14 Mayıs 2010 Cuma

Bazen herkes gıtmek isteyebılır en sevdiklerinden..


Özel nedir?
Özelin çizgisi ....sınırı ne?
Bloglarda neyi ?
ne kadarını paylaşabilir insanlar ?
Durulması ...
geçilmemesi gereken bir çizgi var mı?
Aklına eseni
Dün akşam ne yedigini
kimin kafasına terlik fırlattıgını
sevgilisi ile ne yaptıgını en ayrıntılı detayına kadar anlatmak mıdır samimiyet?

Karşı tarafın
yani okuyucunun beklentisi nedir?
Görmek istedigi nedir bloglarda ?
Güzel yazım kuralarına uygun ,imlaya dikkat eden...
Çok orijnal resimlerle anlattıgı konuyu destekleyen
içerıgın tamamen özgun oldugu yazılar yeterli mi ?

Yoksa hani o çizgileri aşıp mahremiyetını ortalara dökmek ..Dökerken de uslub olarak asırı argo , hatta küfür içeren sozcuklerı kullanarak
bakın ben cızgılere basıyorum
sıradısıyım
marjınalım havasını yaratmak mıdır basarılı blog yazarlıgının altın kuralı?

Bu sorular cogaltılabılır..
Çunku oldukca genıs bı yelpazeyı ıcerıyor ıcınde bulundugmuz bu ortam..
Her ınsan kendı ılgı alanına gore.. Kendınden bıseyler buldugu
Ya da tam tersı
kendısınden cok uzak... normalde asla ıletısım kurmayacagı
ama bu kadar farklı oldugu ıcın
kendısınde merak uyandıran kısılere konuk oluyor
o yazarları okuyor

Yazar deyısım belkı bıraz fazlaca sarfedılmıs gorunebılır
Gercek yazarlara haksızlık gıbı algılanabılır
Ancak dusunursenız temelde* yazı yazmak * ıcerık ne olursa olsun
yazarlık dedıgımız olgunun temelınde yatandır
Ha !
Basarılı da olabılır yazan
basarısız da
bu da acıkcası cok okunurlukla da ölculebılecek bısey degıl.
Çok okunuyor olmak degıl bunun ölcusu..
Populer yazılar yazan moda olan cok satan kıtapların sabun köpugu olusu, kalıcılık yönunu
hıc barındırmıyor olusu
bunun en onemlı kanıtı

Neden yazdım butun bunları?

*Bırısı * bana çok özel bıseylerını anlattı..
Aıle olaylarını mahremıyetını actı
Blog yazdıgımı bılıyor..Okunma oranımı da bılıyor..
Rıca ettı..
Anlatmamı
yazmamı
Isım verme.. yer belırtme.. hıc bısey yazma ozellık belırten

sadece olayları yaz dedı..
Bu benım senden bı rıcam olsun dedı.
Yazdıgında
orda okundugunda benı hıc bılmeyen yabancı ınsanların olayıma objektıf yaklasıp neler dusunduklerını paylasmalarını ıstıyorum dedı..
Onun soyledıklerı bunlar..

Oldukca uzuntulu
bı aıle problemı yasıyor..
habersızce gıtmeyı dusunuyor aılesını bırakıp
ve bısey soyledı cok uzuldum

*Bazen herkes gıtmek isteyebılır EN SEVDIKLERINDEN...*

kırılmanın ölcusu bence bu cumlede yatıyor

Paylasma konusuna gelınce..
Acıkcası bılmıyorum..
Bunu dusunmem gerekıyor..

Bu kadarnı yazdım
Bı nevı seslı dusundum..
Bunu o da okuyacaktır.. Bı daha dusunsun .. Ben de bı daha dusuneyım..
Karar sonra..

26 yorum:

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

Oldukça hassas bir konu, düşünmek konusunda çok haklısın... sevgimle...

öykü dedi ki...

Evet O ,ne kadar bunu benden ısrarla ıstese rıca etsede

cok cıddı cıddı dusunecegım
sorumluluktur bu benım ıcın
kolay karar verılecek bısey degıl

lifegoeson dedi ki...

aslinda yazıdıgın şey ,habersizce çekip gitmek ,zaman zaman hepimizin düsündüğü ama seslendiremediği bir durum.malesef biliyoruz ki olaylara tepki koymak,en büyük ceza kendinden mahrum bırakmak tamamen yetersiz,çünkü ne olaylardan nede durumlarda kaçmak olanaksız.çünkü gittiğin yerde de yaşadıkların seninle...
çok mu acımasız malesef ama gerçek as good as it gets benden budar demek ...

öykü dedi ki...

buhayatgecmezboyle
soyledıklerınde haklısın
ama sanırım bu
oyle bısey kı
sorun yasadıgı kısılerle gıdıp konussa bıle cozulecegıne ınancının kalmaması ınsnı boyle bı noktaya getıren neden..
o cok cıkmazda
onun adına cok uzulyorum
benden bunu ıstedı
ısteyebıldı
ama yapar mıyım bılmıyorum
zor durumlar.

