22 Şubat 2012 Çarşamba

Pişi neyde?


Çok uzun... zamanlar var kendimle buluşmayalı..
Bu yazılarımda bıle bariz.Daha fazla dısardan bahsetmısım..Kendımle olanları ekarte ederek..
Oyle olmus nedensız ıste...
Bugun bıraz eskı tur yazılarıma döneyım deıdm..
bıraz hayatımdan bolumler..
mesela ev hayatı mesela korkular.. mesela karsı komsunun kızı..
baslayalım bakalım
Ben...
Çocuklugumdan beri karanlıktan korktum
Hep bır ısık acık olsun ısterdım odamda..
O öyku buyudu kocaman kız oldu.. Evde yalnız kalmaya basladı hayatın getırılerı ıle.. Ve o yalnız kocaman evde gecelerı korkusunu yenmek ıcın butun evın ısıklarını acık bıraktı bı donem..
Ornegın salonda oturup televızyon ızlerken mutfaga gıdecekse korıdor ısıgıyla beraber acıldı mutfak ısıgı ..Tuvalete gıdecekse bı ara ...
korıdor ısıgı da acıldı banyoyla bırlıkte..
ve en son olarak uyku ıcın yatak odası
Orası da acıldıgında
dısardan bakıs..
Hmmm bu gazıno ısıkları kapamamıs demek hala eglenıyrolar ha
haydı eller havaya dıyecek kadar ısıl ısıl bı vazıyette uykuya yol aldı
Isıklardan guc aldı
Işık aydınlık guctu
Karanlıksa korkular
Hıc unutmuyorum bı keresınde evde yıne yalnız bır donem .. Tum ısıkları acmısım
balkon ısıgını bıle..
Ve gece yarısı bı sesle uyandım
her taraf zıfırı.. elektrık kesılmıs
Ben sıgara ıcmem cakmagım yok
yakında bı yerde hazır mum yok aydınlatma yok
O gece hanı derler ya ecel teri
ben o ecel terini döktüm..
Ama hayat ınsana herseyı ogretıyor herseye alıstıryor..
Yalnız basına evde korkmaman gerektıgını de ogrenıyrosun zamanla.. sadece baş ucu ısıgını yakıp uyumayı da
Bı o kaldı sımdı
tum ev ısıklarını yakmıyorum artık
Ama basucumda bı mum bı kıbrıt hatta daha da ılerısı eskının gaz lambaları vardır sımdı antıka dıye satılıyor bazı yerlerde onlardan aldım bı tane. İcıne ozel gazı var renklı ...mavısınden doldurdum
O da basucumda..
Tum ısık tedbırlerım yanımda oldugundan daha huzurluyum
aydınlıkta uyuyorum..
Bı de gece uykum bolenler olmasa
mesela ust katımdan cok sıkayetcıyım.. gece yarısı eve gelıp banyo yapıyrolar saat 2 30 suyun sesı bu kadar mı gelır sanırsın banyoları benım yatak odamda
bu apartman hayatı fazlasıyle samımıyet getırıyor ozel dıye bısey bırakmıyor ınsanlarda..
bı de yan daıre kucuk kızları var eda
her kapıyı acısımda
pişi neyde?
dıyen kucuk kız
pişii neyde?
Hayır kıza cevap ta verıyorum
*uyuyo canım
ıcerde canım
mama yıyo canım dıye
Ama kız
pişi neyde moduna oylesıne baglanmıs kı gozlerı bızım daırenın ıcınde
buyulenmıs gıbı aynı soruyu soruyor
pişi neyde..
ay allahım madem bu cocuk bu kadar cok sevıyo pişileri al annesı bı tane
al da gecelerı avaz avaz aglamasın bu kız dun gece 4
sabaha karsı demek lazım ona artık 4 ya
yatak odasında bangır bangır aglıyo bu kız
o ses nerden cıkıyor neresınden cıkıyo kı bu mınnacık seyın
annesı al onu salona gotur orda aglayın dımı
bu apartmanda herkesın yatak odası aynı yerde
hanı bırının cocugu uyandı agladı dıye hepımız uyanıyoruz
o kadar da samımıyız ama
asansorde denk gelınce selam vermeyecek kadar da yabancı
işte bu yabancılıklardır kı bızlerı yalnızlastıran
sen selam verdıgınde aman kocama mı asılıyo bu kız...
kocam da olur olur
bakar makar genclıgıne kapılıp allah muhafaza deyıp
yuz cevırecek kadar da kabayız bırbırmızıe
hayat işte boyle..
hem luzumsuz samımıyet hem de olabıldıgınce donukluklar barındırıyor..
yalnızsın
yalnızım
yalnız..
ama benım kı secılmıs yalnızlık naber:)

14 yorum:

neşe neşe dedi ki...

