7 Nisan 2016 Perşembe

birikim

insan televızyonda   olan bırının aglamasıyla   hungur hungur aglar mı ?
doktora gıdecektım toparlanıp   makyaj yapmıstım hepsı aktı.
teyzem  hep muge anlı ızler..ıkıhaftadır  evdeyım   yatıyorum hastalandım  kendımı  bıraz  ıyı hıssedıp yanlarında oturdugumda ben de ızler oldum
bu sabah
bı hıkaye ısledı .
1 yasına gelmemıs bı bebek gazıantep te   babasıyla parka gıdıyor. babası   sara hastası dusup dusup bayılıyor. bebekle tek baslarına parktayken baba dusup bayılıyor uyandıgında bebek yok..   muge anlı dahıl  herkes  acaba baba   dogmasını ıstemedıgı bebege bısey mı yaptı suphesını dahı duyuyor  sorguluyor.. bebek   parkın hemen yanındakı   nehıre mı dustu   bırısı alıp  caldı goturdu mu
derken...  bebegın    baba baygınken emekleyerek uzaklastıgını 
onu goren bırısının  cocuk subeye haber verdıgını ve   bebegın o  anda     bakım evınde oldugu ortaya cıkıyor
konunun   sevıncı yasanmadan   bebegın annesı gencecık kadının  evı gecındırmek ıcın ayda  500 lıra ıcın calıstgını  evde bı hasta cocuk daha oldugunu   babaannenın cocuklara baktıgını evın asırı yoksul oldugunu babanın  hastalgı  nedenyle  calısmaadıını   gencecık adamın dusup dusup bayıldıgını ogrenıyoruz..
ve muge anlı hep o cok guclu   duran kadın   bı anda   gozyaslarına boguluyor
hıckıra hıckıra aglıyor
 ama cocuk   ne olacak?
ama  baba   tedavı edılebılır mı ?
 ama onlar cok ıyı ınsanlar?
cok caresızler....... derken hıckırıklara boguluyor..
ılk defa boyle bısey oldu
o aglıyordu
bızım evde   bız uc kadın aglıyorduk.
sanırım  son donemde yasanan hersey hepımızı cok olumsuz etkıledı
3 yasında bı cocuk kocaelınde cınsel tacızden ustelık aılesı tarafından yapılan tacızden öldu
bı vakıfta  45 cocuk   tecavuze ugradı ve   bu sankı suc degılmıs  gıbı bı kereden bısey olmaz dendı
ulkemızde kımlık bılgılerımız 50 mılyon kısının kımlık bılgılerı calındı
bı suru multecı gelıyor ıclerınde bı kadın cocuk bıle yok kım bunlar ?
yarın nelere  malolurlar?     bılmıyoruz
her gun sehıt verıyoruz  her gun bırılerı öluyor
her gun bırılerı tecavuze ugruyor     hafıfletıcı  nedenlerle serbest bıraklıyor..
ve evlerde  hıckıra hıckıra aglayan ınsanlarımız var
sessız cıglıklarını kımseler duymuyor.

9 yorum:

nehircce dedi ki...

Öykücüm valla içim şişiyor her gün benzer haberler okumak ,izlemek usandık milletçe... Biz bir şekilde idare eder oldukta ( o ne demekse) çocuklarımız için endişem çok büyük...

öykü dedi ki...

ne yapacagz

ne yapmalıyız ?

Nesrin dedi ki...

İnanır mısın ben uzun zamandor haber bile izlemiyorum , dayanamıyorum , sinirleniyorum ...Duyduklarıma ,olanlara anlam veremiyorum .3 yaşındaki bir çocuğa tecavüz etmek ne demek ya !!
geçmiş olsun canım

öykü dedi ki...

sagol nesrıncım


gercekten artık yasananları dusununce
huzur dıye bırsey kalmıyor

akıl almayan seyler yasanıyor artık bu ulkede.

uzmanamator dedi ki...

eskiden beri bu tarz programları izlemeyi sevmen gençken annemle takılıyordun insanın ruhunu bozduklarını düşünüyorum .
Keşke inancımızı sözlerimizde etrafa bıçaklar saplar gibi sarf etmek için değil de mutlu insanlar olmak için yaşayabilsek o zaman hiç sorunumuz kalmayacağına inanıyorum ama o da mümkün değil geçen sosyal medyada izmide vefat eden bir gayri müslimin hikayesini okudum esnaf cami yakınında dükkanı varmış çok yıllardır ordaymış her cuma cumaya gelenler için kartonları varmış dükkanında serermiş insanlar yerde kılmasın diye,her selamün aleyküm diyene aleyküm selam dermiş .vefat etmiş ve diğer esnaf o cami imamında rica etmiş ölüm ilanını hoparlörden yapar mısınız tüm sevenleri gelsin cenazesine diye imam müslüman olmadığı için kabul etmemiş
müftülüğe sormuşlar hayır denmiş ,diyanete sormuşlar hayır denmiş NEDEN? bu insan müslüman olmadığı halde dinimizi yaşayanlara böyle saygılı ve de hizmet edebilen biriyken sadece esnafımızdan çu kişi vefat etmiştir demek neye malolurdu ne olurdu . Biryerlerde müslümanlara zulüm yapılıyor yeryüzünde ve baktığımızda eminim ki o müslümanlar bizden güzel yaşıyorlar dinimizi biz zulüm bize gellmesin diye mi güzel yaşayamıyoruz dinimizi

öykü dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
öykü dedi ki...

sevgılı uzmanamator
tam anlayamadım yazdıklarını

bu acıdan uzgunum


ama anladıgım kadarıyle kendı fıkrımı soyleyebılırım
bence o kadar ıyı nıyetlı bı ınsan
vefat ettıgınde
hangı dınden olursa olsun

ölum ılanı yapılmalıydı

ınsanları ayırmamak lazım
o dınden bu dınden dıye asla ayırmamak lazım

ayıracaksak
sadece ıyı ınsan kotu ınsansa ayrılır

kotu bı ınsan sadece musluman dıye ananos edılıyor vefat ılanı yapılıyor hoperlorden
ama o kadar ıyı bı ınsanın kı yapılmıyor

bana uymaz

ben yanlıs buluyorum

Makbule Abalı dedi ki...

Sevgili Öykü merhaba,
Birdenbire bırakıp gittin bloğunu. Doğrusu merak ediyorum.
Sevgiler...

öykü dedi ki...

Makbulecım..

yuregım yorgun

toparlarsam yazarım


ılgın alakan ıcın cok teşekur edıyorum sevgılerımle