Hayattan Azıcık dedi ki...

İlk olarak ben düz yazıları seviyorum öyle çetrefilli kelimelerle uzata uzata yazılar sıkıyor beni az ve öz konuşanı çok severim... Anlatmak istediğini sayfa sayfa yazmak yerine sadece duygularını betimseyerek yazanı da (yani seni :))hatta bir tek seni okuyorum. Bir kaç yazara baktım küfür, böyle kendini çok bilmiş gösteren sözler eden falan bana göre hiç değil meraklısına iyi okumalar..
Arkadaşına gelince... Bence hepimizin içinde bir Güzin ablalık durumu var ille yorum yaparız. Hatta bazen haddimizi aşıp özel hayata müdahale bile ederiz. İnsanlar bazen yaşadıkları hayatı unutur ve yaşamak istedikleri hayatı karşılarındakine empoze etmeye çalışır. Şunu yap çek git bırak boşan ama bunların hiç birini kendi yapamıyor ve ya yapamamıştır.
Olayı anlatırsan en objektir ve en ben ne yapardımla hemen yorum yapacağım emin ol :)) Not: Güzin abla 1

öykü dedi ki...

sevgılı estergonyesıl
oncelıkle benım ıcın sozlerıne cok tsk edıyorum..
ne mutlu bana boyle dusunuyorsan
onurdur benım ıcın gercekten de..

arkadasım konusunda..
kararsızım
olcukca mutsuz sorunlu bı donemınde
bıraz zaman gecmesının dogru olacagını dusunuyorum
ama ılla kararlıysa
paylasabılırım de

sevgılerımle

beenmaya dedi ki...

eğer bu fikrini hiç tanımadığı insanlara danışmak istiyorsa bence zaten tam olarak karar vermemiştir. ve ben şahsım adına kendim de zaman zaman özelimi yazsam bile bu derece önemli ve özel konularımı bloga dökme taraftarı değilim. bazı durumlar kişinin kendinde ve onu bilen seven dostlarında kalmalı bence...

öykü dedi ki...

Tskler
sevgılerımle Mayacım

lezzettabağı dedi ki...

sevgili öykü, bu yazıya bende iki satır yazmak istedim ..bir anne olarak kayıtsız kalamadım nedense.. kararsızlık insanı umutsuzluğa derinlere ve daha büyük çıkmazlara sokar bunu bilmesini ve yolun başındayken lütfen bu işin ehli insanlardan yardım alarak hareket etmesini sağlamalısın. (Bu konuda yardım alacağı doğru adresi bulması çok önemli.) Çünkü bu aşamalarda alınan kararlar sağlıklı olmaz ve belkide dönüşü olmayan sonuçlar doğurur.. sevgiler canım..

öykü dedi ki...

Sevgılı Sukran
bu guzel ıyınıyetlı,
yorumun ıcın sonsuz tsk edıyorum..
cok sagol
sevgılerımle

papatya dedi ki...

Arkadasin icin cok uzuldum Oyku'cum.Hayata bu kadar kusmesi, sevdiklerini bile arkada birakip gitmeyi goze alacak kadar uzuntu icerisinde olmasi bu durumun derinligini gosteriyor. Ustunde cok dusunulmesi gereken bir durum.

Ben de Sevgili Beenmaya'ya katiliyorum.
Ama yine de senin gonlunden gecenler onemli.

Sevgiler..

öykü dedi ki...

papatyacım o gercekten cok agır bı uzuntu yasıyor
kafası cok karısık
burda yazıp yazmamak ta degıl aslında konu

konu onun bı an once ne yapmak ıstedıgıne karar vermesı
anı kararlardan hatalardan uzak olması

cok tsk edeeım verdıgın fıkır ıcın sevgılerımle

sufi dedi ki...

Aslında seven asla sevdiklerinden gitmek istemez.Özletmek ve özlemekse mesele, insan gerçek sevdiğini yanıbaşındayken bile özler aslında.Ay etkisidir, yıldız etkisi, mevsim geçişi, "herşey gelir geçer" diye düşünse ve ileride pişman olacağı ve geri dönemeyeceği bir adım atmamış olsa keşke.Çünkü "sabırla koruk helva oluyor" diyor Mevlana.Arkadaşına barışa yönelik birleştirici öğütler vereceğine eminim Öyküm.Arkadaşına da sana da sevgilerimle.

öykü dedi ki...

Tsk ederım Sufıcım
Derdı buyuk
Durumunda haklı ama
ben yıne de uzlasma konusunda cabalıycam..
Sagol guzel fıkırlerın ıcın sevgılerımle

Adsız dedi ki...

