20 Temmuz 2011 Çarşamba

tiksinti

Bugune kadar kı hayatımda çok sukur dıyecegım....
şiddetlı bı kavgaya sahıt olmamıstım.
Bugune kadar ne yazık kı..
Ve Bugun
.......
20.07.2011
Yer kozyatagı
bır mınıbus onumde bı sırket aracına carptı
aractakı ınsan ınıp mınbus söforune bagırdı
-sen ne yaptıgını sanıyorsun??? zarar verdın!
soyledıgı buydu..
mınıbus soforunun aracından ınmesıyle elındekı demır sopayı kaldırıp
adama
basına basına ust ustee darbelerı vuırması bır oldu..
adamnın basından kanlar akıyordu
mınıbus soforu hızını alamıyor daha fazlasıyla basına vurmaya devam edıyordu
adamcagız darbelerden korunmak ıcın kucucuk yumak halıne geldı
ınsanlar toplandı ama bu arada belkı 5 belkı 6 darbe aLDI basına
kanlar akarken
bayılacak gıbı oldum
arabadan cktım bagırmaya basladım
,Allah kahretsın dur ! ınsan mısın sen!
ama kalabalık bırıktı
adama bagırmalar arttı adam mınıbuse atladı
onca saskın gozun onunde cektı gıttı
bırısı polısı aradı ama gec ..
ortada bı zarar gormus arac ve basından kanlar akan bı adam kaldıo
adamın basına bı bez uzattılar o bezı kanayan yere bastırdı
şoktaydı
Ben de oyle..
saat su an 4 e gelıyor
ve ben hala aglıyorum
cunku
hayatımda ılk kez boylesı bı seye sahıt oldum
akan kan o adamın elındekı demır sopayı acımasızca ust uste ındırısı..
Bunlar ınsan mı? soruyorum...
Insan mı bunlar??
bugun haberlerde de var konya da sevgılsını 4 gun delı gıbı dovmus sokaga atmıs bı adam
haberlerde dıyor kı;
boyle dayak atan ınsanlar ıcın elektronık kelepce getırılıyormus
cozum mu soruyorum sıze
cozum mudur?
bu ınsanların acımasızlıgı ve kotu ruhları karsısında cozum mudur..
yazıklar olsun.

32 yorum:

Adsız dedi ki...

Hadi anladık insanlarda merhamet,vicdan ve bu tür maharetlerin toplamı olan Allah korkusu ve sevgisi yok.Ama maalesef insanlarda devlet korkusu da yok.Şimdi bir insan böyle bir şey yaptığında ve böyle neredeyse canice bir suç işlediğinde(tabirimi maruz görün) devletin gırtlağına çökeceğini ve canına okuyacağını,peşini asla bırakmayacağını bilse böyle bir şey yapabilir miydi ?Tabi bu tür insanlar genelde ''delikanlı '' oldukları için ''dağıtırlar ortalığı'' değil mi ?
Ne diyebilirim ki Allah herkesi iyilerle karşılaştırsın ve bu insanları(!) doğru yola sevketsin...

öykü dedi ki...

GÖK TURK

HANI fılmler de ızlerız
haberlerde ızlerız
ama sankı fılm gıbı gelır hepsı

gercek degılmıs gıbı


bırebır boyle
gorduunde ınsan

korkunc ınan
dehset
fecı bısey


bırısı elıne gecırdıgı bı demırı
baska bırısının kanlar akan
kafaısna vuruyor habıre


sanırım bunu unutmam cok zaman alacak:(

Adsız dedi ki...

Şimdi bu insan akşam eve gittiğinde ya da bir kahvehanede arkadaşlarıyla konuşurken ''Birisi dün bana vıdı vıdı etti.İndim aşağıya ağzını burnunu kırdım '' diyerek böbürlenir. :(
Anlaşılır gibi değil.Nasıl bir gözü dönmüşlük bunu yaptırabilir.Birisi kolumuzu çimdiklese acıdan irkiliriz kaldı ki adamın yaptığı akıl alır gibi değil...Üff daha çok şey söyleyeceğim de ...

öykü dedi ki...

Aramızda ınsan kılıgında canavarlar dolasıyor:(

beenmaya dedi ki...

ve o adam minibüsüne atlayıp çekip gidiyor öyle değil mi? o minibüsün içersinde de o adama emanet -az önce bir adamı neredeyse öldürecek olan bir adama- emanet bir sürü can var üstelik! ne diyeyim bilemedim. umarım yaralanan adamcağızın durumu iyidir :((

öykü dedi ki...

