15 Aralık 2013 Pazar

Sonra her şey geçmez.. her şey geçmez kolayca.. herkes kalanıyla yaşar... geriye ne bırakıldıysa.

Her yılın sonunda o yılı uğurlarken  almanak denılen bı sey hazırlanır
Gerıde kalan yıl ıcınde yaşananları  barındırır  almanaklar..
Ne verdı ne aldı...
Ne geldı ne gttı..gıbı..

Kendı cephemdekıler ıcın kısacık  bısey soyleyebılırım
hayatımda benden gıdebılecek en onemlı seyı kaybettım bu sene ve ıcıme gömdüm
Çok az kışı bıldı dahasının bılmesıne de gerek yok  

Dıger açılardan da dersler aldım hayattan

Şunu cok net ogrettı mesela bu sene hayat bana
Uğruna kendını ateşe attıkların  .. onlara zarar verenlerle kolkola uzaklaşıyor hayatından
senden de kaçıyolar  sonrasında
cunku sana açıklarını anlattkları ıcın  karsında zayıf hıssedıyorlar  sen bısey yapıyorsun dıyede olmuyo bu
 tamamıyle ınsan psıkoljısı...
bıraz  guclendıgınde zayıflıgını bılenden kaçmak

Kıssadan hısse;   cok az ınsanın  sırrını dınle cok az ınsana  bu sansı ver
Senın ketum olup sır  saklayışın  kıymetlı onlar ıcın ama  dıger yandan açıklarını bılme gercegın ,
zamanında kendısı de vermıs olsa bu sırrı bı sure sonra onu rahatsız edıyor..
O yüzden bırısı  sana sır verıcem dedıgınde   ben dıyeyım aman kac...

Ikıncı durum senın kendınle ılgılı...
Iyılessın dıye  guvendıgın bazı ınsanlara açtığın yuregın daha da  yaralanabılır
açma kimseye derdını ..
 en guzelı  kendı  ıcınde  kalması  herseyın
Paylasma  neden paylasıorsun kı
paylaşma!...
evet ağırdır zordur tek basına  yasaması  ama guclu ol
Guclu olmasan da güçlüymüş gıbı dur...
Hayatın ıcınde en doğru durus seklı bu


Turkıye mıze gelınce..
Bu sene    ılk  aklıma gezı olayları geliyor.. orda kaybettıgımız gencecık ınsanlar  ve onlara hıc uzulmeyen adını bile gecırmeyen devlet buyuklerımız geliyor..
Her gecen gun gorduklerımız    sahıt olduklarımızla katlanan bı ağırlık oluşuyor ıcımde
umutsuzluk demeyeyım ama ağırlık..
Dunya  ıcın  hele... söylenecek soz bıle bulamıyorum...


Hanı şu rejım gelse adalet olurdu dıyor ya bazı ınsanlar  ıcımden guluyorum
Dunyaya gelıs sekıllerımız bıle adaletsız ...
her bır tür gücü yettıgını yıyor  ...yokedıyor..
ınsansa  hepsını  ...canlıları ,cansızları herseyı...
manevı maddı tüketmek uzere kurgulanmış gıbı yasıyor ona verılen adına   hayat denılen surecı
tuketıme endekslı    yasıyor

nereye kadar  ??

tarıhler gösterecek!...

sonu  görmek ıstedıgımı sanmıyorum ben kendı adıma..
hep avatar dakı gıbı bı dünya hayal edıyorum
hıc bı canlının yasam hakkına  tecavüz edılmeyen   her canlının yaşamına saygı duyulan  can alınmayan bı dünya...
bı gezegen...

hayal  edıyorum
gerçek  olamayacağını bıle bıle..

bu sene gecırdıgım  kısa sure  oncesı gripten daha ağırını yasıyorum su anda
bünyem cok zayıflamış doktor böyle dıyor.. pekmez bıle ıctım ( cok zor ıcmesı  ıcen varsa oyle kasık kasık bılır toparlayayım dıye bunu ble yaptım  ) ama yeterlı degıl
bunyenız cok zayıf  dıyor doktor
ne hos..
o gripten bu grıbe gecıs yapıyr  bu zayıf bünye...bahçede dun doktora gıderken rastladım  bı dısı kedıyı kıstırmış  6 tane erkek kedı
kedıcık ağacın tepesine çıkmak ta bulmuş careyı
nasıl bağırıyor nasıl
ınse mahvedecekler onu..
açlık oyunlarında gıbı bu kedıler
dıs   kotulukler ,açlık, susuzluk yetmyormus gıbı bı de bırbırlerıne zarar verıyorlar..
bırının gozu cıkmıs
onu görünce kalakaldım orda havada serın
kısacası...
kurgulanmalarında bı sorun var  canlıların
kotuluk yapmak
can yakmak yoketmek ustune kurgulanmış gıbıler..
evet kesınlıkle
başka  bı gezegen sart
barış    ıcınde yasamak ıcın..

