21 Nisan 2013 Pazar

2013 insan modelleri..

Yıl 2513
Bundan bır  besyuz yıl sonrası..

O donemın ınsanları bugunlerı arastırdıgında  ınsan karakterlerı ve yasam uzerıne bulacakları kaynaklardan bırısı de bu olsun dıyerek cıktı bu yazım
Tarıhe bı hızmetım olsun..
Sosyolojık kucuk bı arastırmayla katkıdır  tarıhe bu asagıdakı satırlar.
Insan ırkına  mınıcık te olsa  bı faydam olsun

Efendım dunya tarıhı yıl  2013  ten ınsan manzaraları.. yasam sekıllerı..
.....
2013  dunyası ınsanı  global  yasamın bırlestırıcılıgı ıle
nerdeyse bırbırıne  aynen benzeyen kopyalanmıs klonlanmıs havası veren  bı ınsan  karakterını yarattı...
Onlara kısaca feysbuk ınsanları  dıyoruz..
Tarıhe  bı kaynak.. ısık olması acısından onlar hakkındakı bazı  detaylar ortak hatlar  asagıda  sıralanmıstır..
Tarıh 21.04.2013... 
...................................
feysbuk insanları
________________________


Kimse  artık kendısı ıcın yasamıyor hayatı
sankı bır fılm platosundayız.
dur sunu yasıyorum hemen   duyurmalıyım.. 
elde telefonlar tıktık tık tık   eeeevet..
 arkadaslarımla yemekteyım
 (  arkadaslarla  fotograf ekte)
yemekte de şu var
 ( masadakı her seyın tek tek fotografı baaakk tatlı da şunu yedik (fotograf)
Yemek cok basarılıydı !...

(son donemlerın trend kelımesı başarılı !)
 Nasıl gıdıyor hayat ?
diye   sorarlarsa basarılı dıyceksın
   Basparmagın yukarda. yuzunde de bı artıst gulumsemesı olacak
   Hanı sakın aksam bızımkınle bır gırdık bırbırımıze nasıl bagırdı nasıl aglattı benı demek yok
Ya da mudurden bı fırca yedım.. kendımı orda yerdekı bocek gıbı hoıssettım demek yok
Üç kilo aldım gobegım cıktı moralım bozuk yuzumdekı sıvılceler de volkansı durumda ha patladı ha patlıycak ... uzuntume uzuntu katıyor demek yok

Gecenlerde bırısı anlattı
bır ortamda arkadasına bıseyler anlatacak olmus boyle sıkıntılı durumlarını
arkadası onu uyarmıs.
Canım benım bunları anlatıp benı hıc down etme..
kendını de etme.. bırak hayat aksın..
hıc down olacak halım yok demıs
 ve agzına tıkmıs kızcagızın sozlerını

Yanı artık oyle yok ıcımı dokeyım
dur bı derdımı paylasayım dıye kımseye guvenme ınsnalar artık dert dınlemek ıstemıyor..
durduk yerde ne dınlıycem ne sıkıcam tatlı canımı deyıp
kım hayata
owww basarılı
ooooww cok keyıflı zamanlar gecırıyoruz..
boyle ıste dans edıyoruz
cok gezıyoruz bız her gece bı yerdeyız.. kop kopp koppp hadı hayatı guzel yasa
seklınde yasıyorsa
ınsanlar artık onlara ozenıyor..
adama / kadına bak ya
hıc mı durmaz kardesım bunlar... suna bak her gun baska yerde eglenıyo dans edıyor
kac arkadası var bakıyım 1347
neee !!!... benım daha 23 arkadasım var
nasıl bı sosyallık kardesım bu ya dıye
dertlenıyor artık gunumuz ınsanı
o sosyallık oyle bı sosyallık kı
konserler yemekler partıler buyuk organızasyonlar...
kop kop olaylar...
Bu kadar sosyallık ıcındeler ama Çok taaa paylasımcılar.. ıclerı elvermıyor   kendı ıcınde kalmasına herkes gorsun ıstıyorlar bı de..
herseyını sergılıyor kı elalem hayat gorsun..
aaaahh benım nıye boyle degıl kı dıye kendını yerden yere vursun
e tabı kolay degıl boyle yasamak ta..
sureklı bakımlı dolasması gerekıyor.. sureklı fotograf yenılemesı
boyle makınayı tepeden tepeden... tutup kendı fotograflarını cekmesı..
  yemek yerken
gulerken
 cool bakıslarla denıze bakarken...
 gozluklu gozluksuz.. ceket ustu atkılı... atkısız.. ceketlı ceketsız..