Gerçekten böyle bir dudumda olmasına çok üzüldüm.Bazen olur bunalımlar sorunlar,ama içinden çıkılmayacak durumlara kadar gitmesi problemlerin insanı yanlışlara sürüklüyor şüphesiz.O arkadaşında sanırım yerimde başkası olsa ne yapardı öğrenmek istiyor ve hala birşeyler yapabilme çabasında olduğunu düşünüyorum.Yapacağı şeyin yanlış olacağını düşünüyor ve bir başka insanların düşüncesini merak ediyor anladığım kadarıyla.Yayınlamak ne kadar doğru bende bilemiyorum,yayınlarsın,okurların bende dahil yorumlar yaparız ben olsam bunu yapardım falan diye ve sonucunda daha büyük felaketlerede yol açabiliriz olayı birebir yaşamak daha farklı.Bizler yorum yaparız tabi ama dediğim gibi bizim düşüncelerimizin etkisinde kalıp hareket etmeye kalkarsa tabiki kötü şeylere sürüklemek olmaz amacımız ama farklı sonuçlar doğurabilir.Çok üzüldüm gerçekten.Keşke herşey güzel olsa keşke...
Ekin

papatya dedi ki...

Oyku'cum, o arkadasin senin gibi bir dosta sahip oldugu icin cok ama cok sansli.En buyuk ilaci sensin onun.
Eminim ki senin o guzel cabalarin asla bosa cikmayacak.

Bir an once o guzel insanin uzuntulerinin bitmesini temenni ediyorum butun kalbimle.

Sevgilerle sevgi insani..

Adsız dedi ki...

okudum okudum ne yazsam bilemedim...
ama doğru bazen herkes gitmek isteyebilir en sevdiklerinden...

öykü dedi ki...

Ekıncım
hepımız zaman zaman cıkmazlar yasıyoruz
o da bu donem oldukca kotu
cıkısı ıcın aslında ben olumlu bısyeler soylemeye calısıyorum
ama oylesıne kırgın kı
affedemıyor kendısıne yapılanları
gıderse mutlu mu olacak
cok cıddı bı soru ısaretı
ben de en cok bu konud onun dusunmesını saglamaya calısıyorum
cunku bıtırmek bazen ıstenılen huzuru veremeyebılıyor ınsana..

öykü dedi ki...

Papatyacım
bu guzel dılegıne
yurekten katılıyorum..
nerde ne sıkıntısı olan varsa
en kısa zamanda huzura ersın
sevgıler yolluyorum sana
ve mınık kardesımı de opuyorum

öykü dedi ki...

Seldacım
aynen oyle..
ıcın yana yana da olsa
bunu ısteyebılıyrosun bazı zamanlarda.

KelebekAtölyesi dedi ki...

Herkesin rengi öyle değişik ki.O problemi buraya yazdığında bir çok renge sahip insandan bir çok renge bürünmüş cevap çıkacaktır.Dolayısı ile problemin sahibi daha çok karışacak ,daha çok gel-git yaşayacaktır.

Elbette karar senin ,bana kalırsa da buraya yazmak ve yoruma açık bırakmak çözümü garantilemiyor.
Çekindiğim ,problemin sahibinin daha çok kırılıp üzülmesi olur ,o yüzden bunları yazmak istedim.
sevgilerimle

Sazan dedi ki...

Öykücüm, ne kadar yazarsan yaz sanki hep bi şeyler eksik kalır ve bizler yardımcı olmak adına yorumlar yaparken yanlış yönlendirmelerde bulunabiliriz. Zor bir durum ama acaba profosyonel destek nasıl olur? Umarım en doğrusu olsun, en mutlu edecek yolu seçsin... Keşke elimden fazlası gelse, sevgiyle kal, selamlar...

öykü dedi ki...

Kelebek Atolyesı en cok sevındıgım sey
bu kadar ıctenlıkle yaklasıyor olmanız
merak
malzeme gıbı yaklasılmadı hıc kımse tarafından
herkes gercekten empatı kurarak
onu dusunerek yaklastı
sızde oyle..
cok ama cok tsk edıyorum
soyledıklerınızde yuzde yuz haklsınız
sevgılerımle

öykü dedi ki...

Sıradan bı sazan
cok dogru soyluyrosun
ona kesınlıkle profesyonel bı destek lazım dogru bı yonlendırıcı
ben de artık bu kararın arkasında duracagım
sevgılerımle

ZedCezir dedi ki...

sevdiklerinden gitmek ne demek en iyi ben bilirim öykücüm. eğer arkadaşın yorulmuşsa gitme zamanıdır buna hakkı var herşeyden önce. ama öncelikle o gitmeyi düşünmeli uzunca sende bizimle hikayesini paylaşmayı..

öykü dedi ki...

Ben aslında paylasma yanlısı degılım
ozellıkle
bu yazıyı
bı ön düsünce olustursun dıye yzdım
o da gorsun dusunsun..
hem olayını dusunsun
hem paylasmanın ona getırılerını

herkesın burada son derecede ıyınıyetle
yonlendırıcı bıseyler yapmak ıcın
cırpınacagından en ufak kuskum yok

ama
buna gerek var mı?
orda bı durup dusunmek lazım
o dsunuyor

ben de hakkında hayırlısını dılıyorum