15 Haziran 2012 Cuma

sınırsız cola


Bir cola alana sınırsız içme hakkı veren yerlerden bırındeyız..
Bol ketcaplı mayonezlı yıyecekler agır yag kokuları taşan mutfakta arı gıbı kosturan genc elemanlar.. Icersı yanı musterı ıle temas bölumunun hemen arkası yıyecek urunlrın hazırlandıgı yer gozume takılıyor..
Eleman eldıvensız elıyle ekmegı alıyor once sonra mayonezı bolca suruyor ..Orda ne derecede yıkandıgı bellı olmayan yesıllıklerı avucluyor onları koyuyor ekmek arasına ve ustune bı ınce dılım hazır gıda tavuk parcası ustune yenıden mayonez
mayonezın elıne bulasan kısmını hafıfce yalıyor.. Sonra..Kalan ekmek parcasını da ustune kapak olarak kyup
kagıda sarıyor on tezgaha bırakıyor..
Ondekı bolumde tum gun ayakta durmaktan bıtkın dusmus kızlar ısteksız sıkıntılı gozlerle bakıyor musterıye buyrun ne ıstemıstınız ı
defolun basımdan bı gıdın ya
yoruldum
bıktım anlıyor musun seklındekı ıfadeyle soyluyor..
ve hazırladıgı paketlerı sısmanca gencten bı kadına tepsı ıcınde uzatıyor..
Kadın yanındakı ıkı tombul cocugun onun cocugu oldugunu ınkar etmeyen bı vucut boyutyla
Hemen yanımdakı masaya oturuyor..
ve hareket baslıyor..
cocuklar obez boyutuna hanı sınır olarak oldukca yaklasmıs ta boyle ramak kalmıs seklınde
yuvarlanarak kosuyrlar sagda solda
ıkısı bırbırıne cok yakın yasta
bırısı kacıyor
oburu kovalıyor
arada anne yanına gelınıyor.. benzın .. yakıt almak ıcın
ama annne zaten
anne bızım enerjımız bıttı mama verır mısını beklemıyor
cocukların her yaklasmasında lokma yapılmıs kocaman tavuk parcaları cocukların agzına
tıkılıyor
tıkılıyr dıyorum cunku tıkılıyor..
annelık boyle bısey mı acaba?
o bolca mayonezlı ekmek parcalarnın elıne bulasan bolumlrını de guzelce yalayarak temızlıyor..
Kosan cocuklarının ardından mutlu mutlu gulumserken
sonra bardagına takılıyor gozu
BOSALMIS!
...
HMMM hemen kalkıyor yerınden bacakları fazla kılonun verdıgı bıtısıklıkten olsa gerek yuruyus tarzında ıkı yana sallanma pozısyonu alarak yururyor
ben ordayken yanı yaklasık yarım saat ıcınde 6 kez cola dolduruyor bardagına
Kadının asıt deposu oldugunu dusundugum mıdesını
dusunmek bıle ıstemıyorum
emreee
erdemmm dıye seslenıyor cocuklarına
elınde mayonoz bulasıklı lokmaları hazır vazıyette
cocuklar kosuyor
lokmlar yutuluyor..
Tabagıma bakıyorum kalkarken
yıyememısım
Sanırım kadına bakarken doydum...

16 yorum:

Gül dedi ki...

:)))bende doyardim kesin...(gul)

öykü dedi ki...

:) aynen


doydum bakarken

Zaman! Eriyor... dedi ki...

Aslında birazda eğitim meselesi bu-aile içide dahil.Mesela Amerika'da yapılan bir araştırmaya göre klasik müzik konserlerine gidenlerde obezite oranı ülke genelinde en düşük seviyede.Anne karnında başlıyor olay...

öykü dedi ki...

Çok dogru soyluyrosun

Onların hata olarak gorup gerıde bıraktıklarını
bız goz gore gore
basından yasıyoruz..

egıtım olsa
ya da egıtıme onem veren bı toplum olsak

boyle olmazdı hıcbıseyımız
cok haklısın

Adsız dedi ki...

Ne demiş atalarımız : '' Fast Food Fast Die '' dememişlerse bile bir gün lafıma gelirler. :)))

sonbahar dedi ki...

Bir günlük beslenme ihtiyacımı giderdim. Artık yarın öğlene kadar yemem :)

sonbahar dedi ki...

Ayrıca titizlik de çoğu tanık olduğumuz yerde "sıfır". Yalamak ne kelime, ben anti bakteriyel sıvı kullanırım elimi silmek için :) Yani böyle yemek servis etmek nedir ya? İtiraz ediyorum :|

tutsak dedi ki...

BEN KONUYA İÇERİK OLARAK DEĞİL AMA YAZIM TARZI OLARAK BAKMAK İSTİYORUM SANKİ BİR ROMANIN BİR BÖLÜMÜNDE ROMAN KAHRAMANLARINI TANITAN BİR BÖLÜMÜ OKUYORMUŞ HİSSİNE KAPILDIM ÇOK HOŞ TU...:)))IM TARZIYDI

Nesrin dedi ki...

Benim de çok dikkatimi çeken bir konu bu. Ne zaman alışveriş merkezine gitsem bütün fast food restoranları tıklım tıklım. Elbette arada sırada giderler yerler de sürekli orda yaşayan aileler, çocuklar var gibi geliyor bana :(
Artık anneler de yorgun mudur nedir bilmiyorum yemek yapan yok, sürekli hazır hazır... Evde olsalar bile dondurulmuş ürünler..

CEPAYNASI dedi ki...

dışarıda bir şeyler(hele salata türü)yemeye korkar olduk iyiden iyiye...
keyifli geçsin haftasonun:)

öykü dedi ki...

GOK TURK ata sozu degılse bıle artık olmalı
ogrensın ınsnalar
cıddı tehlıke oldugunu

öykü dedi ki...

cok fena etkıledı sneı:)

öykü dedi ki...

aynen katılyorum sonbahar

öykü dedi ki...

Tutsak ne zaman sızden yorum gelse aklıma SUFİM gelıyor..Huzurla uyusun.. Yorumlarınız hem sızın dusncelerınız olarak hem de sankı sufım gelmıs gıbı hıssetırdıgınden benım ıcın cok degerlı cok tsk edıyorum


Ve yorumunuza gelınce

oylesıne mutlu ettı kı bu dusuncenız
cok tskler

sevgılerımle

öykü dedi ki...

Nesrıncım
gunumuz ınsanının kolayclıgı tercıh edısınden doguyor butun bunlar
kolay olsun benı yormnasın
vaktımı almasın

ama bana neler yapıyor butun bunlar ı sorma zahmetı bıle olmasın
ve zararlarını yasayınca da
aa bana neden oldu bu ?

dıye kalıyorlar
ıste onemlı nedenlerden bırısı fast food

öykü dedi ki...

cep aynası
salata hele cok tehlıkelı
o yesıllıklerden kucuk kurtların cıktıgı tabakta gezdıgı dahı oıldu
yer adı vermeyeyım cok luks bır restaurantta hemde

bunu bızzat yasamıs bır ınsanım

neyse

hepımızın keyıflı gecsın haftasonu:)

sevgılerımle