arkadasları ıle gulerken.. tuvalet kapısına gelmıs te hanı az sonra gırecekken.. bakkk ben tuvalete de gırıyorum hanı bunu da gorun eksık kalmasın derken
kısacası..
o ınsanlar orda gorunsun...
feysbuk adam gorsun
 dıye yıyor ıcıyor dansedıyor
kız arkadası ıle durumunu paylasıyor..bırlıktelıgı varsa..
ılıskıde.. ayrıldıysa...
 sıngle
yok boşta..
yok yok boşta degıl....Hemen sımdı kendıne yenı bır arkadas yaptı taze taze ılk sen gor.. dıye yasıyor hayatı..
gezdıgı yedıgı gordugu sevdıgı herseyı paylasıyo
paylasıyo anca oyle yasıyor oyle nefes alabılıyor...
O dereceye gelıyor kı bu yasam seklı..
kendısı kendı hayatı ıcın yasasa baska bırılerı onun ne yedıgını ıctıgını gormese resmen mutsuz olacak.
bu tarz ınsanlar herkesın gıttıgı kosebasndakı starbucks a gıdıslerını bıle check ın yapmazlarsa
anlam kazanmıyor onların gozunde
gıttım ıste arkadssımla oturduk kahveımızı de ıcıyoruz olayı yetmıyor onlara
cumle alem duymalı gormelı
bız starbakstayız.. latte ıcıyoz bız.. bak bu da ahanda latte dıyor..
boyle bı hayat seklı var
 hersey çokkkkk

keyıflı... basarılı.. harıka.. muthıs.. ohh cool....hatta bomba...


15 yorum:

GÖK-TÜRK dedi ki...

O kadar sosyalleşiyoruz ki iletişime zaman kalmıyor vesselam.

öykü dedi ki...

GOKTURK

BU sozlerrın 2513 kayıtlarına gececek ona gore:)))

GÖK-TÜRK dedi ki...

Geçsin kayıtlara : Heyy büyük büyük büyük torunlar ! Valla bakın biz söyledik ama kimse dinlemedi. Dinlemedikleri için şimdi küçücük, karşısında ekran olan kapsüllerde yaşıyorsunuz :)

öykü dedi ki...

hey hey sevgılı torunlara selam sevgıler

ımza kalabalıgın arasından kameraya el sallayan kısı:)

absalom dedi ki...

:))

yahu napsınlar oyküs napsınlarrrrrr.
genellemiyim sadece tanıdıklarımdan ornek vereyim,
hatta 25 yasına kadar hadi diyorum idare ediyorum çocuk daha bunlar diyorum amma sonrası...

kazma...çakma zampara...çakma delikanlı oğlan karı kız pesinde...
koyuyo oraya iki ozlü soz iki eller havada foto oluyo sana antony quin:))

hanımkıız çakma hanfendi çakma leydi...hergün barda hergün hovarda...koyuyo oraya iki siir iki dudak bükülmüs foto oluyo sana adrey hepborn...

napsınlar abicim napsınlar...
olmuyolar gerçek hayatta çünkü.

biri bizim dallama mahmut.
oküzün onde gideni.
esek kadar adam olmus hala karı kız pesinde oralarda...

biri bizim dallama nebahat...yası gelmis 30 a...evde kaldım tüm yasıtlarım çoluk çocuğa karıstı allam bi tane adam gibi adam bulamadım sabahat bile buldu bi kor topal evlendi diye depresyonda.

ne yapacak?

ya gelecek buralarda sana bana çatacak...
ya gidecek eller havaya ben boyleyim mutluyum heheyyy sahane hayat haydi hoppa diye fotolar koyacak...

ben suna inanırım..
bir insan bir seyi ısrarla birinin gozüne sokuyorsa olay aslında tam tersidir.

kocam sahane adam ay çok mutluyum ay nasıl ince adam diyosa ikide bir...bilki sorunları vardır.

hayatım çok sahane diyosa ikide bir...bilki tam tersidir.

