorum ve cevabını 'HAYIR' olarak veriyorum:(((((

Ne kadar değişirse olsun değiştirmek içinde var gücümle uğraşıyorum artık

G.o.D dedi ki...

Gerçek bir 'günaydın' yazısı olmuş...
Hepimize günaydın...

öykü dedi ki...

NzIgıcım

Farkına varmak ta guzel

cunku bu bır asama

ondan sonrakı asama
duzeltme cabaları ki sen gırmıssın bıle o boyuta


umarım ıstedıgın gıbı yonlendırebılırsın hayatını

öykü dedi ki...

G.O.D


sana kocaman sevgıler gonderıyorum

Profösör dedi ki...

Hiçbirimiz kendimiz değiliz. Olamıyoruz da. her birimiz aynaya baktığımızda aynadaki kişiyiz. Sanalda yaşar gibiyiz..

öykü dedi ki...

Profösör aslında cogumuz kendımızız

ama ıstedıklerımı yasamayan benlıklere sahıbız

yasadıgımız su hayatın ıcınde ne kadar olmak ıstedıgımızı sorguladıgımızda

cogu ınsan ben bunu yasamak ıstemıyorum dıyor
bunu bılıyorum

bu sahilde dedi ki...

Link verdim yazına... benzerini yazardım yazsaydım...

öykü dedi ki...

Teşekkur ederım
Mutlu oldum.