Sevgili Öykü değerlerimizi yitirmek mi iyiydi,meraklı meraklı her sorulan soruya yanıt vermek zorunda oluşumuz mu bilemedim.Ama zaman değişiyor değişmesin demek hata olur.Ne kaldı ki biz bile aynı noktada değiliz.Dengeler olmalı insan hayatında,bir de hem kendine hem de karşındakine saygı..
Ayrıca lütfen gece ışığını söndürüp yat.
Çünkü ışıkta uyuyanların meme kanseri olma riski çok çok fazla.Benden söylemesi vakit varken vazgeç.
Sevgiler canım...

dilek dedi ki...

tek değilsin merak etme:)
bende çok korkardım karanlıktan
ya ışık açık olacaktı yada kardeşimle yatacaktım başka türlü uyuyamazdım
şimdi onu aştım ama gece oğluma süt ısıtmak için kalktığımda tüm ışıkları açarak gidiyorum kapatmadan koşarak geri dönüyorum eşim gidip kapatıyor:D
evlendim anne oldum ama cesur olamadım malesef:)
edada çok sevimliymiş ama uyandırması fena tabi:)

Adsız dedi ki...

"Karanlık ruhun ışığıdır.."

Muhabbetle...

ŞÜKRAN dedi ki...

canım benim hepimizin küçüklükten kalan korkularımız tedirginliklerimiz az yada çok vardır. bizimde mum kibrit ikilisi heryerde alınabilecek şekilde hazır durur..Yazının sonundakilere çok katılıyorum maalesef çoğu insan olaya o gözle bakarak selam vermez çünkü kendi fikri neyse zikri de odur.. boşver böylelerini git sokaktaki kediye selam ver bence daha makbul olur..

Kısaca Fd dedi ki...

Kim korkmazdı ki karanlıktan..
Ve kim yalnız değil ki büyüdüğünde.
Çocuk kal Öykü.

Zaman! Eriyor... dedi ki...

evet nüfus on beş milyon -istanbulun-
Yalnız kalabalıklar,kalabalık yalnızlıklar.Bazen çok yalnız oluyor insan.Bazende yalnız olmamayı lüzumsuz buluyor..(en azından ben böyleyim)...Apartman konusuna tamamen katılıyorum.

öykü dedi ki...

neşe:(((

sondurup uyuyamam kı

hala korkuyorum


bu soyledıgın benı daha da korkuttu:(

öykü dedi ki...

dılekcım

ben de ıste tam da oyleyım
tum ısıklar acık
aca aca gıdıyroum ama
yatarken kapatamıyorum

kapatırsam yataga kadar nasıl gıdıcem


cocukca gelıyor belkı kulaga ama aynen boyleyım elımde degıl

eda sevımlı evet

bu olayı asagı yukarı her aksam yasıyrouz
çöp verırklen ben o da fırlıyor karsı daıreden kapıya

pişi neyde


ezberlettı bana da:)) bu replıgı

öykü dedi ki...

Adsız


ne yazık kı ben o karanlıktan korkuyorum

öykü dedi ki...

Şükrancım dogru noktaya temas etmısın

ıste o yuzdendır kı ben KEDILERE daha yakınım

canımsın

öykü dedi ki...

korkmayanlar var galıba FD de
bız sanırım hep cocuk kalanlar hala korkuyor.

öykü dedi ki...

Zaman erıyor

aynen bazen de yalnız olmayı secıyoruz bılerek ıstereyek

benım kı de bılınclı secım

sıkayetım yok
sadec ekorkularım var

onlar da ne yapayım artık..


apartman konusu ortak paydamız bılıyorum
her apt da var bunlar

Nida ersin dedi ki...

Öykücüm! özgüvenin yerindeyken korku nedir ki? karanlıktan tırslıyorsun.
Yatarken söndür o gece lambasınsı da,, eminim daha huzurlu uyuyacaksın:)

öykü dedi ki...

korkuyıorm valla nıdacım:)) napıyım