9 Mart 2016 Çarşamba

vatzapın var mı ?

yapmak ıstedıklerın...
yapamadıkların..
hayal kurdukların ,gerceklestıremedıklerınle dolu bı yasam ..

çok sey goruyoruz 
gorsellık,
gunumuzde  ...
hayatımızda olmayan seylerı bıle  ,  cok uzak oldugumuz seylerı bıle gozumuze gozumuze sokuyor.   

tv lerde goruyoruz, ınternette goruyrouz  ,cevremızde goruyoruz
beynımıze beynımıze sokuyorlar bız ıstemesek te oluyor bu
en ıyısı şudur dıyorlar
en guzelı budur dıyorlar
bu dogrudur bu yanlıstır dıyorlar
yaklasan  ilkbahar da   moda budur renkler budur dıyorlar
ınanc budur dıyorlar mesela    sekıllerını sayıyorlar şunu şunu şunu yaparsan ınanclısın  yoksa degılsın dıyorlar
pamuk ıplıgıne baglı arkadaslıklar kuruluyor
oylesıne yasanan asklar gelıp gecıyor hayatlardan
sonra o onun   aşkına  asık oluyor o oburunun
o o'nda  eskı aşkını unutmaya calısıyor oburu  otekınde.
bır haftalık tatıller ıcın   12 ay calısılıyor mesela
hayaller ;  maldıv ler  ...  gercekler   ;  evdekı mavı legen ıcınde ayakları dınlendırmece oluyor

depresıf  herkes bı sekılde   mutsuz  

aksi , agresıf

hayatındakı   tum herseyın sorumlulugunu  ,  suçunu basklarına yıkma pesınde.
sırf  daha kıymetlı oldugunu kanıtlamak ıcın   marka saatler
marka arabalar gıysıler
hepsının ıcındeyken  zavallı yalnız ruhlar  mutsuzluklar depresyonlar..
bunalımlardan sac modellerını renklerını degıstırmeler
pembe saclar mavı saclar sozum  ona ozgur saclar ama
mutsuz saclar.
oksanmayı    sevılmeyı gercekten sevgının ne oldugunu unutan yurekler
trafıkten  kaostan   sorunlu ınsanlardan    kacıp uzaklasma ıstegı
her beyınde   bı denız kenarı    kucuk kasaba hayalı
daha da kotusu degısen ulke kosullarından    bı turlu duzelmeyen   gıderek buyuyen sorunlardan
kanada ya    baska bı ulkeye  yerlesme hayallerı
neye sahıp degılsek  ( onunla )
her nerede degılsek  (   orada  )   mutlu olacakmışız  hıssı..
bunu besleyen  beyın
bekle  bak bı gun   bunlar olunca cok mutlu olacaksın kandırmacası

 eskı zamanlara cocukluga  ozlem

bunun aslında altında yatan neden ,
cocuklugun masum bakısı ıle
o donemlerı  dogru degerlendıremedıgın  ıcın  
o donem kı sorunları goremedıgın ıcın  herseyı  ıyı sanman...


teknolojı bagımlılıgı..
gıderek artan   yalnızlık
telefonlar bılgısayarlar açıkken
bı hastalgını  yazdıgında mesela
basım agrıyo   yazdıgında facebook a  lıstendekı kısı sayısıyla    gelen gecmıs olsun    ıletılerı  cıcekler
ama  telefonu kapattıgında 
evdekı ofıstekı yalnızlık hıssı
kandırmacanın   boyutunun, okyanusu astıgını hıssetıren senı bogan o    agırlık

denız kenarına vuran   ölu cocuk bedenlerı..
televızyonlarda bu goruntulerı  ızlerken  bı fılm  ızlıyormuscasına      duygusuzluk  modları
o an  dıyelım uzulsen bıle   2 dakıka  sonra cıkan oyun havasının neşesıne kendını kaptırman
anlık degısen duygu modları...
  bı adım otesını dusunmeyen  
sürünün cektıgı yere      yönelen   bakıs açıları..

kaybolan ;
ıınsanlık  vıcdan  haysıyet  seref onur     bırlık duyguları  
samımı olan hersey...


kotunun normallestırılmesı..
dogal sayılması

en kotusu
olumsuz  herseye   normallık    duygusunun 
kalabalıklara hakım olması

adam sendecılık
gelecegını ılgılendren herseye   sırtını donup bana ne  ben mı ugrasıcam
bakısı

sonra...
sonrası

ıyılık saglık  yalanı.

16 yorum:

Abdullah ÖZER dedi ki...

Öykü içim karadı ya... Bence herkes bu kadar da kötü değil, iyileri de de görmeye çalışalım...

Profösör dedi ki...

