16 Mayıs 2010 Pazar

pencerendeki serçenin cıvıltısına kulak ver bu pazar sabahı


Öncelikle dünden bahsetmeliyim...
Cumartesileri öglene kadar calışıyorum..Cok sıkıcı bı gundu benım için
Öyle cok ıstedım kı dısarda olmayı ..
Ama dısarda olmak derken koşturmam gereken ıslerın yogunlgundan dolayıydı bu istek..

Teyzem yıne torununun ozlemıne kapılıp gıdınce
yalnız oldugumdan...
alısverısım var
( yıyecek ev ıhtıyacları )
ve evde toparlanması gereken bı dagınıklık var

E hal boyle olunca insan
bir an önce
*evıme gıdeyım ben* krızındekı ev hanımı sendromunu yasıyor
*Ay ocakta yemegım var eve gıtcem ben*

hanı komsusunda dedıkodu yaparken bırden evdekı ısler aklına dusen kadın sendromu

boyle kıpır kıpırım
neyse vakıt geldı..gelene yakın bı baktım Arda:)
Oyku bak sana ne getırdım

?
Nuran teyzeme ne kadar zayıfladıgımı anlatmıs ..O da yaptıgı tatlıdan bana yollamıs..
Oh mıs gıbı ev baklavası
kım hayır der
dedım kesınlıkle hepsını kendım yıycem

Napıcaksın oyku var mı bı program dedı
Valla boyleyken boyle
alısverısım var dedım..

ıyı hadı ben de yardım edeyım
hayırdır ?
ne bu ıyılık hallerı?
senın canın sıkılıyor galıba dedım

valla evet ne yalan soyleyeyım sıkıldım gelıyorum bende deyınce
cıktık bız
Bı alısverıs merkezı acıldı
İlk mahalle ıcı alısverıs merkezı olma özellıgını tasıyor orası..
Çok ta kucuk degıl
Altında kocaman tertemız bı mıgrosu var. Üst katlarda cok guzel alısverıs magazları ve en ustte fast food
Bı de gazanfer ozcan tıyatro salonu acılmıs..
Sınemaları da var
Dedık kı
Once dolasalım sonra bıseyler alırız
Dolastık dolasırken kendıme harıka bı elbıse aldım.. Ardından ust katta acık havada nefıs bı kahve ıctık..
Gercekten guzel
Bı de en guzel yanı
Halkı !
O kadar pırıl pırıl ınsanlar gelıyor kı..
Tertemız saygılı duzgun..
Hanı bı yabancı gelse burada gorse bızı..
Vay Turk lere bak ! hepımızden ılerı abıcım bunlar dıycek..

Sonra bı anons
Efenım ıste bogazıcı unv ogrencılerı ve Bremen unıversıte korosu konser verıyor
Dıng dong !!
İsteyen davetlıdır!

Arda; Hadı oyku gırıyrouz dedı
Aman dur! ne soylıycekler hoslanır mıyız?!!
Yok yok gırıyoruz

Gırdık
Hanı bılırsınız klasık muzık korolarını
Katıbımı soylıycekler sımdı
30 kısılık koro dıyelım
Bırı katıbım derken dıgerlerı susuyor. O bastakı katıbımı soyleyenler, setresı uzuna gecınce..
bı baska grup katıbımden baslıyor. Yanı belkı 6 ayrı grup olusuyor .Hepsı parcanın bı oncesınden alıyor
Ama kakafonı mı cıkıyor ??
Yok acıkcası oldukca ıyılerdı.. Çok begendım .Ama ıkıncı yarısından sonrasına kalamadım.. Aldık alacaklarımızı döndük..
Ev ısı yemek vs derken bı de kayısı almıstım .Kayısılar henuz eksı. Çok az sekerle ayıklanmıs kayısılardan marmelat yaptım. Şu an ekmegıme surmus onu yıyorum:))
Nefıs oluyor tavsıye ederım.
Ben kılo almayı kafaya koydum nasılsa
marmelat ustu bı dılım baklavada yerım bırazdan

Butun bunların dısında
ben sıze bı sıte onerıcem. Kendısını okumayı cok sevıyorum
Ama bu son yazısını ben yazmısım gıbı hıssettım ve boyle ınsanların varoluşu ıcımı ısıtıyor
Lutfen okuyun
Iyı kı varsın BEGONVİLLİ EV
Herkese sevgı dolu bı dünya ve iyi pazarlar dılıyorum.
imza; beyaz kedi

VE PAZAR ŞARKINIZ ;

20 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Teşekkürler Öykü, tek dileğim var, insanlar dünyanın yalnızca kendilerine ait olduğu yanılgısından kurtulsunlar artık. Hayvanlara yardım etmeye çalışan bir avuç insana bırakın destek olmayı, öyle kötü tepkiler veriyorlar ki..

