31 Temmuz 2015 Cuma

o kadar çoklar ki... her sokakta rastlayabılırsınız onlara.. istismar edılenı, dövüleni, kundagında güneşin altında gün geçireni var.

Kaldırımda önlerine serilmiş bir bez parçası üstünde   bir kaç lira ..

Küçük kız  ayakta
bidicik boyuyla  civciv gibi  annesine tutunarak ayakta durmaya çabalıyordu.
Minik  kafanın Sarı uçuşan saçlarını ,  kirli beyaz bir kurdeleyle baglamıştı annnesi .
iki yaşında yok...
Güneş  tepede
Oturdukları yer , direkt güneş ışınlarından nasibini alıyor.
Niye  oyle bı yerı  secmıs kı annesı dıye dusunuyorum..
Golgeye cekılseler ....

 
Ama olmaz . En  işlek,  en goruneceklerı yer orası.  O zaman o  cehennemı sıcagı cekme nedenlerını o kucuk kıza yapılanlar olarak  kabul etmesem de   anlayabılıyorum...

Küçük kızın alnındaki  sarı  bukleler terden  başına yapışmış..
Öylesine güzel gözleri var ki Çocuk çocuk bakıyor. Masum masum...
Giderken içimden    (  dönüşümde burda olursanız  size bir şeyler getireceğim ) dedim.
Bal , ekmek , peynir    kutu  süt  aldım küçük kıza sonra... Annesi yesin diye bir  kutu  börek
Kahve dünyasında içtiğim kahvenin yanına konan çikolata  ve  bir  de şişe su
Kahvemi hızlı hızlı içtim onlara yetişmek için gitmeden yetişeyim diye

Sanki bi yere gidecekler!
....
Küçük  serçe çocuk uyumus

Kaldırım üstündeki  kirli beze yatırmış onu annesi
bir melek yatıyor orda o kadar  güzel...
Uzattım paketleri  anlamayan bakışlarla baktı  yüzüme
Saydım tek tek çikolata   kızın için  .. su ikiniz için...  börek senin için
bal da baldan tatlı kızın için
gülümsedi  genç anne
Allah ne muradın varsa versin
dedi
Neden  ?.... Bi şey beklediğim için yapmadım  ben bunu
iyilik bi şey beklenerek , karşılık beklenerek yapılmaz ki

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sen çok iyi birisin öykü insanlık görevi olarak olması gerekeni yaptın. Ama bu tarz insanlar bazıları daha doğrusu suistimal ediyorlar vicdanimizi bir kere olunca da gerçekten ihtiyaç sahibini anlamak çok zor oluyor.

Orj A

öykü dedi ki...

aslında sunu eklemelydım A

cocuklarını kullananalara cok sınırlenıyorum,
ıcımden hıcbısey yapmak gelmıyor ama yıne de
bılıyorsun
ınsanın ıcı dayanmıyor