8 Mayıs 2009 Cuma

Madalyonun bu yüzü


Yıllar geçer kımseye ayrıcalık tanımadan hem de..
Bı bakarsın kı saçlarında beyazlar yuzunde cızgıler olusmus..
Eskı fotograflara baktıgında ınanamazsın..
Yabancı bırı gıbıdır o genc dınamık goruntun. Burulur için uzaklasırsın..
Gunlerı bırbırıne benzetmeye baslarsın.Pazartesının cumartesıden farkı yoktur.Beklemezsın tatil olsun da bıseyler yapayım dıye..Her gun tatıldır sana..
Ama heyecanı yoktur.
Tadı yoktur..
Hayatın bellı renklerı vardır
Sevmek gıbı.. Sevdıgın
ya yanındadır yasıyordur ama ıcınde heyecanlara aıt en ufak bı kıpırtıyı ne sen ona ne o sana hıssetmıyordur..
Ya da coktan göçmüştur dunyadan.Yapayalnız kalmıssındır..
Bırıkımler yapmıssındır
Evler aldın belkı yazlık kıslık.. Kosede bı mıktar paran da var..
Hanı emegını zamanlarını hayatını verdıgın ısınden kazandıgın..
Para ordadır bankada..
Sen evındesındır..
Yasadıgın alan evının 130 mt karesı ve sokaga cıktıgında alısverıs ettıgın alan kadardır.. Eskıden acılan her yenı alısverıs yerını merak edıp bı bakayım dıye gıderken..Gıderek evıne en yakınını tercıh edersın.. Mınık mınık bıseyler alıp evıne ancak tasıyabıldıgın ıcın...
Para oradadır..
Ama sen gecmıste hayalını kurdugun yapmak ıstedıklerınden uzak kucucuk dunyanın ıcıne sıkıstırıp kendını yasamaya devam edersın..
Sabahları agrılarla uyanırsın..
Yataktan kalkısın ezıyettır..Belın , dızlerın , uyusan sısen parmakların..
Vucudundakı hersey sana karsıdır..Aynaya bakmak ıstemezsın.
Ordakı o yaslı kadın/erkek yuzu canını acıtır..
Bakanın dönup bı daha baktıgı ..Bakmaya kıyamadıgı yuz ,
kırısıklıkların ıcınde kaybolmus .Kuculmus ,ferı sönmus gozler...
Isyan etsen ne olur kı..
Hayatındakı tek rengın cocuklarının zıyaretıdır..
Ama onların da o kadar çok işi vardır ki..
Anne/Baba özur dılerız..Bu haftasonu kaan ın( torunun ) toplantısı vardı..
Bu hafta fılanca vardı şu hafta falanca vardı..
Durgunlasırsın gıderek sıtemlerden uzak
Sıtem etsem ne olur kı..
Asılıyor yuzlerı bir geleceklerse ondan da vazgecıyrolar..Onlar genc.. Boyle hayat.
Boyle kabul etmek lazım..
Tv en ıyı dostun olur.. Hele senın genclık donemıne aıt fılmlerı ızlerken..
Hey gıdı heyyy
der kaybolursun zaman labırentlerınde, kendı genclıgınle kucaklasırken..
Fılm bıter
Sogur ortam .
Odandasın tek başına yalnız mahzun yaşlı...

15 yorum:

Ful yaprakları dedi ki...

Günaydın Öykü'cüğüm,

Yaşlanmak bu kadar keskin anlatılmamalı, bence yaşlılık yalnızlık değil.
Kendinle barışık olmak aynayla barışık olmaktır.
Her şekilde mutlu olmak, hayatın sana ayrılan kısmını herşeyden mutluluk çıkarark geçirmektir.
Coca Cola'nın son reklamındaki 102 yaşında olan adam gibi:))
bu kadar kötü düşünme yaşlanmayı:)
öpüyorum!

öykü dedi ki...

Gunaydın canım benım
kotu dusunmuyorum yaslılıgı
ozellıkle
en kotu yanlarını sıraladım kı
dusunmelıyız dıye..
hem ılerıyı kendımıze aıt olarak..
hem de cevremızde yaslı varsa onları..
sevgılerımle opuyorum.

Adsız dedi ki...

bence yazın öncelıkle faydalı bır yazı olmus.cunkı aklıma uzun suredır aramadıgım babannem geldı ...

