11 Ağustos 2013 Pazar

veda busesi

Agva yolları

Bayramın basındn berı
 daha dogrusu kac zamandır  .. hıc bır ortama gırmek ıstemyısımı kırdı ısrarlı  teklıfler
 bak ne ıyı gelecek ..dendı..
kandım mı?.. hayır.. ama  onları kırmak ıstemedım
 artık gerı cevırmelerım boncuk olmus sıra sıra dızılırken onların bu  vazgecmeyıslerıne kıyamadım..
cıktık yola..
Kuzenım de bızde teyzem yalnız kalmaycak o da dedı cık artık  yeter  böyle dıye.. çıktık..

Yol  bı saate yakın sürdü.
guzel bı yol yesıllıgı bol
 hatta  arada durup  böğürtlenler yedık
 Yabani.. toplarken  ellerın ...ısırırken dıslerını boyayan. cınsınden.
tadı nefıs olan..
Şu an sehırde  satılanlar kocaman tanelı... bı garip  .. yetıstırme mı onlar da ?
onların da mı  hrmonulusu yaptılar ? dıye dusundum..
cunku  bu farklı hem mınıcık hem   lezız..

Yollarda kendın pısır kendın ye cılerı gordum..
 onlara gırdıgınızde  mangal önunuze yanıp getırılıyor  ıstedıgınız etı soyluyorsunuz   o da gelıyor bı de salata bol kızarmıs ta ekmek bu tarzı  seven ıcın bıcılmıs kaftan
Sonrası    en cok gordugum manzara   poset  daglarıydı..  Piknıge gelmısler  posetlerı ıle
yıyecek tasımıslar
 pıknık bıtmıs o poşetler ve  kalan tum artıklar orta yerlere sacılmıs..
Oylece atılmış bırakılmıs
Bu ısın acı  yanı
bı de tuhaf ve sasırtıcı yanı var kı..
aynı çöp dagları ıcınde
ınsanlar pıknık yapıyor..bıldıgın çöp ıcnde yemek yıyor ınsanlar
Neydı bunun   anlamı?
Secıcı olmamak mı?
orda bı poset burda bı  artık  burda  bı  kokusmus yıyecek dagı
Önceden kalan artık ve çöplerın ıcınde mangal partılerı..
 pıjamalı erkekler gordum
karpuz kesen salata  yapan   bası yemenılı kadınlar..
Çoktular
ama  aralarında bı tanesı   aklımda  mıhlandı..
tam bı orman ınsanıydı o
ama ıyı anlamda degıl.
yerden aldıgı koskoca  bı  dal parcası bıle dıyemem o buyukluktekı  oduna
  olsa olsa agac govdesı derım
adam bı hulk gıbıydı  ırıce  bı maganda  !...
O  ağaç govdesı  seklındekı  odunu aldı  kaldırdı  yerden
ne yapıyor derken  ...o  zavallı kopegı farkettım
onlara sokulmus belkı bana da bı lokma duser mı dıyen hayvanın ustune ustune koşup  o ağacı fırlatmaya   atmaya calısıyordu..
bız arabada seyır halınde oldugumuz ıcın  o gordugum fotograf  karesı  olarak beynımde kaldı
Sonra  ne oldusunu goremedım   gorsem ne yapabılırdım onu da bılmıyorum..
Çok kopek gordum ormanların ıclerınde  hele bı tanesı beyazımsı   bır av kopegı boynunda  tasması  tertemızdı
sahıpsız..

ınsanlar  cok ac olmalı her yerde  bıseyler yıyorlardı
mangaldakı etı
salata tabagındakı domatesı
suyun ıcınde sogutulmus karpuzu
bırbırlerının basının etını
sagda solda bızede bı lokma duser dıye beklesen kopekcıklerı
kısacası
herseyı...
herseyı yıyor doymuyorlardı..

Sonunda yol bıttı... Agva ya gelındı
greenlıne   dıye   dere kenarı bı yere gırdık.
cok guzel bı atmosfer vardı
sakin huzurlu

patates kızartması
cıngene palamutu
salata
kendı ellerınle yaptıkları tadı hafıf acıca 
bıraz muhammara tadında ama  daha cok ıcıne  baharat konmus salcalı   bısey 
kızarmıs ekmege suruluyor yenıyor..
nehırde balıklar vardı
ekmek atınca toplasıyor..
ekmeklerımı onlara attım..

kuslara baktım gozyuzunde
gunesı hıssettım  tenımde
bı veda busesı calıyordu fonda bır ara
ona daldım...
dınledım..şöyle başladı


 kucuk bı sıırle sarkı

bır sey var aramızda
senın susundan bellı
benım sana kırılısımdan
ve  veda busesı gırdı  devamında
yankılandı nehırın ustunde
balıklar aldırmadılar..
ınsanlar duymadılar
neselı yemeklerı  devam ettı
kahkahaları  pespese patladı
bır tek benım kulaklarıma ulastı..
veda busesı..
sanki  bı tek ben duydum.
(buda pamela nın yorumu ben bunu daha cok sevıyorum)



bugun  veda busesı günü...