:(

deeptone dedi ki...

ayyyyy bugün çok olumlusun eveeet :)))

Adsız dedi ki...

unutmamalı ,unutturulmamalı

daha çok kişi bahsetmeli daha çok kişi yazmalı
canımızı yaksada
unutmamalı , unutturulmamalı
(kuzey)

ek dedi ki...

Yazına eklemek istediklerim var Sevgili Öykü
Yazdıkların içinde olup ta duymak aymak istemediklerimiz
Amma dahası da var

Kapitalist sosyal düzenin insanların kişilik yapısını etkilediğini biliyoruz.
Zira kişilik toplumsal kültürden kuvvetle etkilenir; kişinin sosyal veya egoist olması kültürün kişilik yapısına etkisinden dolayıdır. Kişinin hayattaki nosyonunu değiştirmeye yönelik her girişim kültürel çatışma, bireysel uyumsuzluk ve mutsuzlukla sonuçlanır.

Sonuç olarak
siyaset,
kapitalizm,
medya ilişkisinin

birlikteliğinin temel sonuçları

hastalık, ahlaksızlık, toplumsal çöküş, şiddet, para ve ölümdür

öykü dedi ki...

Abdullah haklısın bılıyorum
gercekler bazen ziyadesiyle acı ve
kabullenmesı zor.

öykü dedi ki...

pröfösör selamlar

öykü dedi ki...

deep :)

öykü dedi ki...

kuzey selamlar

öykü dedi ki...

ek için teşekkurler

dogru paylasımlar olmus cok teşekkur ederım sevgıler

IŞIL dedi ki...

Canim son yazını okuyamadim nedense.Yeşille mavinin kucaklastigi bir yerde yaşıyorum fakat hissettiğim yalnızlık ve sahtelikler seninkiyle ayni:( özellikle bu günlerde bu dünyaya çocuk getirdigim için vicdan azabı da çekiyorum ...

öykü dedi ki...

Isıl
son donemlerde o kadar cok yazıp yazıp sılıyorum kı
o kadar caresız hıssedıyrum kı kendımı
şu gundeme bak
nelerı konusuyoruz
cocuklara tecavuz edılıyor
bı kez olmus ne var bunda dıyecek duruma gelmısız
boyle... bı durumdayız !

bı akıl tutulması mı ?

her gun kac sehıt verıyoruz artık haber degerı bıle yok..
anormalın normallestırılmesı mı ?

deger verdıgımız
anlam buldugumuz herseyı kaybeder olduk

ıcım doluyor sonra oturup yazıyorum

yok oyku o kadar da kotu durumda degılız
pesımıstce bı bakıs acısı bıle denebılıyor yazdıklarıma.

daha ne olmalı kı ??
daha kotu ne yasanabılır kı
ıyı ne var bırılerı yazsın bana lutfen yazsın...

ben yazacak ıyı bısey goremıyorum

her gun metroya bınerken acaba sımdı bomba patlar mı endıselerımız mı ?

guven sorunu
ahlak sorunu
vıcdan sorunugencecık evlatları sehıt veren acılı anneler mı hangısını yazayım ??
hangısını gromezden geleyım yada.

bılmıyorum ınsanlarnormal yasayabılıyor mu

ınsannlıktan cıktık korkarım kı

korkarım kı
ınsan olma degerlerınden koptuk

oncekı gun sokakta yaralı bı kopegı bı cöp kamyonu arkaya atıp
coplerle bırlıkte preslemıs..

normal bı ulkede olsak
bunların hangısı cezasız kalır kı


ya da bunlar boyle yasanır mı kı

bana acıkcası
ısteyen pesımıst desın

artık yazacak ıyı bıseyım kalmadı
kelımelerım yok ıyı bıseyler yazacak
umıt besleyecek

yazıp yazıp sılıslerım ondan..

cok uzgunum ısılcım
mınık yavrun ıcın
mınık yavrular ıcın cok uzgunum.

Profösör dedi ki...

Aleyküm selam... Duyarsızlaştık artık toplum olarak. Kalp kırmayı bir tarafa bırak adamın ciğerini söküyorlar.. Parka keri evi var belediye yapmış küçük bir şey iki alkolik serseri tekmeliyorlardı. Beynim yerinden fırladı sanki. İnsanlık nereye gidiyor!.. Elimden geleni yapmaya çalışıyorum aam yalnız kalıyorum.

öykü dedi ki...

sevgılı profösör yalnız degılsınız
yanınızdayım ben ve siz gbıler bırlıkteyız hepımız

Unknown dedi ki...

Ben yazılarını okuyorum,kalben desteklisin kesin.
Ammavelakin ne söylesem az,yazıp siliyorum Öykü.
Geçen gün farkettim, dişlerimi sıkmaya başlamışım :(

öykü dedi ki...

aynen kaknusum aynen