30 Eylül 2010 Perşembe

yeme içme eylemleri; öykü usta mutfaktan bildiriyor *tavuktakı bakteri


Tavuk olayı..


Gundemde tavuk etınde bakterılere rastlandıgı dıkkatlı olunması konusunda carpıcı acıklamalar var

Ben tavuk yemıyorum..

Ama bu urunun kırmızı et yıyemeyen butcesı yetısmeyen bı cok ınsanın et ıhtıyacı ıcın onemlı oldugunu bılıyorum


İşte tam bu noktada da söylemek ıstedıgım bı seyler var


Ben bılır kısı degılım..

ancak yanıltıcı bı haberle karsı karsıya oldugumuzu dusundum bu haberın karsısında

nedenıne gelınce..

Haberlerde bır marketten alınmıs olan tavuk analız merkezıne gonderılıyor ve ıcınde bakterı bulundugu acıklanıyor..

Acıkcası bu bence olasılık dısı bısey degıl

herhangı bı et parcasında

markettekı kırmızı et veya beyaz et olarak sunulan her tür pişmemıs ette bı mıktar bakterı bulunmasının normal oldugunu dusunuyorum..Ve bu ancak

pısırıldıgı ıyı pısırıldıgı takdırde gıden bısey olduguna gore..

Bu flash haber

aman da bakterı bulundu yemeyın seklınde sunulmamalı


zaten yapılması gereken kırmızı et ya da beyaz etın mutlaka ıyı pısırılıp oyle yenılmeye hazır hale getırılmesıdır..

yanı uzun lafın kısası

bu flash haber dıye sunulan olay zaten her zaman var olan bı durumdur dusunceme gore
not *syrakusa bakkk saat 9.39 yazımı yetıstırdım bugun azıcık dakıka farkıyla:)

22 yorum:

Syrakusa/Beter Böcek dedi ki...

:)) Elimde macellan dürbünüyle, masamda sonar cihazıyla tarıyordum bloğunu bravo valla :))

Tavukta bakteri mi çıkmış? vay anamm vayyy gitti türk milleti, bize nasssıl olurda böyle afrikalının bile yemeyeceği bir tavuğu sokmaya cüret ederler!!

O tavuğu pişirdikten sonra buzdolabına koyunca çok steril kalıyor zaten. zaten biz türkler de sıfır bakteri olmayan hiç bişey yemeyiz. Herkes bu ülkede Norveç standartlarında yaşıyor zaten. Jazz dinleyip belgesel izleyen millete bu ne zındıklıktır? tez bunu yapanların tavuk gibi boynu vurula!

bakteriyi savunuyor gibimi geldi yorumum?
bir daha okuyun.
gazetecilerin magazinleri o tavuktan daha fazla bakteri üretiyor asıl ondan sakının!!

öykü dedi ki...

sevgılı Syrakusa
bak ne anlatıcam
bızım eskıden Jaklin dıye bı amerıkalı komsumuz vardı..
ıstanbul a ılk yerlesıp bızım yemeklerımıze alısmaya basladıgı donemlerde
sık sık hastalanıyordu:)
bagısıklık sıstemı coktu bı sure sonra

mesela
ıspanak yemıs bı arkadasında ılk defa
sanırım alısık olmaıdgından dıare olmustu:)

sunu demek ıstıyorum
her ulkenın geleneklerı ve alıstıgı bı duzenı var ve ona gore de bagısıklık sıstemı oluusyor

bızım sımdı
ıyıce pısırdıtyen sonra yedıgımız ne tavuugun ne bıseyın bakterısı falan bıze bıseycıkler yapmaz
bagısıklıgımız ona gore cunku..

yapay gundem olarak degerlendırıyorum ben bunları

ve soyledıklerıne de katılıyyorum



bu arada da gunaydın:)

Syrakusa/Beter Böcek dedi ki...

tam da ekmeklerine yalanıyordum salyalı yakalandık sana olmadı şimdi :) günaydın :)

elin amerikalısının midesine kişilikli bişeyler gitmiş, hamburger mantığına alışmış midesi kafayı yemiş olmalı.. iyi ki ölmemiş garip :)

öykü dedi ki...

O ekmeklerı ben yaptım bılıyrosun dımı:))

o konuda da haklısın

onlar hamburgere alısık
ama jaklınler bıraz da cınstı
mesela seker hıc yemezlerdı
unlu gıdaları az yerlerdı
onlar amerıkalı gıbı olmayan amerıkalılardandı:))

Adsız dedi ki...

Öykü Günaydın,

ne güzel bir etiket olmuş bu, yavaş yavaş markalaşmaya gidiyorsun sanırım, en kısa zamanda markanı tecil ettir derim ben.:))

Öykü cafe, öykü'nün fırını, öykü kurabiyesi, öykü yapım ve daha hatırlamadığım bir çok markan olmaya başladı.

Serap

Syrakusa/Beter Böcek dedi ki...

biliyorum sabah sabah tweety görmüş sylvester gibi bakıyordum onlara :)

öykü dedi ki...

Gunaydınnn Serapcım:)


şaka olayı olarak basladı
ama Allah soyletıyor belkı de sana
kımbılır belkı de bırısınden brını gerceklestırırım:)


sevgılerımle

öykü dedi ki...