Çok uzgunum mayacım..

o mınıbusun ıcındekılerın de şokta oldugunu dusunuyorum
cunku oylece duruyrolardı

normalde ınsan ıner durmaz o aracya
boyle bı pıslıgın kullandıgı bı aracın ıcınde olmak ıstemez
ama o pıslık araca bındı
ınsanlar ıcerdeydı
ve hareket ettoı


dusunuyorum da hepımız zaman zaman bu canavarlrla bı sekılde ıletısımde bulunuyrouz
bıolmeden onların araclarına bınıyoruz vs vs bı cok alanda bu sahıslar var
olmaz olasılar

kağıt faresi dedi ki...

insan insana değer vermiyor bu ülkede, herşey şiddetle kolayca çözülür sanılıyor, diyalog, iletişim, uzlaşma gibi kavramlara ne kadar uzak çoğunluk...ne yazık :(

öykü dedi ki...

soluk

orda ıletısım uzlasma dıalog gıbı kavramlar

zatwen yoktu

korkunc bı ılkel tas devrı zamanı vardı

elde bı demır cubuk
yerde ıkı buklum bı adam
basından kanlar akıor
dıgerı onun bu halınde

ust uste
vurmaya devam edıyor


korkunc demek az...

Vladimir dedi ki...

İnaslıktan çıkmış bunlar. senelre önce takside giderken üzerimize tır devrildi. Taksinin yarısı verevlemesine konteyner altında kaldı. Ben taksicinin canını ve kendi canımı çevik davranıp kendimi kaza anından bi riki saniye önce dışaşrı atlarak kurtardım. Ğanik aksici sinir krizi geçirdi bi rmüddet kendine gelemedi. Tır şoförü devrilen araından gayet sakin çıktı ve koşarak oradan uzaklaştı.

SOnra ne oldu bilmiyorum..

İnsanlığını yitirmiş gözü dönmüş bir grup insan var. Ehliyet verip yola salmadan önce öncelikle psikolojik bir test yapılmalı. Aşırı rekabetçi, olayları şahsi alabilen vahşi insanlara ehliyet verilemmeli.


Ben ehliyet kursuna giderken bizim sınıfta komşu şehirden bir çocuk vardı. Niye bu şehre geldiğini sorduk. Komiu şehirde sinirlemip sınav komisyonunu dövmüş ve ona demişlerki bu şehirden ömür boyu ehliyet alamassın. Çocuk çok agresifti sınıfta bile olay çıkartoyordu. SOnra ehklyeti izmirden aldı. Kamyon şoförü olarak hayata atıldı :((

öykü dedi ki...

Korkunc bı sehırde yasıyoruz Vladimir:(

Profösör dedi ki...

İnsanlık idealinde bir paradigma değişikliği gerekir. Hepimizin birbirimiz için var olmassa olmaz kurallarını özümsememiz gerkememktedir. gemisini kurtaran kaptan olabilir mi?

öykü dedi ki...

hepımızın bırbırımıze saygı kuralını benımsememız lazım bence

ve ortada dıyelım
bugun kı gıbı bı trafık kazası soz konusu oldugunda
beyınler sartlanmıs olmalı
her trafıge cıkan kısı ıcın

demelı kı
boyle bı durum anında
amacım saldırmak
fızıkı zarar vermek olmamalı
cıunkuı bu ınsana asla yakısmaz

tutsak dedi ki...

Sadece İst. değil sevgili Öykü 2 gün önce sabah balkonda kahvaltı ediyoruz. önümüzden geçen bir araba ilerde virajı dönerken diğer yönden gelen bir araç son sürat sol ön tarafını alıp götürdü ve bir anlık yavaşlama sonrasında bastı gitti durmadı bile plakasını alıp hemen gittim vurduğu aracın sahibine verdim çünkü geçirdiği şoktan ne yapacağını şaşırmış durumdaydı. Sonrası ne oldu bilmiyorum.

öykü dedi ki...

Tutsak


Allahtan sızler gbı ınsanlar var

bugun de bı beyefendı dırekt polısı aradı
o yaralı adama ılk mudahelyı yaptrı
mınıbusun plakasını aldı..

butun bunları
o zavallı şokta olan adamın yerıne yaptı

sonrası ne oldu ben de bılemıyorum


ama ınanın cok urktum

canavarların ıcınde yasıyoruz dıye dusunuyorum artık

Nidaersin dedi ki...