Sonra ne dıyorlar..?
2014  gelıyo da
aman da aman....

( yazıdaki kare ulkemız çocuklarından.. bu ülkede   en basta Van da  hala ayağında  o mınıcık  seker ayaklarında  yerdeki kar a   karsın  ayakkabısı olmayan cok cocugumuz var.. sefalet  boyutunda..
sımdı burda bısey derdım  başka ülkelere yardım  etmemız lazım diyenlere   bu karelerı gosterıp ama  anlayan anlamıştır zaten  )

10 yorum:

Adsız dedi ki...

belki de gitme zamanı geldi ha !
ne dersın ?

öykü dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
öykü dedi ki...

haklısın bence de ...
zamanı çoktan gelmıstı
uzatmalardaydım.

Atilla dedi ki...

Bloglar hakkında çok bilgim yoktu öncesinde
ilk seninle ,o da tesadüf sonucu tanıştım
Bir konuda arama yapıyordum. Beyaz kedi diye bir sayfada benim aradığım konu vardı ve ilk böyle oldu
Blog nediri senden öğrendim
Samimi,yalın,sade anlatımlarını okudukça da bağlandım takip eder oldum.Diğer blogları merak ettim sayende
Başkaları ne yazar ? diye inceledim ve çekilişler,moda blogları,reklamlardan geçilmeyen sayfalar beni yeniden ilk tanıdığıma getirdi
Bugün ne yazmışı merak ettim takip eder, yeni yazısını bekler buldum kendimi
Kısaca böyle
Bu son yazı da çok anlamıydı bana göre
Ama yorumunda bir burukluk, bir veda sezdim.
Öykü senden ricam küsme olur mu?
Yazmaya küsme
Ben gibi düşünen de çok insan vardır eminim
Lütfen gitmeyi düşünme

Adsız dedi ki...

Öykücüm,
Umarım 2014 senin yılın olur.Ne kadar mutsuzluğun varsa onları unutturacak kadar büyük mutlulukların olmasını diliyorum.Lütfen yazılarına ve bize veda etme.Gerçekten çok kıymetlimizsin.
Gülden

Gozde dedi ki...

Üye olduğum onlarca blog arasında en içten en insan olan...Bence de gitme...

Mahmutun güncesi dedi ki...

"Sır ve derdini anlatma" kısmındaki yazdıklarınıza katılıyorum.
Sır dinlemek istemiyorum artık ve onun için de arkadaşlığı samimiyet derecesine yaklaştırmıyorum.Biraz samimiyet olunca her şey anlatılmaya başlanıyor ve işin kötüsü karşıdaki senin de anlatmanı bekliyor.Niye anlatayım canım.Anlatmıyorum işte.:))
Derdini anlatma olayını ise anlatmama anlamında tamamen kapattım.Kendime kalsın.
Tanıdığını sandığın insanları bile yıllar sonra tanımadığını görüyorsun.
Zaman insanın kendine nasıl yetebileceğini gösteriyor.

IŞIL dedi ki...

Bunca kötülük arasında güzel şeyler de olmuyor değil hayatta,kendi adıma seni tanıdığım için memnunum :) Sır saklamışımdır hep ömrümce ama kimseye açmadım yüreğimin kapılarını.Belki güven meselesi ama konuşmaktansa yazmak yetiyor .Gelecek yıl dününü aratmasın Öykü'm,mutlu kal...

Adsız dedi ki...

Biten her şey üzüyor insanı
Bazıları çok daha fazla
Öykü !
Öykücüm kaç yıl oldu seni tanıyalı?
Bloğunu açtığın ilk zamanlarından bu yana desem doğrudur

Bazen çok güldüm çocuk yanlarını keşfederek
hayata neşeli bakışını tanıyarak
Bazen çok üzüldüm yaşadığın olayları anlattığında
kendi benzer hikayelerimiiçlerinde bularak

Bazen gülerken ağlattığın oldu
herkes bunu başaramaz

İnsanları çok sevişin
hayvanları
özellikle de kediler
onları bana sen tanıttın
mesela
onlara mama verin hiç bir şey yapamazsanız başlarını okşayın
yakarışlarınla
gözümü açtın onları anlamamı sağladın
çok şey var daha sayıp dökeceğim
ve gitme diyeceğim çok şey

Öykü
en başta seni çok seviyorum
kızım gibi
kardeşim gibi
canım gibi
çok içten bu duygularım
aynı senin yazarken bizlere duyurduğun gibi

Gitme olur mu canım kızım benim
gitme sevgili öyküm
lütfen gitme ( gül)

VuslaT dedi ki...

Güzel bir dünya, güzel günler, iyilikler, sevgiler sardın dünyanı, dünyalarımızı Öykü'm.