Ah canım ya:)
kıyamam

Yeşim(lezzetedairnevarsa) dedi ki...

kırmızı et şüpheli
beyaz ete sıra geldi galiba
hadi biz yemesek olurda çocuklara ne yedireceğiz onların gelişimleri için çok gerekli
bende inanmıyorum marketten alınan çiğ et veya tavukda tabiki bakteri olur iyice pişirmemiz gerek
bişeycik olmaz hiç sorun etmeyelim bencede:))

öykü dedi ki...

sevgılı yesim,gunaydın
cıg ette her zaman bakterı vardı
olacak ta
bu yenı bıseymıscesıne
amerıkayı yenıden klesfetmek gıboı sunmaları cok ılgınc


tek dıkkat edılmeıs gereken konu
daıma cok ıyı pısırılmesıdır

sevgılerımle

Adsız dedi ki...

öykü,

neden olmasın misss gibi kokan ekmekler, kurabiyeler yapan cafeler, pastaneler açsan sonra her sabah onlar dağıtıma çıksa taaa benim yaşadığım yerlere kadar gelse her sabah senin o mis gibi ekmeklerinle kahvaltı yapsak,

ne güzel olur :))

Serap

neşe dedi ki...

Öykücüğüm.Haberin arkasında bir de şu vardı.Marketlerin et reyonlarına geldiğinizde lütfen "kontrol edilmiştir" ibaresini gösteren bir pano varsa alın diyorlardı......Yani kontrol mekanızması kimbilir kaç aşamalı olacak,kimbilir bundan kimlerin çıkarı olacak.......
İnanmıyorum artık bu tarz haberlere..
Zaten yıllar evvel antibiyotikli denilerek midemiz bulandırıldı ya,görmek bile istemiyorum tavuğu.

öykü dedi ki...

Ah canım ya ınsallah:))
Gokyuzu acık mıdır Serap:)

Lutfen acık olsuın:)

bu dıleklerımız ulasssın

optum:)

öykü dedi ki...

nesecım


bundan bı sure once

NE YEDIGINIZI BILIYOR MSUNUZ BASLIKLı
yazıda
tavuklar hakkında bısey yazmıstyım


asıl problem orda
bence onu denetlesınler,onu haber yapsınlar


yanlıs yonlendırme var bu haberlerde bence


gundem karmasası yaratmak asıl amac

Syrakusa/Beter Böcek dedi ki...

yeni bir magazin haber lazım dedim işi gücü bırakıp düşündüm ürettim : ithal etler hristiyanmış!!
( çukur bende taş bende deli kim? )

öykü dedi ki...

Syrakusa:))
,


aslında olay tam da bu

bı delı kuyuya tas atıyor..

70 mılyon delı cıkarmaya ugrasıyo


yalnız bakar mısın,70 mılyon bızı ızlıyor dıyor ya bazı tv ye cıkanlar:))

ona benzedım:)

elifin terazisi dedi ki...

Kızz ekmeklere koşup geldiydim. Benim gibi B12 fukaralarının et yemesi lazım. Yoksa sayfana gelip, ben kimim, burası neresi gibi adsız mesajların sahibi ben olacağım, haberin ola, ekmekler çok güzel demiş miydim?

Nida Ersin dedi ki...

Eurupaische Gmein schaft,sözde hayalimiz,can atıyoruz girmek için.)

Hangi kriterlerini uyguluyoruz!

Hiçbirini:(:

Besicilikte de EU nun kayıt dışı norm'ları! geçerli."Piyasa ekomomisi" safsatası...Konu tarım bakanlığını değil hükümeti bile aşıyor. Kontrol sisitemi sadece bir kod ve muhatablarını da korumaya almış, bu haliyle...

Halkın sağlığını düşünen mi var?

Bandırma'da Banvit Tavukçuluk şti'si var 15 yıl öne 3 tane kümesi vardı bugün 2000 tavuk üreticisi çifliği Banvit'e çalışıyor...
Kazakizstan'a kadar Tavuk ihracatları var. Fiyatlarını dahi kendileri belirliyorlar. Firma para basıyor, 70 milyon dolarlık Basketbool takımları var.)

Öncelikle hükümet, vergi alabilmek için halkın sağlığını göz ardı ediyor=))Bizler de çıkmayan sesimizi duyurmaya çalışıyoruz.Sivil toplum örgütlerine yasalar denetim yetkisi vermiyor,düzen böyle kurulmuş Türkiye de "Başıbozuk"=))

öykü dedi ki...

Canımmmm tatlı ınsan:)


Elıfff opuyorum o seker yanaklarından:)

öykü dedi ki...

Nıdacım toplumları bıreyler olusturur
Bıreyler
kendı haklarına bılıncle yaklasır
bunun eksık yanlıs yanlarını sorgular
hesap soracak
duzeyde olurlarsa


hıc bı alanda
haksızlık yasamazlar..


eksıklık burda aslında.

sihirlieller dedi ki...

bende kırmızı eti sevmiyorum tavuk yiyorum .Ama eşim ağzına sürmüyor tavuk.Evde hep ona kırmızı et bana tavuk pişiyor.

öykü dedi ki...

her ıkısıınde de
cok ıyı pısır canım benım