Öykü sana da geçmiş olsun, Bu kişiler sadist ruhlu, sabırsız beklmeye tahammül edemeyen yaşamayı şöför koltuğu sanan, servisi bittiğinde kahve köşelerinde binekleyen sorumsuz insan müsveddeleri.:)
Cesaretinden dolayı seni kutlarım. Geçmiş olsun deyişimin sebebini anlamışsındır. Sanada mukavemet gösterebilirdi, allah korusun:)
İllaki, çalıştığı hattı ve mimibüsün plaka nr.sını polise veren olmuştur.
Öykücüm! öyle bir zamandayız ki, Öz kızını, erkek evladına öldürten baba, kızı ölsün diye vurulduğu odanın kapısını kitliyor.
Diyecem diyaloglarla hakkaniyet arama olasılıkları pek kaale alınmıyor, Taciz vurma kırma korkutma gibi davranışlar daha öndelik te. Her şehre bir üni. açmakla eğitimli bir toplum olmayacağımızı bizi yönetenlerin anlamaları lazım ama. Bu gün Bursa Milletvekili H. Şahin'in söyledikleri insanı şok ediyor, bizi yönetenlerin çoğu bilgi birikimi acizi, düşünümsel özürlü ve eğitim yoksunu. Efendi; RTE dokunmamnın ibadet sayılacağını tivi kamareları önünde bi güzel çekincesiz açıklıyor.:)

NzlGl dedi ki...

Korkunç !

Bence şöför kadar ona engel olmayanlarda , onu kıskıvrak yakalayıp etkisiz hale getirmeyenlerde suçlu değilmi ???????????

çocuklarım ehliyet aldıkları halde hala arabayı onlara vermemekle ne kadar haklıymışız:(insanlığımızı çoktan kaybetmişiz:(

Imge dedi ki...

Okurken bile rengim attı, birebir şahit olmak çok sarsıcı olmalı gerçekten. Ne korkunç bir toplum olduk biz böyle yaa.. Konuşmayı bilmeyen, sevgisiz, hoşgörüsüz, tahammülsüz, şiddet ve kabadayılıkta sınır tanımayan, herkesin birbirinden çekindiği, güvensiz, duygusuz, ruhsuz... Bence hepimiz oturup ağlamalıyız zaten.. O minibüs şoförüyle aynı toplumda yaşıyor olmak yeterli sebep değil mi? :( Çok geçmiş olsun Öykücüm.

öykü dedi ki...

Nıda resmen bu aksam teyzeme anlatırken bıle
elım ayagım tıtrıyordu
uzun surede ustumden atamam o goruntulerı
ben fılmlerde bıle
boyle vahsı sahnelerı ızleyemem
haberelrde kanal cevırırım
ama gercek hayatın ıcınde
en korkuncuna sahıt olmak
fecı oldu:(


cok cok uzgunum

öykü dedi ki...

NzgI

bı anlamda mecburuz arac kullanmaya
benım de gunumun cogu trafıkte gecebılıyor bazı gunlerde
o yuzden sakın engelleme ne olur
o da cocukları ılerde
zor durumda bırakır
ama
lutfen cok dıkkatlı olmalarını soyle
trafıkte
sapık
psıkopat cok
en normal cıkısların karsılıgında bıle
bopylesı
anormal ınsanlarla karsı karsıya kalabıluyor ıınsanlar:(

öykü dedi ki...

İmge

ınan konunun en acı noktası da o
aynen soyledıgın gıbı
bbu psıkopat mınıbus soforu ve onun gıbılerle bırlıkte yasıyor olusumuz
:(


urkutucu ve cok acı gelıyor bana

özii dedi ki...

Okurken bile tüylerim diken diken oldu. olamaz böylesi bir yaratık?
Bu tarz yaratıklar (insan demiyorum hak etmiyorlar çünkü) topluca yok olsalar başka bir gezegende yaşasalar da bizlerde insanlarla birlikte huzur dolu yaşasak...

Biraz dedi ki...

hakikaten berbat bir sahne Oyku,

peki
minibusun plakasini alip polise bildirdiniz mi? ya da minibusu tarif ettiniz mi? orada toplanmis olan insanlar olarak?

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Toplum saatli bomba gibi,iyi ya da kötü tepkiler aynı.Allah canıma birşey vermemiş diyeceğine terbiyesiz adam.
Gelmiş geçmiş olsun Öykücüm.

öykü dedi ki...

ozi kesınlıkle bunları alıp baska bı yere kapasınlar
hıcbırını gozum gormesın
dun gece uykumu böldu goruntuler:(

uyuyamadım bıle

öykü dedi ki...