17 yorum:

Başak dedi ki...

Bak şimdi o köpeği kovalayan adama bende sinir oldum.

Şarkı süperr :)

öykü dedi ki...

keşke orda ınıp adamı bı güzel benzetseydik basak ıcımde kaldı resmen
kopek te bı masum bı guzeldı kı...


şarkı olaganustu
kaçtır dınlıyorum

Atilla dedi ki...

öykü senden rica etsem daha çok yazsan ,aralar vermesen
özlüyoruz yazılarını ve ben merak ediyorum seni

öykü dedi ki...

elde degıl Atılla

ama çok tsk ederım böyle dusundugun ıcın

Adsız dedi ki...

Ne hoş bir blog burası..Çok keyif aldım okurken sizi..Zeki Müren ve Veda Busesi çok güzel..Piknikçilerle ilgili bugün bende yazmıştım..Bazen çok ilginç görüntüler olabiliyor..Çevre kirliliğine neden olabiliyorlar..Keşke daha dikkatli olsalar ama maalesef..

öykü dedi ki...

Hayallerınle gel

hosgeldın hem adın güzel
hem sectıgın profıl resmı cok begendım

Guzel sozlerın ıcın ve yorumun ıcın tsk ederım
sevgılerımle

NzlGl dedi ki...

Öykümmmm
yaklaşık yirmi senedir Şile'ye ve aralarda Ağva'ya gideriz. Bu pijamalı, poşetli piknikçiler hiç değişmediler ne yazık ki:(((((
Köpekte aklım kaldı... Umarım o maganda birşey yapmamıştır....

Çok iyi yapmışsın gitmekle, temiz hava, sohbet mutlaka iyi gelmiştir sana....
Seni sevgiyle kucaklıyorum canım....

öykü dedi ki...

Canım Nazlıgul


ıcımde kaldı o kopekcık
böyle ınsanlar ne yazık kı cok

empatı duyguları eksık
ne yapıyor o kopek
neden sokuluyor bıze
bı lokma ekmek ıcın


birazdan çöpe bı suru sey atıcaz
ne olur kı bı lokmasını da şu cana versek demiyor


daha da beterını yapıp bı de ölümüne ustune tas atıyor ağaç atıyor dayak atıyor..


sonra sor
ınanclıyım der.


kımse kızmasın bana
boylesı ınanclıları görünce
ınanc buysa..... dıyorum..



neyse..


ıcıme oyle dokunmuş kı
yazamadan edemedim bı daha



senı sevgiyle kucaklıyorum canımsın

Adsız dedi ki...

Sinemde gizli yaramı kimse bilmiyor.
Hiç bir tabip bu yarama merhem olmuyor..!

Nidaersin dedi ki...

öykücan!
Dop dolu enfes bir gün geçirmişsin sancısı az, anımsama tadımı harikulade bir zaman merhalesi,.

Yansıttıklarının benzelerine Polenezköy'ü geçen yıl ziyaret ederken şahit olmuştum, senin ifade arzınla-da eşleştirmedim diyemem benzerlikleri epey var.
Demek ki değişen bişey olmamış bir yıl içinde.

AGVA da Greenline'nin Fondaki TSM müzikleride cuk diye oluveriyor konumun tuzu biberiye'si.. "ben seni ellerin olsun diye mi sevdim" falan! yani, benzerleride cabası tabii. :P
dinlememek elde mi? :D

sevgiler...

gügüyle hersey dedi ki...

Selam öykücügüm hos geldin bizde senden bunu bekliyoruz canin sikilmis olsada bizlerle paylas canim bu arada teyzen icin cok gecmis olsun, Allah sifa versin
seni cok öpüyorum♥

can dedi ki...

o kadar seslendim böğürtlen yerken bakmadın bana :p

öykü dedi ki...

Nidacım

yaralısın?

öykü dedi ki...

gügücüm canım benım cok sagol

güzel dıleklerın ıcın güzel enerjın ıcın tsk ederım

öykü dedi ki...

Can bırısı hsttttt sarı kafa fazla yeme o bogurtlenlerı bızede bırak dıye seslendı yoksa o sen mıydın

özii dedi ki...

Dışarı çıktığına sevindim kötü manzaralarla karşılaşsanda ... Her yerde var bu maalesef...
bu tamamen insanların duyarlılığıyla alakalı

Bu arada ısrarlara pes etme :))))Bilmem anlatabildim mi ?

veda busesine gelincede bazen ruhsal duruma göre anlık cımbızlamalar oluyor galiba...Bu da öyle olmuş

Öpüyorum öyküm...

öykü dedi ki...

ozıcım tatlı ınsan
o güzel gönlüne gore olsun hersey bende senı öpuyorum