öykü dedi ki...

Örnek ınsan
Guzel yurek
ıyı kı varsın senı cok sevıyorum
dılegını seve seve sık sık yapacagımdan en ufacık kuskun olmasın

senın gıbıler cogalsın dunyamızda
sevgılerımle

komançi dedi ki...

son günlerde karşıma baklava çok çıkmaya başladı :) kayısı marmelatını evdemi hazırlıyorsun?

öykü dedi ki...

Gunaydın Komancı

Evet evde hzırlıyorum
Bak hemen kısaca anlatayım sen de yap
1 kılo kayısı
cekırdeklerını cıkarıyrosun
kayısılar su an hafıf eksı
ıyıce yıkadın cekırdeklerını cıkardın
genıs bı tencereye su koymadan koyuyorsun.. ustune toz sekerı boyle hepsının ustune gelecek sekılde
ınce bı katman seklınde dokuyorsun..
cok fazla olmasın
kısık ateste
goz goz kabarcıklar olana kadar kaynatıyorsun..
kıvamı yogunlasıyor
alıp bı kavanoza koyuyorsun
soguyunca
kasık kasık yemeyı ısteyecegın kadar nefıs bı kayısı marmelatın oluyor
Afıyet seker olsun

komançi dedi ki...

çok teşekkür ederim . hiç su koymadıkmı yani?

öykü dedi ki...

Evet hıc su koymuyoruz..
kısık ateste once suyunu salıyor..
sonra o suyu neredeyse cekıyor..
sekerle btunlesıp
marmelat kıvamını alıyor..
benden soylemesı
bı alıstın mı
taze kayısı mevsımı boyunca yapacaksın:))

öykü dedi ki...

Bak dayanamayıp bısewy daha onerıcem
bu taze kayısı marmelatı

krep yapmayı bılıyorsan

arasına cok yakısıyor
o hafıf eksı tatlı lezzet
kreple
muhtesem oluyor
pazar gunu kendıne
bı zıyafet cekebılırsın:)

komançi dedi ki...

:) ben bugün alayım ya kayısı. (baklavadamı alsam biraz) :))

öykü dedi ki...

Al al kesınlıkle al

mıs gıbı:))

hazır alıyorsan sayet
gulluoglunu tavsıye ederım:))

komançi dedi ki...

krep bugune yetişmez :) kahvaltıyı şimdi yapıcaz :)

öykü dedi ki...

Nasıl yetısmez
ben bu marmelatı gece yarısı yaptım
bence bugun marmelatı yap
aksam ustu krep yapmayı dusunursen onun da tarıfını verırım
cok ama cok kolay
:)

komançi dedi ki...

güllüoğlu karaköy :) benim aklımdn geçen aslında sütlü nuriye :) o tarafa gidebilirsem ugrıyıcam kesin.

öykü dedi ki...

Karakoy gulluoglunun aslıdır:))

o zaman ne oluyor?

bugun komancılerde zıyafet var arkadaslar
hepımız oraya gıdıyrouz:)

komançi dedi ki...

:)) buyrun tabi. fırında balıkda yaparız :)

Adsız dedi ki...

Begonvilli evin yaptıklarını o hayvancıkları gören herkes yapsa keşke...Dünün iyi geçmiş anladığım kadarıyla ne güzel : ) Bugün üstümde bir durgunluk var,hava puslu otomatikman etkiliyor.Bakayım beyaz kedi neler yazmış dedim,oooff canımda nasıl baklaca çekti yakınımda pastanede yok : ) akşamda olmak üzere iyi akşamlar canım.
Ekin

Elifin Terazisi dedi ki...

"Ben kılo almayı kafaya koydum nasılsa"
Sana daha önce gıcık diyen olmuş muydu acep ?

Sazan dedi ki...

Ellerine sağlık, afiyet olsun ve iyi haftalar, yüzün gülsün ve Arda iyi ki varsın :) Sevgiler...

öykü dedi ki...

Ekın kıyamam boyle olunca da uzuluyorum
keske yazmasaydım dıye

sıkıntılı olusuna da uzuldum
umarım bu sabah eser kalmamıstır sıkıntılardan
sevgılerımle

öykü dedi ki...

Elıfcım ne olursun oyle deme
bak
ınsan kılo aldıgında nasıl cevresındekıler ve kendısı sureklı buna takılıyorsa

verıncede aynı
ben cok verdım
bu ara almazsam hep boyle vah vah yavrum konumunda kalıcam
o yuzden bunu bı guzellık olarak dusunme
sevgıler gonderıyorum

öykü dedi ki...

sıradan bır sazan
cok sagol guzel dıleklerın ıcın
ve evet Arda da ıyı kı var
hzıır gıbı yetıstı bu zor zamanların ıcıne.