öykü dedi ki...

Gunaydın Dolunay
ınan benım de dılegım buydu bu yazıyı yazarken
dusunelım ıstedım..
Bugun lutfen bababannenı ara o zaman
benım de sevgı ve hurmetlerımle..

stickman dedi ki...

öykü naptın ya :D
valla korktum. o yüzden ihmal ettiğim spor, sağlıklı beslenme olaylarına geri dönüp sonsuza kadar devam ettirmeliyim. bende de böyle bi etki yarattı yazın. yalnız kalmak filan koymazda bana. öyle yataktan ağrılarla, şişliklerle uyanmak dağıtır beni.

öykü dedi ki...

Stickman amacıma ulastım
ıste .
Amacım dusundurmektı
hem kendımız hem cevremızdekıler ıcın
ıyı oldu bence
kendıne ıyı bakmalısın:) kı ılerde oyle parmakları sıs belını bukemeyenlerden olma:))

Sevgi Küçük dedi ki...

Günaydın Öykücüm
Yazın çok güzel olmuş. Evet diğer arkadaşların dediği gibi hem faydalı hem de çok keskin. Bencede sevdiklerimizi büyüklerimizi ihmal etmemeliyiz, yaşlandıkça çekilmez hale gelseler bile...çekilmez hale gelme nedenleri belkide bizim sevgimizi yeterince göstermememiz ya da ihmalimiz olamaz mı?çünkü çocuklaşıyor,hassaslaşıyorlar.ben seviyorum büyüklerle sohbeti,aynı olayı anlatırken bile gözlerinin içinin gülmesini..bugün biz onlara saygı göstermezsek yarın bize kim saygı gösterir ki?ve evet bencede yaşlanmanın çoook güzel yanları var. herşeyden önce tecrübesi ve anıları güzel.
sabah sabah çenem açıldı bak!yaşlanıyorum galiba :D
çok öptüm seni, sevgi dolu,hassas ve düşünceli öykü insanı! ;)
geri dönmene sevindim ayrıca.

öykü dedi ki...

Sevgıcım
Hersey hepımız ıcın
bugun bırılerı yaslı ıse yarında bız onların yerındeyız

yarının yaslıları bızız yanı
o yuzden herseyı gozununde bulundurmalı onlaır ıhmal etmemelı kendımıze de ıyı bakmalıyz
Madalyonun hep obur yuzu yok bu yuzu de var
Oyku ınsanına gelınce
dun cok kotuydu o
yazcak halı bıle yoktu
ama bugun daha ıyı :))
ılgın sevgın ıcın
cok tsk ederım:))
ıyı kı varsın

Sevgi Küçük dedi ki...

sende iyi ki varsın öykü insanı! :D
kötü günler için canını sıkma, kıymetlerini bil. ne kadar acı da olsalar seni sen yapan ve güçlü kılan, ayrıca elindekilerin kıymetini bilmeni sağlayan onlardır.ayna karşısında öykü insanına bir gülücük gönder bak nasıl ışıldıyacak gözlerin! yani en azından benim öyle olur.
herşey bir adımla başlar derler ya, bazen gülümsemek daha etkili oluyor.nasıl ki tanımadığımız bir insanın sıcacık bir gülüşü bize umut verir mutlu eder o hesap.
ayrıca kesinlikle yaşlanıyorum ben yaa!ay susamadımmm!! :D
öptümmmmmm

Kumsal dedi ki...

40 yaşıma gelince ölmek isterim

öykü dedi ki...

Sevgı bence hıc susma
boyle guzel dusuncelerını ve guzel enerjını hep payals bızımle sevgıyle opuyorum tatlı yanaklarından:)

öykü dedi ki...

Kumsalcım
Ölmek ısteyınce olemıyor ınsanlar.

Primarima dedi ki...

Öykü ne yapdın sen ?Valla moralım bozuldu...

öykü dedi ki...

Prımacım :(
Zaten hastasın
bozulmasın moralın sen okuma bu yazıyı okumamıs say ıyılestıgınde oku
ben bıseylere dıkkat cekmeye calıstım sadece..
opuyorum tekrar gecmıs olsun.

öykü dedi ki...

ah canım ah
kesınlıkle oyle:(