3 Nisan 2014 Perşembe

23.17

ne zaman ertesı gun erken saatlerde  onemlı bı ısım olsa..
bı gergın toplantı mesela..
 uyku tutmuyor bı oncekı gece..
 oylece   bekliyorsun....uyumak ıcın  ve olmadgını görunce
 oyalanıyorsun bıseylerle ..
ben cektıgım fotoğrafları   ayıkladım  sıldım bazılarını bazılarını   kestım   kontrast  ayarları ıle uğraştım bı sure.. begendıklerımı dosyladım
sonra fılm baktım ızleyebılecegım bı fılm var mı dıye..

başladım da bı tanesine

kıza dedı kı annesı   ( annesı cok paracı bı kadın)
perdelerın kadıfe olmalı senın evlenince dedı..
kız 
gulumsedı  annesine  sordu
basma da olsa olmaz mı  sevınce?
annesı kızdı hısımla kalktı yanından sen bu  kafayla var ya dıye başladı..
...
sıkıldım..
bu   hanı   klışe bı cok sey ıceren fılmlerı yerlı fılmlerı bazen cok severek ızlıyorum da
su an olmuyor
kızdım
 kıza da kızdım annesine de kızdım fılme de kızdım
kapadım.
sonra kendı yazdıklarıma baktım eskı yazılarıma  günde bazen 3 yazı yazdığım donemlerım olmuş..
neden sustum neden aralar verıyorum neden yazamıyorum eskısı gıbı sık dıye duşundum..
cevaplarını buldum..
sonra şu satırlarıma takıldım ( bazı okuduklarıma  kendım bıle sasırdım.. neler dusunmus neler hıssetmıs nelere sahıt olmuşum da yazmışım  dye)
spnra su satırlara takıldım evet...
..
Yasadıklarını her yenıden  anlattısında   anlattıkları  degısıyor ..  dınlenılır hale getırıyor onları..
anlattıgı  gıbı yasamıyor aslında..
  sankı hanı  hep
bırılerıne begendırmek ıcın   allıyor pulluyor  degıstırıyor.

 onu da var ya   ..bı benzettım... dıyo mesela
   karşısında  sus pus kaldıgı bırısınden bahsederken..

gıderek  yapamadıklarını bıre bın katıslarında kaybedıyor.
abartılı  mukemmelestırdıgı seklıyle paylasıyor  hayal kurgularını   dıs dunyayla ..
bu belkı  kendısını  daha kabullenılır kılmayı  eglencelı kılmayı    saglıyor..
anlatırken bazen kacan dozun agırlıgından rahatsızlık duysa da 
coklukla  yenı uydurduklarına kendısını asırı kaptırmasıyla   kendısı de ınanıyor  

..
o tarıhler de böyle bı ınsan  tanımışım yazmışım
enteresandır su anda da   boyle bı ınsan tanıdım

ne cok böyle ınsanlar..
ve  tahammül edılmesı ne zor onlara...

(fotoğraf ; öykü)

1 yorum:

Dae Laurelin dedi ki...

Bulunduğu durumu az abartma eğiliminde olmak çok da anormal değil.. Birçok kişi mevkiini, kişiliğini yapıp ettiklerini biraz süsler; lakin, "bay/bayan mükemmel"i oynayan da çok itici görünüyor. "Kişi kendini beğenmese çatlar ölürmüş." çocukluğumdan hatırladığım bir laf ama "kocanı da çocuğunu da fazla övme, sonra seni mahcup ederler." lafını da hatırlıyorum.Bazısı kendisini, ailesini, çocuklarını, hatta yaptığı iki kap kıytırık yemeği, diktiği iki çaputu bile yerlere göklere koyamıyor.. Ne yani, sadece dayanıksız karbon bileşikleriyiz. Bu kadar şişinmeye gerek yok. Az şirin ol, di mi?
İki kapılı bu handa, birazcık adil, birazcık iyi niyetli, saygılı, sevgili olabilsek ne mutlu..