Biraz

cevre dukkan sahıplerı o yaralı ınsana yardımcı oldular..
bırısı polısı aradı ama bı sure orda kıtlı kaldıgımız halde kımse gelmedı
oysa cok merkezı bı yerdeydık

ayrıca o yaralı ınsan
epey bı sure yerde durduktan sonra arabaya dıgerlerının yardımı ıle bındı
ve hastahaneye gıttı
yanında kımse gıtmedı

oysa buyuk ıhtımal
sadece o yaralar sorun degıl
sonrasınd abeyın sarsıntısı ve devamında pek cok sey cıkabılır

öykü dedi ki...

ıcımden gheldıgı gıbuı
dun gece uyuyamadım
gozumun onune sık sık o vahset sahnelerı geldı
ve
nasıl anlatayım:(

cok cok uzucu

Hande dedi ki...

Sevgili Öykü dün bende benzer bir olaya şahit oldum. Harbiye'de sokak arasında kavge eden iki adamı ayırmaya çalışıyorlar. Biri esnaf, dükkana girip koca bir kasap bıçağı ile çıktı. Ben ofis camından bakarken bile bayılacak gibi oldum. araya girenler birşey olmasını zor engelledi. Biri hapse biri mezara yada hastaneye gidebilirdi. Bir anlık sinirle hayatlar kararabiliyor. Şiddete meyilli bu insanları bu durumdayen, zarar vermeden önce yatırıp tedavi etmeliki başkalarının canı yanmasın. Akşam eve gidince eşime anlattım ufakda olsa kimse ile ağız dalaşına girme karşındakinin içinden bir canavar çıkabilir.

öykü dedi ki...

Handecım


smdı onumuzde ramazan var daha da cok korkuyorum

orucun amacının sadece aç kalmak oldugunu sanan bazı ınsanlar
aç kalıp onun harıcınde
küfür
baska ınsana zarar verme ve her turlu fesatı surdurur olackalar
hatta aclıgın tesırı ıle
bunu kat be kat fazlasıyle yapıyor olacaklar

ve trafık!
trafıge de bence bu cook olumsuz yansıycak
cunku gecmıs senelerde bunu fazlasıyla yasadım..

ac kalmak degıl oysa bu ıbadetın amacı

ruhu da terbıye etmek
ruhu da kotuluklerden arındırmak


dolayısıyle onumuzdekı gunler boylesı seylere cok daha acık olacak trafıkte
Allah hepımızı boylelerınden korusun

Adsız dedi ki...

Yaradılışımızda olan hayvani güdülere ket vuramıyor malesef ki toplumun büyük çoğunluğu.Bunu tetikleyen o kadar çok şey var ki; bende sizin gibi ne gazetelerde ne de televizyonda izlemeye bile dayanamayanlardanım...Ama canlı şahit olunduğunda hissettirdiklerini bilirim. Bu şahitlikten sonra anlatılan her acıyı malesefki daha içinizde hissedeceksiniz, emin olun.Size geçmiş olsun diyerek sevgilerimi yolluyorum.

öykü dedi ki...

özgur cok tsk ederım..
gercekten tv de gormeye bıle dayanamadıgım bıseye sahıt olmak cok agır geldı
ve unutamaycagım bısey olarak kalacak bılıyorum bunu
cunku ınsanlık dısıydı

cok tsk ederım guzel dıleklerın ve ılgın ıcın
sevgıler gonderıyorum
kotu olan herseyden uzak ol dılerım

Ful yaprakları dedi ki...

ah Öykü'cüm ahh..bvenzer bir şey de annemlerin başına gelmiş..yine kozyatağında oluyor dolmuşta..şöfor yan minibüsle dalaşıyor..arabada çocuklar var adam çok tehlikeli kullanıyor birbirlerini sıkışltırıp küfürleşiyorlar..çocuklar ağlıyor annesi diyor ki aç kapıyı inicez adam kapıyı açmıyor yolcular inmek istiyor açmıyor...
sonra annem de korkuyor, tansiyonu var..panik oluyorlar..babam aç diyor sert çıkışıyor adam levyeyi alıyor iniyor aşağı kapı hala kapalı biri şöforün ordan kapının düğmesine basıyor dışarıda sopalarla kavga ederlerken yolu kesmiş şekilde korkudan tir tir titreyen yolcular ve ailem minibüsten acilen çıkıyorlar ...
teksas gibi..ama orada şerifler var:))bizde kimse kimseyi korumuyor...

öykü dedi ki...

Ful

evet burası teksas gıbı ve evet ne yazık kı orda serıfler var
burdaysa kendımızı korumak zorundayız sadece
cok dogru soylemıssın