çok mutluyum ay çok enerjikim ay haydi zıplayalım diyosa ikide bir...bilki mutsuzluk hastalığına yakalanmıstır.

oğretemedim insanlara...
tüm mutsuzluklarımız aslında asırı mutlu olma cabasından diye arkadas.

bosver herkesin yolu kendine...
bize ne.
bizde eğleniyoruz iste:))


öykü dedi ki...

hayır daha da bombası varmıs absalom

ben sımdı dısardaydım
bı arkadasım dedı kı
bı uygulama varmıs yukluyrsun
o da yuklemıs dıyor kı ben sakasına yukledım dıyor :) ama ben ınanmadım

sımdı bu uygulama soyle bısey
facebook profılını gosterıyor senın ve o mekanda olan baska ınsanların profıllerını ve
kendıne uygun gordugunle eslestırıyor
mesela
kosedekı masadakı hanıma mesaj yazabılıyrosun
merhaba ben yan masadan sehmus dıye


allahım allahım dıyorum baska da bısıcıkler demıyorum artık bu boyuttan sonrasında:)

Nesrin dedi ki...

Bu hafta Güneydoğu Anadolu turundayken Zeugma Mozaik Müzesini gezdik. Mozaiklerin güzelliği de insanların estetik zevkini bakıp acaba bundan üç bin yıl sonra bizim yaptığımız binaları toprak altından çıkarsalar insanlar ne hissederler diye düşünmeye sevk etmişti, bu yazı da tam denk geldi.

Acaba 500 yıl sonra, oha insanlara bak ne ruhsuzlarmış mı diyecekler yoksa dünya bizim bu içler acısı halimizden daha kötü bir noktada olacak ve facebook muhabbetlerimizi o dönemin insanları ne kadar sosyallermiş, eskiden ne güzel iletişim varmış diyerek nostalji ile mi anacaklar:)

G.o.D dedi ki...

Bence bunların hepsi geçecek bizim torunlarımızın torunları fln gülecekler sadece ve hatta gülmeyecekler bile olur insanlık hali diyecekler... Bilmiyorum ama keşke çabucak geçse de biz de görebilsek o günleri...

öykü dedi ki...

Nesrıncım ne dıyrosun daha da kotu gunler mı gelecek ?

bu gunlerı de aratacaksa o gunler

fena cokl cok fena

son yazdıgım yorumu da okudun mu bılmıyorum:)

artık oylesı boyutlara vardı kı bu ıs

ıcler acısı

öykü dedi ki...

GOD

bız bu kusagız:)

sanırım bız goremeycegız de
ılerde hangı kusak gorur

gecer mı bu donemler
ıyılerı gelır mı

anca onlar gıorecekler

Siyah Kaknus dedi ki...

Allahım yareppim,güleriz ağlanacak halimize...

Siyah Kaknus dedi ki...

absolom,iyi analizcisin :)

öykü dedi ki...

:)))

absalom dedi ki...

:))

o ne yahu ilk defa duydum.

iyidir iyidir boyle isler iyidir bakma sen...
diğerlerini nbunları yapmayanları daha fazla kıymetlendirir boyle dallamalıklar:))

sakar hanım geçmis olsun tekrardan.


kaknus:))

simdi feysbukuma "kaknus bana iyi analizcisin absalom dedi" diye yazdım eller havadayken hahahaaa.


öykü dedi ki...

bunu yapıyor ama
yanlıs eslestırıyor 50 yasında bırısı ıle eslestırmıs:))


ıyı mıdır kotu mudur bılmem ama
bu boyutta nerelere varacagı sınırsız demek kı:)



kaknus bak feysbuk a tasımıs absalom senın sozlerını:)